26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tonda 23.12.2005 17:59

problém je jinde...

Dost tu bylo řečeno o vypalování. Ale nějak jsem tu nenarazil na podstatu vzniku textu. Panu Žantovskému totiž samozřejmě nejde o vypalování, ale o J.Černého.  Proto generalizuje. J.Černý samozřejmě nikde nekritizoval "generaci novinářů"  ale několik konkrétních jedinců, jejichž chování nebylo a jak dokazuje tento text ani nyní není zrovna korektní.  A také pana Žantovského. My všichni, kteří pamatujeme normalizační akci "Melodie 1984" víme proč.  Pan Žantovský neměl tu smůlu, že se narodil v šedesátých letech jak se tu snaží fabulovat, pan Žantovský prostě jen kolaboroval s komunistickým režimem.  Důkazů je na to dost a je to o něm všeobecně známo. J.Černému jinak samozřejmě nešlo o CD pro vlastní potřebu, ale o ochuzování muzikantů o autorské poplatky. Nejde o moralizování, jde o uvědomnění si věci.
zatím ještě slyšící 14.12.2005 2:46

Šak to zase uvalíte jinde, ne?

Ano, za aparaturu asi ušetříte. I když ne každý, kdo to slyší, si může dovolit superaparát za "kouli" či víc - sám nemám nic extrémního, ale znám dost lidí, kteří do toho narvali prachy, a ten rozdíl tam JE slyšet (alespoň já ho slyším). Já naopak jsem rád, že nejsem "hluchej", protože v muzice slyším mnoho dalších rovin, který jsou hluchoňům odepřeny (častokrát ověřeno), a to mi umožňuje jako hudebníkovi s takovým hudebním materiálem líp "pracovat". A s tou dokonalostí je to jak s hudebním slyšením, někdo nevnímá nekutečně falešné "kvílení" - ladí mu to, jinému to rve uši. Znám člověka který má absolutní sluch, a velmi špatně se mu hraje např. s klavírem, který je sice relativně (=jednotivé tóny mezi sebou) naladěný přesně, ale jeho ladění jako celek je posunuté mimo standardizovanou výšku (on je zvyklý ze symfoňáku). Prostě to s ním kroutí. Lidé mají různé libůstky, někdo vrazí milióny do známek, někdo třeba do pikovláčků... "Každému jeho Poděbrady", jak říkával Werich. Mě jenom dost s.rou názory těch, kteří to neslyší, a tvrdí, že to neexistuje (indikuje to přítomnost středověkého tmářstvohlupáctví  v myšlení). Je to asi jako by slepý tvrdil, že světlo není - v jeho subjektivním vnímání neexistituje, to ale eznamená, že ho jiní nevidí.
ZW 8.12.2005 23:28

Re: nekupuj auto, zkopíruj si ho!

Mimochodem, jak je to s autorskými právy, když si někdo postaví dokonalou repliku veterána? A zmenšenou repliku? A model? A když si ho nakreslí? Nebo vyfotí? A smím mít doma nahrávku rozhovoru kámošů z hospody, když na pozadí hraje písnička z rádia? A když hraje tak hlasitě, že kámoši nejsou slyšet?
jonáš 8.12.2005 13:25

Re: Re: Re: Ohne Srande,

To je Jaryno v pohodě. Teda, pokud si nezpíváš na veřejnym WC.
jonáš 8.12.2005 13:22

Na druhou stranu

víš kolik my hluchoňové ušetříme za aparaturu? Nechtěl bych bejt tak dokonalej. Ovšem když některý CD míchal hluchej zvukař s ušima nakřivo, tak s tim taky nic nenaděláme. To leda až budem hluchoni absolutní.
jonáš 8.12.2005 12:32

Škoda že někdo musí

všechny fóry zkazit svym přiblblym vysvětlovánim --
jonáš 8.12.2005 11:45

Re: Re: podily

No a neni vám to divný? Že se CD s nákladem 100 tisíc ks prodává po 550 Kč a CD s nákladem 2 tisíce ks po 290 Kč? Z ekonomiky věci by to přece vycházelo přesně naopak.
jonáš 8.12.2005 11:39

