29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
dvd 21.7.2008 17:13

Nic ve zlém

ale máte-li - jak vidno - potíže s tvorbou přechodníků, tak je nepoužívejte. Aspoň se nezesměšníte.

Xaver 82.117 21.7.2008 17:05

Taky Eva s Vaškem dost letěj a bez dotací...

;-)

StandaT 21.7.2008 17:04

Re: Re: Re: Některé příspěvky mě inspirovaly....

Pravda. Na to jsem zapoměl. Chudí, co nemají na boty, budou moci dostat ministerskou výjimku.

StandaT 21.7.2008 17:02

Re: Re: Re: Některé příspěvky mě inspirovaly....

Budou plavat v botách!!!

Xaver 82.117 21.7.2008 16:34

Ano, divadla a kultura KAŽDÉHO člověka nezkulturní...

A hned už určitě ne....;-)

Elaho 21.7.2008 16:03

Oblast kultury patří pod školství

"Nic naplat, kultura zušlechťuje, působí blahodárně na duši člověka, a

jestli má něco mít plnou podporu státu, pak je to právě ona."

Nesouhlasím. Divadla a kina člověka nezkulturní. Nestaneme se lepšími, když budeme chodit za kulturou.

Člověka zušlechťuje pomáhání ostatním, studium, nebo třeba pozorování přírody. Kultura národa se pozná i podle toho, kam vrhá peníze … zda do zbrojení a marnivé zábavy šoubyznysu, nebo třeba do zdravotnictví.

Velký vliv na kulturu národa mají hlavně dobré zákony.

Ivan Nový 21.7.2008 15:41

Stát by neměl dotovat ani sport,

dotace by neměly být žádné. Padni komu padni.

Zebra 21.7.2008 15:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek nesporně splnil svůj účel,

Díky za obsáhlou odpověď, ovšem slovy klasikovými, „nepotěšil jste mě“, neboť slovy jiného klasika „říkáte jinými slovy totéž“. Já bych na oplátku doporučil soustředit se na můj příspěvek poslední, o výrokové logice, což bohužel povede k opakování již na začátku položených otázek:

Co vás vede ke kategorickému tvrzení, že svojí konstrukci že ti „..kdo projevují takovou starost o morálku národa“ musí proměnit svá slova ausgerechnet v čin vámi předpokládaný tj. v obdarovávání pražských divadel ? Očekáváte také od pražáků stěžujících si na vysokou kriminalitu, díry na silnicích nebo nevysypané popelnice peněžní dary policii, pražským komunikacím či pražským popelářům ? Tam by přece desítky milionů od remcalů taky zalepily pár personálních a jiných děr ? A nebo jinak: když už žijete v zajetí iluze, že pro „kulturní frontu“ peníze nic neznamenají (kde a od koho to pořád slyšíte, to by mě taky zajímalo), jak od ní můžete očekávat, že se bude snažit situaci zlepšit právě oněmi mrzkými penězi ? Trochu konzistence, dobrý muži !

Ještě větším logickým lapsem je vaše domněnka, že „hovada“ jsou ti, kteří platí daně. Tak byste poplatníkům určitě neměl říkat, to by se na vás právem mohli zlobit, i když hovado jako takové je slovo zcela spisovné. Aby bylo jasno, hovady jsem ve svém příspěvku mínil entity, nazývající pana Suchého hov.em v trávě a podobně. Možná, že i ti platí daně, ovšem v tomto případě mi takovéto pojmenování připadá celkem trefné a, nemůžu si pomoci, pořád ještě mírné.

VL 21.7.2008 15:24

Re: Re: Některé příspěvky mě inspirovaly....

Ale dá, jak se jmenoval ten ethipský vytrvalec, který běhal maraton na boso? Bikilla?

AndyO 21.7.2008 15:13

Re: Proč.......?. Re: Re: Re: Ano pane Suchý, mluvíte mě z duše.......

:-D:-D už hovoříte i za pana Suchého? No ten to tedy dopracoval:-/:-/

Zebra 21.7.2008 15:03

Re: Re: Re: No já jen že navrhujete podobně pitomá řešení

Mno, tím jsem myslel intenzivnější působení kultury na dobytčata, třeba Vojnu a mír (dvakrát opsat za každou sprosťárnu) nebo tak něco.

PetrK 21.7.2008 15:01

Kultura ještě nedělá člověka poctivého

Například velký "sběratel" kultury byl i Goering, jenže  právě on ji hlavně kradl.  Padělatelé obrazů jsou jistě experti na malířství, ale zároveň i podvodníci první třídy. Protože tady nejde o poctivost ani o kulturu, ale jen a jen o prachy.  Největší kulturní díla světa byla vytvořena za pakatel, to teprve dnes se s nimi úspěšně kšeftuje.

