23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mueller 1.8.2008 1:19

Boze, je to mozny, oba Susi

jsou ted takove jebny ?

cc 31.7.2008 19:10

s Molavcovou Semafor zemřel

s Molavcovou Semafor zemřel. Unylá, stále jakoby fňukající, křečovité vtipy ....

Jonas.Zaborsky 11.8.2008 10:18

Re: s Molavcovou Semafor zemřel

Zase jeden chytrolín, kterej vydává své fantasmagorie za fakty.

Jirka 31.7.2008 7:22

Poděkování

Dobrý den, děkuji pane Suchý za vaše slova a jestli mohu, můj dojem je že nemoc našich lidí je touha zametat před cizími prahy přičemž zapomínají na svůj vlastní. Možná spoléhají na souseda?

Jirka

Ivan Nový 30.7.2008 6:52

Jaký je rozdíl mezi hercem a politikem?

Žádný, oba živí šalba a klam.

Ivo Fencl 30.7.2008 16:45

Re: Jaký je rozdíl mezi hercem a politikem?

Jasně. Ale když se někdo z herců, ať už interpretů anebo herců "autorskejch" (píšou si to sami jako Suchej nebo Lasica nebo Schmid) "trefí" do umění, pak jsou to občas i PRAVDIVÉ lži.

Pravdu jde někdy lépe "prodat" prostřednictvím metafory, alegorie, něčeho vymyšlenýho. 

Ivan Nový 30.7.2008 16:50

Re: Re: Jaký je rozdíl mezi hercem a politikem?

klam zůstává klamem. Pravda vyřčená na prknech divadla, nebo v parlamentu, není pravdou uvedenou do reálného života. Říkat pravdu v divadle je snadné, horší je ji uvést do života. Dnes se může obojí, proto význam divadla upadl.

Upadl 31.7.2008 16:31

Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi hercem a politikem?

Že význam divadla upadl, o tom sporu není.

pamětník 29.7.2008 23:59

Metamorfóza

Suchý dřív býval motýlem, co umem krášlil  ten náš svět.

Dnes je opět housenka, co chce sežrat všechno hned.

 Nerad jsem nevděčný rejpal,

ale stal se tím, do kterých tepal.

Jonas.Zaborsky 11.8.2008 10:22

Re: Metamorfóza

Což o to, pamflety by Ti šly dobře. Na opravdové umění jsi ale, chlapče (nebo Vy, zhrzelý pamětníků starých semaforských časů, jež jste zůstal někde hluboko v šedesátých letech) ještě nedozrál.

woka 29.7.2008 22:21

Tak se nám pan Suchý zařadil do kulturní fronty

škoda, nezávislí lidé jsou sympatičtější a důvěryhodnější. No ale jsou na světe  horší věci. Hlavně aby vydrželo zdraví.  

Ivo Fencl 29.7.2008 20:20

Hola! Taky něco konkrétního, ne?

Suchý. Z knihy Med ve vlasech. A zpívám ti o tom, jak lidi usínají s pláčem,/aby se ráno s vztekem  vzbudili/ a horký svůj vztek si vylili/ nejspíš na někom, kdo se nebrání./ To je to krásný jarní svítání./ Zelená barva dělá dobře očím.

Až budeš ležet na dně světlíku,/ budu ti zpívat, jak mám ve zvyku,

nečekej ale, že tam za tebou skočím.....

J.G. Pašek 29.7.2008 21:01

ROSES ARE BLUE . . .

Roses are red, Violets are blue, Sugar is sweet; And so are you

Sýček 29.7.2008 18:44

No jo, časy se mění.

"... KTEREJ SI RÁD ZAROZUMUJE, NECHODÍ DO DIVADLA A PŘIJDE MU DOBREJ NÁPAD SE ZA TO NESTYDĚT ... " Moje babičky, obě dospěly ještě za starého dobrého císařství, se styděly jít do divadla. Dnes se prý máme stydět, když do divadla nejdeme. Znal jsem ze školy chlapce (tedy více jeho sestru) z "dobré rodiny" (otec dětský lékař a matka učitelka), chodil se na výchovné kocerty jezdil do divadla. V pětadvaceti zabil starce pro sedmdesát korun. Jo kultura se na něm vyřádila. Ne, to je laciné. Jinak. Za časů mých prarodičů byla společnost jiná, ačkoli se lidé vyhýbali divadlu a často četli jen kalendáře, přesto byla kriminalita na zlomku té dnešní (a demokracie na sklonku císařství byla podobná jako dnes). Kutlura je podstatnou částí života společnosti, a výchova ke kultuře patří, ale kultura výchovu nenahradí. Výchovu našich babiček a ne ty současné bezstresové bláboly. Kdo žije v přeludu, že kulturnost osobnosti či národa je zárukou humanity, ten asi nežil ve dvacátém století.