Musíte občas ten počítač vyčistit,

aby v něm toho balastu nebylo tolik --
robertson 8.12.2005 11:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: podily

no ale to je to o cem jsem mluvil - vas tech 100-120 Kc jenom za to, ze si to CD nekdo strci do regalu v obchode musi stvat prece take, ne? btw, jen tak pro zajimavost - co je to za album?
PetrN 8.12.2005 10:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příliš složité

Asi hrabe. :-))) Holt, každý má nějakého koníčka...
PetrN 8.12.2005 10:41

Re: Re: Re: Re: Re: podily

Doporučená cena 350. V kamenných kšeftech od 370 (!!!!) tak do 280. Na netu v průměru za 280. Na koncertech za 250, kdyz me nekdo ukecá, tak i za míň. :-)
R 8.12.2005 2:42

Re: Re: Re: Re: Re: To je ten Žantovský

A ještě někdy od roku 1985 se začaly používat magnetofonové hlavy s dlouhou životností, ty původní měkké se vyráběly samovýrobou v každé zemi a byla na nich použita relativně běžná, dobře zpracovatelná a měkká magnetická slitina, tuším permalloy, na ty s dlohou životností se psalo že jsou použity takzvaná extrémně tvrdá feritová skla a ty se dovážely, tuším z Japonska ( u nás se začaly používat poprvé v verzích magnetofonu B 115 a 116). Mohl jsem obě hlavy porovnat, po třech letech provozu byly hlavy s dlouhou životností prakticky bez známek opotřebení, u těch měkkých to bylo vidět po 14 dnech a po půl roce až roku byly na odpis. A to se tam používaly taky i ty brusné emgetony i starší skotchky, které byly taky brusné i další starší pásky.
R 8.12.2005 2:22

Re: Re: Re: Re: To je ten Žantovský

Je vcelku nesmysl mluvit u pásků jen o značkách. Každý výrobce co půl roku, rok vytvořil novou variantu pásků, která byla jiná. Jesti se má mluvit o obrušování nebo znečišťování pásků, musí se říct přesně který typ. U emgetonu od roku 1982 do 1986 to byly nejméně tři různé magnetofonové dost odlišné pásky s dvojnásobnou hrací dobou  a jeden pásek s trojnásobnou hrací dobou. Co se týká vyrobců pásků v zemích RVHP - Emgeton, Orwo a snad i nějací poláci, mám pocit, že sice výrobu zavedli, ale nakonec tak od roku 1985 pásky stejně nakupovali na západě, snad ještě před 89 rokem se o tom potichoučku psalo, že to vyjde levněji než je vyvíjet, konkrétně u Emgetonu.
nasratý uživatel VirWoken 8.12.2005 2:15

Re: Re: G. Pašek je korunovanej ...

No ty seš taky elita, nebo spíš ulítá?
zatím ještě slyšící 8.12.2005 2:10

Re: Re: Re: To je ten Žantovský

Kopie CD může opravdu hrát jinak než originál (viz příspěvek jinde). Pásky EMGETON byly ze začátku opravdu otřesné a smirkovali a smirkovali, pak už měli hladší vrstvu, tak se to zlepšilo. BASF taky nic moc. Používal jsem Agfu (byla moc choulostivá na pokrčení) a pak Maxelly - ty byly v pohodě. Zaplať pánbu je to za náma. I když takový kotoučák Revox, Akai, Pioneer, Teac - to byly technické šperky. To už dnes nikdo neuvidí. Kráááása...
technik 8.12.2005 2:03

Re: Re: Re: Re: No a vám nepřijde princip autorského práva padlý na hlavu?

