28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
emp 15.1.2007 13:00

Re: Dotaz - a nejsou v těch nákladech 1 - 1,1 Kč zahrnuty

tam je zahrnuto vše.. i jaderný účet. 

Cena elektřiny z Dukovan je tuším někde kolem 0,7- 0,8Kč. U Temelína bude jistě se stabilizací provozu klesat

klobouk 15.1.2007 12:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 2001), ale

ja to srovnavam.

"Schrottreaktor" bych prelozil jako "stary, zaostaly" (nevim jak moderni a novy reaktor ve skutecnosti je), zdejsi prispevky ktere mluvi o nizke inteligenci (co je to inteligence?), chteji nositele jinych mineni zavrit, zastrelit a podobne povazuji za arogantni a sproste.

M. Zima 15.1.2007 12:53

Re: Re: Tak tedy

1 jsou známy i případy z ekonomických důvodů a více tyčí.

2 akce - reakce  -  není to jedno?

3 Snížení výkonu má všeobecně za následek menší namáhání materiálu, nižší termo-dyn hodnoty a konečně menší množství tepelné energie, která musí být případně odvedena. Tím vzniká větší reálný prostor pro protiopatření. Ohledně Vašich odhadů parametrických vlivů bych pouze řekl, že je Váš přístup neakceptovatelný.

4 Jestliže jste se podíval na ty vynešené body, nedá se o stoupající tendenci pochybovat. A to je přeci rozhodující. Že tam lépe pasuje parabola, nežli přímka je nepodstatné, Když provedete aproximaci polynomem a budete ji interpretovat jako extrapolaci, což je špatně, dosáhnete hravě klesajícího a ne stoupajícího prognostického efektu.

Jiří Tyc 15.1.2007 12:41

Re: Muze mi nekdo sdelit (ptam se podruhe)

Téměř pokaždé, když jsem na besedě o jaderkách v Rakousku, tak se studentů ptám, PROČ zrovna Temelín, když mají všude kolem jaderky (tuším, že 23 reaktorů). Odpovědí bývá, že je to poslední spouštěná jaderka a že je to pro ně takový symbol... Racionální úvahy bych v tom opravdu nehledal.

Stredocech 15.1.2007 12:41

Dotaz - a nejsou v těch nákladech 1 - 1,1 Kč zahrnuty

i odpisy?

jinak 50e9*3 = 150e9 Kč, je tu tedy dost velká rezerva. vlastně ta Vaše 1 Kč/kW je skoro přesně.

Pepa 15.1.2007 12:37

Re: Re: Rád bych připomněl jeden údaj ze včerejší diskuse (EmilXX)

A zkuste totéž připočítat i k uhlí a ostatním zdrojům.

Mimochodem v těch 35 hal nejsou jen náklady na palivo, ale též povinné odvody na externality.

A na závěr bych připoměl, že jaderné elektrárny mají (i se započtením Černobylu) pořád výrazně niřší skóre mrvvých přepočteno na vyrobenou energii než voda či uhlí

vita 15.1.2007 12:36

Re: Muze mi nekdo sdelit (ptam se podruhe)

Více je důvodů.

Jedním z nich je Oberoesterreichische Energie AG. ČEZ s Temelínem jí kazí ceny.

vita 15.1.2007 12:35

Re: Re: Re: Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 2001), ale on m

"Schrottreaktor" je co? Objektivní nearogantní označení?

emp 15.1.2007 12:34

Re: Re: Re: Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 2001), ale on m

Mně osobně přijde, že histerie v rekouském tisku se nedá s českou srovnávat.. (ted myslím tisk)

vita 15.1.2007 12:33

Re: Re: Nadávat je málo. Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 20

Si dělejte srandu...

Jak to podle vás dělali v Sarajevu pod palbou nebo v Jerevanu embargovaným Tureckem i Azerbajdžánem? Přesně takhle - vysklila se tabulka, místo ní kus plechu s vyříznutým otvorem - a už se čadí sousedovi do okna.

To radši zmrznete? Většina neé...

Evropan (original) 15.1.2007 12:32

Muze mi nekdo sdelit (ptam se podruhe)

jaky je SKUTECNY duvod Rakouska k zastaveni JETE ?

klobouk 15.1.2007 12:28

Re: Re: Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 2001), ale on měl v

jeden tag

jkotek 15.1.2007 12:23

Re: Re: Nadávat je málo. Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 20

Ano, presne tak - vystrci se roura oknem. Jde o vyzkousene reseni, zejmena v oblasti Severnich Cech. Na blizsi detaily se muzete zeptat nasich ve-tme-hure-viditelnych spoluobcanu.

emp 15.1.2007 12:17

Re: Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 2001), ale on měl v gra

aroganz as sprostota jazyka se vice projevuje v ceskych prispevcich.

