29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

POLITIKA: Svět podle Klause

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tsstss 26.8.2008 7:38

Je zvláštní,

kolik lidí je ochotno vyzdvihovat do nebe tzv. srebrenický scénář. Tam nizozemské jednotky klidně přihlížely tomu, když muslimské oddíly masakrovaly srbské obyvatelstvo ve vesnicích v okolí. Poté, když získala převahu srbská strana, tak zase přihlíželi Holanďani tomu, jak si vyřizují účty s muslimy. To je ta správná mírotvorná politika  Rv.  Ruská federace se takto k věcem nepostavila, na brutální způsob zacházení s lidmi, provedla ráznou pořádkovou akci a Gruzínci si teď můžou drbat hlavy.

A k těm Hoalnďanům ve Srebrenici: v jejich postavení a úloze měli jenom jeden způsob, jak se se situací vypořádat. Zakročit proti rušitelům pořádku a buď  z toho vyjít se štítem anebo na štítě. Byli to vojáci.

Ladislav N 26.8.2008 7:37

Re: Jak zrušit tisíce úředníků v Bruselu?

tisíce... zbytečných úředníků... jako např. komisař Špidla... ;-P

Frank 26.8.2008 7:37

Včera Bartoň, dneska Bárta.

Méně je někdy více. Moc žvaníte a málo píšete domů. Co vám to jenom ten Klaus udělal? Bili jste se za něj jako lvi a žádný vděk?  Že by byl profesor takový hlupák a neví, o čem mluví? A ještě si dovolil svůj projev nekonzultovat s valašským lampasákem? Nebylo by dobré zavést impeachment jako v Americe? Když prezident nebude poskakovat podle loutkové vlády, zahájit proces odvolání. Je už otázkou času, kdy modré straky včetně novinářů odhalí, že ten Klaus je vlastně agent KGB. Praktikám údolí dutých hlav by to odpovídalo. Píšete, že nemáte z Gruzie dostatek informací. Hlavně, že je máte z Iráku a Afgánistánu.

jiří s. 26.8.2008 7:35

Re: Re: Re: Mirek F. IP: 80.188.54.xxx

Jako jiné velmoci? Můžete napsat, která jiná velmoc anektovala (krvavě dobyla) tolik jinojazyčných a jinokulturních zemí jako carské Rusko? Středoasijské chanáty a sultanáty, Finsko i se švédskou menšinou, pobaltské země, Polsko, rumunsky hovořící Besarábii (Moldávii), kavkazské země.

Ladislav N 26.8.2008 7:35

Re: Klaus není politik

Připomínat RVHP v souvislosti s přijímáním byrokratických nesmyslů z EU zase není tak od věci. Klást rovnítko mezi EU a RVHP by byla samozřejmě hloupost. Potíž je v tom, že snahy socialistů EU se navlas podobají komunistickým pitomostem, které jsme zažili v ČSSR za totality.  Proto  jsme na ně citlivější a umíme je včas indikovat.

Zdeněk 26.8.2008 7:33

Je to pěkná analýza

a bohužel pravdivá. Pro mě je chování V. Klause jednoznačně zklamáním.

Malý Aston 26.8.2008 7:32

Zatím jsem nenašel co by nebylo pravda!

Zatím to co říká Klaus se naplnilo.Ještě jsem nenašel něco co by se nenaplnilo.Evropská Unie nedohání a nedožene jak si odhlasovala,Evropská Unie nic neřeší ale čeká,Evropská Unie je dobrá na vydávání spousty směrnic a zákonů,které nesjednocují ale vše předražují a její hlavní úkol je jako RVHP a to přerozdělování od zeleného stolu.Co ji brání být ještě horší? Tržní systém,který je ve všech zemích tam patřících.Evropské Unii,tak jako u nás nic nepatří,nic nevlastní a čeká jen na daně,které pak vydává za své.Jak zrušit tisíce úředníků v Bruselu? Přestat jim platit výplaty.Jiná cesta není.:-D

Ladislav N :-))) 26.8.2008 7:29

Re: Začněte u sebe!

Stačilo napsat: "Miluji Klause. Až za hrob..." ;-)

jiří s. 26.8.2008 7:28

Re: Re: Svět podle ničeho...

Tohle "klišé" zdokumentoval ve svých knihách harvardský profesor ruských dějin Richard Pipes (* 1923 v Polsku), poradce Ronalda Reagana. Česky vyšly dvě jeho knihy o ruských dějinách (stručné verze), jeho životopis a nově i kniha o dějinách vlastnictví, kde dokumentuje ruskou odlišnost od Evropy (občinové vlastnictví půdy). Vydalo Argo.

petr 26.8.2008 7:26

Klaus není polizik

velmi pěkná úvaha, možná až příliš složitý rozbor pro chování Klause, možná je jen nastrčenou fugurkou KGB. Nebylo by to poprvé a ani moc překvapivé. Hlavně však Klaus není politik, nýbrž samolibý postkomunistický manipulátor. Jako běžný občan se za svého presidenta stydím již mnoho let. Přirovnáním EU k RVHP a dalšími blbostmi,  se Klaus diskvalifikoval z politické scény a nyní je jen směšná figurka sebe sama, která ale v zahraničí dělá z celého národa, národ blbců a tupců. Otázkou zůstává, proč byl zvolen a komu to posloužilo a slouží.

