Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Dovoluji si podotknout "super" konstrukci vlády - EU nařídí, naší politici zaremcají a aplikují. Pokud by něco nařizovali naši politici, mohli bychom jim to připomínat před volbami.
Ale EU a Bruspel je stejně daleko, jako kdysi Moskva - nařízení chodí k nám a nikoliv opačně - prostě nařízení shora.
Je třeba vymýšlet, jak ten cirkus opustit.
V úvodu je trošku zavádějící informace o spotřebě elektroauta, mělo by tam být spíše 15 kWh
Viz třeba https://www.alza.cz/auto/slovnik/spotreba-kw100-km-kwh
Tohle bohužel kazí zbytek článku, protože je to v úvodu, snadno rozporovatelné a celý článek lze smést ze stolu. A přitom vliv tohoto údaje na celkový závěr příliš významný není.
Tak si to celé podělte klidně dvěma (ano, je tam zcela lineární závislost), což stejně nebude pravda, protože zima a tak, a těch 15 kWh bude stejně nějaký stupidní letní průměr bez stání v kolonách a podobně, a pořád to zůstává stejně nebetyčná blbost, ze které rozhodně neplyne, že by se to kvůli tomu mělo zamést pod stůl. Jestli tedy umíte dělit dvěma, a chápete, co se v článku vlastně vůbec píše.
Škoda, že automaticky předpokládáte, že jsem pro automobily.
Zkuste si můj příspěvek přečíst znovu, pokud to umíte, sazmořejmě.
No, za prvé, ten průměr je reálně spíš 20 KWh na 100 km, a za druhé, fakt nevím, proč by se to kvůli tomu mělo smetat ze stolu. Zase tak mimo ten výpočet totiž rozhodně není.
Takže - co konkrétně je tam podle vás tak špatně?
Pokud na začátku článku/argumentace dáte informaci, která je relativně snadno napadnutelná, zbytek článku pak nemá takovou argumentační sílu. Bohužel.
A sám uvádím, že je to škoda, protože vliv spotřeby není tak velký. A mrzí mě to, protože jedině rozumnými neideologickými argumenty a články lze odporovat současné zelené ideologii.
Nicméně článek, po druhém přečtení, je opravdu argumentačně špatný: Například předpoklad benzinek jako doposud s počtem rychlo stojanů a příkonem - to je silný předpoklad, mohou stačit pomalejší a rychlo jen někde a/nebo v omezeném počtu.
Nebo vysoké napětí použité k manipulaci laiky - opět nemusí být, poslední metry mohou být s menším napětím a větším průřezem (a transformátorem).
Pro SUV se uvádí potřebná kapacita baterie 25 kWh na 100km dojezdu:
https://www.devinn.cz/baterie-elektromobilu/
Takže komfortní dojezd 700km by vyžadoval baterii 175 kWh. V letním období...
Rekl bych, že autor je mnohem blíže k realitě než Vy, 15 kWh je pouze desetina skutečně potřebné kapacity.
V přepočtu na 1000 km mi VYCHÁZÍ potřebná kapacita 250 KWH. V letním ondobi, bez klimatizace. Ale pro SUV...
A co se vrátit k elektrohadraplánu? Většina problémů vyřešena, teda pokud za jízdy baterie neupadne.
Kam kráčíš, eletromobilito? To je článek ČVUT strojní fakulty, který strohý mi výpočty s grafy dokládá škodlivost e-aut po stránce výrobní a technologické. Uvedený výpočet uvádí provozní problémy e-aut po této stráce. To bruselští byrokrati by se měli poučit o fyzikálních, konstrukčních a technologických a provozních problémech e-aut. Bohužel asi nemají potřebná vzdělání, vždyť piráti mají "humanistické" vzdělání a tam se moc o fyzice nedozvědí, ale jsou špičkový pro BLMG+.
osobní auta v čr potřebují 2 GW, nákladní auta, stav.stroje, autobusy, vlaky, letadla, různé sekačky a další dom.strojky odhaduji na 6 GW (držím se při zemi). Tedy dodatečný zdroj 8 možná 10 GW. Celkem máme v čr k dispozici 21 GW instalovaného výkonu v elektrárnách, z toho 7 jádro a OZE. Přechod na bezuhlík v ČR znamená vybudovat 24 GW nových , ovšem bezuhlíkových elektráren. Má vůbec smysl o něčem takovém přemýšlet? A to nemluvím o topení plynem, což je dalších 10GW.
