Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
KULTURA: Soudružské přístupy pražské radnice
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ttt 28.4.2008 11:12Spousta kecu a proc Ja bych si dovolit obsah clanku prevest do kratsi podoby: "MY jsme umelci. VY jste barbarove. Zaplatte nam divadlo!!!!" A odpoved bude taky strucna: Nasr.t |
Karel 28.4.2008 13:03Re: Spousta kecu a proc ttt mluvíte mi z duše:-) |
Alf 28.4.2008 11:09Otázka Dotoval magistrát v období naší první republiky divadlo Vlasty Buriana, E.F. Buriana nebo V&V atd.? |
strejda pedro 28.4.2008 17:08Re: Otázka byla zminena divadla neziskovymi organizacemi? |
Jara 28.4.2008 11:00Záchranci kultury padají stále hlouběji.. Zachránci kultury fňukají stále více a více .Je to nedůstojné.Svými pseudoargumenty se až zesměšňují.Jedná se o nepřímé žebrání. |
Pejzlerka 28.4.2008 11:51Re: Záchranci kultury padají stále hlouběji.. Nedávno si takhle zažebrala- zafńukala v pořadu Jak to vidí ČRo 2, známá herečka, podle i jiných jejích znalostí, i na slovo vzatá odbornice na velkochovy slepic, T. Fišerová Prý, v současné době nemůže zkoušet, protože nedostali grant, zahořekovala nakonec do mikrofonu. |
nestiham 28.4.2008 11:00nestiham ano je to podnikání jako každé jiné, když si neumí vydělat at jde dělat něco kde si vydělá- a nemyslím že zrovna divadelníci musí chodit na polévku do Armády spásy |
PetrK 28.4.2008 10:35Vždyť je to také podnikání! Chce-li někdo podnikat, nejprve by si měl spočítat, co ho to bude stát, kolik mu to vynese a případně požádat o úvěr, nebo si sehnat sponzora. Jsou snad umělci něco jiného? |
HANA 28.4.2008 10:18ARCHA A SEMAFOR DIVADLU ARCHA BY NESTAČILO ANI DESET GRANTŮ , ABY MOHLA UVÉST HAVLOVU HRU NA ,KTEROU PŘIJDOU JENOM SNOBI .CHTĚLA BYCH VĚDĚT ,KDO TADY ZAPLATÍ ZA ZAMĚSTNANCE DIVADLA SEMAFOR DLUŽNÉ SOC. A ZDRAV. POJIŠTĚNÍ ,TO NEPLATIT NĚKDO JINÝ , TAK MU ZRUŠÍ PODNIKÁNÍ . |
Psí vrah Čumil 28.4.2008 10:21Re: ARCHA A SEMAFOR Ano, soudružko, kultura má být pro všechen lid, ne pro pár snobů, kteří si své zábavy nechávají platit dělnickými penězi... |
HANA 28.4.2008 10:48Re: Re: ARCHA A SEMAFOR TAK PROČ DOTOVATBYLO BY, ZAJÍMAVÉ VĚDĚT JESTLI WERICH S VOSKOVCEM DOSTÁVALI NĚJAKÉ DOTACE ,HERCE PLATILI KRÁLOVSKY ,DIVADLO PLNÉ.DNEŠNÍ SEMAFOR NENÍ TO DIVADLO NA JAKÉ JSME BYLI ZVYKLÍ ZA DOB TOTALITY ,TENKRÁT DIVÁKŮM NĚCO DÁVALO. TEDˇJE DOST NEPOVEDENÉ, CO SE TÝČE REPERTOÁRU A HLAVNĚ VÝKONY HERCŮ.TAK PROČ DOTOVAT? |
vta 28.4.2008 11:53A proč ne? Proč mají platit pár snobům jejich hochintelektuální zájmy ti, kteří takové zájmy namají? A nebo nebudou mít ani na dotované vstupenky? Ti, kterým se zvedly daně, zavedly poplatky tu 30Kč, tuhle 90, tamhle... stačí trochu marodit a jsou z toho stovky a tisíce. Pro většinu lidí dost velké peníze. Proč by měli platit - a ještě držet huby? Ostatně, pan Havel by si svou urpremiéru mohl zaplatit ze svého důchodu - stejně mu ho platíme všichni. Shakespeare MUSEL psát tak, aby v neděli vymámil penci z tovaryše. Tu jednu penci, kterou si tovaryš uškudlil z týdenního platu - a mohl se rozhodnout, jestli ji utratí za Macbetha, za štvanici psů na medvěda nebo za prostitutku. Nemyslím, že by někdo z našich Velkých Umělců byl větší umělec než Shakespeare. |
HANA 28.4.2008 10:10RCA A |
