28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Demokracie potřebuje seriozní debaty kandidátů...

Považuji za smutné, abych užil oblíbeného obratu prezidenta Klause, že i dnes, dokonce on a někteří z těch, kteří jako já věří v blahodárnost konkurenčního prostředí, jak na trhu zboží, tak názorů, jednají, jako by volba prezidenta republiky byla předem rozhodnutá, že není o čem a proč diskutovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Matěj 14.12.2007 15:51

Re: Proč se VK bojí duelu?

já nemám jediný důvod reagovat ve prospěch Klause, ale teď jste mně pobavil.

"..na konci tunelu"  To nejspíše myslíte toho tunelu, který v IPB byl cca 40mld a po ještě neukončeném geniálním řešení přes ČSOB je nyní ve stát.rozpočtu díra více než 150mld.

Světový ekonom Švejnar je součástí té party, která má toto na svědomí. A my blbci toto všichni platíme.

Malý Aston 14.12.2007 12:40

Pan Švejnar je nedůstojný kandidát!

Ještě dříve,než Paroubkovi kývl,že teda bude kandidátem,musel být seznámen s tím,že volba prezidenta ze strany ČSSD bude jen hlasem Paroubka.Tak jako při volbě předsedy poslanecké sněmovny hodlá Paroubek a Rath zase ukrást hlasovací lístky svým připosrancům bez rozumu a cti .Jasně to Jirka a Rath prohlásili,takže pan Švejnar to musel vědět.Pokud souhlasí s tímto řešením,nemá co na Hradě dělat.Jednak nebude prezidentem všech ale jen Paroubka a jeho smečky a jednak tím společně pošlapou princip tajné volby a potvrdí,že ČSSD není strana demokratická ale strana vedená po vzoru Stalina. Odmítám aby jsme měli prezidenta,kterého nemohou svobodně volit v tajných volbách všichni poslanci a senátoři.Odmítám podrazy a zneužívání volebního zákona ze strany socek a jejich vůdce.!!

Štváč 14.12.2007 12:34

Tak

padly poslední výmluvy, že Švejnar ještě nekandiduje. Co s tím ? Jak z toho maléru falešného profesora vysekat. Nebojte - vyhraje, ale zadarmo to nebude a večer si po znovuzvolení zapláče. Sám nad sebou, jak to mají narcisové ve zvyku.

Bubik 14.12.2007 12:35

Re: Tak

hmmm...štváč.............;-(

Ivan Nový 14.12.2007 12:39

Štváči,

Švejnara máme tam, kde jsme ho chtěli mít. Je kandidát, a tím ztratil vládu nad tím, co půjde do médií. Teď už o něm musejí média psát a všechna a nejen to, co by do nich protlačil jeho tým.

Štváč 14.12.2007 12:42

Re: Štváči,

Myslíte, že se bude psát třeba i o otci dnešního prezidenta ?

Ivan Nový 14.12.2007 12:58

Štváči,

ne, bude se psát o Švejnarovi. A to rozdráždí voliče ČSSD.

Lájoš B. 14.12.2007 13:15

Re: Štváči,

To nevadí ničemu, Klas s voliči nepočítá, jen s voliteli

Ivan Nový 14.12.2007 13:17

Lájoši B.,

ale volitelé musejí počítat s voliči.

Lájoš B. 14.12.2007 13:37

Re: Lájoši B.,

Takovou blbost jste vymyslel sám ? Koukněte, jak dopadl volitel Kott a vysvětlete mi, jaký vliv na to mělo, že musel počítat s voliči. Vy prostě lžete.

Ivan Nový 14.12.2007 14:18

Lájoši B.,

dopadl špatně.

Lájoš B. 14.12.2007 15:36

Re: Lájoši B.,

Zase lžete - já bych jeho momentální plat bral všema deseti.

Lájoš B. 14.12.2007 16:05

Re: Lájoši B.,

http://simonik.blog.idnes.cz/c/18158/Kott-se-propil-do-CSSD.html

Citace:  a tak bylo o pana Kotta královsky postaráno. Byl jmenován regionálním ředitelem VZP. Pít zřejmě nepřestal, a tak jsme se mohli ve včerejším Rudém Právu, že se stal členem ČSSD. I jeho následný výrok svědčí o mnohém : Kott podle svých slov vidí v ČSSD „jedinou sílu“, která může zastavit ODS. „Nechci, aby tuto zemi řídili dalších dvacet třicet let modří papaláši,“ reagoval pro Právo Kott.

Takže až budete chtít zase někoho oblbovat, tak mě vynechte, lháři prolhanej.

janoryna 14.12.2007 12:29

požadavek diskuse vychází od levice.

a proto ji třeba odmítnout stejně jako referndum o radaru. naopak, referendum o eurosmlouvě jako výraz demokracie nutné je. i když, pan profesor by každou dikusi ustál a oponenta jaksepatří utřel. V TV se o to již někteří pokoušeli.