Glosátor 2.8.2008 14:52

Re: No jo, časy se mění.

Kultura není jen divadlo, Sýčku, je to i ta výchova Tvé babičky, je to úroveň školství, hygienické návyky a celá ta infrasktuktura kolem. Nedostatek kultury nebo její absence se pak rovná barbarství, což neznamená, Sýčku, že ten kdo nechodí do divadla je nutně nekulturní barbar. Čau.

nowhere man 29.7.2008 18:00

Jo a ještě

nám prej něco skrývá, pán Bém ;-D

rezy 29.7.2008 17:35

že byla želva v šoku se nedivím

vono příjít jedním okamžikem vo krunýř, to je horší než kdyby Křeček musel od Srpna paltit plnej nájem. Pokud to ještě není released verze, tak bych doporučil jít proti lati žirafou. Nejlépe pak kopytem, je to tvrdé vyjmenované slovo a když se pořádně vezme do ruky, bude v šoku opilec.

Chris Kelvin 29.7.2008 15:50

Když už něco pro zasmání...

...tak třeba tohle:

http://www.lidovky.cz/autor-pornokomiksu-vydelejte-si-milion-f06-/ln-media.asp?c=A080729_113726_ln-media_aus

Doporučuji zvláště pozorně číst pasáž s tímto textem:

"...a vysvětlím vám, proč by měli lidé držet diletanty Richieho formátu co nejdál od jakýchkoliv veřejných peněz..."

Dušan Falge 29.7.2008 15:36

nesouhlasím

Vážený pane Ondřeji Suchý, jsem z generace, která na Semaforu (a dalších) vyrostla. Velmi si i Vašeho bratra cením, jako autora,herce i člověka. Přesto nesouhlasím se způsobem a argumentací, kterými si on a další vymáhají právo na dotace. Nebudu rozepisovat své myšlenky a důvody, protože zde není dostatek prostoru. Snad jen pouze jednu myšlenku: jsou daleko potřebnější v této společnosti - děti bez rodičů, nemocné děti, stacionáře pro přestárlé atd.atd.

Jsem přesvědčen, že Váš bratr je schopen a najde způsob jak se uživit svým uměním, aniž by potřeboval dary. To a hodně zdraví mu ze srdce přeji,

Dušan Falge

xxx Kubeš 29.7.2008 21:51

Re: Souhlasím

s Dušanem. Jen bych podotkl, že mi není proti mysli dotace divadel (pakliže tak smýšlí moudré hlavy), jen jsem proti nespravedlivým dotacím (zvláště když pan Suchý nepřináší nic světobornějšího než ostatní divadla) a proto jsem pro dotace na vstupenku, ať sami diváci rozhodují, a ne nějaké hlavy shora, jak to bylo běžné za komunismu.

nobody 30.7.2008 0:41

Re: Re: Souhlasím

Fajn, ale limitoval bych to kdyžtak na první stovku na každý představení, aby nerozhodovala kapacita sálu ;-P

Tonda 1.8.2008 22:34

Re: Re: Re: Souhlasím

baví mě příspěvky, které si nevidí na špičku nosu... takže suchému dotace závidějí, ale tvůrcům muzikálů by jich pro jistotu dali vrchovatě ( o čem jiném je dotace na vstupenku, že?)

kdepak - jestli na téhle cause něco smutného, tak je to fakt, že spousta lidí vůbec nepochopila, že nejde o to "jirkovi jo a karlovi ne" ale o to, že by už docela byl čas jasně definovat koho by měl stát podporovat a kdo to nejen nepotřebuje, ale hlavně by to bylo trochu nesmyslné. Protože dotace na vstupenku je úplně totéž jako dotacemi podporovat casina, případně restaurace.

J.Havránek 29.7.2008 14:23

Milý pane Ondřeji,

bylo by asi naivní podezírat Vás  v této věci z objektivity.Ona to není ani tak móda sezóny do Semaforu, potažmo bráchy tepat., to jenom spoustě lidí připadá trapné to skálopevné přesvědčení pana Suchého - že  město má svatou povinnost podporovat jeho podnik. Toť vše.