Nic proti dotacím, kultura se prostě sama neuživí - myslím ta dobrá - ale dotace nejsou povinností, ale spíše oceněním. Jako všude jinde, i v kultuře je konkurence a tak mají dotace  pomocí těm mladým, snaživým, dobrým anebo  avantgardním, u kterých by bylo škoda, aby zahynuli. Ano, dotace jsou pobídka, ne sociální podpora.  No a kdo nedostane dotaci, ten se musí uživit sám.

Jak se o dotacích rozhoduje, je ovšem smutná realita, zcela odlišná od toho, co jsem tu napsal. Některé dotace jsou spíše oceněním jména, než obsahu.

mira 21.7.2008 14:56

Re: Re: No vida,

Co třeba ... začít se vzdělávat a malinko víc se dívat kolem sebe? ;)

Zebra 21.7.2008 14:56

Re: Re: No vida,

Snadná pomoc ! Vstoupit do nějaké strany, kandidovat v Praze do zastupitelstva, navrhnout zrušení dotací Semaforu, přesvědčit radu a zastupitelstvo a jste doma.

Zebra 21.7.2008 14:53

Re: Re: No vida,

„Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost“ se to jmenuje, tam najdete rozdíl mezi významy sloves „chtít“ a „nutit“. Bohužel je to ale „dílo, které je po každém svém vydání zcela rozebráno a je domácími i zahraničními zájemci stále žádáno“, takže si ho budete muset od nějakého kulturního známého vypůjčit a to by mohl pro vás být trochu problém, co ?

milan007 21.7.2008 14:46

Re: No vida,

I já mám vysoké daně v Praze a nechci platit z nich pana Suchého. To už raděi Lucii Bílou. Co s tím ??

Zebra 21.7.2008 14:40

Re: Re: Re: Re: Re: zjišťuji, že

Já jsem tedy vyhlášený svatou trpělivostí a neúnavnou pídivostí, ale občas i tak musím kapitulovat a zde cítím, že jsem kapitulaci blízek. Není tu někde nablízku znalec, který by mi vysvětlil, kdo, proč a za jakých okolností může fiktivní zjištění, že jsem bratr zimy, považovat za píchnutí do hnízda vos a tím pádem považovat svůj den za vydařený ? Nebo že bych vás honzak tragicky podcenil a vy pod maskou picyklistického konstruktéra vekslů skrýváte předního českého dadaistu ?

Mirek F. 21.7.2008 14:40

Re: No vida,

Mají i ostatní daňoví poplatníci stejnou volbu, nebo JEJICH daně poplynou tam, kam chcete vy?

Mirek F. 21.7.2008 14:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek nesporně splnil svůj účel,

Vždy, když fandové kulturní fronty začnou nabývat dojmu, že jejich tvrzení či otázky jsou nepohodlné, zlepší se mi nálada, takže na oplátku pár slov se sluší. Doporučil bych se zaměřit na můj příspěvek ve 12:50, kdy jsem jasně konstatoval, že vycházím z vašich příspěvků ke článkům (ano, množné číslo, nejde jen o tento) k tomuto tématu se vztahujícím. Zde na Psu jich již bylo dost, v diskusích se objevujete často, s názory jednoznačnými.

Váš příspěvek, na který jsem dnes reagoval, se nesl ve stejném duchu, (byť ,řekněme, nebyl tak komplexní, teď byli decentně pranýřováni jen čtenáři NP), ovšem vámi zdůrazňovaná nutnost stálé kultivace vede k očekávání, že všichni ti, kdo projevují takovou starost o morálku národa, včetně vás, určitě nebudou váhat proměnit slova v činy.Co jsou peníze proti kulturním potřebám národa, slýchám od nich neustále (takže je jasné, co je pro ně přednější) - a když si vezmeme jenom těch 30 tis. signatářů, každý z nich kdyby dal měsíčně 5 stovek, - anebo klidně jenom dvě - tak účinek nových avangard dolehne zajisté i k nekulturním hovadům, včetně těch na Psu. Vaši příslušnost jsem odvodil především z vašich názorů, ale všimněte si, prosím, že jsem napsal "i váš zvolený slovník ", neboť používáním termínu jako "hovada" (aneb ti, co také platí daně, aby bylo na dotace) se také řadíte do zástupu kulturní fronty, čili těch, kdo vedli a vedou v zájmu vyšších cílů protirichterovský odboj. Desítky milionů, které by ročně pražským divadlům ročně přibyly díky pomoci signatářů petice, by současné požadavky řešily více než uspokojivě.

cb 21.7.2008 14:37

Re: No vida,

Nikdo vam nebrani podporovat Semaform primo. Proc k tomu nutite ty ostatni formou ani?

Majkkl 21.7.2008 14:36

Re: Re: pod článkem mělo stát...

