16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka 29.7.2008 10:28

Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

ad a) Problém je v tom, že se ze strany obdarovaných připouštějí jen změny k lepšímu. Tedy je vyloučena jakákoliv změna, která přísun zlaťáčků zmenšuje a pokud už nastane, je interpretována jako obecný útok na kulturu. Netýká se to jen divadel, ale i mnoha neziskovek, které jsou ochotny "páchat dobro", ale jen když to někdo zaplatí. A když náhodou peníze dojdou, nebo se pošlou jinam, nastane obrovský jekot.

ad b) Máte převahu jen díky setrvačnosti a mnoha podpásovým argumentům (tím nemyslím ty Vaše), které v diskusi zazněly. Co říkáte třeba na ten komiks s radním Richtrem a tou jeho beruškou? Vkusné, že? Za svatou věc lze bojovat libovolnými prostředky.

Zebra 29.7.2008 11:53

Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Obávám se, že se již opravdu pomalu přesouváte do vlastního virtuálního světa. Ovšem musím vás varovat, pokud ještě nejste úplně přestěhovaný, nastávají v přechodném období srážky s realitou, někdy i dost bolestivé.

Tou naštěstí konfrontace skutečnosti a vašich představ o dění kolem dotací pražským divadlům není. Takže po kroku prvním, vyvrácením vašeho bludu o donekonečna vyplácených bianco šecích, můžeme postoupit o další krůček: Divadla přijímající dotace o nich přímo nerozhodují, tzn. nemohou jejich výši, trend jejich výše či změny „připouštět“ nebo „vylučovat“. Peníze „nedojdou“ nebo „se nepošlou jinam“ náhodou, nýbrž v důsledku rozhodnutí magistrátu, měnícího jeho rozhodnutí předešlé. Nenastane „jekot“, nýbrž dotazy na důvod rozhodnutí, pokud tyto nejsou zodpovězeny, nastane vymáhání odpovědi, pokud je tato problematická, nastane poukazování na problém. Pokud nastane změna (zrušení / snížení / zvýšení) dotací, divadlo se přizpůsobí (přestane hrát / zredukuje se / rozšíří se).

Setrvačností myslíte jakou periodu ?

Komiks s Richtrem jsem vytvořili my, co máme převahu ? Já, magistrát, zastánci dotací ? Vy ale pro toto tvrzení nemáte sebemenší důkaz, že. Myslíte, že tento komiks přispívá k udržení dotací ? Který další podpásový argument udržující dotace máte na mysli ?

Nic ve zlém, ale nejezděte na poznávací zájezdy s prodavači dek a hrnců. To by už tak bezbolestná srážka s realitou nebyla.

Jirka 29.7.2008 14:01

Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Komiks s Richtrem vytvořili ti, kdož kopou za Vás. Tak se od nich prosím nedistancujte, je to nečestné a nesportovní. Když jde o žvanec, jde přece veškerá etika stranou. S potěšením vzpomínám, jak v době televizní krize (2000?) vyšlo v přímém přenosu najevo, že jeden z kulturních redaktorů ČT, vydávající se za znalce a přísného soudce všeho kulturna, je hulvát a křupan k pohledání. Poděkujme "dotační krizi", zase se nám ta kulturní scéna trochu zpřehlední.

I já budu trochu osobní, když už jste si začal/a. Nejste v tom všem tak trochu (na rozdíl od většiny zde diskutujících) osobně hmotně zainteresován/a?

Zebra 29.7.2008 15:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Jak prosté, milý Jirko Watsone. Šoupněte sem jméno toho komiksového zlosyna spolu s notářsky ověřeným doznáním, že našeho metrosexuálního radního a jeho myšku zostudil za naše peníze, případně ze sympatií k nám, Zebrám co jsou rády, že se v Praze dotují divadla. Kromě notného zostuzení příznivců dotací vám to hodí i Richtrem vypsaný milijón, takže být vámi neváhám.

Pokud ovšem jméno a doznání po ruce nemáte, neměl byste si brát do úst termíny jako čest, etika a sportovní chování, protože v tom případě jen záludně faulujete.

Nad svým potěšením z odhalení hulváta a křupana byste se měl zamyslet, normálního člověka takový exemplář rozesmutní.

Ano, jsem na dotování pražských divadel hmotně zainteresován - pokud budou divadla, do kterých chodím, dotována, budou lístky do nich levnější.