Píši občas knihy (čtenářsky dobře přijímané, protože srozumitelné). Pokud by mělo platit to, co navrhujete, bych se na nějaké psaní vy.ral a napříště ať si trhnou nohou, budu dělat něco jiného. Zamyslete se nad tím, jak vám by se líbilo, kdyby si někdo přivlastňoval něco vašeho. Myšlenka (i nějak vyjádřená na matérii) je duševním vlastnictvím a je to vlastnictví, jako každé jiné. Že autorská práva platí desetiletí a dědí se? Pokud by neměla, tak proč by pak měli lidi právo dědit baráky, auta apod. Po smrti majitele to znárodnit, rozdat lidu, rozkrást či jinak vyvlastnit. Ať žije komuňizmus!
technik 8.12.2005 1:54

Re: Re: Re: Nechme stranou aktuální vypalování...

Patent není až zase tak drahý (pár tisíc), ale spíše to, že pokud má být chráněn ve více zemích, tak v každé se musí registrovat, to přijde tak na 25-40 tisíc, a ročně platit. To je pak panečku sumička. V tom je na tom autorské právo mnohem lépe - autor nechává je "za nehty" ochranému svazu, ale to také není až tak málo, ev. pokud se neprezentuje komerčně sám, tak ty různé pijavice (vydavatel, distribuce aj.).
zatím ještě slyšící 8.12.2005 1:32

Re: Re: Autorovo bolševické myšlení = krádež okecáme

Vendelíne, kolo se nedá lehce okopírovat. Pokud si to chceš zkusit, tak kopíruj rovnou auta, ať to víc sype, ne? Takovej vokopírovanej Mercedes - žádnej problém. Kapiš?
zatím ještě slyšící 8.12.2005 1:27

Re: Re: A jsme tedy snad zloději, když chceme, aby si lidé CD kupovali, a ne získávali "ilegálně"?

Platební systém na netu (pomocí SMSky) už je, ale provozovatelé a spol. si nechají 50%, a to je opravdu moc.
zatím ještě slyšící 8.12.2005 1:21

Re: Re: Ztrátová komprese je z nouze ctnost.

Máte pravu - třeba pořady Petra Bacha na Svobodné Evropě. Bolševik to rušil jak cirkulárka a traktor dohromady. Ale setkal jsem se tam s mnoha neznámými hudebními záležitostmi. Paradoxní bylo, že jsem si to v hlavě tak vyčistil a vyfiltroval, že později, když se to sem dostalo na deskách, se mi to už tak nelíbilo, protože jsem si to v té hlavě domyslel dál, než to ve skutečnosti bylo. Dneska to maj mlaďoši o hodně lehčí, a nejen ve shánění hudby. Nemusí pašovat marky a dolary, se sevřeným zadkem, zda z toho nebude devizový průs.r, za hranice na západ, aby se dostali třeba k nějaké rozumné kytaře. Stačí zajít do kvelbu a je to.
zatím ještě slyšící 8.12.2005 1:13

Re: MP3 je hnus

AudioCD hraje dost dobře, ale musí být u přehrávače vyřešen problém jitteru (viz jiný můj příspěvek zde). Přítomnost šumu u analogové desky bych ani trochu nepodceňoval - má stejný účinek jako tzv. dithering, který se používá v profesionální zvukové praxi (nemám sílu to zde rozvádět). Navíc u gramofonu hraje roli i přeslech (CD víc jak 80dB, u gramofonu obvykle méně jak 40dB) mezi kanály. Zkoušel jsem u CD simulovat (takovým udělátkem) snížení míry přeslechu, a mělo to dopad na zvuk - jiný. Další je "fázovost" zvuku - to má taky zásadní vliv.
zatím ještě slyšící 8.12.2005 0:57

nekupuj auto, zkopíruj si ho!