Pravdu díš. Kup si CD Lucie Bílé, to ti musí stačit.. :)

Majkkl 21.7.2008 14:33

No vida,

přemýšlel jsem, kam napsat odpověď na otázku z onoho přiblblého bilboardu, co každý den míjím cestou do firmy - chcete to tak? - není totiž kam ji napsat, autor bilboardu je anonymní, takže to napíšu k tomuto článku - ANO, CHCI TO TAK - chci, aby se z mých daní, které v Praze platím a jsou vysoké, protože mám úspěšnou firmu, platily dotace na divadlo Semafor. Zároveň nechci, aby se platily dotace na vstupenku a už vůbec ne, aby dotace dostával pan Kratochvíl a jeho plytká Ta Fantastika s Lucií Bílou (dost na tom, že vykoukne snad z každého média a to stačí). Takže tak...

milan007 21.7.2008 14:30

pane Suchý

Zdá se, soudíc podle diskuze, že s Vámi souhlasí jen zde známí a vyhlášení pitomci . Čím to asi bude ??

gerontusinza 21.7.2008 14:29

jo a nejlépe z natáčení.....Re: Re: Ale delegovali.....Re: MILÝ PANE SUCHÝ - VZDOROVAT BLBOSTI NEPOMINULO

;-)

honzak 21.7.2008 14:24

Re: Re: Re: Re: zjišťuji, že

vidím, že jsem rýpnul do vosího hnízda! A navíc teď prokouknul jeden ffígl Billa Gatese. Zkrátka, podařený den!

A. 21.7.2008 14:21

Asi to bude trochu jinak

Nějak ve mně klíčí podezření, zda pan Suchý nezaměňuje příčinu a následek. Řekl bych, že slušní lidé (ti co odevzdají nalezenou peněženku, nekradou v samobsluze ani v zaměstnání atd) mají prostě jiný systém hodnot než lumpenproletariát. A tak chodí na koncerty, do divadel a čtou knihy. Prostě mají takovou potřebu.

Kdo neskáče není Čech, 15 piv za večer a rvačky na fotbale atd zase patří k životní náplni lumpenproletariátu. Tyhle dvě skupiny obyvatelstva se zcela míjejí. Nevěřím, že na lumpenproletariát může mít sebemenší vliv i to nejkvalitnější umělecké dílo nebo divadelní představení. Nepochybně to platí i naopak. Vypití mnoha piv a návštěva fotbalu neudělá z normálního člověka živočicha. (I když jsem slyšel teorii, že vepřoknedlozelo a pivo přivedly český národ k Mnichovu a Bílé hoře):-)

Klokan03 21.7.2008 14:19

Re: Re: Některé příspěvky mě inspirovaly....

A jak k tomu přijdou ti co dělají plavání ????

A. 21.7.2008 14:18

Re: Zajimalo by me,

Nějak ve mně klíčí podezření, zda pan Suchý nezaměňuje příčinu a následek. Řekl bych, že slušní lidé (ti co odevzdají nalezenou peněženku, nekradou v samobsluze ani v zaměstnání atd) mají prostě jiný systém hodnot než lumpenproletariát. A tak chodí na koncerty, do divadel a čtou knihy. Kdo neskáče není Čech, 15 piv za večer a rvačky na fotbale atd zase patří k životní náplni lumpenproletariátu. Tyhle dvě skupiny obyvatelstva se zcela míjejí. Nevěřím, že na lumpenproletariát může mít sebemenší vliv i to nejkvalitnější umělecké dílo nebo divadelní představení. Nepochybně to platí i naopak.

Bruno 21.7.2008 14:16

Nechte to na divácích

" Semafor, jenž se stará o diváka, co se chce smát, aniž by se cestou domů musel stydět sám za sebe". Myslím, že by bylo lepší se starat sám o sebe a lidem přenechat starost, čemu se budou smát a čemu ne, popřípadě, za co se budou či nebudou stydět. Já bych se zase styděl žebrat a lhát. A zapomněl jste zmínit, že máte ještě příspěvky od ČT, která z divadla Semafor vysílá svůj pořad a která vám jistě řádně za pronájem zaplatí z našich koncesionářských poplatků.

gerontusinza 21.7.2008 14:13

Proč.......?. Re: Re: Re: Ano pane Suchý, mluvíte mě z duše.......

račte si přečíst své vlastní výblitky a i toho pána co to napsal.... zapomínáte že platí na hrubý pytel hrubá záplata;-) to víte proti takovímto bychom si tu demokracii ani neužili..... takže, madam, za pana Suchého i za mě "Jako obvykle račte jít do (Y)", já divadlo nemám a sprostým slovem po dvou letech vašeho běsnění na NP nejsem už nijak konsternován........ jo,.... a vy mě taky;-D