Denny55 28.4.2008 10:02Dotace jako nástroj. Mne osobně nejvíce zaráží to že tito giganti naší kultury o sobě tvrdí že jenom oni jsou ti správní kumštýři a proto musejí za každou cenu dostávat ty zatracené dotace. Nerozumím dnešní a nebo spíše jejich kultuře a proto mi dost vadí když mi někdo říká co se mi má líbit a co ne. Proč někdo kdo si o sobě myslí že všemu rozumí, říká že když půjdu do jiného divadla a ne do toho jejich tak jsem vlastně kulturní barbar. A nakonec jim ještě radnice platí provoz. Když jsem v televizi viděl pana Suchého jak lítostivým hlasem říká že on je vlastně obětí té strašné grantové politiky!!! V devadesátých letech pan Suchý vyhodil ze Svého Semaforu ostatní herce a autory (mimochodem ty kteří tam dostaly nejvíce diváků) tak se nemůže diví že k němu do divadla nikdo nechodí. Pokud tam někdo chce jít tak ať si zaplatí plnou cenu za vstupenku a pak si svůj nevšední kulturní zážitek zajisté lépe vychutná. |
pondělí 28.4.2008 9:59Petře Adlere, jako vždy, od 60.let min. století, blábolíte nesmysly a i teď plácáte pseudoideolog. plky. P.Suchý prostě neví, kdy odejít. Patří mezi ty, kteří tzv. trpěli. Ale kolik divadel mu všechny ty minulé doby postavily? Kdysi to byl opravdový velikán textu, nyní už jeho "ukrutné" srandy, které plodí snad dvakrát do roka, jsou k lítosti...A divadlo prázdné... |
Kelner 28.4.2008 9:35Zkreslování Článek a vůbec celá kampaň za záchranu pražských divadel je hrubým zkreslováním skutečnosti.Realita je naprosto jiná. Pražský magistrát na divadla dal stejnou částku, pouze ji rozdělil jinak. K této změně došlo na základě soudní stížnosti jednoho z majitelů divadel. Nevím z jakého důvodu by měl být divák méně kulturní než člen grantové komise. Celá změna totiž spočívá v tom, že část prostředků byla grantové komisi odebrána a určitá částka bude přidělována přímo na zakoupenou vstupenku.vstupenku. Nevidím důvod dotovat poloprázdná divadla. To že do konkretního divadla nechodí diváci není důkazem jeho kvalitzy. |
Barclay 28.4.2008 9:56Re: Zkreslování Jenže dotace na vstupenku je možné získat i na komerční projekty. Proč ale dotovat vstupenku??? Proč dotovat muzikálová divadla se vstupenkou za 700? Skutečně není nedostatek diváků důkazem kvality - stejně jako není důkaz kvality jejich dostatek! |
šefelín 28.4.2008 12:20Re: Re: Zkreslování Tento dotaz, pane Berclay, by Vám určitě jistě fundovaně vysvětlil statečný strážmistr Arazim, spolumajitel restaurace U Kalicha, principál muzikálového divadla v Nuslích a neúplatný strážce naší demokracie, senátor za ODS, T. Töpfer. Ten má můj obdiv, takto aktivní, plodný a pestrý život, snad nedokázal žít ani Jára Cimrman. |
klaaarka 28.4.2008 17:54Re: Re: Zkreslování No ale na druhou stranu, PROČ dotovat divadla, kam nikdo nechodí ani za lístek za 2 stovky? Nedotovat NIC! Ať se prostě ukáže, kam lidi chtějí chodit a kam ne. A není to jenom o muzikálech. Třeba divadlo Járy Cimrmana je narvané furt. |
oo 28.4.2008 22:40Re: Re: Zkreslování Prosím, a šantán pana Suchého není snad muzikálové divadlo? |
-ferry- 28.4.2008 9:14Autor by si měl rozmyslet .. .. používání spojení jako "pan,nebo soudruh .." ap.Působí to rušivě a hloupě.Autor zřejmě stále spoléhá na emoce lidí.Myslím ale.že skoro dvacet let od převratu to už moc nezabírá.Autorovi to ale může pomoci,nemusí tolik přemýšlet ... |
