18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jack 7.12.2005 9:21

Re: No jo, marže obchodníků, ta je asi vysoká,

No jo. Ale teď jde o to: je hudba kšeft, nebo umění? Jarek Nohavica jednou prohlásil, jen ať si jeho CDčka lidi kopírují, jeho že živí koncerty. Bohužel, u takových "umělců" typu "SuperŠkvár" to bude právě naopak...
Lebowski 7.12.2005 9:32

Re: Re: No jo, marže obchodníků, ta je asi vysoká,

Ano,muzikant se živí koncertováním a album,stejně jako videoklipy jsou vpodstatě jenom reklamními aktivitami k přilákání co největšího počtu lidí na koncerty.
patejl 7.12.2005 9:56

Re: Re: Re: No jo, marže obchodníků, ta je asi vysoká,

tak by tomu byt melo, nicmene tomu tak neni. nejvetsi skvara je z CD, DVD a reklamnich sr@cek. proto se vydavatelstvi tolik vztekaji. nejvice beztak vydelaji na pritroublych tynech, kteri jsou ochotni vrazit penize rodicu do kazde sracky (a kopie se mezi nima nenosi, nejsou dostatecne IN), a pak na zoufalych lidech, kterym s jednim hitem prodaji na albu, za bratru 600Kc, dalsich 30 minut nechutneho bahna. takhle se pratele dneska delaji prachy.
jakovy 7.12.2005 12:52

Re: Re: No jo, marže obchodníků, ta je asi vysoká,

A jsou i tací, kteří oprávněné snahy osy a jiných maří, např http://www.janburian.cz/drjistoty.htm a dávají svou práci všanc, jenom aby to lidi poslouchali a na JUDr. Slaninu nemyslí
m.l. 7.12.2005 8:46

Myslím, že veškeré vypalování je legální,

vždyť za něj platím. Mám na mysli poplatek 2 % (nebo kolik) z každého prodávaného nenahraného CD resp. obecně z médiíí a zařízení schopných rozmnožovat autorská díla. Teprve až bude zrušen tento poplatek bůhvíjakým příživníkům, dá se bavit o nelegálnosti některých případů vypalování CD.
Lebowski 7.12.2005 8:46

Hudební průmysl kope sám sobě hrob

Není to tak dávno,co podepsala Mariah Carey smlouvu asi za dvacet miliónů dolarů,následovalo album,jež se ukázalo býti totálním propadákem,nebohá Mariah se zhroutila,načež vydavatelství kontrakt rozvázalo a ještě přihodilo pět miliónů navrch.Je třeba ještě nějaký důkaz o zhovadilosti lidí nazývajících se obchodníky s hudbou?
Šajba 7.12.2005 7:41

Pro autora

Na článek pana Černého jsem reagoval dopisem který vyšel včera v Lidových novinách.
Šlo o to že pan Černý použil kopírovaná CD ke komerčním účelům a potom začal kázat o nepoctivosti a nenažranosti Těch kteří CD kopírují.Doufám,že Ti jeho přátele kteří mu CD půjčili
budou vědět jak se zachovat až bude mít příště problémy.
PetrN 7.12.2005 10:40

Re: Pro autora

Kecáte pěkné hovadiny. Pan Černý (stejně jako každý, kdo něco podobného slušně provozuje) v rámci zákona předá seznam hraných skladeb pořadateli, který ho spolu s částkou dle zákona pošle OSE. Vše je tedy legální - zákon vůbec neřeší, jestli jsou veřejně provozované písně hrané z gramodesky, originál CD, přepáleného CD nebo třeba z komplu v MP3. Řeší pouze to, že za veřejnou produkci je nutno zaplatit poplatek... Takže si své bludy strčte, stejně jako hudební normalizátor Žantovský, třeba doma do kredence...
FP 7.12.2005 7:34

Kdo dneska poslouchá CD ?

Pokud jsem si povšiml, tak dnešní teenagerovská generace CD neposlouchá a discman je OUT stejně jako walkman na kazety. A komprimované formáty (mp3) se šíří rychlostí blesku bez nutnosti něco vypalovat.
odrostlý teenager 7.12.2005 8:55

Re: Kdo dneska poslouchá CD ?

