29.11.2021 | Svátek má Zina


Diskuse k článku

SVĚT: Falešný pokrok elektromobility

Pod články, jež zde na NP kritizují plán, který v podobě „Zeleného údělu“, včetně prosazování elektromobility, nastoupila k údajné záchraně klimatu EU, se objevují nesouhlasné komentáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moser 27.9.2021 7:04

Myslíte ty solid state baterie s výdrží milión mil?

Já tolik za 25 let asi nenajedu abych ji musel měnit...

P. Milan 26.9.2021 22:42

Zřejmě sám se sebou.

P. Milan 26.9.2021 22:40

25 let staré Tesly jezdit nebudou. Původní baterka to nevydrží a výměna se nevyplatí. Jedna z "výhod" elektrohraček, zatím.

V. Klepetko 26.9.2021 21:58

Dobrá, sorry, bylo to z mé strany zbytečně adresné, skutečně jsem chtěl Vás i ostatní jen na něco upozornit (jako na samozřejmý fakt) a nevyvolávat kvůli tomu další diskuze...

Jinak, hasiči jsou taky jen lidi... Možná je ten manuál pro ně psán tak trochu psychoteraupeuticky, jako aby se zbytečně nebáli hasit ta smrtelně nebezpečná ektroauta:-)... Něco jako poznámka v příručce pro cvičitele hadů: "podle tvrzení fakírů není kobra při správném zacházení nebezpečnější než slepýš"...

:-)

Dobrou noc.

M. Moser 26.9.2021 20:24

Pak prosím beze jména, když to není adresní..

Ale ono "Chtel bych upozornit pana Mosera..." zní docela adresně...

Ta čísla co používají hasiči jsou od Tesly, protože jiná nemají. Pokud máte čísla o požárech elektroaut od pojišťovny, uvítám. Ale čísla z časopisu o benzinových autech zrovna nevoní objektivitou.

A myslím že čísla od pojišťovny neseženete.

Mimochodem, víte jak je to s pojištěním elektroauta, je dražší než na benzínové nebo levnější?

Je levnější a to myslím hodně vypovídá o rizicích včetně požáru.

V. Klepetko 26.9.2021 20:18

.. sorry, "ujišťuji"...

V. Klepetko 26.9.2021 20:16

Pane Mosere, já se omlouvám, ale já jsem vůbec neodpovídal na Váš diskuzní příspěvek a neočekával Vaši reakci - protože jsem si ji celkem dobře dokázal představit...

Můj záměr byl jiný - chtěl jsem ukázat ostatním diskuterům, že příznivci elektromobility používají k hájení svých postojů zaujatá jednostranná prohlášení výrobců (Tesly), nikoliv nějaký nezávislý důvěryhodný zdroj informací.

Osobně se domnívám že názory a data pojišťoven mají větší váhu, než deklarace Tesly. Je to jako kdybychom chtěli soudit o zdravotních konsekvencích kouření na základě deklarací managementu Marlboro... Nebo vlastně fy Altria...

Ale umísťuji Vas, že až budu mít pocit, že bych se Vas chtěl na něco zeptat, zařadím svůj příspěvek do Vašeho vlákna :-)

J. Ganaur 26.9.2021 18:23

Cca polovina spotřeby.:-)

M. Moser 26.9.2021 18:09

To zní fér.

P. Sura 26.9.2021 18:07

Mě zas těší, že ty se svých omylů dožiješ.

M. Moser 26.9.2021 17:54

Jediný co mně Suro mrzí je že se nedožiješ toho aby jsi viděl jak moc se mýlíš. Ty jsi starý dědek co si myslí že má zkušenosti, ale má prd, já se v tom prostředí pohybuju a řekněme že vidím pod pokličku takových 5-10 let dopředu.

Nevím co tě vede k přesvědčení že víš víc než já.

PS: nikdy jsem nepsal o sdíleném autě. To je přesně ukázka té tvé stařecké demagogie, ani to nečteš, natož aby ses to snažil pochopit a už bliješ svoje nádory. Psal jsem o mobilitě jako služba. Určitě jsi to taky někdy využil...

P. Sura 26.9.2021 17:17

p.S. Ono to toiž vypadá, že dřív budeš sdílet chleba než autonomní auto. Protože budoucnost vaší mobility zatím stojí na imobilitě, Třeba ti to taky jednou dojde.

P. Sura 26.9.2021 17:12

Užij si to, dokud máš co do huby.

M. Moser 26.9.2021 16:32

Já myslím že jinak než blbej umřít nemůžeš, blbej jsi se narodil a blbej si žil a blbej i umřeš.