Ja myslim, ze nejjednodušší bude nadělat ze silnic odbočky ke stozarum VN, co jsou po polích. Tam půjde to nabíjení raz dva.
Výpočty pěkné. Ale možná jim trochu chybí nadhled.
Pokud už by skutečně někdo vyrobil baterku, která by uměla tak rychlé nabíjení a poskytovala tak výhodný poměr kapacity k ceně, tak by jistě nezůstalo jen u aut.
V té chvíli by zřejmě jako houby po dešti začaly vyrůstat různé vyrovnávací stanice, které by dokázaly vyrovnávat i skokové změny zátěže. Stejně tak by pravděpodobně nějakým takovým systémem byly vybaveny i veřejné nabíjecí stanice, kde by takové baterky fungovaly jako buffer. Průběžně by se nabíjely konstantním nebo nasmlouvaným příkonem, a při tankování by pak byly schopny svůj obsah nasypat rychle do přistaveného e-auta.
Nabíjení takové vyrovnávací baterky sice nebude zadarmo, ale ty ztráty by nemohly být moc vysoké. Pokud výrobce píše o možnosti nabít auto za 8 minut, tak ztráty musí být celkem nízké. Jinak by se to prostě v v rámci auta nedalo uchladit.
Navíc by pak začaly dávat smysl i různé zelené způsoby výroby elektřiny (které teď často moc smysl nedávají). S takovou baterkou už by mělo smysl si na střechu dát nějaký ten solár, když bych byl schopný akumulovat celkem velké množství energie.
Jo, a kdyby byly v prdeli ryby, nemuseli by být rybníky.
Kolik lidí má doma vlastní benzínovou pumpu? Na sídlišti? A kolik myslíte, že v jedné ulici těch aut přes noc nabijete, když ho bude mít KAŽDÝ? Taky vám ta trojčlenka moc nejde, co?
Jo? Každý druhý? A opravdu jste si to zjišťoval? Já mám totiž úplně jiné informace od těch, co si chtěli domovní přívod posílit. A kolikpak má asi trafostanice pro celou tu ulici, to jste si také zjišťoval? Co se asi stane, když večer v deset ty nabíječky v garáži všichni zapnou? A všichni potřebují nabít jenom nějakých ubohých 50 kWh? Fakt?
Jako obvykle, fantazirujete pěkně, ale v praxi o tom víte velké kulové.
Hm, tak to asi znám na dědině asi úplně jiné RD, než ty u vás.
A přesně tak, s debilem, co neumí ani trojčlenku je zbytečné se hádat, nebudu se tedy o to s vámi pokoušet.
Dopadne to tak, jako když v roce 90 přijel český zájezd do řeckého hotelu. Po deseti minutách vyletí jištění v celém městečku. A to měli jen ponorné vařiče.
Přesně! Tady ti pomatenci netuší o dimenzování naší rozvodné sítě ZHOLA NIC. Ale chytří jsou, jako kdyby sežrali Šalamounovo houno, "eksperti".
Pane Pospíšile, o vašem tvrzení "lze s úspěchem pochybovat" (eufemisticky napsáno).
Ponorný vařič má příkon většinou 300W - což není tolik, aby to "vyhodilo jištění v celém hotelu". Něco jiného by byla varná konvice s příkonem kolem 2kW.
A jaké máte informace o rozvodné elektrické síti v Řecku, pane Kolmane? Asi takové, jako o té naší, tedy ŽÁDNÉ, co?
No, alespoň víme, kde bydlíte. A teď si zkuste představit panelák s osmi vchody a osmi patry, plný rodin, z nichž každá má optimisticky jen jedno auto. A teď TENHLE výpočet, prosím.