Nezlobte se na mě, ale čtete rakouský tisk ?

Jiří Tyc 15.1.2007 12:14

Re: Ostatně soudím, že Temelín bude odstaven...

Podle jednoho průzkumu je též dokázáno, že všichni lidi bydlící kolem Temelína jednou zemřou... ;-)

emp 15.1.2007 12:12

Re: Rád bych připomněl jeden údaj ze včerejší diskuse (EmilXX)

do toho temelína započtěte externality... (provoz, servis, a další náklady ) vyšplhá Vám cena na 1Kč - 1,10 Kč ... jen pro upřesnění, at se tu nepíše jen o nákladech na palivo.

emp 15.1.2007 12:10

Re: "Chovani paliva je

Pane Zimo.. skutečně nevím, kde tyto informace čerpáte. Zkoušky klastrů se dělají jednou za měsíc a to z důvodu ověřování bezpečnosti (resp. ověřování bezepečnostní rezervy) Ty zkousky pro čez vážně ekonomické nejsou.. tak nevim o jakých zájmech tu pořád píšete...

gerontusinza 15.1.2007 12:09

Když vám bude vážený zima, nebudete se ohlížet na nějaké pitomosti jako je vystrčená roura a kouř u sousedů.Re: Re: Nadávat je málo. Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty,

Zkuste se podívat na vesnicích čím se topí a co se spaluje. A to na tom energeticky nejsme špatně (zatím). Tak si zapřemýšlejte nad lidskou blbostí a kamna v paneláku se objeví v tom okamžiku, jak přestane fungovat dohřev a rozvod tepla v energocentrech. Nic není samozřejmé, víte?.

klobouk 15.1.2007 12:08

Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 2001), ale on měl v grafu t

Samozrejme je to jinak, stejne jak na rakouske, tak i na ceske strane se energeticka diskuse vede zcela jednostrane bez zoohledneni argumentace druhe strany. Instumentalizovani Temelina k politickym ucelum je i v Cechach i v Rakousku vitanym politickym prostredkem, pricemz vulgarita, aroganz as sprostota jazyka se vice projevuje v ceskych prispevcich. Energeticka problematika globalni zde je zapotrebi vice spoluprace vsech zucastnenych.

liberal shark 15.1.2007 12:05

Re: Dilatační mezery?

Palivové soubory nemohou v reaktoru volně stát, protože by se dynamickým působením proudu chladiva (3-6 m/s) vznesly ze svého uložení. Proto je horní hlavice PS zkonstruována ze dvou převlečných dílů, spojených pružinami. Ty se při montáži reaktoru po překládce stlačí a pružně přitlačují PS do jejich lůžek. Zároveň vytváří i prostor pro radiační růst PS a tepelnou dilataci.

Jiří Tyc 15.1.2007 12:04

Re: Pane Tyc!

Pokud palivovými elementy myslíte palivové tabletky, tzv. pelety, tak ty během provozu mírně nabývají jak na průměru, tak logicky i na délce. A také "napukají". Jde o kysličník uranu a dělají se tam trhlinky. Palivová proutek, nebo chcete-li kovová trubička radiačně narůstá. Jak přes ní prolétávají neutrony, tak materiál trubičky zvětšuje svůj objem. A tedy roste jak průměr tak délka. Průměr není problémem, ale délka ano.

gerontusinza 15.1.2007 12:03

Tak proč toho sakra nevyužít?. Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (

Tzv alternativní zdroje jsou hračky, o kterých se to již dávno  ví. Jen negramota a pologramota se brání pochopit. Ani chatu tímto způsobem nezelektrifikuji bez možnosti připojení sítě, AKU a střídačů. Náklady obrovské  a hlavně periodické. Proto je nejvýhodnější hromadná výroba energie a její rozvod.

Papouch 15.1.2007 12:03

Re: Nadávat je málo. Re: Re: Dodnes si například pamatuji na besedu na jednom rakouském gymnáziu, kde pomocí grafu přesvědčoval studenty, že se Temelín nemůže nikdy zaplatit. Přitom měl uvedenou cenu 0,60 Kč/kWh. To byla sice tehdy pravda (rok 2001),

Docela zabavna je predstava topeni drevem v panelaku, kdyz tam neni komin.

Vystrci rouru od kamen oknem? Postavi ho vedle fasady zateplene polystyrenem?

emp 15.1.2007 12:03

Re: Tak tedy

1. ok. Na Temelíně se to neděje, jinde se mohou nechat kazety déle (třeba jedna) aby se simulovalo její chování při delší expozici.