Když už se to nevejde na "hard", tak se to musí vypálit. A nelépe rovnou na DVD, tam se toho vejde podstatně více :-)
PeterS 7.12.2005 7:23

Kozel zahradník

bezvadné, normalizačno-melodiovský odborník káže o morálke, kedy sa tu prosím objavia články od ss. Kojzara, Hoření & comp?, konečne p. Žantovský si ich určite pamatá z Rudého práva - viz. jeho článok o Joan Baez na Bratislavskej lýre ´89.
loula 7.12.2005 6:37

Autor rozdělil vypalování v podstatě na dvě kategorie

- vypalování za účelem prodeje kopií, to je jasně trestné
- vypalování pro vlastní potřebu
Tuto druhou kategorii je třeba rozčlenit podrobněji, minimálně na
a) koupím si originál a pro vlastní potřebu si pořídím jeho kopii, abych originál nepoškodil.
b) v půjčovně si půjčím originál a rozkopíruji jej na dvacet kopii. Nejde o prodej, ale nadšenci si takto vzájemně vypomáhají, a o náklady na půjčku a kopie se podělí bez zisku.
Jak se postavit k bodu b)?
 
figura 7.12.2005 7:10

Re: Autor rozdělil vypalování v podstatě na dvě kategorie

Tak, že pokud je mi známo a nepletu se tak v ceně každého prázdného CD na které chci vypálit je zahrnut poplatek OSA a podobným štěnicím. Tím pádem pak nevím, proč bych nemohl vypalovat zvesela i pro přátele zadarmo. Kromě toho tento poplatek obsahují i ceny vypalovacích, nahrávacích a přehrávacích zařízení. Tudíž, necítím se jako podvodník. Sám používám Minidisc od Sony. Kromě toho, vyděračství ochranných svazů je známé. Ještě než jsem uspořádal Country bál a věděl kolik mi přišlo lidí, už jsem platil od kapacity. Můj bratr dělá do muziky. Není u vyděračů, ale přesto musí pořadatel kde hraje nahlásit a zaplatit poplatek a kam ty peníze jdou když bratrovi nepřijde od vyděračů nic? Takže já bych s napadáním vypalování a vůbec kolem svazů, které to hlídají brzdil.
TOM 7.12.2005 8:05

A to je přesně ono!

Jaképak okrádání? Vždyť autorská práva platím každým koupeným prázdným kompaktním diskem, každou vypalovačkou, každým tonerem do kopírky. Já těm autorům platím i tehdy, když si vypaluji svoje fotky, svoje protokoly (které musím produkovat ve velkém v práci a ukládat na CD), když ty protokoly kopíruji, abych měl kopii vystaveného dokumentu. Nač si vlastně ještě stěžují?
HuFi 7.12.2005 10:41

Zaměňování přičiny s následkem a okecávání krádeží

OSA si vymohla nějaké poplatky z nosičů kvůli ilegálně "pálicím" parazitům, na které dopláceji všichni ostatní normální lidi. Kdybyste nekradli, nemusely by poplatky z cédéček být - stejně příjmy z prodejů nenahradí.
Ten poplatek totiž nenahradí ani zdaleka cenu nového cédéčka (rozdíl ceny je ukradnutý), jednak když si pálíte, tak okrádáte toho autora (a jeho vydavatelství a jeho prodejní kanály), protože poplatky z nosičů se rozdělující podle nějakých vzorečků.
Takže když si třeba vypálíte Anetu Langerovou, tak poplatek z cédéčka dostane Korn.
Pochopitelně, že to je proti autorskému zákoníku a mezinárodním dohodám, protože ty chtějí, aby úhradu za dílo dostal skutečný autor.
jakovy 7.12.2005 12:25

a co tak tu o Červené karkulce

z té by určitě chtěli David, Janda i Slanina poplatky, protože ji vymysleli, ještě když byli v prapraprapradědově pytlíku
HuFi 7.12.2005 13:29

Re: Autor rozdělil vypalování v podstatě na dvě kategorie

Bod b) je v malém přestupek, za který může být pokuta, přesáhne-li hodnota vypálených CD 5.000 Kč pak je to trestný čin, za který můžete jít i až do lochu (dle rozhodnutí soudu).
Bod b) také může být předmět soukroměprávních žalob o náhradu způsobené škody, se soudními výdaji minimálně desetitisícová záležitost.
Paj 7.12.2005 6:29

od začátku

Nemá smysl začínat od konce. Nejprve je třeba zakázat knihtisk, tam to zlo začalo. Ačkoli představa těch mnichů, kteří ručně, ale hromadně, přepisovali evangelia a tím porušovali práva pánů Marka, Matouše, Lukáše i Jana.......
Hasan 7.12.2005 5:33

Ceny cédéček.