Květoslav 29.7.2008 8:55

Re: Jak v domově důchodců

Pan Suchý má peněz dost? Proč potom ve své reakci na očerňující billboardy píše, doslova : "po obdržení grantu odevzdám peníze finančnímu úřadu, zapravím dluhy a nezbude mi nic."?

Mně to připadá, že moc peněz nemá, pokud má jeho divadlo dluhy.

Pan Suchý si za to může sám. Nechal se zneužít jako falgle, kterou nad hlavami mává pestrý spolek dotací chtivých divadelníků. Ono to zní lépe, volat "chceme peníze pro Semafor". než "chceme peníze pro sebe".

Zebra 29.7.2008 9:38

Re: Re: Jak v domově důchodců

Pan Suchý holt předpokládá jistou (ne nijak závratnou, ale nenulovou určitě) úroveň informovanosti a intelektuálních schopností proto nejsou jeho formulace zcela polopatické. Spěchám mu tedy na pomoc a pro vás doplňuji: "...zapravím dluhy a z obdrženého grantu mi nezbude nic." Jeho divadlo má dluhy, protože na základě magistrátního příslibu grantu stvořil představení, jehož náklady předpokládal ze vstupného a grantu hradit. Magistrát grant oproti příslibu nevyplatil včas, proto mělo divadlo dluhy.

Té neschopností opustit (s)myšlenku o divadelnících chtivých dotací jste zářným příkladem. Dotace nejsou, opakuji, nejsou určeny pro provozovatele divadel, anóbrž pro diváky, aby vstupenka stála míň a mohlo si dovolit do něj chodit lidí víc, než kdyby vstupenka stála víc a mohlo si do něj dovolit chodit lidí míň. Paňjál ?

Květoslav 29.7.2008 9:51

Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

To, že jde o peníze z obdrženého grantu, jsem pochopil. Proč si myslíte, že ne? Nic to nemění na faktu, že existence dluhů se vylučuje s vaším tvrzením "má peněz dost".

A pokud je dotace určena divákům, pak je zbytečné ji dávat, jelikož jde opět z kapes diváků. Namísto toho, aby vstupenku platili dvěma kanály - prostřednictvím daní a pak prostřednictvím vstupného - budou ji platit přímo vstupným. To bude jednodušší a levnější.

Dále, z tvrzení, že dotace jsou určeny pro diváky vyvozuji, že nepřijdou-li do divadla žádní diváci, nedostane divadlo nic. Chápu to správně? Pokud by totiž divadlo dostalo grant i když nepřijde ani jeden divák, kdo ten grant spotřebuje? Diváci, nebo divadelníci?

A pokud je grant určen divákům, co je špatného na principu dotací na vstupenku?

Zebra 29.7.2008 12:21

Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Tak ještě jinak: Existence dluhů divadla Semafor nemá co do činění s osobním majetkem pana Suchého, snad vyjma ručení společníka s.r.o. do výše vkladu - znalci prominou / upřesní / rozcupují - ad libitum.

Pokud nebudou některá divadla dotována, zůstane jejich návštěva vyhrazena jen malé množině bohatých a zároveň kulturních lidí, která, dle mého laického odhadu, neudrží v provozu ani Národní divadlo.

Chápete to špatně, grant spotřebují vždy diváci, i když místo do Semaforu šli na pivo. Zvýhodnění potenciálního diváka je realizováno grantem uděleným divadlu proto, že to je jednodušší a levnější než zjišťovat u každého jednotlivce kdy, kam a na co půjde a následně mu posílat vyúčtovatelnou dotaci, nebo mu proplácet dotaci na předloženou vstupenku či co.

Špatné je, že kromě umělců je poskytována i obchodníkům.

Květoslav 29.7.2008 12:30

Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Aha. Umělcům ano, obchodníkům ne. Umělec je kdo? Obchodník je kdo? Kdo o tom rozhoduje? V Praze dostává dotace (granty, na názvu nezáleží) cca 80 divadel. Samí umělci? Hrušínského divadlo ovšem uměním není?

Dále, každý, kdo získá označení umělec, má automaticky nárok na nějaký ten grant? Na základě čeho? Bez ohledu na počet takto vzniknuvších umělců? Bez ohledu na to, co dělají?

