9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan 31.1.2009 14:42

Re: Pleva

Za paraleny a acylpyriny se utratí z celkové sumy za léky méně než jedno promile. Navíc, tyto léky na předpis jsou jen zcela výjimečně u slaboduchých jedinců, protože bez předpisu jsou levnější. Takže na paralenech a acylpyrinech se neušetří nic. Poplatky jsou především kvůli tomu, aby se vypustil džin chtivosti z láhve. Nejedná se ani tak o jejich výši, ale o jejich existenci jako takovou. Poplatkem platíte podruhé to, co už jste si zaplatili v pojištění s cílem nashromáždit v pojišťovnách co největší rezervu, aby pak privatizační "vývar" byl co nejtučnější.

Alenka v říši divů 2.2.2009 10:40

Re: Pleva

Dneska. Dokud se regulační poplatek neplatil, byl Paralen jednou z nejnákladovějších položek ve spotřebě léků na recept. Protože nikdo,kdo šel k lékaři ,si ho nekoupil. A napsaný ho měli i ti bez teplot.

:-: 30.1.2009 18:46

3 roky stará zpráva

http://www.novinky.cz/clanek/76620-lekarnici-chteji-regulovat-pocet-lekaren.html

pacient 30.1.2009 17:52

vážený pane lekárníku

Nebýt toho , že kopete pouze za sebe a váš obor, tak se k vám s výhradami přidám ,ale takto vám musím sdělit , že jste sobec,individualista,mamonář a nez cítění k druhým.Že je přebytek lékáren, jejich krach na rozdíl od ostatních podnikatelů je téměř nulový a ani tím počtem lékaren neklesají ceny zrovna tak jako u čerpacích stanic, to je skutečnost.To, že váš obor nemůže zaniknout , máte oproti těm občanům, kterým mohou jejich živnosti zaniknout bez náhrady obrovskou výhodu, ale to si vůbec nepřipouštíte, ale naopak budete pomlouvat jejich,žebračenky ,které dostanou od státu ti , kteří svou živnost již nedokázali utáhnout , nebo pracující, kteří chtějí pracovat ,ale o práci přišli bez svého zavinění. A o těch zdravých důchodcích, kteří podle vás čekají v lékárnách, aby ušetřili na poplatcích bych dodal toto, že vám přeji , aby jste se v jejich kůži někdy ocitl i vyA tak bych mohl pokračovat na vaše argumenty, ale asi to nemá smysl, jelikož mi z vašeho článku plyna jasná diagnoza " sobec bez soucitu "

Grytviken 30.1.2009 18:00

Re: vážený pane lekárníku

Však on se v jejich kůži taky ocitne, to se nebojte. Lékárníci si prostě za Julínka zvykli, že je všechno podle jejich přání, a teď to skončilo a to nemůžou přežít.

stiba 30.1.2009 18:23

Re: vážený pane lekárníku

ano, naprostý souhlas

m 30.1.2009 22:25

Re: vážený pane lekárníku

Naprostý souhlas! R^R^V

clay 30.1.2009 18:37

Re: vážený pane lekárníku

"nebýt toho, že je lékárník", tak se přidáte? To je mi logika....;-D

Herakleitos 30.1.2009 19:46

Re: vážený pane lekárníku

Clay, jste sám a vane z vás pravicový modrý dech!;-P

strejda 30.1.2009 20:11

Re: vážený pane lekárníku

clay, jen technická otázka. Vy jste uváděl vzorec na výpočet ceny léku s poplatkem. Můžete ho uvést znovu? Tehdy jsem si nevšiml, že by v něm byla geniometrická funkce. Chci si jen ověřit pravdivost psaní v článku. Díky.

