12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Strakoš 1.9.2021 13:43

A tak jsem si myslel, že napadáte jenom mě, ale asi ne ...

Zkuste být trošku méně zaslepený - poklud někdo tvrdí, že jemu auto dává smysl, neznamená to automaticky zelenou ideologii. Pokud někdo upozorní na nesrovnalosti v článku (třeba na napětí nebo spotřebu), neznamená o automaticky GD příznivce.

Tady neplatí, že kdo není s námi je proti nám. :-)

Já si osobně dovedu elektromobil představit jako luxus ní auto pro lidi mající vlastní garáž. Tvrdé prosazování pro všechny je ale nesmysl.

P. Dvořák 1.9.2021 13:41

Ale jistěže SE všechno vyvíjí. Jenomže my tady budeme zavádět něco, co SE ještě nevyvinulo.

O. Uživatel 1.9.2021 13:38

Uživatel požádal o vymazání
J. Sedlář 1.9.2021 13:31

Zatím se vám daří slušně. K věci nic. Napravte to podle svého požadavku.

O. Uživatel 1.9.2021 13:23

Uživatel požádal o vymazání
P. Král 1.9.2021 12:58

Klasický velký/malý buřt/tužkovka/AAA. Vývoj se často dlouho toulá po slepých kolejích a tohle je pro e-auta logicky jediné východisko. Nevyřeší sice drancování přírody kvůli chemickým bateriím a nutnost elektriku nějak vyrábět, ale jinak asi - bohužel (jak říkám, nefandím tomu) celý ten logistický gordický uzel ano.

Jen musí výrobcům někdo ustanovit normu. Že by EU?

P. Plesník 1.9.2021 12:52

Podľa mňa je článok hodne hlúpy. Na úrovni námietok aký nebezpečný je benzín do áut miesto sena pre kone pred sto rokmi.

V prvom rade rieši vyriešenú vec. Nabíjanie za 8 minút bolo demonštrované. Nabíjací prúd bol 562A nabíjací výkon 0,5MW

https://cnevpost.com/2021/07/28/gac-aion-shows-technology-with-charging-speed-comparable-to-refueling/

Nuž ale ak toto nabije auto za 8 minút, tak to by vám jeden 1000MW blok nabil 2000 * 7,5 = 15000 aut za hodinu. To je 360tisíc aut za deň. A každé auto potom prejde 1000km. Zdá sa vám to málo? Nebol by to argument si taký nový blok čo najrýchlejšie postaviť?

Ak mi niekto predá o rok taký akumulátor za milión Kč, tak to beriem. Lebo do smrti (nájazd 1milion km) už mi to bude stačiť. Kludne si potom prerobím moje auto na elektromobil.

Keď si dám na strechu domu slnečné kolektory, tak si ju nabijem aj sám (to by som potreboval dve). V takom prípade si môžem veselo povedať - arabský šejkovia, ruský oligarchovia, talianský vlastníci elektrární "polibte mi prdel".

Jasné že vybudovať infraštruktúru bude niečo stáť ale to by sa hravo zaplatilo z toho mega dlhu čo si v úsmevom na tvári berieme z EU.

Batéria s dojazdom 1000km nabíjaním 8 minút na 80% kapacity a nájazdom 1000000km dáva obrovský zmysel.

P. Milan 1.9.2021 12:46

Na různých místech a na každé to místo kabel jak noha a příslušná místa pro parkující nabíjená vozidla.

Já se raději držím reálných možností.

P. Milan 1.9.2021 12:43

Spíš nechtějí platit ze svého užitkové mobility na vaše hračky.

P. Milan 1.9.2021 12:42

To by teoreticky mohlo fungovat, zvláště, pokud by bloky byly modulární k rozlišení malé/střední/velké. Ale tím směrem se vývoj zatím neubírá.

J. Pavelka 1.9.2021 12:41

Večer se vždy dobije auto šlapacím dynamem a je to...