Když nebudou dotována divadla, ta bez diváků zaniknou. Smutné, že. A co spisovatelé? Dotovat? Básníci? Dotovat? Kolik? jakými částkami?

Ve skutečnosti není žádný důvod dotovat divadlo a ne třeba malíře. Granty získávají divadla jen ze setrvačnosti. A pokud budou hrát za takové vstupné, jaké je uživí, možná jich bude méně, nejspíš bude vstupné dražší a dost možná si někdo nebude moci divadlo dovolit, nebo ne tak často, nicméně stejné je to s jinými druhy umění (kdo má doba originál Picassa, že?) a jinými koníčky. Ne každý milovník cestování má na cestu do Afriky a ne každý milovník umění na sochu od Michalangela.

Divadla podléhají konkurenci filmů, televize, DVD, rádií, CD. S tím se nedá nic dělat, oni kováři, sedláři, ševci taky nevydrželi. Udržovat při životě něco, co životaschopné není, je nesmysl.

Zebra 29.7.2008 14:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

S tou vaší demencí to nebude tak zlé, postupně se od mýtů typu bianco šeky, rozhodování divadelníků o dotacích, natažených pracek a, pornokomiksy na obranu dotací dostáváme k jádru věci – zda, proč a jaké umění a umělce dotovat. To ovšem vyžaduje delší traktát, na který se při vydělávání mrzkého groše na vstupenky do v budoucnu (až vy Květoslavové převálcujete nás, Zebry) nedotovaných divadel nedokážu patřičně soustředit. Takže mám vás stále na zřeteli, ještě o mně uslyšíte. Zatím cvičně zkuste porovnat náklady na provozování básnění, hraní, malování, divadla, prosvištěte si termíny jako solidarita, kultura, kultivovanost, vzdělání, kvalita života.

Jirka 29.7.2008 14:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Odpusťte Květoslave rozhorlené Zebře, že si nás plete a otlouká Vám o hlavu moje argumenty.

 Převálcujete??? Válcování bych si představoval jako systematický útlak: cenzura, zákazy, šikanování, věznění, domovní prohlídky, odposlouchávané telefony, skryté nebo i přímé vyhrožování. Ano. Kdysi Semafor válcovali. Dnes se nám snaží nabulíkovat, že když nedostanou peníze na svého koníčka, je to stejný ne-li horší útlak. A termíny jako solidarita, kultura, kultivovanost, vzdělání, kvalita života sviští nad našimi hlavami. To jste ale barbaři, nechcete platit něco, co já Zebra označuji za kulturu a umění. Všichni opravdu slušní lidé mně přece musí pochopit a politovat.

 Ke kvalitě života, milý/á Zebro, patří i to, že se nenecháme okrádat. Nechci kupovat plesnivý salám, auto s přetočeným tachometrem ani "umění" s prošlou lhůtou. Ani přímo ani prostřednictvím daní.

Možná u pana Suchého ani nejde o peníze, možná si jen chce pořád dokazovat, že nepatří tam, kam podle mého názoru už dvacet let patří. Jenomže se na něj nalepily různé Zebry, které bojují o svůj žvaneček. Aby bylo jasno, nevadí mi lidi, kteří bojují o svoje prebendy, je mi jen odporné, když tak činí pod záminkou obhajoby jakýchsi absolutních ideálů.

A jedna cynická poznámka na závěr. Umělcům vždy válcování prospělo a válcovaní kumštýři ze sebe dostávali ty největší perly. Čím více pro sebe naškubete, milé Zebry, tím budete horší. Ale to je Vám osobně nejspíš jedno.

Zebra 29.7.2008 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Nu Jiříku, zkuste prosím vysvětlit, jak jste odhalil, řečeno kojzarovštinou, "různé Zebry" bojující ...blablabla...? Je to ve vašem zájmu, pokud mi vaší dedukci vysvětlíte, nezištně vám ukážu, kde jste udělal chybu, abyste se jí příště mohl vyvarovat a nezesměšňovat se nad nezbytnou míru.