Věř tomu že mám osobní zkušenosti, krom jiného

M. Moser 26.9.2021 16:30

A pokud ti Suro náhodou vypadlo slovo to se ve vyšším věku a s vychlastaným mozkem stává často) s místo inzeruješ jsi chtěl napsat obhajuješ (pak by ta věta i dávala smysl), tak obhajuji elektroauta proto, žemají smysl, že naopak nemá smysl předpokládat že celou lidskou civilizaci budeme jezdit na malé výbuchy uhlovodíků rafinovaných z ropy, protože tu zaznívá spousta nesmyslů a lží, protože jsem si jist že budoucnost mobility je v elektromobilite (podle mne dokonce v autonomní, díky čemu nebude potřeba tolik aut jako nyní, pro spoustu lidí bude výhodnější auto využívat jako službu a ne jej vlastnit).

Hodně rozumím technologiím, sám dělám na několika inovativních projektech jako team leader, za projekty je několik patentů, jeden z projektů se týká i autonomní dopravy.

Iritují mne hlupci a pokud někdo nejedná slušně se mnou, absolutně nemám problém mu to vrátit.

P. Sura 26.9.2021 16:22

Nic mi po tom není, jen nechci umřít blbej. Protože to tvoje zanícení pro elektroauta připadá takňák vygůglované.

M. Moser 26.9.2021 16:15

Suro co ti je po tom co já mám za auto?

Já nic neinzeruji. Kde jsi to četl že něco inzeruju?

Jen mne štve ta banda ulhaných dědků co tu píše kecy, jeden hasí škodovku malým hasičákem (použij sem ho jednou a hasí 15 sekund), druhý tvrdí že kouření na benzince je povoleno, je to tu banda horší než v diskusích na seznamu.

P. Sura 26.9.2021 16:10

Mosere, ty vlastníš a provozuješ elektroautomobil se všemi těmi úžasnými vlastnostmi, co tu inzeruješ?

M. Moser 26.9.2021 15:52

Analogická logika: auta na benzín jsou víc jak 100 let stará a vymazlená technologie, elektroauta jsou novinka s možnými chybami novinek a tak by případná vyšší četnost požárů (i když je tedy menší ) byla vlivem nevyzrálé technologie, která časem vyspěje.

Ono to tak i je, již nyní se do aut zavádí baterie s pevným elektrolytem (elektrolyt není kapalný, ale látka v pevném skupenství) a tam v podstatě k hoření baterie nemůže dojít.

Až toto bude zavedeno v rozsáhlejším měřítku, nebudou požáry elektrouat významný problém.

Mimochodem tyto baterie budou mít při srovnatelné ceně a hustotě energie životnost na cca milion mil...

M. Moser 26.9.2021 15:45

To je pane Hane lež jako věž.

Na žádné čerpací stanici kouření povoleno není.

Zákaz kouření je dokonce definován v zákonu o provozu na pozemních komunikacích. Paragraf 44 jasně píše: „V prostoru čerpací stanice pohonných hmot je řidiči i přepravované osobě zakázáno kouřit, zacházet s otevřeným ohněm a seřizovat nebo opravovat motor vozidla.

Můžete prosím přestat lhát?

M. Moser 26.9.2021 15:24

Víte pane Klepetko, že když to nenapíšete jako odpověď na můj příspěvek, tak se nedozvím že jste to psal?

Zkuste prosím pokusit se chápat nástroj )diskuse na PN) který používáte tak, aby jste jej používal precizně...

A k věci:

Ano, to může být pravdou, ale opět jsem nepsal, že auta na benzín srovnatelného věku hoří 10x více než auta na elektrony srovnatelného věku.

Ono těch faktorů je víc, stará auta často najedou jen pár km ročně a hodně sedí v garáži a tak i když jsou v horším stavu, méně vstoupí do statistiky.

Berme auta tak jak jsou. Ano, za 20 let až budou jezdit po silnici 25 let staré Tesly může být situace trochu jiná. Horší v neprospěch elektro aut, ale taky třeba obrácceně, protože takové baterie s pevným elektrolytem jsou téměř nehořlavé.

Nikdo neví co bude za X let, ale stav te ́d je takový jakoý je: pravděpodobnost požáru elektroauta proti benzíňáku je při stejném počku najetých kilometrů cirka 10 x menší.

A ty články o hoření elektrouat jsou clickbaity, je to horké téma, proto se o tom píše, protože bulvární přístup k médiím.

Myslím že nejobjektivnější zdroj informací o hašení aut jsou hasiči a vše ostatní je jen názor autora, stejně jako v článku z autoforum (což je mimochodem klub petrol fans a objektivita je u nich nulová, taky vám tu necituje články z hybrid.cz, což jsou fans protistrany).