Kuchl 30.1.2009 18:45

Re: vážený pane lekárníku

V rámci solidarity a soucitu musí dostat žebračenky VŠICHNI . Ve všech lékárnách jak to chtějí všichni "sobečtí " lékárníci !:-)

standa 30.1.2009 18:49

Re: vážený pane lekárníku

Krach lékáren téměř nulový, ceny neklesají, nejste sobec bez soucitu. Otevřete svou lékárnu. Nasaďte ceny přiměřené, stáhněte k sobě zákazníky ostatních lékáren, vytvořte to konkurenční prostředí. Ostatní se Vám budou muset přizpůsobit.

kolega toho mamonáře 30.1.2009 21:27

Re: vážený pane lekárníku

Váš příspěvek, paciente,  je sprostý, nenávistný až hulvátský. Asi jste taková ;-€ osoba. Šetřete se. Hulváti, závistivci a štváči umírají  předčasně. navíc je evidentní, že trpíte poruchou vnímání. Nechápete text, který čtete. Nechte se vyšetřit.nejlépe v krajské nemocnici zadarmo pro vaší kapsu, on to někdo zaplatí ze společných. Za těch 30 let, co stojí Pleva za tárou, viděl tolik lidského neštěstí a nemocných, žese Vám o tom ani nezdálo.  

Pavel 30.1.2009 22:36

Re: vážený pane lekárníku

Myslím, že zdravotnictví je jedna velká černá díra. Díky panu Julínkovi se něco pohnulo. Můžete mu nadávat, nenávidět ho, ale je to prostě tak. ... že je lékáren nadbytek, to je jasné. ... že léky jsou jeden velkej obrovskej obchod, to je jasné taky. Úplatky, pardon provize, to je zde běžné až na úrovni jednotlivého doktora. Poctivosti ve zdravotnictví je fakt málo. Pořád jsou tu velké stopy toho socialistického, kdy pod rouškou "pro každého zdarma" se skrývá nekvalita pro každého a luxus z peněz vše pro vybrané. ... a teď řekněte, že to není pravda !

Ivan 31.1.2009 14:47

Re: vážený pane lekárníku

Nikoliv, v krajských nemocnicích se jen pojišťovnám neodvede dodatečná položka, kterou potřebují nashromáždit do rezervy, aby pak privatizační vývar byl co největší. Lékárníci pláčí na nesprávném hrobě, ale na druhou stranu ukazují, jaký je pravý účel poplatků. Vypustit zlého ducha chtivosti z láhve a získat tak peněz chtivé lékárníky a lékaře na svou stranu. Ale když ptáčka chytají, pěkně mu zpívají. Na konci Julínkovy reformy by jak lékaři, tak lékárníci zůstali pěkně oškubaní dohola, jen privatizéři by se napásli. To ovšem krátkozrakým jedincům nedochází. 

Pavel 30.1.2009 17:23

Tak myslím,

je celkem všeobecně známo, že názory pana R. se celkem plynule mění podle toho, kdo dá víc. ... a malé lékárny nejspíš nedaly nic ... . :-)

karel 30.1.2009 17:13

Nechapu.

Nechapu proč je čtyřikkrat vic lekaren jak v roce 89 a tehdy se ještě spousta leku připravovala, ovšem v noci a ve svatky je to horši. Nechapu jak to že už polovina lekaren nezkrachovala když je nam tim z hruba co 2. roky vyhrožovano. Nechapu proč nemohou byt u leku stejne ceny jako u novin a pod. když se na recept leky vydavaji ne prodavaji. Take nechapu proč se lekarny privatizovaly proč se nenechaly pod pojišťovnou ktere mohly nest zisk.

H.K. 30.1.2009 17:49

Re: Nechapu.

...nechapu proč se lekarny privatizovaly proč se nenechaly pod pojišťovnou ktere mohly nest zisk..

Vy myslíte, že všechny pojišťovny budou státní? Stát podnikat nemůže, ani neumí.  Nemá svoje peníze. Státní úředníci hospodaří s penězi těch, kteří platí daně. Já nechci, aby státní úředník bral moje peníze a hospodařil s nimi. Pokud to chcete Vy, tak to udělejte.

Ypsilon 30.1.2009 17:54

Re: Nechapu.

Myslíte si, že stav, kdy  pojišťovnu, špitál, řetězec ambulancí a řetězec lékáren může vlastnit JEDEN  vlastník, bude pro Vai šrajtofli výhodnější? Já o tom dost pochybuji...

H.K. 30.1.2009 18:07

Re: Nechapu.

...pojišťovnu, špitál, řetězec ambulancí a řetězec lékáren může vlastnit JEDEN  vlastník....

