27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

PRÁVO: Politický proces s Klausem

Tato má poznámka, která není ničím jiným než povzdechem nad současnou politickou a společenskou atmosférou, nad polarizovanou společností, v níž začíná převládat nenávist nad demokratickou debatou, vyvolala docela rozsáhlou diskuzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rudolf 9.3.2013 11:09

Re: Možnost částečné nápravy abolice

Četl jsem to v nějakém "převyprávěném" zdůvodnění Ústavního soudu k rozhodnutí o amnestii. Mám pocit, že šlo o rozhodnutí o odmítnutí Ústavního soudu se touto otázkou zabývat. 

To, že to může být důležité, mi nedošlo hned, a navíc jsem nečekal, že budu sám, kdo si toho všimne. Takže momentálně odkaz nemám a asi to budu sám hledat.

Děkuji za Váš zájem.

J. Václavíková 9.3.2013 11:29

Re: Možnost částečné nápravy abolice

Až něco najdete, dejte vědět. Pod úvodník nechodíte? Jistě by to i tam zaujalo pozornost, amnestii jsme probrali snad ze všech stran.

J. Vyhnalík 9.3.2013 12:24

Re: Možnost částečné nápravy abolice

To je správná připomínka. V samotné amnestii to bylo formulováno velmi nepřesně. Říkala, že se abolice nevztahuje na řízení vedené proti obžalovaným stíhaným jako uprchlí. To lze interpretovat nejméně třemi způsoby.

1. Nevztahuje se na ty, co jsou uprchlí ke dni vyhlášení amnestie.

2. Do rozhodné doby pro zastavení stíhání se nezapočítá doba po kterou se obviněný skrýval jako uprchlý.

3. Nevztahuje se na ty, kdo se řízení vyhýbali coby uprchlí kdykoliv po dobu trestního stíhání.

ÚS se postavil za, dle mého soudu, nejlogičtější a "nejspravedlivější" výklad 2. Amnestie měla tento bod formulovat přesněji a pokud by to bylo podle bodu 2. věřím, že by to podpořilo i seriózní diskusi o ní.

L. Severa 9.3.2013 13:34

Re: Možnost částečné nápravy abolice

Nařizuji, aby bylo zastaveno pravomocně neskončené trestní stíhání, s výjimkou trestního stíhání proti uprchlému, od jehož zahájení k 1. lednu Zdroj: http://www.lidovky.cz/koho-se-tyka-amnestie-kterou-prezident-vyhlasil-fuw-/zpravy-domov.aspx?c=A130101_141216_ln_domov_ape

Nařizuji, aby bylo zastaveno pravomocně neskončené trestní stíhání, s výjimkou trestního stíhání proti uprchlému, ....                                               Mám dojem, že byl správný výklad podle bodu 2.                                                                                                                                                

 

J. Vyhnalík 9.3.2013 13:38

Re: Možnost částečné nápravy abolice

Souhlasím, že výklad 2. je nejlogičtější. To, že to nebylo v amnestii formulováno explicitně považuji za její největší chybu od jejího vyhlášení. Včera nám to potvrdil i ÚS.

L. Severa 9.3.2013 13:39

Re: Možnost částečné nápravy abolice

tak se mi to nějak pomíchalo, pokusím se o opravu : "Nařizuji, aby bylo zastaveno provomocně neskončené stíhání, s výjimkou trestního stíhání proti uprchlému, ..... "Přikláněl bych se k bodu 2. i z hlediska logiky.

J. Barto 9.3.2013 9:55

Naštěsti

se o nás svět téměř nezajímá. Jinak by jsme byli bezpečně za kašpary.

Při sledovani včerejší komedie na hradě, která neměla s důstojným uvednim prezidenta do funkce nic spolecneho, mne napadlo:

Proč neni jednoduchý paragraf, který by umožnil stíhat prezidenta za nedodržení, či porušeni slibu?!

Ale ne, my na to máme obludné slovo VELEZRADA !. A tak i ti keří jsou přesvědceni (patřím mezi ně)že V.Klaus by měl být za své konání - nekonání stíhan) se téhle obludnosti svědčící o zhovadilém pravním systému, se prostě téhle formulace ve značném počtu děsí !!.

B. Rudolf 9.3.2013 9:49

Díky aroganci a nepoučitelnosti

Díky aroganci a nepoučitelnosti zejména pravicových stran nám návrat k předlistopadové atmosféře skutečně po volbách hrozí.

Doufejme, že oba malujeme čerty na zeď.

J. Boleslav 9.3.2013 13:24

Re: Díky aroganci a nepoučitelnosti

Hlavní důvod není ten Vámi uváděný, ale bl.ost a nepoučitelnost lidská.

