11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 1.9.2021 9:11

Autor by se měl zajet podívat třeba do Amsterdamu, kde by narazil na nabíječky po ca každých 20 metrech a to téměř v každé ulici. Ona už i ta dlouhá řada bílých taxíků značky Tesla před amsterdamským letištěm by mohla stačit netvořit desinformace.

P. Skřivan 1.9.2021 9:07

Ale to je rána pod pás takto natvrdo konfrontovat rudozelené s matematikou. Ta hnusná rasistická matematika která říká že greendeal je obrovský podvod založený jen a pouze na ideologii. Ta hnusná matematika co jasně říká že je nemožné nahradit výpočty ideologií ta potvora co tvrdí že se bude zdražovat a že auto nebude pro každého. Co udělá správný rudozelený prostě o výpočtech nemluví odsune je stranou obejde je a plynule přejde na nové téma. A jaké je řešení? Musíme prostě věřit. Nepotřebují argumenty oni mají přesvědčení. Stačí si jen přečíst žvásty pocházející z brusele. Například snížení emisí na 55 procent je opravdu minimum, říká vlivná unijní expertka Geneviève Ponsová. Ta stejná osoba dodává:

"Samozřejmě je třeba zvážit, co je žádoucí a co je reálné a splnitelné. Někteří lidé určitě řeknou, že to nejde a že těžké je už snížit emise na 40 procent. V této věci, která je důležitá pro nás pro všechny, je ale nutné být rozhodný. A doufat, že s touto rozhodností přijdeme i na způsob, jak toho dosáhnout."

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/snizeni-emisi-na-55-procent-je-opravdu-minimum-rika-vlivna-unijni-expertka-130703

Volně přeloženo. Nevíme jak toho dosáhnout ale musíme být rozhodní. Polopaticky: nezajímá nás argumentace odpůrců nezajímají nás fyzikální zákony prostě to tak bude a hotovo když se kácí les létají třísky.

M. Malovec 1.9.2021 8:58

Zneužívat neznalosti veřejnosti problematiky elktrotechniky úředníky EU začalo již ve chvíli nařízení max. příkonu vysavačů. O zneužití jde, protože podezírat vrchnost EU z neznalosti trojčlenky snad nelze. Jelikož trojčlenku znám, nemohu již čemukoliv co z EU pochází věřit. Kdo nezná trojčlenku, nechť se sukně Jourové pevně drží. Přijdou špatné časy.

T. Zlesa 1.9.2021 8:55

O nových baterkách je na síti pořád něco. I tady. Přidám odkaz na jednu novou čínskou, jsou tam i nějaká data.

https://www.svethardware.cz/svolt-zahajuje-seriovou-vyrobu-akumulatoru-bez-kobaltu/55835

Za sebe přidám, že bych si, jako DRUHÉ auto doma, dovedl takové auto představit. I dojezd by mi stačil jen 100 - 200 km. Ovšem cena rozhoduje, takže někde okolo 300 tisíc by to byl šlágr...

M. Pivoda 1.9.2021 8:54

Do roku 2050 (dle plánu) nás čeká systémová změna. Tzn. nikoliv jen změna jedné jediné komponenty ve stávajícím systému.

Cituji: "Dostat do akumulátoru energii 375 kWh za 8 min znamená ..."

Komentář: Následný výpočet je sice správný, ale předpoklady jsou chybné.

J. Nevrkla 1.9.2021 8:36

Naprostý souhlas. Ale kdo pokrokový by se dnes počítáním zdržoval. Nicméně jedná a jedna jsou dvě, takže to těm pokrokářum spadne na hlavu a půjdou od válu. Snad daleko dříve než tenkrát po čtyřiceti letech.

O. Uživatel 1.9.2021 8:35

Uživatel požádal o vymazání
L. Písařík 1.9.2021 8:32

A musí opravdu všichni jezdit v autech?

Z. Pospíšil 1.9.2021 8:23

Dopadne to tak, jako když v roce 90 přijel český zájezd do řeckého hotelu. Po deseti minutách vyletí jištění v celém městečku. A to měli jen ponorné vařiče.;-D

Z. Pospíšil 1.9.2021 8:19

Velmi pěkně napsáno. Tak demagogický a velkohubý článeček, to se jen tak nevidí. Porovnávat provoz pár sdílených koloběžek s celkovou elektromobilitou, to zavání studiem na nějaké obskurní filozovické fakultě.

V. Klepetko 1.9.2021 8:14

V přepočtu na 1000 km mi VYCHÁZÍ potřebná kapacita 250 KWH. V letním ondobi, bez klimatizace. Ale pro SUV...

Z. Pospíšil 1.9.2021 8:13

Úvaha je jedna věc, praxe druhá. A cena třetí. Vámi popsané zařízení zaplatí kdo? Zkuste hádat. Pokud má někdo představu, že přijede do garáže a dá kabel do zásuvky, šeredně se plete.

O. Uživatel 1.9.2021 8:08

Uživatel požádal o vymazání
L. Písařík 1.9.2021 8:06

Výborně, ještě bych doplnil kosmické rakety na elektřinu;-D. Obávám se, že jsme zahájili trend ZPÁTKY DO VĚTVÍ - jestli nějaké stromy zbudou.

J. Strakoš 1.9.2021 8:05

Škoda, že automaticky předpokládáte, že jsem pro automobily.

Zkuste si můj příspěvek přečíst znovu, pokud to umíte, sazmořejmě.

P. Rada 1.9.2021 8:04

..."Mám intenzivní pocit, že tady s námi někdo hraje nečistou hru"...

