28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Menyhért 6.9.2021 14:11

Batéria o ktorej písal Aston je založená na fyzikálnom a nie chemickom princípe, takže nebude časom degradovať, je jej jedno či ju budete nabíjať rýchlo alebo pomaly. V skutočnosti to nie je batéria, ale veľkokapacitný kondenzátor. Čo sa týka toho nárazového veľkého odberu zo siete, tak na elektropumpe by mohli byť podobné kondenzátory, ale s oveľa vyššou kapacitou, ktoré by zo siete odoberali energiu viacmenenj kontinuálne a kondenzátor v aute by nabili v podstate okamžite a odber zo siete by to nijako neovplyvnilo. Ale či to je naozaj technicky realizovateľné ukáže čas.

J. Černý 3.9.2021 19:37

Díky. Konečně to někdo přehledně napsal. Ale zelené Mičuriny zajímá jen výroba elektroaut , ale infrastruktura je jim u zádele.

V. Müller 1.9.2021 22:17

Konečně kvalifikovaný přehled! Chystal jsem se na něj asi půl roku a teď už jen děkuji. Skutečnost bude ale horší - rychlonabíjení má nižší účinnost a výrazně snižuje životnost baterií - je to jako by se časem zmenšoval už tak mrňavá nádrž. Takže bude pro stejný čas nabíjení proud větší než cca. 3 kA, klidně o 1/3. Pro takový proud vychází průměr měděného přívodu nejméně 1000 mm2, tj. průměr asi 36 mm. Domnívám se, že na instalaci potřebného množství rychlonabíječek nebudou stačit celosvětové zasoby mědi, týká se nejen nízkovoltových rozvodů (3x400V), ale i rozvodů 3x22kV. Na 1m tohoto přívodu při proudu 3kA se ztratí asi 150 W, při 4kA už je to přes 270W, takže se v zimě u elektrické "pumpy" ohřejeme !

Podle mého názoru jde o dalekosáhlý podvod nebo blbost/ignoraci politiků anebo kombinaci obojího.

Anebo o zlý úmysl.

P. Král 1.9.2021 20:22

Zelené dilema: ropa vs. jádro.

Japonec, SUV, totální nepřítel :-)

P. Král 1.9.2021 20:20

Benzínová nádrž je taky jen jednu jiskru od vzplanutí, ale je fakt, že tam je ten oheň tak nějak normální a dá se uhasit i jinak, než utopením auta na pár dní v kontejneru.

P. Král 1.9.2021 20:17

Cca za hodinu, když se hned po vyndání dají do nabíječky...

Samozřejmě to neřeší, z čeho je vyrábět, kde to brát a jak vyrábět elektriku, ale to říkám od začátku.

P. Král 1.9.2021 20:12

Tak. A taky jak to celé chcou ti zelenáči energeticky utáhnout když jim jádro smrdí. Tohle řeší jen problém, o který jde v článku, tj. rychlost nabíjení a plynulost odběru.

P. Plesník 1.9.2021 20:08

Máte pravdu. Neprepočítaval som si to a nevšimol som si v članku že uvádzajú príkon a nie energiu. Keby som čítal ďalej a pozorne došlo by mi to. Ďakujem za opravu. Takže na 1000km treba 0,5MWh. Teda 1000MW blok nabije za hodinu iba 2000 áut čo je 48000 za celý deň. Samozrejme aby to nabilo za 8 minút tak prúd bude niekoľko násobne vyšší.

To už tak pekne nevyzerá a ukazuje to že až tie akumulátory budú k dispozícii tak bude elektrina hodne nedostatková komodita.

P. Král 1.9.2021 20:08

No, to asi uvidíte... S heslem Pro planetu! jde všechno snadno.

J. Strakoš 1.9.2021 18:21

Pokud na začátku článku/argumentace dáte informaci, která je relativně snadno napadnutelná, zbytek článku pak nemá takovou argumentační sílu. Bohužel.

A sám uvádím, že je to škoda, protože vliv spotřeby není tak velký. A mrzí mě to, protože jedině rozumnými neideologickými argumenty a články lze odporovat současné zelené ideologii.

Nicméně článek, po druhém přečtení, je opravdu argumentačně špatný: Například předpoklad benzinek jako doposud s počtem rychlo stojanů a příkonem - to je silný předpoklad, mohou stačit pomalejší a rychlo jen někde a/nebo v omezeném počtu.

Nebo vysoké napětí použité k manipulaci laiky - opět nemusí být, poslední metry mohou být s menším napětím a větším průřezem (a transformátorem).

V. Novák 1.9.2021 18:07

Netřeba.

Už jste se projevil, odborníku...

J. Jurax 1.9.2021 17:43

Baterky nikde nedojdou ... hm ... ale budou nabité?

V. Bok 1.9.2021 16:48

Pomalé nabíjení zase notně zvětší počet nabíjecích míst.