Vrtačka (přesněji řečeno její podstata) není zkopírovatelná, narozdíl od (zvukové) podstaty hudebního díla uloženého na nosiči, který je ale jen a jen nosičem. Pokud budeš tvrdit že ano, tak si od někoho půjč vrtačku a udělej si kopii. Jestli se s cenou té kopie vejdeš pod 50 tisíc korun, tak seš machr. A auto už vůbec nekupuj, udělej si kopii - hóóóódně ušetříš. Jestli ti ještě teď nic nedošlo, tak se vodstřel!
zatím ještě slyšící 8.12.2005 0:50

demagnetizuj a defragmentuj si mozek, už to potřebuješ

Trulante, "...slavný a populární zesilovač ZBZ 01 s nulovým zkreslením" vyšel v dubnovém (tedy aprílovém) čísle HaZ a byla to megarecese a supermyštifikace! Je fakt, že dost lidí na to naletělo (a sám jsem jich na ten článek dost ulovil). Nicméně kdo neměl lečo v hlavě, to po přečtení parametrů pochopil, a to ještě dřív, než četl technologii úpravy "zpětnovazebního tranzistoru" (byl to vpodstatě zkrat vstupu s výstupem), tam už to mělo být jasné každému (kupodivu nebylo a někteří se hrnuli do stavby    ). Jinak si v případě zájmu přečti jiný můj příspěvek zde, ale možná je to zbytečné, asi jako vysvětlovat Grebeníčkovi o mylnosti komunistických ideí.
Peterka 8.12.2005 0:47

Re: Pálení pro sebe

Již na vinylových deskách ale i šelakových bylo psáno, že se nesmí půjčovat, veřejně provozovat, kopírovat atd.. . .Je to "duševní" výtvor nějakého člověka a má právo na odměnu! Duševní výtvor člověka je i vrtačka, kolo (bicykl), kamera, auto atd. Takže  by se také neměly půjčovat ! !  Ještě jedno: věřím tomu, že někteří spisovatelé,  básníci z konce 19. století byli lepšími umělci než tvůrci některých dnes  populárních písní  a byli rádi, když si někdo jejich díla opisoval - kopírovat tehdy nešlo - dnes jsou lidi pohodlní a používají na všechno techniku. Co se týče cen:  v pátek před dvěma týdny jsem v jednom obchodě viděl cenu televizoru 160tisíc   (159900) přeškrtnutou a nová cena byla 50tisíc (49900). Kdo si to koupil den předtím, byl o 110000 Kč okraden nebo ne??? A tak je to se všemi cenami  u nás - co nejvíc okrádat...
zatím ještě slyšící 8.12.2005 0:36

pokračování

... docela zásadní rušivé špičky (měřil jsem to osciloskopem). Ty špičky pak ovlivňují (přes napájení CD přehrávače) přesnost D/A převodu ("rozhoupají" oscilátor hodinového kmitočtu a referenční napětí pro D/A převodník - dvě zásadní veličiny, které ovlivňiují kvalitu převodu). Třeba sinusovka (tvar signálu) zprzněná jitterem vypadá, jako by "byla po neštovicích" (měřeno). Zprznění je v čase nepravidelné, a na to je ucho dost citlivé (ale asi ne u každého - jak vidno z příspěvků). Pouze zdánlivě paradoxní je, že se to projevuje hlavně u CD přehrávačů nižší a střední třídy. Lepší CD přehrávače na to nejsou tolik náchylné, protože mají oddělená napájení pro řízení optiky, a pro převodníky (často dva i transformátory, a to silně naddimenzované). Z výše uvedeného vyplývá, že je lepší vypalovat audioCD co nejmenší rychlostí - bohužel dnes už se vypalovačka s menší rychlostí než 4x snad ani nedá koupit. Ale na druhé straně - v době, když jsou lidi ochotni poslouchat MP3 v "kvalitě" 128kb, je na to už asi zbytečné upozorňovat.
zatím ještě slyšící 8.12.2005 0:34