Ondřej Suchý 29.7.2008 14:56

Re: Milý pane Ondřeji,

Milý pane Havránku, jak už to tak v životě bývá, vždycky se najdou na leccos různé úhly pohledu. S tím Semaforem to věru nevypadá tak zle, jak zde tvrdí řada lidí, kteří tam už po řadu let nechodí. V Semaforu se nehrají jen kusy, které napsal anebo ve kterých hraje Jiří Suchý. Ale o tom jsem nechtěl psát. Zajímavé je - co se samotné osoby mého sourozence týče - že se zde dosud nikdo nepřiznal, že pokud by se chtěl na něj jít podívat do Národního divadla na Dobře placenou procházku, nesehnal by - zrovna na něj! - lístek.  Dále - všichni se domnívají, že je to člověk už řadu let umělecky vyřízený. Málokdo si od něj přečetl nějakou knížku (vydává nové téměř každý rok), málokdo v podobných záporných názorech zárověň přiznal, že co se týče třeba výstav jeho současných grafik, tak i zde to s tou invencí asi moc zlé nebude. (Momentálně, až do začátku srpna, probíhá naše společná výstava v Karlových Varech, v hotelu Pupp.)  Už jsem nechtěl do této diskuze vstupovat, ale Vy jste se podepsal celým svým jménem a pak - četl jsem (a cituji ho na svých webových stránkách  www.semanovice.cz ) Váš tuším že sobotní článek (Nešťstná proměna JS). Proto jsem cítil nutnost Vám odpovědět. Vás to sice asi o ničem nepřesvědčí, ale možná, že si budete chtít na Internetu ověřit, jestli mluvím pravdu nebo si jen vymýšlím.  Už to by bylo pro mě cenné. Přeji také Vám hezké léto!

J.Havránek 29.7.2008 16:01

Re: Re: Milý pane Ondřeji,

ta naše komunikace je tak trochu ve stylu - já o voze, Vy o koze. Nehodnotím současnou tvorbu JS, neboť jsem ze Semaforu  - Na Zábradlí dezertoval už někdy na počátku sedmdesátých let. Psal jsem jenom o tom, že diváci nechali Semafor na holičkách, o čemž svědčí nemilosrdná čísla, už  z dob karlínské éry. Opravdu nejsem nepřítel, jenom si myslím a je mi líto, že Váš  bratr se na stará kolena zbytečně - samoobslužně diskredituje.Jinak kvituji, že jste na svých stránkách v plném rozsahu zveřejnil  zmíněný kritický komentář  - Nešťastná proměna Jiřího Suchého a čtenáři tak mají možnost vytvořit si vlastní názor.

Také Vám  přeji příjemné pokračování léta a další pododové rozhlasové pořady.

vlasta 29.7.2008 16:02

Re: Re: Milý pane Ondřeji,

Nevím, jestli tahle debata se vede kvůli tomu, zda Jiří Suchý již je, či zda ještě není umělecky vyřízený. Mně se zdá, že debate vznikla kvůli něčemu jinému, a že kdo ji tady na psu přiživuje, je sám Jiří Suchý. Takový je můj úhel pohledu.

Papouch 29.7.2008 16:17

Re: Re: Milý pane Ondřeji,

Jeden problem je nedostatek  (online + viralniho) marketingu.

Knihu lze po rozebrani tisteneho nakladu dat ke stazeni v PDF nekam na web.

Proc davno nejsou predstaveni (ukazky) na youtube - co je za technicky problem vzit 3 kamery a udelat si zaznam predstaveni a pustit mezi lidi bittorrentem?

Kdyz koluje v mp3 tvorba Cimrmanu, fungovalo by to i se Semaforem.

A nebo taky ne, pokud ty vytvory za to nestoji. Spousta barier pro vstup na trh padla, takze konkurence znacne priostrila a stare obchodni modely uz nefunguji.

Čumil 29.7.2008 14:18

Inu, místo rozsáhlých komentářů jen citát citátu z článu O.Suchého...

"Je zajímavé, že ač generace , které zažily tu slávu divadla Semafor na to vzpomínají jako na něco úžasného, tak moje mamka, ač tu dobu taky zažila, nemůže Suchého ani cítit, natož pak Šlitra. Ale taky je pravda, že se jí otvírá nůž v kapse, když slyší Matušku anebo Gotta. "

Věru, to nemá chybu...:-)

nowhere man 29.7.2008 16:15

Re: Inu, místo rozsáhlých komentářů jen citát citátu z článu O.Suchého...

No stojí za to, najít si v knihovně "Jiří Suchý, Semafor, Hry" nebo jak se to jmenuje, cca 1962, začíná to Člověk z půdy .. tam jsou tyhle názory jak z lidu, tak z dobovýho bulváru ;-) dočista stejný .. a už před šestačtyřicíti lety, blbci svoje pevný přesvědčení totiž neměněj ;-D

Papouch 29.7.2008 16:33

Re: Re: Inu, místo rozsáhlých komentářů jen citát citátu z článu O.Suchého...

akoraz ze tehdejsi Semafor s navstevnosti problem nemel

ale mohli by udelat obnovenou premieru - a v hlavni roli by principal hral sam sebe ;)