30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

JETE: Temelínský otesánek?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ccecil 28.8.2007 10:44

Re: Stránky www.referendum2000.cz

Já byl dřív ;-)

Předseda 28.8.2007 10:31

Technická:

Pane autore, ve Vašem komentáři mezi citovanými odstavečky 4 a 5 máte hrubku. Také Temelín neprodal podle mých informací zatím ani jednu elektriku, v okolí žádné tramvaje nejezdí.

Jura Jurax 28.8.2007 10:28

Zelení, grýnpísáci, duhatci

a podobní pomýlenci jsou prostě zemští škůdci - dílem z vlastní blbosti, dílem za cizí peníze jako jihočeské maminy nynější ministryně školství (!!!!!) Kuchty a dílem ku svému prospěchu, získanému něčím, čemu se diplomaticky říká nátlak, nediplomaticky raketýring (dělal to už Al Capone neblahé paměti).

jarda 28.8.2007 10:26

ja nevim, proc delaj tu pakrnu s vetrniky

Nebylo by lepsi ty dotace proplatit naiz by se stavely ty vetrniky. Beztak je to tunel a kdyby se vyplacel jen "cisty zisk" aniz by se cokoliv stavelo, dostalo by se na vic tunelaru, setrila by se priroda, vsichni by byli spokojeni

Jura Jurax 28.8.2007 12:53

Re: ja nevim, proc delaj tu pakrnu s vetrniky

Lepší by to bylo, ale tak očividnou zlodějnu parlamentem neprotlačíte. Tedy zatím.

pavel 99 28.8.2007 15:35

Re: Re: ja nevim, proc delaj tu pakrnu s vetrniky

a co jiného jsou dotace za "neobdělávání půdy"?

Ladislav N. :-))) 28.8.2007 19:19

Re: dotace

A na "údržbu krajiny"... ;-D

pavel 99 28.8.2007 20:29

Re: Re: dotace

a není stejnou "údržbou krajiny", když se na ní nepostaví větrník?

oakman 28.8.2007 10:21

Jinak panu Tycovi děkuji za názornou ukázku

pro levicové dogmatiky - lpění na ideologii končí trapasem, oprtunismus a revizionismus jsou v byznysu a investicích naproosto nutnou a přirozenou součástí úspěšné strategie.

JETE je podobně jako radar obětí politických odborných diletantů. V obou případech se popírají nejen názory odborníků, ale pokud nelze popřít názory, diskvalifikují se jejich nositelé. To je další daň té lidské mentální nuzotě u nás - každý Pepan z hospody má tu svou svatou pravdu. Proč? Protože strana naučila dělňase komandovat inženýry. 

Emersonskej 28.8.2007 10:29

Re: Jinak panu Tycovi děkuji za názornou ukázku

Naprostý souhlas !!!

Cedr 28.8.2007 18:54

A pravicoví dogmatici jsou buřt?

Pokud vím, Temelín se dostavěl za vlád ČSSD.

Ccecil 28.8.2007 10:18

Informace pro autora

zmiňované stránku, které nefungují lze na internetu dohledat a to na této adrese:

http://web.archive.org/web/*/http://www.referendum2000.cz

Je to tam včetně historie.

oakman 28.8.2007 10:08

Mají recht, pane Tyc..

jen je také dobré připomenout si soudobé skutky a výroky na druhé straně. Podrobeny kritickému pohledu s odstupem doby, ukáží ten nesmírný diletantismus při komunikaci této stavby.

Když tak pohlížím na současné česko rakouské nevztahy, tak mám pocit, že nikdo z vás tehdy netušil, jakého draka tím v Rakousích budí. On ten mylný pocit , že to Rakousové skousli evidentně kryje s obdobím, kdy byli kvůli Haiderovi "na hambě". Teď jsou opět representováni klasickými "demokratickými" rudočernými hňupy a kadence palby vzrůstá.

Je pohříchu nejvíce smutné, že vy bohužel nejste schopni jako lobby konkurovat ani Rakousům, ani zeleným magorům.