S tímto názorem lze souhlasit ale i při zásadně jiné interpretaci. "Nečistá hra"od Petráčka začíná nenápadně tím, že zejména ve městech mlčky toleruje neudržitelnou osobně fosilní dopravu, kdy si jedine vynucuje nárok obsadit až dvoutunovým monstrem prostor cca 10m2 parkování a za jízdy více a zejména nárok na odvětrávání imisí s provozu i spotřebu energie. Prostá náhrada osobní auto-dopravy elektro-pohonem tyto konflikty zájmů ve stísněných prostorech neřeší - obvykle jen je zmírnuje.

Elektromobilita přitom s principu násobně lepšího využití energie k pohonu a praktické absenci imisí v místě transformace na pohyb může nabídnout zásadně jiná řešení dopravní situace. Toto se ale přeci už půlstoletí běžně praktikuje u hromadné kolejové či troejbusové dopravy aniž kdo uměle argumentuje závratnými proudovými hodnotami v bleskovém výboji nebo spalováním spotřebitelů... jak Petráček.

Malá osobní mobilita (koloběžky, kola, jednokola...) založená už desetiletí na výrazně lepších parametrech akumlace v lithiových článcích i na pokroku elektroniky se sama také prosazuje velkoplošně bez vypjatých nároků na extrémní nabíjecí systémy.

Nejnověji se ale také ukazují pozoruhodné možnosti v konstrukci větší osobní mobility, která může k běžnému dojezdu desítek km využívat dokonce jen autonomní solární dobíjení po dobu parkování. Právě u nás ale k praktikvání takovýchto typů paradoxně chybí nikoliv nabíjecí stanice se superkapacitou... - ale spíš jen formální úprava dopravní legislativy a překonání afektivních stereotypů až bludů navozených ultra-konzervativním pohledem. Takto od "nečisté hry" okolo možností osobní mobility.

https://cc.cz/solarni-vozitko-plne-prakticnosti-aptera-predstavila-novinku-sol-s-dojezdem-1-600-kilometru-lze-s-ni-i-kempovat/

Z. Pospíšil 1.9.2021 8:03

Drobný rozdíl je v tom, že ti, kteří nebudou jezdit v el. autech, nebudou jezdit vůbec. Od roku 2035.

V. Klepetko 1.9.2021 8:02

Pro SUV se uvádí potřebná kapacita baterie 25 kWh na 100km dojezdu:

https://www.devinn.cz/baterie-elektromobilu/

Takže komfortní dojezd 700km by vyžadoval baterii 175 kWh. V letním období...

Rekl bych, že autor je mnohem blíže k realitě než Vy, 15 kWh je pouze desetina skutečně potřebné kapacity.

L. Písařík 1.9.2021 8:00

Výborně, těší mně, že jsme na stejné notě. Všechno je třeba promyslet do posledního důsledku.

R. Langer 1.9.2021 7:53

Jo? Každý druhý? A opravdu jste si to zjišťoval? Já mám totiž úplně jiné informace od těch, co si chtěli domovní přívod posílit. A kolikpak má asi trafostanice pro celou tu ulici, to jste si také zjišťoval? Co se asi stane, když večer v deset ty nabíječky v garáži všichni zapnou? A všichni potřebují nabít jenom nějakých ubohých 50 kWh? Fakt?

Jako obvykle, fantazirujete pěkně, ale v praxi o tom víte velké kulové. :-P

V. Mokrý 1.9.2021 7:48

;-D;-D

R. Langer 1.9.2021 7:46

Ano, je to SKVĚLÁ PERSPEKTIVA pro všechny, kdo podporují bruseloušský Black Hole! ;-€

R. Langer 1.9.2021 7:42

Kromě toho, u větších (v tomto případě "normalnich" aut, která i někam dojedou), se ta spotřeba blíží spíš k těm 25 kWh, než k 15. Viz:

https://www.auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150

O. Uživatel 1.9.2021 7:38

Uživatel požádal o vymazání
L. Harvánek 1.9.2021 7:36

A tudíž bude chodit pěšky. Traktory a kombajny se budou nabíjet slunečními kolektory a tudíž budou pracovat jen v noci.

A kam se ty kolektory postaví? No přece na tu část polí, která se nestihnou obdělat. Bude menší produkce potravin, nebude se jimi tolik plýtvat a bude se lépe hubnout.

R. Langer 1.9.2021 7:34

Klidně si to podělte dvěma, pořád to bude nesmysl. Ale nemyslím si to, v zimě a v kolonách za spotřeba bude vypadat úplně jinak. A taková baterka, která by se dobila za těch cca 8 minut a vydržela 1000 km je stejně naprostá utopie, nic takového NEEXISTUJE, a hned tak ani existovat nebude, jestli někdy VŮBEC. :-/

R. Langer 1.9.2021 7:29

Jo, a kdyby byly v prdeli ryby, nemuseli by být rybníky.

Kolik lidí má doma vlastní benzínovou pumpu? Na sídlišti? A kolik myslíte, že v jedné ulici těch aut přes noc nabijete, když ho bude mít KAŽDÝ? Taky vám ta trojčlenka moc nejde, co? :-P

R. Langer 1.9.2021 7:23

Tak si to celé podělte klidně dvěma (ano, je tam zcela lineární závislost), což stejně nebude pravda, protože zima a tak, a těch 15 kWh bude stejně nějaký stupidní letní průměr bez stání v kolonách a podobně, a pořád to zůstává stejně nebetyčná blbost, ze které rozhodně neplyne, že by se to kvůli tomu mělo zamést pod stůl. Jestli tedy umíte dělit dvěma, a chápete, co se v článku vlastně vůbec píše. :-P

R. Langer 1.9.2021 7:15

Copak fyzika, ale TROJČLENKA! ;-€

R. Langer 1.9.2021 7:14

A co teprve vojenská technika a LETADLA! ;-D