Ladislav N 26.8.2008 7:25

Re: Standa IP: 195.113.185.xxx

Nečetl, máte pravdu. Když Klaus vydal své prohlášení, myslel jsem, že se zbláznil.;-)

Ladislav N 26.8.2008 7:22

Re: Re: Re: Mirek F. IP: 80.188.54.xxx

Význam francouzských a italských komunistů je zanedbatelný v porovnání s ruskými. Italové ani Francouzi nezažili komunistický totalitní stát sovětského typu. A nikdy neuchopili moc, jako v Rusku (SSSR). Pokud se ovšem nechcete vrátit až do roku 1848... ;-)

Standa 26.8.2008 7:20

Re: Re: Pane autore,

Ladislav N jistě nečetl články na klaus.cz. Pak by leccos pochopil.

Franta 26.8.2008 7:19

Začněte u sebe!

Vážený investagitivní novináři, začněte u sebe. Kdo jste Vy, jaké je Vaše CV, a jaké názory zastáváte Vy. A vydržte to těch pár roků, třeba budete prezidentem Vy. Teď to bude móda - objevit někoho v kanálu a posadit ho na Hrad!!!!

Standa 26.8.2008 7:19

Re: Re: Zvláštní rozpor - Informace nebyly,

Ladislav N je mimo  - to potvrzuji.

Standa 26.8.2008 7:17

Bárta,

člověče, jejich článek nemá brilantní logiku Klause! Má jen hodně slov bez hlavy a paty. Takhle nejsou dobrým publicistou ani novinářem. Smutné, mysleli si, že maj na Klause, ale nemaj!

A je to 26.8.2008 7:17

K článku

Pokud by rád Klaus udělal z ČR most mezi východem a západem-pak je to krátkozraké.Každý most v případě konfliktu vyletí do vzduchu.Už nebezpečné je si myslet ,že ten most obě strany potřebují a vnucovat jem tuto vizi.Rusové žádný most nepotřebují ani diplomatický ani geografický-to je největší omyl Klause,teda pokud si to myslí.Snaha o zalíbení se jedné nebo druhé straně je v dlouhodobé perspektivě zničující- dělá z nás ustrašence,ne spojence!

Ladislav N 26.8.2008 7:17

Re: Re: Re: Mirek F. IP: 80.188.54.xxx

No nevím, spíš nepochopil...;-(

Ladislav N 26.8.2008 7:16

Re: Zvláštní rozpor - Informace nebyly,

Štětina, na rozdíl od Klause, ruské prostředí velmi dobře zná. Sotva bude tvrdit, že dnešní Rusko je (svými motivacemi a vztahem k okolním státům) jiné, než SSSR. O ruských velmocenských snahách máme informací dostatek. Paradoxem je, že Klaus podobná prohlášení vydává v době 40. výročí  sovětské (ruské) okupace ČSSR. To už spíš vypadá, že je "trochu mimo"...;-)

Mirek F. 26.8.2008 7:11

Re: Re: Mirek F. IP: 80.188.54.xxx

jo, díky za potvrzení, že jsem to odhadl:-)

Mirek F. 26.8.2008 7:10

Re: Re: Mirek F. IP: 80.188.54.xxx

?? Kde jsem to řekl, že netrpělo? Samozřejmě, že ano, stejně jako jiné velmoci. Ale říkáme snad o francouzských nebo italských komunistech, že jejich přání pracovat pro vítězství komunismu bylo jenom jiný nátěr pro tradiční francouzské a italské výbojné snahy?

Ladislav N :-))) 26.8.2008 7:10

Re: Re: Aha, takže shrnuto do jedné věty,

 ;-DR^

Ladislav N 26.8.2008 7:09

Re: Mirek F. IP: 80.188.54.xxx

Vidím rozdíl v tom, jestli někdo kritizuje Rusko za jeho rozpínavost a velmocenské manýry, a nebo tyto velmocenské manýry svým prohlášením (viz Klaus) podporuje.

Ladislav N 26.8.2008 7:07

Re: Mirek F. IP: 80.188.54.xxx

Nepodložené? Komunistického revolucionáře Lenina vyslali do carského Ruska Němci, aby velmoc rozvrátil zevnitř. Proč by to dělali - podle vašich tezí přece carské Rusko žádnými velmocenskými sklony netrpělo... ;-P

Mirek F. 26.8.2008 7:06

Re: Re: Pane autore,

Klaus přinejhorším neudělal nic jiného než spousta jiných politiků, ti se také jasně vyslovovali. Akorát jiné jednoznačné závěry vám mohly být sympatické:-),

Ladislav N 26.8.2008 7:01

Re: Pane autore,

Ale o to právě jde. Co vedlo Klause k takovému prohlášení. Má snad lepší informace než ostatní? Podle odmítání rovnítka ve velmocenských metodách Ruska a SSSR to vypadá, že nemá, nebo je hrubě ignoruje.

Mirek F. 26.8.2008 6:59

Re: Svět podle ničeho...

Právě jste prezentoval klišé, sice oblíbené a bezmyšlenkovitě opakované, leč nepodložené. Touhu dobýt svět a nastolit diktaturu proletariátu sdílel každý pravověrný komunista, ať už ruský nebo třeba patagonský. A, jak doufám, známo, v rudém bloku o tom, kdo bude u vesla a kdo v kotelně nebo v gulagu, vžádném případě nerozhodovala národnost, nýbrž postoj ke zřízení.

xyz 26.8.2008 6:59

Zvláštní rozpor - Informace nebyly,

ale NATO, USA a tzv. demokratický svět vše přesně věděl. Štětina dokonce po minutách.

ll 26.8.2008 6:57

Klaus podle Bárty

Těžko chápat, těžko pochopit "uvažování" pana Bárty.

I. 26.8.2008 6:57

Re: Re: Qui bono?

Souhlasím. Jsem rád, že takový taky na Psu zazní, a nejsou hned reakce o eurohujerech. Díky I.