Může vlastnit, ale nevlastní. Pokud není konkurence, tak je to jedno jestli vlastní vše stát nebo soukromník.  Pokud do toho bude "stát" /státní úředník/ zasahovat, bude vlastnit lékárny řetězec výrobců léčiv.  Velcí to unesou a malí to odnesou. Potom to teprve zaplatíme i s úroky.

Ypsilon 30.1.2009 18:46

Re: Nechapu.

ZATÍM nevlastnÍ, ZATÍMí, podle návrhů Julínkových zákonů,  tenhle podivný spletenec vlastníků měl být možný. Pojištovna měla mít možnost vlastnit i zdravotnická zařízení. takže, kde je konkurence?....

H.K. 30.1.2009 20:12

Re: Nechapu.

Ať lékárnu vlastní kdo chce. Pokud nebudou různé regulace ze strany státu, tak se to setřepe.

Ypsilon 30.1.2009 20:44

Re: Nechapu.

¨Jasně, bezvadný, setřepe se to podobně jako s monopoly vlastnícími vodovodní sítě. Tam stát přestal regulovat cokoli, obce prodaly svoje akcie a vodovodní monopoly si dneska určují určují ceny.....

H.K. 30.1.2009 21:12

Re: Nechapu.

Jasně, bezvadný, setřepe se to podobně jako s monopoly vlastnícími vodovodní sítě.

Voda vede jedna trubka pro všechny, do lékárny můžete jít kde chcete.

Ale,  Vy asi chcete, aby stát provozoval všechno. Vodu, lékárny, ordinace, zem. závody a p. Možná si nerozumíme v základních termínech. Kdo bude "ten stát" v nemocnici, vodárně, lékárně. Je to asi nějaká osoba. Kde bude brát peníze na provoz. Vy chcete socialismus.

Ypsilon 30.1.2009 22:09

Re: Nechapu.

Ale houbeles, vůbec nechci socializmus, tenhle nesmysl mi nepodsouvejte. Jen si myslím, že privátní pojišťovny a špitály nás přijdou při tomhle MOŽNÉM  proplatenci vlastníků daleko dráž, než kdyby tyhle záležitosti zůstaly pod palcem státu. Vy nic nevíte o tom jak mnohé zprivatizované městské nemocnice najednou začaly přesouvat finančně náročné pacienty do fakultních nemocnic?

 Soukromé ambulance a lékárny, proč ne, možná i menší soukromé špitály mimo tzv. "páteřní síť" nemocnic a samozřejmě  soukromé špitály mimo systém pojišťoven....Jenže to, na co Vy nadšeně kýváte je jen JINÝ  a DRAŽŠÍ druh monopolu než je ten státní

H.K. 31.1.2009 9:20

Re: Nechapu.

....., vůbec nechci socializmus,.....

Já Vám věřím, že nechcete "komunistický socialismus". Jeké jsou možnosti? Čím víc socialistického dirigismu, tím míň "svobody". V socialismu vládne státní úředník, který rozhoduje co s Vašimi penězi udělá. Tam má větší prostok korupce, lobismus, dotace a p. U velkých monopolů to není o moc lepší.

Velký odpor, nejenom tady na NP, byl proti vzniku tzv. privátních nemocnic. Nešlo o nic jiného než vznik a.s. se 100% vlastnictvím státu. Taková nemocnice by musela podláhat kontrole hospodaření. Tzv. nezisková nemocnice je tunel. Však to stát doplatí, když bude potřeba. Fakulní nemocnici nikdo nezavře. Za cizí peníze a nekupte CT do každě dědiny, když dávají takové provize. Jediný lék je vznik konkurenčního prostředí. Musí být pravidla pro včechny stejná. Proto i velké monopoly nehospodaří o mnoho lépe než státní podniky. Stát takový podnik nenechá padnout. ˇ

Žádné pevné marže u léků. Volná tvorba cen. Když se začnou vyrábět generika, tak ceny začnou rychle kesat . Omezení a zásah u téch léků, které se vyrábí v malém množství a které se používají málo. Tam nevzniká konkurence ve výrobě.

Herakleitos 30.1.2009 19:51

Re: Nechapu.

Je velké štěstí, že se váš sen nikdy, ale nikdy neuskuteční. Vy jste tak nasáklý pravicovými kecy, že se tomu nechce věřit. Ano již věřím, že lidé v 50 létech podlehli té strašné ideologii!

