11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pokoutný 1.9.2021 9:59

Ne. Můžeme znovuvzkřísit formanství, uzákonit jednoho osla/mezka/mulu či koně na rodinu a začít budovat stáje + pěstovat na polích vhodné plodiny. Vždycky jsem toužil mít bryčku!

M. Valenta 1.9.2021 9:57

A proč by se měly s tak vysokým výkonem stavět?

P. Milan 1.9.2021 9:57

Ideově pevný, technikou nepolíben.

R. Langer 1.9.2021 9:57

Já ale píšu 20, von Braune, ovšem to není v nijak extrémních podmínkách. Celoroční provoz v našem klimatickém pásmu bude podle mě mnohem horší. :-P

V. Braun 1.9.2021 9:56

Záleží na zdrojích informací, 13 kW je průměr z udávané spotřeby. Osobně jsem rád, že zde dal jiný diskutující i odkaz na měření spotřeby v reálném provozu. Vyrovnání se s nadáváním ostatním ponechám na vašem svědomí, máte li jaké. Pěkný den.

P. Milan 1.9.2021 9:56

Je ještě jeden aspekt, a to čas.

Počet klasických pump je předimenzovaný, fronty se netvoří. Natankování za cca 5 minut/auto. U elektrohraček doba "tankování" několikanásobná. U silnice by musela být jedna nabíječka vedle druhé.

P. Pepax 1.9.2021 9:55

:-)R^

R. Langer 1.9.2021 9:55

Jo, o nových, zázračných baterkách je posledních 30 let na síti pořád něco, ale v obchodě v regálu jsem z nich za celých 30 let neviděl ani jednu. A takhle je to v tomhle oboru se vším, včetně skoro 200letého úžasného vývoje "moderních" elektromobilů, které přes to všechno stojí dodneška v podstatě úplně za houno, a ještě jsou 2x dražší,než normální auto se spalovacím motorem. ;-D

J. Pokoutný 1.9.2021 9:53

Rozhodně ale ne 13 kWh, hnědý lháři.

V. Braun 1.9.2021 9:50

No vida, tak 20 a ne 25 jak tvrdí autor, děkuji za upřesnění.

R. Langer 1.9.2021 9:49

Jasně, slovo ZAPLATÍ má totiž v totalitě obzvláště ironický význam, Zelený bolševiku. To si ještě z totality pamatujeme, bolševiku, za co všechno se tehdy "platilo", hovado! ;-€

R. Langer 1.9.2021 9:46

Jasně, takže vysokokapacitní akumulátory nejenom do aut, ale také ke každé nabíječce. A kdypak se asi budou nabíjet ty akumulátory u těch nabíječek, dementní Zelený bolševiku, to tě už taky napadlo? ;-D

V. Kolman 1.9.2021 9:46

Netradiční řešení rychlonabíjení se pane Petráčku samo nabízí. Nechte stát na vysoké hoře DOKONALE!!!!!!uzemněný vůz s vzhůru vztýčeným hromosvodem. O řádné dobití v extrémně krátkém čase se postará při letní bouřce sama příroda. Omezením by mohl být nedostatek vysokých kopců a řádných bouřek.

P.S. - Až na některé detaily s vámi souhlasím.

P. Rada 1.9.2021 9:45

"Zaplatit" za spotřebu na neadekvátní úrovni vzhledem k úživnosti planety bude člověk tak jako tak muset!

Jde tedy o to aby za přebujelý konzum jisté etapy vývoje nezaplatil až fatálně.

R. Langer 1.9.2021 9:44

A co je v tom článku špatně, to byste nám asi nemohl nějak konkrétně sdělit, že? Zkuste to, schválně, třeba potom nebudete za úplného blbce. ;-D

P. Rada 1.9.2021 9:42

K tomu rychlonabíjení podotýkám, že potřebný špičkový výkon lze technicky řešit využíváním akumulace integrované do nabíjecí stanice, ze které pak lze energii přelévat násobně vyššími tempy - zatímco přívod k nabíjecí stanici stačí dimenzovat na podstatně menší výkony. Vývoj akumulační elektroniky na bási grafenu by takové už dnes možné řešení významě zefektivnil.