Spousta lidí si pořídí laciné vypalované CD od skupiny nebo zpěváka,za kterého by NIKDY nedala cenu která se požaduje v obchodě.Tím pádem si myslím,že se ani obchodník,ani interpret nemůže cítit okraden.Je to buď vypálené cédéčko,nebo nic.Další věc je cena některých CD,která je šest stovek i víc.Kolik si obchodníci myslí že toho prodají.Zdaleka nejsou vypalováním tak poškozeni jak se říká.Není zase tolik lidí kteří by si mohli dovolit nakupovat za tyto ceny.Zlevněte a přestaňte se na zákazníka dívat jako na svoji oběť,prodávejte hudbu na internetu jako to je jinde a vypalování přestane být problém.
HuFi 7.12.2005 10:47

Re: Ceny cédéček.

Tak ať té skupině - zpěvákovi pošlou složenkou aspoň tolik peněz, kolik by za ní tedy dali!
Kdo z vás - paličů, tohle někdy udělal? Kolik se vás hlásí?
 
Jinak normálně - když se mi nějaké zboží, třeba džíny nebo hodinky, zdají drahé (nebo jen třeba nemají pro mne subjektivně tu cenu), tak ho můžu nekoupit a výrobce se příště rozmyslí, zda náhodou nemá prodávat levněji, ale nemůžu si zboží sebrat (=ukrást) s tím, že si myslím, že je předražené.
Wlasta 7.12.2005 11:35

Re: Re: Ceny cédéček.

Současná hudba mne nezajímá a tím pádem ji nekupuji ani nevypaluji, ale poplatky osa-nostře platím - za vypalovačku, za kopírku, ...
 
 
Hasan 7.12.2005 15:37

Re: Re: Ceny cédéček.

OK.Jdu  poslat nějaké peníze Mahalii Jackson.Bohužel ani nevím na jakém hřbitově už takových šedesát,nebo sedmdesát let odpočívá.Také jsem měl rád Johna Lennona,Janis Joplin atd.
R 7.12.2005 2:35

Systém distribuce hudby

Systém distribuce hudby vznikl před 50 a více lety, kdy udělat doma kopii bylo buď nemožné nebo velice obtížné. 
Hudební průmysl, to jsou nahrávací společnosti přes různé mezisklady a distribuční firmy  prodávaly muziku do stovek kamenných obchodů ve městech. CD nebo dříve deska tak prošla desítkami rukou lidí, kteří se tím živili.  Tvůrci muziky museli k nahrávacím společnostem nebo investovat velké částky do vlastní propagace a distribuce, jinak ty nahrávky k lidem nedostali. Dneska to dělají jen někteří.
Zbytek hudebních skupi a interpretů  má svoje CD někde u sebe v garáži a zasílají je na základě internetové objednávky. Nebo rovnou jen prodávají práva na poslech muziky a vypálení CD. Nahrávací společnosti založené na původní distribuci muziky cítí masivní odliv peněz a mlátí kolem sebe.
 
R 7.12.2005 2:56

Re: Systém distribuce hudby

Problém je v tom, že cena nahrané muziky neklesá, je pořád nadstavena pro ten původní , díky internetu a možnosti vypalování beznadějně zastaralý model distribuce.  Zatímco před lety byly první použitelné domácí kopie na magnetofonových páscích a později kazetách cenově zhruba na stejné úrovni jako prodávaná originální muzika, je dneska vypálené CD 10 - 100 x levnější než originální. Takže se není čemu divit, že se tolik kopíruje.
ZW 7.12.2005 8:46