Zebra 29.7.2008 16:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Tak už jsem tady. Souhlasíte-li, že obchodníci se zábavou dotováni být nemají, zbývá vyřešit,  jak je oddělit od umělců. Což je vskutku ořech, někdo rád holky, někdo vdolky, někdo hardrock, někdo Evu, někdo Vaška. Dobrá ilustrace obtížnosti rozeznat umění od šmíry je současná TV reklama na trienále moderního umění v NG. Doufám, že nezpochybňujete, že existuje umění a šmíra, že mezi Krále Learem a  Ošklivkou Katkou je jistý rozdíl a že Lear  je umění a Katka ne. Pak musíte souhlasit i s tím, že někde mezi nimi je hranice. Domnívám se, že tato hranice není ostrá ani přesně definovatelná a celý problém je v tom produkci na této hranici rozsortýrovat. V Praze jsme na to měli grantovou komisi, ve které byli lidi s jistou kvalifikací pro takovéto posuzování. Mě zatím nic lepšího, než takováto rada moudrých, nenapadlo. Tolik v vašim otázkám po definici umělce, nároku na dotace, podmínek pro jejich poskytnutí, atd.

Ano, divadla bez diváků zaniknou, tak ubude kultury, kultivace a vzdělávání a lidé budou více, snadněji a rychleji vlčit, což bude smutné. Proto dotovat, dotovat tolik, kolik si můžeme dovolit. Dotovat proto, aby si dobré divadlo mohlo dopřát více lidí, než pokud by bylo nedotované. Příměr s Picassem a Michelangelem je chybný, Ufizzi, Prado, Louvre i NG, které je vystavují,jsou dotované, aby se na ně mohlo podívat víc lidí, než kdyby nebyly.

Rádio, telka a DVD jsou nosiče a šiřitelé audio a video informace, umění nekonkurují. Není už tolik kovářů, sedlářů a ševců, nicméně výkovků, sedel či sedadel a bot je furt dost – stejně jako písní a her, jakkoliv už nemáme truvéry a kočovné společnosti.

Květoslav 29.7.2008 20:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Předně nesouhlasím s tím, že někdo, označen nějakou komisí (kamarádů) za umělce, má dostávat dotace. Proč? Aby někdo, jako vy, měl lacinější zábavu? Já rád jezdím na kole, budete mi dotovat satelitní navigaci? Ujišťuji vás, že ježdění na kole je ještě lepší prevence před zvlčením, než divadlo. Na kole můžete jezdit každý den, do divadla jen občas.

Pokud si myslíte, že nějaký divadelní kus je pro veřejnost nezbytný, že bez něj zvlčí a začne páchat nemravnosti a zločiny a posmívat se babičkám v tramvajích, pak žádná dotace nezapůsobí tak, že na tuto hru zajdou lidé, které tato hra nebaví. Jinými slovy, působit můžete jen na ty již přesvědčené. Pokud skutečně - skutečně - musí lidé tuto hru vidět, pusťe ji v televizi.

Lidé nebudou chodit do divadla, pokud je toto divadlo nebude lákat, stejně jako nechodí do kostela nebo do sexshopů, nemají-li potřebu náboženství či sexu. A to jsou kostely zadarmo. Do dovadla (kostela, sexshopu) chodí jen ten, koho to baví. Jde tam za zábavou. Tak ať si tu svou zábavu zaplatí.

Taky se může kulturně vyžít u sledování DVD. Půjčovné na jeden večer činí 20-30 Kč, a to bez dotací. A shlédnout může třeba Shakespeara a to klidně i v originále.

Zebra 29.7.2008 21:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Květíku, nános smyšlenek, kterými je zaplaven vaše mysl je vskutku mohutný a práce s jeho odstraňováním je podobná úkolu Héraklovu v Augiášových chlévech, ovšem vhodná řeka k jejich vyplavení není po ruce. Takže dál vpřed po malých krůčcích:

Komise nebyla nějaká, ale magistrátem jmenovaná. Že by magistrát při jmenování do komise přihlížel k přátelským vztahů, komisařů k umělcům mi připadá nepravděpodobné. Že s dotacemi nesouhlasíte je vaše svaté právo ale o mnoho víc s tím dělat nemůžete. Pokud chcete prosadit jejich zrušení, můžete např. přispět na bilboardy pana Martínka, vstoupit do ODS (pokud tam už nejste) a prosadit se na natolik vlivný post, že je zarazíte nebo prosadíte jmenovité určení daní a mezi příjemce zařadíte např. i cyklisty.