H.K. 30.1.2009 20:09

Re: Nechapu.

....váš sen nikdy, ale nikdy neuskuteční.....   Já žádné sny o Vašem socialismu nemám. Já jsem v něm celý život žil.  Vy jste nic konkrétního nenapsal, tak nemohu na nic reagovat.

....pravicovými kecy... Co je na mém příspěvku do diskuze pravicového?

....věřím, že lidé v 50 létech podlehli té strašné ideologii. ... Já jsem v padesátých letech žil. Nevím co se dělo pravicováho v těchto letech.

Ivan 31.1.2009 15:24

Re: Nechapu.

Víte, stát podnikat nemůže, protože není osoba. Vše tedy závisí na tom, kdo konkrétně za stát podniká. Stejně jako kdo konkrétně za akciovou společnost podniká nebo kdo za "pána majitele" podniká, protože těch majitelů, kteří by sami řídili velký podnik je jako šafránu. O řemeslnících v této souvislosti není třeba mluvit, nejsou nijak  podstatní.

Pokud tedy nějaká politická strana mluví o tom, že stát neumí podnikat, pak buďto lže, nebo jen sděluje to, že tato polická strana není schopna vybrat do vedoucích funkcí schopné lidi. Je pak na pováženou, že usiluje o moc. Měla by jít okamžitě do ústraní do doby, než  se naučí takové lidi vybírat.  Připomíná mně to jednoho profesora na technice, který po neúspěšném leč vytrvalém studentovi chtěl, aby z okna na rušnou ulici zavolal "Jsem vůl, ale chci být inženýrem", pak že mu zkoušku dá. Takže politici jako Klaus vlastně volají "Jsem neschopný, ale chci řídit stát".

H.K. 31.1.2009 20:52

Re: Nechapu.

.....nějaká politická strana mluví o tom, že stát neumí podnikat, pak buďto lže, nebo jen sděluje.....

Když vzniklo zaměděllství a lidé přestali popohánět kozy a začali obhospodařovat půdu, začale se lidská společnost diferencovat. Vznikly osady a města. Hnacím motorem byla konkurence, specializace, vznik nových nástrojů a v neposlední řadě potřeba, aby někdo udržoval pořádek. Vzniklo písmo, aby se všeno mohlo zaznamenat. Bylo potřebně, aby někdo dohlížel, aby se lidé chovali slušně. Tento princip je už téměř 10000 let stejný. V té době by asi nikoho nenapadlo, aby dal svoje kozy úředníkovi.

Pokud bude tzv, stát podnikat, budou podnikat státní úředníci. Oni budou hospodařit s penězi jim cizích lidí. Vy chcete, aby nějaký úředník obhospodařoval Vaše peníze. Já to nechci. V tom je mezi námi rozdíl. Čím více se o svůj majetek nechcete starat, tím víc starostí necháváte statu a tím víc musíte platit. Já chci platit pouze na to k čemu stát potřebuji t.j. vybudování infrastruktury, vnitřní a vnšjší bezpečnost. Pokud chcete, aby Vám stát zařídil dopravu do nemocnice, tak si ji zaplaťte. Nebo můžete být pojištěný u pojišťovny, která Vám vše zaplatí.

Nejlépe se krade pokud koexistuje státní a soukromý sektor a volná tvorba cen. To Vám nemusím vysvětlovat.

Na budování socialistické společnosti dojede EU a my s nimi. Dnes se buduje socialismus, který není sociální ani demokratický. Dnešní ČSSD chudobnějším bere a bohatším dává ve formě různých podpor, dotací, grantů, náhrad, atd. Dostávají pouze ti, kteří mají známosti na příslušných místech, lobisté, zájmové organizace. Lidé kteří se dostanou do sdělovacích prostředků. Co človíček, který se živí vidlana za měsíční mzdu, která odpovídá výdělku úředníka za jeden den. Tomu se řekne my vám vrátíma 30 Kč, protože na vcás myslíme. Oni na něho víte co. Oni mu dají 30 Kč na seberou to z daní, které on platí. Nebude ho to stát 30 Kč, ale 50 Kč, protože peníze někdo musí zúřadovat. Co je na tom sociálního?