Re: Re: Systém distribuce hudby

...což také jinými slovy znamená, že oproti minulosti tvoří výrobní náklady na nosič jen nepatrný zlomek z ceny, takže autorům a distributorovi jde mnohem větší podíl než dříve. Oni tvrdí, že kdyby se nekopírovalo, mohla by být cena mnohem nižší. Svoji ztrátu však automaticky vypočítávají mechanickým vynásobením počtu nelegálně vypálených CD současnými výnosy z jednoho CD. Nezastávám se "kopistů", jen tvrdím, že nejde o klasický model "zloděje" a "okradeného".
HuFi 7.12.2005 11:30

Re: Re: Re: Systém distribuce hudby

Nemáte pravdu. Jde o okradení. Okrádáni jsou producenti (celý řetězec) a taky ti, kteří si koupí legální vydání, protože bez kradení by cena mohla být skutečně nižší.
Je pravda, že výši ztráty nelze vypočíst prostým vynásobením počtu ukradených kopií x cena na krámu. Při nekradení by cena byla nižší.
ZW 7.12.2005 11:57

Re: Re: Re: Re: Systém distribuce hudby

Za klasickou krádež považuji schéma "měl jsem a nemám, protože mi to vzal někdo jiný". Tohle je schéma "možná bych měl, kdyby to jiný neměl zadarmo".
Já sám mám cca 20 CD a všechna legálně koupená. Můj 15letý syn o něco víc, ale "legálních" jen cca třetinu. Na víc by stejně neměl a ty dvě třetiny by si prostě nekoupil, protože by neměl za co. A je otázka (vysoce hypotetická), zda ty dvě třetiny neprodaných CD jsou pro producenta skutečnou ztrátou, když právě díky nim syn chodí na koncerty příslušných kapel, sleduje jejich klipy (prošpikované reklamou) a kupuje hudební časopisy a plakáty. Nechci to demagogicky mlžit, ale rovnost "vypálené CD = automatická ztráta" tak jasně a zřetelně nevidím.
Ladislav N. 7.12.2005 13:29

Re: Re: Re: Re: Re: Systém distribuce hudby

Přesně. Nahrávky šířené po Internetu v MP3 mají svou reklamní hodnotu - a je to reklama prakticky zadarmo. Dnes "na stará kolena" zjišťuju, jak se jmenovali někteří muzikanti/skupiny, jejichž nahrávky jsem důvěrně znal - ale jen jako "anonymní" hudbu, která se stejně nedala koupit (za komunistické totality) v obchodě... Dnes bych si je (za přijatelnou cenu řádu 100 Kč/CD) rád koupil, kdyby byly v nabídce. Nechat si je posílat zdaleka poštou vyjde přece jenom moc draze - a často jde jenom o jednotlivé skladby, které mi jako výběr na CD/DVD nikdo speciálně nevypálí, pokud si to neudělám sám. Zaplatit za jednotlivé skladby po Internetu malou částku považuji za ideální distribuční cestu.
jonáš 7.12.2005 12:39

Re: Re: Re: Re: Systém distribuce hudby

A naopak, při nižší ceně by se tolik "nekradlo" -- ona i ta kopie stojí víc než prázdný CD, podle ceny paličova času.
Kryštof 7.12.2005 15:39

Re: Re: Re: Re: Systém distribuce hudby

Ne. Distribuce okrádána není. Nebo chcete tvrdit, že autorská práva se vztahují i na podnikání obchodů s deskami? Ne, prostě tento distribuční kanál nevužívám. Zrovna tak, jako např. nelétám letadlem, takže neplatím letenky, ale vlakem, kde si lístky řádně kupuji. Podle vaší teorie bych měl platit letecké společnosti poplatek, za to že nelétám. Jistě vypálením okradu umělce o jejich tandiemy. Ale neokrádají je mnohem více oni distributoři a další, neboť při nižšší jednotkové ceně desky by se prodalo více desek a umělec by dostal více. A umíte vysvětlit, proč stejná deska prodávaná nahraná na kazetě stojí polovinu toho co nahraná na CD? Jistě to není vyššími náklady na výrobu.
Jinými slovy: a) okradení zloděje není zlodějna.
b) podporujme alternativní distribuční kanály, kde platíme pouze umělci a malý poplatek za distribuci.
c) Víte, že vybrané ale neumístěné-neumísnitelné tandiémy si rozdělují v OSE registrovaní umělci mezi sebou? Takže zaplatíte-li omylem OSE za koncert W.A.Mozarta, dostane vaše peníze onen David??