O výchovném vlivu cyklistiky bych se neodvážil tak odvážně spekulovat.. Cyklistika a sport vůbec vedou k soutěživosti, vytrvalosti, důslednosti, kulturu přinášejí než tělesnou. Divadlo a umění vůbec obohacuje duchovní stránku lidské bytosti a vsadím boty, že průnik množiny konzumentů umění a spílajících babičkám je mnohem menší, než průnik množiny spílajících a konzumentů zábavy.

Tím se ocitáme u zábavy: Zábava je jedním z atributů umění, ovšem nikoliv jediným. Pokud je dílko pouze zábavné (a nenese žádnou myšlenku, poselství, apel, podnět), nejedná se o umění – zapamatujte si to kdybyste se někdy ocitl v nějaké grantové komisi.  Znovu připomínám Leara a Katku. Ano na DVD lze shlédnout leccos za mnohem menší peníz. Ovšem IMHO je rozdíl mezi Learem třeba s Třískou v hlavní roli naživo a záznamem v televizi jako mezi potápěním v Rudém moři a pohledem do domácího akvária.

A nakonec – máte kliku, že vaši rodiče a učitelé nevyznávali zásadu o možnosti působit jen na přesvědčené a nerezignovali na vaší výchovu

Jirka 29.7.2008 20:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

"(Pokud) divadla bez diváků zaniknou, tak ubude kultury, kultivace a vzdělávání a lidé budou více, snadněji a rychleji vlčit."   Toto je základní lež, ze které odvozují požírači dotací legitimitu svých nestydatých požadavků. Pan Suchý někde nedávno napsal,  že si nedovede představit člověka, který by jeden den obdivoval představení baletu Labutí jezero a druhý den nám šel ukrást měděný okap. Klasická (demagogická, napsal bych, kdybych si nemyslel, že si toho není vědom) záměna příčiny a následku. Představa, že posíláním lidí do divadel změníme jejich charakter, je úsměvná. Tedy byla by, kdyby nás nestála ty stovky milionů.

Domnívat se, že grantová komise je to nejlepší možné řešení, je mnohem horší blud. Vše, u čeho se ometá křivák (Vladimír) Just, zapáchá.  

Květoslav 29.7.2008 12:33

Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Ještě jedna otázka. Píšete: "Chápete to špatně, grant spotřebují vždy diváci, i když místo do Semaforu šli na pivo.". Jak tento grant spotřebují diváci, kteří do toho divadla nejsou?

badaxe 29.7.2008 12:37

Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

"to je jednodušší a levnější než zjišťovat u každého jednotlivce kdy, kam a na co půjde a následně mu posílat vyúčtovatelnou dotaci, nebo mu proplácet dotaci na předloženou vstupenku či co." no a nebylo by tedy jednodušší prostě o poměrnou částku snížit daně a nechat to na každém jednotlivci jak s tím oč nebyl díky dotační politice (tedy navýšené dani) připraven. To by bylo zcela bez problémů, jen by se holt pár ouřadů nemělo čím zabývat a některá divadla by zřejmě díky své "kvalitě" zanikla. Ale divadlo je podnik ajko ostatní (třeba jako zimní stadion, nebo galerie) a není tedy důvod ho dotovat

Jirka 29.7.2008 10:13

Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Dotace ceny čehokoliv jsou prosím pěkně "darem z nebes" provozovatelům, výrobcům, prodavačům, kteří by jinak se svým výrobkem (ať jde o dotovanou evropskou zeleninu nebo gultůůru) na trhu neuspěli.

Ztratili jste veškerou soudnost. Podívejte se na historické fotky: nekonečná fronta promrzlých lidí před semaforskou pokladnou. Cenu vstupenky určoval sice pan úřad, ale tehdy by  pánové S.+Š. mohli dělat svoje divadlo s velkým ziskem bez jakéhokoliv příspěvku státu, magistrátu, ministerstva. Dnes??? Nestydatě natažená dlaň, poloprázdný sál, pár věrných nebo zbloudilých diváků s dotovanou (nebo darovanou, často mi je známý vnucuje) vstupenkou a na jevišti ubohý odlesk bývalé slávy a schopností. Jste si jisti, že ten naprostý (a dlouhodobý) kolaps kvality pana J.Suchého zavinil padouch jménem Richter? 

Mimochodem, neměli bychom povolat zpět do nároďáku Antonína Panenku? JIstě by si zasloužil všechny prebendy dnešních reprezentantů a to přece není možné, že by už nehrál dobře.