B. Rudolf 9.3.2013 9:37

Konec blbnutí

Nebyla to velezrada a nejsou tu padesátá léta. Ale ...

Václav Klaus dal svou abolicí tomuto národu facku. A tento národ mu prostřednictvím senátorů facku vrátil.

Co na tom ještě chcete řešit?

J. Václavíková 9.3.2013 10:54

Re: Konec blbnutí

Jestli je to velezrada, musí rozhodnout soud, na to nestačí pocity, ten pojem je nějak vymezen, a to jinak než v padesátých letech. V tom je zřejmě kámen úrazu. Jinak s tím dalším odstavečkem bezvýhradně souhlasím.

B. Rudolf 9.3.2013 11:18

Re: Konec blbnutí

Souhlasím, že o tom musí rozhodnout soud. Já jen, protože jsem mediálně zcela neznámá a nepodstatná osoba (mám nižší zodpovědnost než ti známější, případně mocnější), tak jsem si dovolil předjímat jeho rozhodnutí.

J. Václavíková 9.3.2013 11:31

Re: Konec blbnutí

Možná jsem to napsala moc stroze, byla to jen poznámka, nemínila jsem Vás tím nijak napadat, pokud to tak vypadalo, omlouvám se.

J. Vyhnalík 9.3.2013 12:10

Re: Konec blbnutí

Nesouhlasím. Nejednalo se o žádnou facku, bez ohledu na to, jak to interpretujete Vy, nebo třeba pan Jakl. Šlo o zastavení nesmyslně protahovaných případů. Soudy nebyly schopny dospět k rozhodnutí po dlouhé roky kvůli nedostatečným důkazům. Ať už proto, že důkazy neexistovaly, nebo proto, že je policie nedokázala zajistit. Proto byly navrhované tresty v těchto případech velmi nízké, nebo dokonce žádné. To naznačuje, že i hmotná odpovědnost by byla i v případě pravomocného odsouzení obviněných omezená.

Václav Klaus tak ukončil plýtvání státními prostředky za procesy, které by k žádné podstatné náhradě škod pro poškozené nevedly. Zároveň ukončil i trestání obviněných nekonečným procesem, v případech, že státní zástupce nemá dostatek důkazů. Osobně mi přijde skandální situace, kdy hlavní viník byl odsouzený k mnohaletému trestu a lidé, kteří se provinili tím, že jeho podvody včas neodhalili jsou stále potahováni po soudech i v době, kdy hlavní viník má možnost se legálně dostat na svobodu po odpykání 2/3 trestu.

Je špatné, když pachatelé zločinů nedojdou trestu a poškození se nedočkají přiměřeného odškodnění. Ovšem za to nelze v případech uzavřených abolicí dávat vinu presidentovi, ale policii, státnímu zastupitelství a soudům, kteří po dlouhé roky nedokázali dělat svou práci správně.

Přiznejme si, že bez odpovídajícího odškodnění zpravidla končí poškození i v případech, které proběhnou bez průtahů a k odsouzení dojde rychle. Zvláště podvodné hry typu letadlo jsou odhalovány až ve chvílích, kdy peníze došly. Senátoři by se spíš měli zamyslet nad tím, jak zefektivnit fungování soudnictví a zvýšit efektivitu vnitřní kontroly v rámci justice. U některých kauz zahrnutých do abolice se nabízí podezření, že na průtazích se podíleli i samotní soudci, kteří si, pro ně nepohodlné, kauzy vzájemně přepinkávali sem a tam.

Zpět k facce. Tu z toho udělal média, která se místo shromažďování faktů a analýzy skutečné situace soustředila na prvoplánovou bulvarizaci amnestie.

L. Severa 9.3.2013 14:01

Re: Konec blbnutí

Máš to marný, máš to marný.... Ne, že bych Vám, pane Vyhnalíku, tykal, ale použil jsem známý výrok z českého filmu. Zaujaté lidi nepřesvědčíte. 

J. Kanioková 9.3.2013 14:49

Bohužel, je to tak...

ale trpělivost pana Vyhnalíka neskutečně obdivuji..

J. Vyhnalík 9.3.2013 15:19

Re: Konec blbnutí

Odpovím také citátem ;-)

V tomto boji nemůžeme nikdy vyhrát. Ale nikdy v něm nesmíme ustat.

L. Severa 9.3.2013 16:04

Re: Konec blbnutí

Stejně jako paní Kanioková Vaši vytrvalost obdivuji. Myslím, že citujete Wericha s vynecháním toho proti kterému je boj namířen. 