Jimmy Keen 28.8.2007 10:03

Hezké to sice je

ale bohužel to nikoho nezajímá. Nikoho nezajímá, že někdo měl pravdu před sedmi lety, natož splachovací ekologisty. Ti mají prostě svou mantru a spoustu lidí, kteří jim na to s nadšením skočí. Protože boj za přírodu je ušlechtilý, kdežto složité vysvětlování je nudné. Boj proti atomu je in a akční, pochopení významu jaderné energetiky a otázek její bezpečnosti vyžaduje aktivitu mozku, což je pro mnoho lidí aktivita někde z žánru sci-fi. Tady pár rozumných podiskutuje o nesmyslech hlásaných duháky a grínpísáky a to je všechno. Na nejbližších hapeningu oněch organizací bude mračno novinářů a opět se úderná hesla dostanou k lidem a k jejich masáži. Nudní odborníci budou nudně vysvětlovat a obyvatelstvo mezitím přepne na jiný kanál. Nikdo zatím nepochopil, že ve zkratkovité formě nynějších zpráv takto nelze obstát (vyjimka Karel Schwarzenberg, který prohlásil o rakušanec, že jsou magoři a stal se mediálně stejně populárním jako grínpísáci). Takže je sice hezké, že my víme, že ekologisti jsou chaoti hlásající nesmysly a múžeme to dokázat, nisméně tyto důkazy veřejnost nezajímají.

Emersonskej 28.8.2007 10:19

Re: Hezké to sice je

Velmi přesně řečeno !!!R^R^

Jura Jurax 28.8.2007 10:32

Re: Hezké to sice je

Velmi přesně řečeno ... bohužel. A v televizi veřejné služby se dozvíme, jak jsou ty větrníky super ... diletantští nebo podplacení novináři taky chtějí být in ...:-(

RomanL 28.8.2007 9:56

Každý zelený

který je proti jaderné energii je lhář, zloděj a podvodník a kdykoliv mu to řeknu přímo do očí! Jo, pardon, ještě je možné, že je tak hloupý, že je až nesvéprávný, to by byla jediná omluva.

Emersonskej 28.8.2007 10:20

Re: Každý zelený

R^R^R^

Jura Jurax 28.8.2007 10:33

Re: Každý zelený

No, nevím, jestli to myslíte opravdu vážně - ale pakliže ano, pak vězte, že máte pravdu.

Farniente 28.8.2007 9:48

Voni ty ekologové

Voni ty ekologové jsou divný patróni, jednou hot, podruhý čehý....... Trochu mi připomínají Gottwaldovské "Je lepší se mýlit spolu s  ÚV (rozuměj Greenpeace), než mít sám pravdu". Pamatujete ještě jak bouřili, že nejekologičtější doprava je lodní? Pak se ukázalo, že je pro ní potřeba postavit nějaký jez a už ječí naopak. Nebo polní monokultury, jejichž pěstování zlí neokolonialisté vnutili rozvojovým zemím a které je ekologicky i ekonomicky devastují. Teď to vůbec, ale vůbec nevadí když se jedná o řepku, šťovík a ostatní "biomasu".

Mimochodem, všimli jste si, že si brzy připlatíme za dražší ekologickou bionaftu jenom proto, abychom si mohli připlatit za dražší chleba? Bravo Bursík!

Sch.glosátor 28.8.2007 9:30

Ano, je možné, že Temelín je drahý.

Že je dražší než by mohl být. Že jadernou elektrárnu lze postavit levněji. Proč to nejde, je i tím, že je třeba předimenzovat bezpečnost kvůli hloupým a špatným lidem. Kteří by byli chopni i nařezávat trubky, jen aby dokázali, že tahle technologie není bezpečná.

kdokoli 31.8.2007 16:42

Re: Ano, je možné, že Temelín je drahý.

Srovnejte s dnešním projektem EPR-1600, ten je mnohem dražší ... Kvůli bezpečnosti.

Smarty 28.8.2007 9:24

Bravo

Velmi trefně napsaný článek. Včera sem se vracel přes Vídeň do Brna a nestačil sem zírat na ty lesy větrníků, co tam mají nasázený. To radši ještě dva Temelíny. >-

Emersonskej 28.8.2007 10:26

Re: Bravo

PŘESNĚ !!!!!

selidka 28.8.2007 11:46

Re: Bravo

a kdybyste to viděl v Dolním Sasku, to byste teprv zaplakal.....