R. Langer 1.9.2021 9:42

Ó, Hlubino myšlení, sděl nám, nebohým smrtelníkům, které že předpoklady jsou ty správné!

Ale to se od naší malé hloupoučké UI opravdu nikdy nedozvíme, že? ;-D

R. Langer 1.9.2021 9:39

Já ale žádné tvé vylhané a zcela nesmyslné "udržitelnosti" rozhodně dosáhnou nechci, ty jeden prolhaný Zelený bolševický zmetku! :-P

V. Kolman 1.9.2021 9:37

Pane Pospíšile, o vašem tvrzení "lze s úspěchem pochybovat" (eufemisticky napsáno:-)).

Ponorný vařič má příkon většinou 300W - což není tolik, aby to "vyhodilo jištění v celém hotelu". Něco jiného by byla varná konvice s příkonem kolem 2kW.;-D

R. Langer 1.9.2021 9:37

Jako správný kovaný bruselouš ho stejně ani chápat nechce. ;-)

R. Langer 1.9.2021 9:36

Jo, a technicky řešitelných je určitě spousta věcí, jenom je nemá KDO ZAPLATIT, von Braune. :-P

R. Langer 1.9.2021 9:35

Už to tady píšu potřetí, ta reálná spotřeba u normálního auta není 13 kWh, ale spíš 20 kWh. A to pochybuji, že by se jednalo o nějaký zimní extrém, von Braune. Prostě, pořád jenom LŽETE. :-P

https://www.auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150

R. Langer 1.9.2021 9:33

Ne, praxe se nebude lišit minimálně, ale RADIKÁLNĚ. A to je to, co Zelení pomatenci vašeho typu nejsou a nebudou schopni nikdy pochopit. Nemají na to totiž dostatečný myšlenkový potenciál. :-P

P. Rada 1.9.2021 9:30

Ano nevíme jak přesně dosáhnout (udržitelnosti) ale musíme být rozhodní (abychom měli šanci jako civilizace přežít).

Fyzikální zákony jsou skutečně neoblomné. Zmenit se proto musí velikost celkové spotřeby i imisí s ní spjatých. Jinak se "lesy" rozpadnou i bez létání třísek a doposud pišní hominidé co sebe sama nazývají sapiens, je i fyzikálně nutně budou postupně následovat.

R. Langer 1.9.2021 9:30

Přesně! Tady ti pomatenci netuší o dimenzování naší rozvodné sítě ZHOLA NIC. Ale chytří jsou, jako kdyby sežrali Šalamounovo houno, "eksperti". ;-D

R. Langer 1.9.2021 9:27

Hm, tak to asi znám na dědině asi úplně jiné RD, než ty u vás. ;-D

A přesně tak, s debilem, co neumí ani trojčlenku je zbytečné se hádat, nebudu se tedy o to s vámi pokoušet. :-P

A. Renjascu 1.9.2021 9:22

Že vy jste ten článek nečetl? A nebo nepochopil?

P. Rada 1.9.2021 9:22

"Prostudovat" jste si mohl zejména odkaz na konci. Takto jste se mohl vyhnout "obskurnímu" komentáři.

R. Langer 1.9.2021 9:22

Fakt tam mají všude cca 20 m od sebe 2800kW nabíječku? Páni! 8-o

V. Braun 1.9.2021 9:13

Ano, špičkový výkon a tím i proud při rychlonabíjení je problém, to nikdo nezastírá, ale ne tak velký jak tvrdí autor. Předně, průměrná spotřeba na 100 km není 25KW ale cca 13kW, čísla je tedy třeba dělit dvěma. Dále, ač nabíjecí stanice mohou být připojeny na vysoké napětí tak to neznamená, že by s ním museli manipulovat uživatelé, což stejně není možné.Ppostačí trafostanice jako součást nabíjecí stanice a vnitřní rozvod sběrnicemi pro něž i vysoké proudy nejsou problém. Takže jsme spíše u zajištění toho potřebného výkonu a stability sítě. Neříkám, že je to jednoduché, jen že je to technicky řešitelné.