L. David 9.3.2013 9:32

Jednoduše řečeno,

bezvýznamní politici, o kterých se neví, zda vůbec něco zásadníhoho v životě dokázali, se potřebuji zviditelňovat neadekvátní žalobou na Klause. Jakkoliv Klaus také chyboval, ale kdo chyby nedělá ?

Ukázkou arogance je třeba Klausův kritik - náfuka a tlučhuba Dientsbier. Ať někdo napíše, co ten chlapec kdy významného vykonal ?

T. Kočí 9.3.2013 9:45

Re: Jednoduše řečeno,

Takových Dienstbirů je u socanů přehršel.Bohužel, nejen tam."Politiků " z povolání.Buď tam nastoupili rovnou ze školy -(Nějaké velmi liberální- Gross)nebo po zjištění, že se jinak neuživí (Škromach elektrikář- vrah krav).

Wagnerová-vysloužilá soudkyně.Jaká je úroveň jejích znalostí a erudice?Co si tyhle nuly vydělaly za léta svých karier.Že je hanba nefackuje.Chce se mi blejt.

P. Khail 9.3.2013 11:55

Re: Jednoduše řečeno,

Ani M. Bendu ani poslance Pekárka hanba nefackuje, nebuďte tak jednostranná. Co se týče p. Wagnerové - chcete ji přezkoušet z jejích znalostí?

J. Sládeček 9.3.2013 8:32

Tak v padesátých letech byli všichni nevinní?

Asi tak jako dnes, kdy jsou všichni nepochybně vinni. :))

M. Kosejk 9.3.2013 8:10

cesta k sametové diktatuře

V mediokracii už není třeba politické oponenty likvidovat fyzicky. Dnes je stačí mediálně odpravit - nenechat na nich nit suchou a stokrát opakovat ty samé lži - a lid už je přijme. Prostě mám pocit, že jsme nastoupili sametovou cestu k diktatuře jedné jediné euro-levičácké ideologie, která se vyznačuje kriminalizací výsostně politických rozhodnutí a marginalizací váhy voličských hlasů, respektive váhy demokraticky zvolených orgánů - ve prospěch vzrůstající moci nikým nevolených byrokratů a soudců.

A za sebe musím říct, že patřím k těm, kteří si Klause váží. A považuji ho za dobrého prezidenta, který artikuloval i moje názory - jako skoro jediný z politiků. Přijde mi vyloženě neslušné, že této skupině lidí nebylo umožněno se s prezidentem důstojeně rozloučit. Nemohu se zbavit dojmu, že Janeček se senátory a novináři kriminalizují můj politický názor.

P. Lenc 9.3.2013 8:20

Re: cesta k sametové diktatuře

Nelze než souhlasit pane Kosejku.

T. Kočí 9.3.2013 9:46

Re: cesta k sametové diktatuře

Připojuji se.

J. Brunner 9.3.2013 13:49

Re: cesta k sametové diktatuře

Já také.

J. Sládeček 9.3.2013 8:35

Re: cesta k sametové diktatuře

Cožpak nevíte, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou? Elita národa tenkrát hajlovala, až se z ní kouřilo a prostí lidé z tramvaje honili sami o své vůli aktivně parašutisty. A to, že jsou kriminalizovány politické názory, je přece v "demokracii" běžné.

M. Kosejk 9.3.2013 9:04

Re: cesta k sametové diktatuře

Já to vím, dokonce jsem tuhle frázi dal do titulku k příspěvku pod článkem pan Petráčka. A prostě se divím, s jakou vervou se mnozí dávají do likvidace demokracie. Ať si senátoři položí otázku: Opravdu je demokratické, když nad rozhodnutím demokraticky zvolených orgánů stojí nevolení elitáři, kteří mohou kdykoliv zrušit cokoliv, co demokracie rozhodne - a navíc diktovat i nové další věci?!

P. Pavlovský 9.3.2013 8:56

"Dnes je stačí mediálně odpravit"?

Jste zcela vedle, vítězství Zemana, který měl proti sobě většinu médií, to vyvrací!

M. Kosejk 9.3.2013 9:22

Re: "Dnes je stačí mediálně odpravit"?

Ano, klasická pravdoláskařská reakce: "Jste zcela vedle..." :)))

Bez médií by kníže nepostoupil ani do druhého kola - a postoupil - a stačilo pár týdnů mediální masáže. Kdežto na likvidaci Klause média pracují už dvě desítky let - a k hrůze mnohých pravdoláskařů se jim to tak úplně nedaří, i když většinu lidí už zmanipulovali (např. VÁS).

A prosím - ignorujme se. Nemám zájem Vás číst, ani na Vás reagovat. Jen ze slušnosti odpovídám.