2. Já ten článek četl. Musíte si představit, že jsou kazety naskládané tak, aby neměly vůli při najíždění na výkon. Jelikož dochází k prodlužování palivové kazety v důsledku radiačního růstu, dochází k tlaku na víko, ale pokud bych měl definovat co na co tlačí, napsal bych že soubor tlačí na víko a ne víko na soubor.

3. Není žádná "kritická situace" jak tu píšete.  Nižší výkon sníží snad radiační růst, ale vystupuje vám tam ještě sto dalších faktorů - to jest to proudění atd. Teplotní růst bude stejný stejně tak vliv proudění bude analogický. Nemůžete po celou kampaň provozovat např na 50% výkonu, všechna zařízení jsou projektována na určité parametry. Pokud klastry plní svou funkci a vykazují i "rezervu bezpečnosti" nevidím důvod, proč by se měl snižovat výkon. Pokud plnit funkci nebudou (respektive sníží se zásoba té rezervy) půjde blok do odstávky a palivo bude vyměněno.

4. ted jset mne skutečně "dostal" :)))) nejsem matematický teoretik...  Extrapolace se učí na střední škole a na to abych nadefinoval funkci "rostoucí počet nedosednutých klastrů" nepotřebuji žádné fyzikální okrajové podmínky.  Jiné to je v případě, že se počítá "bezpečnostní rezerva" Tu ale pan Radko Pavlovec nikde neuvádí.. a záměrně.. zjistil by, že je přespříliš velká na to, než aby mohl strašit 

Pepa 15.1.2007 12:03

Re: metody doktora Goebbelse

Obávám se, že druhý Pühringer ... (Y)

Stredocech 15.1.2007 12:01

Rád bych připomněl jeden údaj ze včerejší diskuse (EmilXX)

Při ceně elektrárny 100 miliard Kč, dosavadní kumulované výrobě elektřiny přes 50 miliard kWh a palivových nákladech 0,35 Kč na kWh by při ceně elektřiny, za kterou se nuceně vykupuje elektřina z větrníků (3 Kč/kWh) byl Temelín zaplacen UŽ DNES.

Naskýtá se též otázka, nač vůbec potřebujeme budovat OZE, když elektřiny "máme dost." A pokud ne další 2 bloky Temelína, pro které je už řada věcí předpřipravena (původně je Temelín projektován pro 4 bloky) by se při uvedených cenách výkupu elektřiny z větníků (a pro fotovoltaiku platí ještě vyšší cena) zaplatily za cca 3 roky...

Na ro stačí umět násobilku...

gerontusinza 15.1.2007 11:53

Pane Zimo, nezlobte se ale začínate unavovat.Re: K těm informacím,

Prototypem je každý  nový originál, každá elektrárna, každý most, a jako k takovému se ke všem musí přihlížet. Proto ty zátěžové zkoušky, včetně 100%. Kdyby totiž toho nebylo, tak by Zimové odháněli vlky klackem protože co kdyby. Nechte už toho. Nemáte na to. Raději se podívejte na nové arcghitektury na letectví, kosmické lodi a možná zjistíte, že lidstvo žije tak jak žije právě té jisté míře přijatelného rizika. Zimové nic nevytvoří, ti jen kecají. Ale přesto hezký den.

honzak 15.1.2007 11:52

metody doktora Goebbelse

zdá se nezestárly. Ten hýzl Pavlovec je stále užívá.

Napadla mě ošklivá věc - co by asi vzniklo křížením Pavlovce a Kuchtové?

gerontusinza 15.1.2007 11:44

Máte pravdu, člověk není živ jen politikou. Re: Opět souhlasím.

Jenže na rozdíl od vás rozeznám menší nebezpečí od velkého. (inu zkušenosti dané věkem). A to je člověk všehoschopný, bez zábran s jediným měřítkem: JÁÁÁÁ. Proto volím přes i pro mě  okamžité výhody menší zlo. Jinak si uvědomte, že váš humanitní směr by vás měl předurčovat pomáhat (hlavně nejubožejším) všem. U mě zase převládá pocit nespokojenosti, pokud vedle mě bude hladový ubožák (nikoli opilý), když já budu mít dostatek. Hezký den

JH 15.1.2007 11:43

Já bych (po vstupních IQ testech)

umožnil z našeho rozpočtu rakouskému parlamentu, vládě a traktoristům studium jaderné techniky. Ono by to vzhledem ke kritériím zase tolik nestálo :-)