Zebra 29.7.2008 12:36

Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Ohledně dotací viz odpovědi Květoslavovi, za to, že se vám současná produkce Semaforu nelíbí Richtr nemůže ani jsem to nikdy předtím netvrdil a Panenka by na dnešní špičkový fotbal fyzicky nestačil, to ví každý malý dítě, stejně jako ví, že divadlo není fotbal a básník, herec a dramatik na básnění, psaní her i většinu hraní fyzicky stačí i v sedmdesáti.

Mirek F. 29.7.2008 13:00

Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Samozřejmě by na fotbal jako takový fyzicky stačil i v sedmdesáti. Nebereme-li ovšem v potaz otázku úrovně hry.

U umělce je , pravda, rozdíl v tom, že i v pokročilejším věku může být stejně dobrý jako na začátku. Může ,ale nemusí. Neexistuje zákon, že by každý, kdo jednou zaujme, měl automaticky stejné tvůrčí schopnosti zajištěny napořád. I současná produkce Semaforu se zdá býti toho poněkud smutným dokladem.  

Jirka 29.7.2008 13:48

Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Je zjevné, že nestačí. Srovnejte např. výkonnost a myšlenkovou svěžest pana Jana Schmida v Ypsilonce (je jen o fous mladší než pan Suchý) s produkcí vašeho idolu. Tristní srovnání, že?

Máte pravdu, nelíbí. Velmi nelíbí. Ale toho v kultuře, co se mi nelíbí a co nemusím, je hodně. Stačí to prostě nekonzumovat a není nutné proti tomu horlit. Tragédií pana Suchého je ten pád z výšin do dnešní myšlenkové mizérie. Např. Pokušení svatého Antonína připomíná román tety Kateřiny o Květince Martě a neříkejte mi, že to dostalo cenu Divadelních novin, vzhledem k partičkám, které si uzurpují právo vykladačů jediné správné kultury, taková cena nic neznamená.

Říkám-li tedy panu Suchému, aby šel rychle na zasloužený odpočinek, není to ani tak kritika jeho současné tvorby, jako dobrá rada jednomu z mých největších idolů, aby se přestal zesměšňovat. Jistě by byl i dnes schopen napsat vtipný fejeton, ve kterém zdůvodní, že rolí komika je býti zesměšňován. Ale mně je za něj už jenom trapně. Pro Vaši informaci, milá/ý Zebro, mám doma skoro kompletní dílo mistra Suchého, černé desky, knihy, CD, pár originálů jeho obrázků ... Svým dětem jsem "ukázal" Semafor let šedesátých a sedmdesátých a s velkou radostí  zjistil, že jsou dnešní puberťáci naladěni stejně jako já, tj. tohle milují. Do dnešního Semaforu jsem je vzal jen jednou a bylo to něco jako výprava do muzea, nebo spíše na hřbitov k mohyle velikána.

Zebra 29.7.2008 15:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Vám je zjevné, že nestačí, mě, spoustě lidí, koneckonců i grantové komisi a magistrátu je zjevné, že stačí. Co už s tím naděláte, že.

Nelíbí, nelíbí, dobře vám tak. Škoda, že se nedržíte následující věty a horlíte. Uvědomte si prosím, že veškeré vaše soudy jsou ryze a úplně jen vaše a pokud nejste zároveň psycholog a teatrolog, pak jsou laické, nekvalifikované, s ohledem na vaší jasnozřivou kvalifikaci poroty Divadelních novin i hospodsky nabubřelé a tudíž pro obecnou diskusi o dotacích umění bezcenné. Nikdo, ani já, vám právo na vaše názory a soudy nechce brát, na oplátku zase vy nemůžete od ostatních čekat, že je budou všichni považovat za správné, směrodatné, hodnotné a přínosné.

Ty originály dobře opatrujte, už teď mají slušnou cenu a bude to jen lepší. Třeba vám to osladí to vaše  zklamání.

Jirka 29.7.2008 19:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Od Vás, milá/ý zebro, neočekávám vubec nic. A potěšilo by mne, kdyby i ti, za než tak zarputile bojujete, také už neočekávali vůbec nic, zejména další přísun peněz. Ohánět se tím, že došlo ke konsenzu komise, magistrátu, ..., je nepřípustné. Tyhle vzájemně propojené partičky si odsouhlasily, co se jim hodilo do krámu. A když se někdo pokusil narušit zavedené struktury penězovodů, začali postižení kvičet jako podřezávaná podsviňčata a zneužívají svůj přístup do veřejného prostoru a svou viditelnost k nestydatému očerňování všech, kdo se jim snaží narušit zavedené pořádky.