Ono je to jedno. Cílem je snížit počet osobních aut tak padesátinásobně....a to by pak mohlo vyjít.Rv

V. Bok 1.9.2021 16:46

To jste na to přišel teprve teď?:-) Tedy, na věci samé není moc k smíchu, žeRv Jsem už starý, takže možná stačím včas zemřít, že ...:-/ ale co děti a vnuci?

O. Uživatel 1.9.2021 16:44

Uživatel požádal o vymazání
V. Kain 1.9.2021 16:43

To bych chtěl vidět jak by probíhala ta výměna.To by asi bylo pěkné maso.

V. Kain 1.9.2021 16:41

Oprava: Plesníku

V. Kain 1.9.2021 16:40

Lesníku,budujte si ten totální nesmysl u vás na Slovensku a nás nechte normálně žít.

O. Uživatel 1.9.2021 16:09

Uživatel požádal o vymazání
J. Vintr 1.9.2021 16:03

Náhodou jsem dělal také elektrofakultu se specializací na výrobu el. energie. A podporu elektromobily považuji z energetického hlediska za čiré šílenství. Když se to spojí s dalším šílenstvim, kterým je likvidace uhelných elektráren a spoleléháni na takzvané OZE, vidim v tom cestu ke stavu, kdy si lidé svítili loučemi.

J. Plzák 1.9.2021 16:01

Taky si to myslím.

Jenže ty miliony litrů benzinu a nafty nahradit el. energií, na to by muselo vzniknout pěkných pár elektráren.

V8 - americkej?

S. Kneifl 1.9.2021 15:58

Jak říkám, přečtěte si o tom něco, než ze sebe zase začnete dělat hloupého.

https://dfens-cz.com/jak-eu-zakazala-prodavat-skodu-fabii-combi/

Poslední větou jste se celkem odkopal. Proč by ti chudí měli nám bohatým překážet na silnici, že? Nenapadlo vás, že pro někoho je auto možná z vnějšího pohledu nerozumné a neekonomické, ale naprosto nezbytné?

J. Plzák 1.9.2021 15:57

Vůbec nejde o kapacitu elektráren a budování potřebné infrastruktury. Jde o to, připravit nás o naše auta a znemožnit nám všechno cestování.

Volte Piráty! Jsou pro Unii.

J. Plzák 1.9.2021 15:54

"Okrem iného pomalšie nabíjanie predĺži životnosť akumulátora. "

Jenže já chci rychle nabíjet a kdykoliv. To prostě nejde. Stačí ty miliony litrů benzinu přepočítat na kWh a je to jasné.

O. Uživatel 1.9.2021 15:51

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 1.9.2021 15:46

Uživatel požádal o vymazání
S. Kneifl 1.9.2021 15:40

Obávám se, že logiku, která by zdůvodnila ekvivalenci těchto tvrzení, ještě nikdo nevymyslel. Na vaše drahé auto bohužel přispívají ti, kteří by chtěli auta levná. :-(

J. Jurax 1.9.2021 15:34

Ehm ... na inženýra máte trochu problém s logikou ... :-)

J. Jurax 1.9.2021 15:31

Víte, být Vámi, uložil bych si, být Vámi, jistá omezení v expresivnosti výrazů. Ono v hodnocení, jež jste byl přiřadil k panu Langerovi, lze směle přiřadit i k Vám. Neboť i Vaše názory elektronadšence až fanatika mohou někoho vybudit do bílého žáru.

A teď - ti že sídlišť budou dobíjet u veřejných stanic; budiž, otázka je za kolik, protože tam jistě nebude lze mít auto napíchnuté 10 hodin na levný proud. Ono totiž je-li energie u těchto stanic prodávaná za cenu srovnatelnou s benzínem či naftou a řidič je na ní odkázán, stává se vzhledem k ceně elektromobilu jeho používání ekonomickým nesmyslem, pokud tedy zelení magoři z brusele spalovací alternativu nezakážou. O počtu veřejných stanic bych nemluvil, ty lze jistě zbudovat, bude-li potřeba, vůle a hlavně prachy.

Nabíjet v práci co benefit - budiž, problém se akorát přesune ze sídliště někam před pracoviště a bude to snad levnější než u veřejných stanic - i na benefit si musí pracovník vydělat! Ti, co do práce jezdí MHD, budou furt dobíjet na sídlišti nebo u veřejných stanic.

No a ještě - v našem městečku druhdy okresním daleko od Prahy lesy obklopeném cca 20 000 obyvatel čítajícím s třemi panelákovými sídlišti máme 2 - slovy dvě - nabíjecí místa před Kauflandem. Ještě jsem tam nikdy nikoho dobíjet neviděl a taky netuším, za kolik tam čepují jednu kWh.

V. Novák 1.9.2021 15:29

MY bychom nevyráběli nic, protože žádná z automobilek NÁM nepatří. A vlastníci z EU budou ochotně cucat dotace, na něž se MY všichni EU složíme.