Takže pro objektivní informace: https://www.hasici-vzdelavani.cz/sites/default/files/download/soubory/201007%20Komentovan%C3%BD%20v%C3%BDklad%20k%20MU%20s%20EV-H_0_0.pdf

M. Moser 26.9.2021 15:19

Ano, to může být pravdou, ale opět jsem nepsal, že auta na benzín srovnatelného věku hoří 10x více než auta na elektrony srovnatelného věku.

Ono těch faktorů je víc, stará auta často najedou jen pár km ročně a hodně sedí v garáži a tak i když jsou v horším stavu, méně vstoupí do statistiky.

Berme auta tak jak jsou. Ano, za 20 let až budou jezdit po silnici 25 let staré Tesly může být situace trochu jiná. Horší v neprospěch elektro aut, ale taky třeba obrácceně, protože takové baterie s pevným elektrolytem jsou téměř nehořlavé.

Nikdo neví co bude za X let, ale stav te ́d je takový jakoý je: pravděpodobnost požáru elektroauta proti benzíňáku je při stejném počku najetých kilometrů cirka 10 x menší.

A ty články o hoření elektrouat jsou clickbaity, je to horké téma, proto se o tom píše, protože bulvární přístup k médiím.

M. Moser 26.9.2021 15:14

Však já jsem k Vám slušný, protože Vy též.

Pokud se zmýlíte a komentujete něco jiného než na co jsem odpovídal já, normálně jsem Vás na to upozornil.

A to že tu někteří hlupci nezaslouží nic jiného než odpověď pro hlupce není nic proti Vám, váš případ to není.

V. Klepetko 26.9.2021 14:56

Chtěl bych upozornit pana Mosera, že tvrzení o 10x menší četnosti požárů elektromobilů nevychází z nějaké nezávislé studie, ale z prohlášení firmy TESLA! Může být Tesla nezaujatá?

Rekl bych, že pojišťovny musí mít přesnější statistiky, a věřil bych spíše pojišťovnám, než TESLE:

"Pojišťovny varují, že statistiku četnosti požárů dle typu pohonu značně ovlivňuje menší průměrný věk elektrických aut, neboť požáry vozů se spalovacími motory se nejčastěji dotýkají starších vozů, které mezi elektromobily prakticky neexistují. A výhledově předpokládají, že riziko požáru bude u obou typů vozidel podobné"

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-dostaly-dalsi-ranu-problemy-s-dobijenim-maji-i-lide-s-krytymi-garazemi-u-bytu/

" Problém by navíc umocňoval fakt, že elektromobily mohou vzplát i hodiny či dny po svém uhašení, a právě proto je hasiči ukládají do kontejnerů s vodou. V podzemních garážích by ale nemuselo být ihned možné jejich vyproštění, hrozily by tak ještě větší škody. A právě toho se nizozemští majitelé či společenství vlastníků bojí jako čert kříže. V mnoha komplexech, kde tedy již byly zprovozněné dobíjecí stanice, tak došlo k jejich odpojení či rovnou k odstranění."

A. Renjascu 26.9.2021 14:46

U té statistiky je problém v tom, že elektroauta jsou nová až zánovní, zatímco klasické vozidla jsou ve všech zemích výrazně starší než elektrovozidla, což znamená, že i s větší pravděpodobností poruchy.

P. Hák 26.9.2021 14:22

Pane Mosere, snažil jsem se diskutovat s Vámi slušně. Nicméně jsem pročetl další vlákna a vidím, že to byl omyl.

Trolly nekrmím.

M. Moser 26.9.2021 13:50

Baterie se solid state elektrolytem nehoří, tu nemusíte hasit hlupáčku.

Viděl jsem požár Skody Octavie po kterém z auta zbyla jen kostra a z lidí uvnitř ani to ne. Hasicak nikdo nezkoušel.

A co že to dokazuje?

Statistika je jasná: v současných nedokonalých elektroautech máte víc jak 10x menší pravděpodobnost požáru než v autě na benzín či naftu. Nemluvě o sebevrazich co jezdí na flasce s plynem...

V. Petr 26.9.2021 13:41

Viděl jsem požár poměrně požárně nebezpečně Škoda 120. Uhasil to řidič autobusu ručním hasičákem. Uhasíte elektromobil ručním hasičákem???

M. Moser 26.9.2021 13:35

To už na psychiatrii zavedli internet?

P. Sura 26.9.2021 13:29

Jeden požár, jedno vozidlo. Kolik ujelo nebo neujelo, je úplně irelevantní. Takhle vás polomozky oblbujou už 50 let.