Vyrobit plakáty zesměšňující protivníka je podpásovka, zatímco napsat divadelní hru nebo satirický protestsong za stejným účelem, jenže mířící na druhou stranu, vyvolá nadšené bučení ve stádech Zeber. Mimochodem, Vašemu tvrzení z jiného příspěvku, že jste na věci zaangažován/a pouze jako konzument levných vstupenek, nevěřím ani za mák.

Pokud snad označení "spousta lidí" z Vašeho příspěvku, mělo označovat počty diváků dnešního Semaforu, směji se, až se za břicho popadám. Popadejte se prosím také, protože, jak praví klasik, "Kdo se za břicho nepopadl, popukal." A to bych Vám, milá/ý Zebro, při všech pochybnostech o čistotě Vašich úmyslů i argumentů, přece jen nepřál.

Zebra 29.7.2008 21:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

S vámi je to těžké, na druhou stranu, někdy velmi překvapivé. Objev, že modrý magistrát, rozpuštěná grantová komise a protestující umělci jsou vzájemně propojené partičky, je vskutku průrazný a zaslouží si větší publicitu, než zastrčenou poznámku na psisku. Podobně udivující je vaše tvrzení o nepřípustnosti poukazu na nepopiratelné skutečnosti. Nežijete poněkud starší dobu ?

A co autor komiksu a jeho objednavatelé z našich řad, už se chýlíte k jejich odhalení ?

Poslední naučná poznámka: zebry nebučí, to dělají krávy. Zebry ržají, věřte si tomuto mému tvrzení nebo ne, stejně jako jiným.

Jirka 29.7.2008 21:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Pravda. Pak ovšem doporučuji změnit nick.

Zebra 29.7.2008 22:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

S vaším dopručením se můžete tak leda nechat vyfotit.

Jirka 30.7.2008 5:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Pochopil jsem, milý Krávo, proč tak brilantní odhalení mé počínající demence. Není to náhodou tím, že jste znalec problematiky, který sám má toto období již delší dobu úspěšně za sebou?

Jirka 29.7.2008 22:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Vzájemně propojené partičky lidí zdánlivě velmi nesourodých najdete všude. Od nejvyšších pater politiky, v businessu, kam se jen podíváte. Ekonomické zájmy jsou přece jenom pro mnohé primární. Nepřípustné je ze souhlasu několika nýmandů odvozovat obecné pravdy a absolutní soudy, nikoliv poukazovat na souhlas samotný. O špinavostech při přidělování vědeckých grantů bych Vám mohl vyprávět hodiny, o zjevné kriminalitě při rozdělování dotací z EU v ČR i jinde jste se mohl dočíst mnohé v posledních dnech. Jen ta naše gultůůra je zcela čistá, že?

Autor komiksu sleduje stejné cíle jako Vy, jenže používá (o něco málo) drsnější metody. Hlavní cíl celé protirichterovské kampaně je jasný, je to varování: takhle se povede každému, kdo nám sáhne na naše zlaťáčky. Ostatně Vaše označení onoho našťastníka za metrosexuála napovídá přinejmenším souznění duší s autorem těch malůvek.

Zebra 29.7.2008 23:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak v domově důchodců

Zas ten Růžek. Tam můžete souzvučet se štamgasty o všeobecné špatnosti světa ale nechoďte s tím mezi soudné lidi. Kultura (tak se to píše správně), je zhruba stejně čistá nebo špinavá, jako byznys či politika, záleží jak tmavý máte na nose brejle. Vyslovovat obecné soudy se nepokouším ani v nejmenším, od začátku až potud jen své názory.

Autor komiksu zesměšnil Richtera, mně je Richter ukradený. Metrosexuál je běžné popisné označení člověka dbajícího v první řadě o soulad svého zevnějšku s nejnovějšími módními trendy. Tím končím pro dnešek s osvětou, zůstává jen obligátní, stále nezodpovězený dotaz po autorovi komiksu a jeho objednatelích z našich řad.