Jan 14.12.2007 12:10

souhlasím s jednou výhradou

S názory autora souhlasím s jednou výhradou - Klause považuji za úspěšného politika, ale nikoliv za státníka.

pepa 14.12.2007 11:58

svejnar

Jaké má Švejnar priority?1: Ukončit transformační období - a to nejen na mezinárodní úrovni (což se částečně stalo vstupem do NATO a později do Evropské unie), ale zejména na vnitropolitické úrovni. Švejnar tvrdí, že doba, kdy se některé ze stran nasazovala kvůli minulosti psí hlava, už skončila. V jasné narážce na postavení KSČM řekl, že je potřeba politickou scénu více otevřít.

. Politický konsensus pro zásadní reformy. Švejnar by chtěl přispět k tomu, aby se politici napříč stranami shodli na reformě důchodů či sociálního zabezpečení.

3. Čitelnost jednání. "Do příštích voleb do Poslanecké sněmovny již půjde poprvé volit generace narozená po roce 1989... A já bych chtěl být maximálně konstruktivním a transparentním parnterem při sestavování vlády," řekl.

4. Přispět k úspěchu českého předsednictví EU (Česká republika bude velet evropské sedmadvacítce v první polovině roku 2000, tedy zhruba za rok)

JESTE ZE NAS SEM Z TE AMERIKY PRIJEL ZACHRANIT (Y)

tony 14.12.2007 12:20

Re: svejnar

A kdo pózoval na balkonu v Lánech s Grébou?

janoryna 14.12.2007 12:30

Re: Re: paroubek to nebyl

v tom je velikost státníka.

Kubeš 14.12.2007 11:56

Autora

bych tipoval na "chytrouše stodolního". Debata kandidátů by měla smysl, kdyby měla ovlivnit voliče-posluchače. Ti ovšem nemají na volbu žádný vliv a poslanci buď ví své nebo poslouchají své vůdce. Takže na př. televizní debata by posloužila jen pánům od televize (nechtěl by autor od nich nějakou provizi?)

K. Babák 14.12.2007 10:41

Co to je výsledek debaty?

Požadujeme-li rozhodnutí na základě debaty, musíme připustit minimálně dva různé výsledky. Tedy např.: budu volit Klause - budu volit protikandidáta (ještě nevíme jakého). To je výsledek vzhledem k poslancům. Existuje ještě jedna možná dichotomie - volte Klause/protikandidáta - pro voliče poslanců. Možnost budu volit(volte) Klause je pro řadu těch, kdo požadují debatu naprosto nepředstavitelná, ale popusťme uzdu fantazii a dejme tomu, že nastane.

a) Budu volit Klause. Nesplnitelné pro poslance, který musí opustit sál.

b) Volte Klause. Bez komentáře.

Tedy požadavek na debatu před zraky národa je vyslovován za podmínek, kdy je předem vyloučen jeden z možných výsledků té debaty. Pro ty, kteří nemají dostatek fantazie připomínám: Je představitelné, že se v tomto národě vyskytnou lidé, kteří jsou schopní akceptovat Václava Klause jako prezidenta. Přiznávám se, že k nim patřím.

I-Worm 14.12.2007 11:06

Re: Co to je výsledek debaty?

výsledkem asi nemá být ovlivnění volitelů - tedy poslanců, ale konfrontace dvou ekonomů, a jejich koncepcí která má oslovit veřejnost. Zřejmě jeden se domnívá, že má co veřejnosti v této situaci, zatímco ten druhý nikoliv.

I-Worm 14.12.2007 11:06

Re: Re: Co to je výsledek debaty?

co veřejnosti říci ... tak je to správně

K. Babák 14.12.2007 11:17

Re: Re: Co to je výsledek debaty?

Ke sdělení něčeho veřejnosti nemusí být dva, ledaže bychom požadovali politickou vyváženost.

I-Worm 14.12.2007 11:37

Re: Re: Re: Co to je výsledek debaty?

ke konfrontaci ano.

Ivan Nový 14.12.2007 11:32

I-Worme,

kdy se tu naposledy něco v ekonomice dělo nového bylo téměř před 20. lety. To je mrtvé téma.

I-Worm 14.12.2007 11:36

Re: I-Worme,

to je právě to, že bychom se mohli dozvědět, že to není pravda!

Ivan Nový 14.12.2007 11:53

I-Worme,

od pana Švejnara se tak můžeme akorát dozvědět, co by bylo, kdyby ... No, ale to je založeno jen na víře, ne na jeho reálné politické práci. Podle jeho servilního jednání s komunisty jsme viděli, že u něho teorie má velmi daleko k praxi. Hezká slova to on umí, ale jakmile dojde na lámání chleba, lehce podlehne.

I-Worm 14.12.2007 12:09

Re: I-Worme,

kdyby si totéž myslel Klaus, jistě by se debatě tolik nebránil. Ale od něj (tedy přímo od Klause)  jsme se ani nedozvěděli, jak dopadl audit účetnictví ODS, i když o něm často mluvil...předtím, než dopadl.

Ivan Nový 14.12.2007 12:28

I-Worme,

nebuďte směšný, koho zajímá vaše trauma z před 20. let?

I-Worm 14.12.2007 12:58

Re: I-Worme,

patrně máte na mysli komanče, kteří tu tehdy byli. Já události před devíti, deseti lety.