všem hluchoňům

Seš vedle jak ta jedle. Napřed kabely - pokud třeba propojíš zesák s reprobednama nějakou elektrikářskou dvoulinkou a pak třeba kabelem za pár stovek až tisíc (nemusí to být hned za deseti- či statisíce), tak ten rozdíl je EVIDENTNĚ slyšet (hlavně v podání basů). Má to i své jednoznačné technické vysvětlení (odpor, impedance, činitel tlumení aj.) a je to měřitelné. Pokud ale ten rozdíl neuslyšíš, tak si naper do uší hřebíky a poklepej kladívkem, protože jsou to (alespoň pro poslech hudby) zcela zbytečné otvory v tvé hlavě. Neznamená, že když ty něco neslyšíš, že to neexistuje!!! Jiní to třeba slyší. Totéž platí o signálových konektorech. Kopie CDčka může hrát hůř, byť jsou na ní prokazatelně stejná data, vlivem tzv. jitteru. Teď mám na mysli původní význam, ještě před použitím tohoto výrazu pro označení chyb při grabování CD. Vše pochopíš (pokud na to máš technický "fundus" a dostatečnou inteligenci) když se seznámíš s principem CD a převodníků D/A, a uvidíš jak vypadá lisované CD a vypálené CD. Někde na netu to bylo vyfotografováno pod mikroskopem. Bylo to v době, kdy největší rychlost vypalovaček byla 16x. Byla tam vyfocena stopa CDček vypálených rychlostí 1x, 2x, 4x, 6x, 8x, 12x a 16x. Mezi stopou vypálenou rychlostí 1x a 16x byl zcelá zásadní viditelný rozdíl. U rychlosti 1x (ale 2x taky byla v pohodě) byly pity poměrně přesné. U rychlosti 16x vypadaly jako chrchle - byly rozplizlé a nepravidelné (což v dnešní uspěchané době, kdy se vypaluje rychlostí 50x a víc, musí být ještě daleko horší - proto taková CDčka často nelze ani "přečíst"). Takové rozdíly musí působit na čtecí optickou mechaniku CD přehrávače a vznikající zkreslování signálu. Teď nemám na mysli chyby čtení, ty (samozřejmě jen do určitého rozsahu) zvládne opravný systém, ale chyby interpretací v D/A převodníku. Jde o to, že při nekonstrastních pitech (ale dělá to i excentrické, křivé, nebo hodně poškrábané CD) musí optika rychleji a častěji ostřit, a to jsou z hlediska proudu cívek ostřích čoček
Jan z bezu 8.12.2005 0:32

Re: zločin neni narodit se

Mám schovaný ;-)
Peterka 8.12.2005 0:15

Re: Re: Re: Re: Mám na pásce kopii slavného projevu Milouše Jakeše

Já si to v těch levných knihách koupil - dva kusy a oba ani CD přehrávači ani v PC to nedohrálo a zastavilo sa někde uprostřed. . . .Potvrzení jsem ztratil a tak  sjem to ani nemohl rekalmovat, ale chtěl bych to mít ale pořádné ! ! !
G. Pašek 8.12.2005 0:10

Re: G. Pašek je korunovanej ...

Koukám, pověstná superiórní česká inteligentní elita promluvila.
Kristepane kopněte někdo do toho blba, on má potíže s MS Windows. Můžeš jít a žvejkat žvejkačku, nebo se musíš zastavit, když chceš žvejkat? 
nasratý uživatel VirWoken 7.12.2005 23:42

G. Pašek je korunovanej ...

Šmankotéééé, ten Pašek je blbej jak Šprdla, Škromachr a Paroublb dohromady. Zkrátka demagon odtrženej vod reality. Přistaň už Vendelíne, a scholaticky nemudruj! Víš vo Woknech prdinec! Ve zdrojáku jsou tisíce a tisíce chyb. Myšlénka sqělá, ale konkrétní provedení katastrofální! Jak říká klasický ftip: Proč je Bill nejbohatší - protože za chyby se platí. Potažmo je platíme my, protože nám často z důvodu monopolní standardizace nic jiného nezbývá. Katastrofou a arogancí bylo prohlášení formátu .doc jako úředního standardu přenosu textových dokumetů. Něco tak nekompatibilního samo se sebou už na světě asi neexistuje! Bliju... Máčet to tupé byropanstvo ve studené Vltavě málo!