Psí vrah Čumil 28.8.2007 9:17

No, vzhledem k tomu, že se nám přední jihočeská matka propracovala zatím až na post ministryně školství,

zdá se, že investice do protitemelínské propagandy nebyly až tak ztracenými penězi. Panu Týcovi a ostatním Temelínským pak přeji, aby se jim podařilo rozjet odstavený reaktor bez otevřeného primáru a tekoucích čerpadel.To bude nejlepší arguemntace proti zeleným šílencům...:-)

Ivan Brezina 28.8.2007 8:42

Pane Tyci, nedivte se:-))

1. Jan Beranek (redpektive Hnuti Duha, ktere vedl) byl za boj priti Temelinu zprostredkovane placen vladou Horniho Rakouska. Jejich boj tedy nebyl zadnym "slechtilym obcanskym poslanim" ani "nezavislou obcanskou aktivitou", ale obycejnym zamestnanim (placenym lobbyngem). Divite se, ze v zajmu penez masirovali verejnost nepravdami?

2. Tazeni za "zachovani socialnich jistot" severoceskych horniku vzbuvalo u verejnosti rozpaky uz v roce 2000 prave proto, ze ho organizovali lide, kteri se vydavali za "ekology". Kdyz "ekolog" vola po dalsi devastaci prirody, je to tragikomicke.

3. Jan Beranek byl letos na jare pravomocnym rozsudkem brnenskeho soudu usvedcen ze lzi. Musel se za ni omluvit a zaplatit soudni vylohy. A tusim ze v roce 2001 byl Jan Beranek jinym pravomocnym rozsudkem plzenskeho soudu oznacen za ekoteroristu. Je dobre o tom vedet, abychom si udelali obrazek o tom, jake lidi zamestnava Greenpeace.

Vlastimil 28.8.2007 7:39

Malá kalkulace

Výstavba jedné větrné elektrárny o nominálním výkonu 2 MW stojí údajně 60 až 65 mil. Kč. Instalovaný výkon dvou bloků JE Temelín je 2000 MW. Z hlediska instalovaného výkonu bychom pro náhradu JE Temelín museli postavit 1000 velkých větrníků (např Vestas V90 s výškou stožáru 105 m a průměrem rotoru 90 m). Předpokládejme, že bloky JE Temelín pracují na nominálním výkonu po 80% roční časové kapacity (ve skutečnosti by to mělo být více) - to znamená, že průměrně je tak k dispozici 1600 MW. Dále předpokládejme, že větrná elektrárna vyrábí elektřinu po 20% z celkové roční časové kapacity (o čemž lze pochybovat - ve skutečnosti to bude méně). To znamená, že jeden větrník dává průměrně 0,4 MW. Abychom nahradili elektrickou energii vyrobenou v JE Temelín, potřebovali bychom postavit aspoň 4000 takovýchto větrníků - za 240 až 260 miliard Kč. Temelín stál necelých 100 miliard Kč. Museli bychom tedy zaplatit 2,5x více za zdroj elektrické energie, který by byl navíc velice nestabilní.  

MLOK1 28.8.2007 7:54

Re: Malá kalkulace

No jo, Vlastimile. Jenže! Ten vítr tu bude foukat ZADARMO! i v dalších letech (a asi i tisíciletích), bez ohledu na to, jestli se mu postaví, nebo nepostaví do cesty nějaké vrtule. Uran se musí pracně těžit a vyhořelé palivo z reaktoru pracně ukládat.

       Atomovou energii považuji zatím za nejvýhodnější, ale na větrníky bych nedštil jenom oheň a síru. Mají, spolu se solárními (přílivovými atd) elektrárnami také své místo na slunci (obrazně i fakticky:-)), v oblasti využití energií, které by jinak přišly nazmar.

        Dotace výkupních cen "zalené" elektřiny je jiná otázka, které nerozumím a nemohu ji tudíž posoudit. Osobně se mi nezdá příliš šťastná.

kirast 28.8.2007 8:12

Re: Re: Malá kalkulace

Co je vám nejasného na dotacích? Je to způsob, jak odčerpat ze státního rozpočtu peníze, které by jste vy, jako daňový poplatník, nikdy nezaplatil. Až bude energie natolik drahá, že se vyplatí stavět tato zařízení bez dotací, tak je bude stavět kdekdo a vy si prostě koupíte energii za cenu v té době obvyklou. Takhle si ji koupíte už dnes mnohem dražší a tudíž si nekoupíte něco jiného, z čehož má příjemce vašich dotací jistě upřímnou srandu.