Psí vrah Čumil 28.4.2008 9:01Mno, jsem rád, že aspoň někdy má pan Adler všech pět pohromadě. Na rozdíl od řady komentátorů. Ale je hezké a pěkné, že by se pan radní Richter uplatnil nejlépe v normalizačních časech. Kravatku kýžené barvičky už ostatně nosí. MMch - slovutný magistrát je zřizovatelem tuším osmi scén. Měl by se tudíž starat o jejich blaho, nikoli o blaho soukromníků. |
Saša 28.4.2008 8:38Kdo platí, ten poroučí. pražstí kulturníci si to obecní hospodaření představují jako hospodu, kde "zákazník" zaplatí předem a pak už je jen na číšníkovi, co se uráčí mu přinést. A když se zákazník pokusí sám rozhodovat o tom, co za své peníze bude jíst a pít, přiběhne s kuchyně kuchař a vezme ho pánvičkou po hlavě. Když se dotační politika (čti rozhazování peněz) prařských zastupitelů pražským kulturníkům nelíbí, tak ať si od té zlotřilé Prahy žádné peníze neberou! Když pes kousne ruku, která ho krmí, zaslouží uvázat na řetěz. |
Barclay 28.4.2008 8:50Re: Kdo platí, ten poroučí. Platí daňový poplatník! |
Mejla 28.4.2008 8:37Pracující lidé (jak odporný výraz) prostě to množství komediantů už neutáhnou. Opravdu nevím, proč by mladí a zdraví muži jako např. bří Formanové nemohli pracovat. A nevěřme tomu, že kvalitní divadla zaniknou. |
MF 28.4.2008 8:36Považuji to za drzost. Kultura nejsou jenom divadla. Chtějí snad běžně spisovatelé dotace na své knihy? Nebo malíři na svá díla? Nebo skladatelé? Divadelníci by měli nechat na lidech aby rozhodli, jestli je hra dobrá nebo ne. Jestli ano, divadlo bude plné. A pokud má jenom 30 sedadel, pak bylo už jeho založení buď blbost, nebo smíření se s tím, že na sebe nevydělá. Pak se musí hrát zadarmo. Ale vymáhat si z veřejných peněz dotace je drzost. |
Jiri 28.4.2008 23:00Re: Považuji to za drzost. Na vase dotazy, ktere jste zrejme povazoval za recnicke, odpovidam. V mnohych zemich opravdu spisovatele,maliri i skladatele na sva dila dotace chteji a take dostavaji. A mimochodem, bylo tomu tak vzdy - predtim to byli bohati mecenasove, ale s nimi dost casto kralove, cisari apod., kteri ostatne take nerozdavali tak uplne ze sveho - byl to opet danovy poplatnik. |
Barclay 28.4.2008 8:24Komu se peníze pošlou? Chtěl bych jen upozornit, že se nejedná ani tak o to, zda se budou vyplácet dotace na menší divadla nebo ty peníze zůstanou daňovým poplatníkům, nýbrž kam a komu se peníze, které se stejně poplatníkovi (tedy nám všem) podle celostátního zákona seberou, pošlou! V tomto ohledu mi připadá korektnější, když o penězích rozhodne grantová komise sestavená z odborníků na kulturu a ne radní Richter a další zastupitelé ODS. |
Saša 28.4.2008 8:43Kdybyste si přečetl zákon o hlavním městě Praze, zjistil byste, že žádná komise, ani ta grantová, nemůže vůbec o ničem rozhodnout. Rozhoduje zastupitelstvo. V bagatelních částkách může rozhodovat rada, o penězích nad Kč 200 000,-- však smí rozhodovat jen a výhradně zastupitelstvo. Nikdy žádná komise - ani grantová. |
Barclay 28.4.2008 8:49Re: Kdybyste si přečetl zákon o hlavním městě Praze, Ano, to máte pravdu, o tom není sporu. Za rozdělení peněz odpovídají zastupitelé a tudíž mají i příslušné pravomoci. Ale to by nemělo rozhodně znamenat, aby tyto peníze přidělili hlavně svým kamarádům, příznivcům jejich strany popř. sobě samotným. A už vůbec ne na komerční aktivity. A oni si to i uvědomují, proto nějaká pravidla pro rozdělení těch peněz vytvořili. Bohužel ta součastná jsou tristní! |