P. Král 1.9.2021 12:39

Jediné řešení elektromobility při zachování individuální dopravy je standardizovaná výměnná baterie. Příjezd na "pumpu", vytažení bloku baterií ze slotu v podvozku auta, zavedení nabitého bloku a odjezd. 5-10 min. Odpadne požadavek rychlosti nabíjení a odběr může být předvídatelně plynulý.

Ale nefandím tomu, mám osmiválec :-)

V. Braun 1.9.2021 12:30

Se jste použil vy, já ne. Je to technický a ekonomický problém, který je ředitelný, včetně možných dalších technologií které třeba zmiňuje pan Kubáč, všechno se vyvíjí.

O. Uživatel 1.9.2021 12:26

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 1.9.2021 12:25

Uživatel požádal o vymazání
J. Vintr 1.9.2021 12:11

Na ta různá místa by se ale také musela natáhnout patřičně dimenzovaná vedení, protože ta stávající by zaručeně nestačila. A pokračovalo by to většími distribučními transformátory, vedeními VN a VVN, rozvodnami a nakonec elektrárnami, kterých by se muselo postavit dost nových..

V. Mokrý 1.9.2021 12:09

bohužel

J. Vintr 1.9.2021 12:06

Časem bude možná potřeba hledat náhradu za paliva, vyráběná z ropy, protože ropa možná dojde, ale na to je minimálně sto let čas.

J. Vintr 1.9.2021 12:04

Stačila by maličkost. Vystoupit z EU, která nám diktuje tyhle a jiné zhovadilosti. Možná bychom i náramně vydělali na tom, že bychom jako jediní v Evropě dál vyráběli auta se spalovacími motory, která by šla na dračku, až se tenhle humbuk rozplyne, protože narazí na tvrdou realitu.

P. Dvořák 1.9.2021 12:03

Vše je pochopitelné.

Nabíječky SE postaví, kabely tlusté jak ruka SE k nim vyrobí a natáhnou, elektřina SE do nich vyrobí. Potom SE koupí auto, ve kterém je tuna akumulátorů a SE pojede, SE bude v zimě topit . . . .

Není problém. Stačí, když SE to někde prodiskutuje, někde SE to odhlasuje a někde SE to nařídí. Od čeho by SE jinak utvořila Evropská komise, že.

V. Mokrý 1.9.2021 12:02

ch u d á č k u

V. Mokrý 1.9.2021 12:00

tragédie

J. Vintr 1.9.2021 12:00

A co mají tyhle úvahy společného s ježděním v elektroautě? V tom může jezdit každý, kdo má řidičák a nemusí o elektřině vědět ani zbla. Jako zřejmě vy.

J. Vintr 1.9.2021 11:57

Že jsou lidé nevzdělani stran elektrotechniky, je celkem normální. Ale že k těmto šílenostem mlčí i odborníci, dokonce zainteresovaní odborníci na zodpovědných místech, považuji za značně nenormální a nedovedu si to nijak vysvětlit. Přece si všechny nemohli koupit.

O. Uživatel 1.9.2021 11:50

Uživatel požádal o vymazání
M. Rozbořil 1.9.2021 11:26

Na Googlu se najde vícero podivných informací, dokážete si představit, jak rychle by se musela pohybovat všechna vozidla na Autobahnu, aby jejich výsledná průměrná rychlost byla 125 km/h? A to neuvažuji téměř každodenní zácpy u měst.

V. Braun 1.9.2021 11:23

P.s. Že průměr skutečné spotřeby je cca 20 kW jsem napsal hned pod vaším prvním příspěvkem s odkazem na měření skutečné spotřeby. Vy opravdu ty brýle potřebujete, když jste přehlédl i toto, pane Langere.

M. Rozbořil 1.9.2021 11:22

Když si někdo plete výkon a spotřebu (kW/kWh), měl by se vrátit do školy.

T. Kočí 1.9.2021 11:22

Jo, jak se začne počítat, tak jdou mnohé smělé plány do kopru.

V. Braun 1.9.2021 11:20

Vy opravdu potřebujete ty brýle, jinak byste nepřehlédl, že mluvím o nominální spotřebě. Čímž nijak nezpochybňuji, že průměr reálné spotřeby je vyšší.