11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 1.9.2021 11:19

A co je na tom pro vás nepochopitelné?

M. Valenta 1.9.2021 11:17

Četl. A proto se to zatím řeší větším počtem malých rychlonabíjecích stanic s výkonem ca 50kW a dobou dobíjení kolem 10 min, což zas takový rozdíl od běžné čerpací stanice není. Chápu, že pro Česko s pumpou na každém rohu je to zatím problém. Vyřešit by to mohly pumpy s uložištěm.

R. Langer 1.9.2021 10:57

Pravda je taková, že dobíjet nebude moct PRAKTICKY NIKDO. :-P

P. Kubáč 1.9.2021 10:57

Jestli má někdo v úmyslu OPRAVDU pohnout s produkcí CO2 - čekají nás ještě divočejší věci - atomovými ( nebo fůzními ) reaktory hnané hutě, cementárny, chemické fabriky, Jaderná lodní doprava, syntetickými palivy hnaná letadla - a tak dále a tak podobně.

Je třeba uvažovat o dvojnásobku energie pro dvojnásobek veškerého současného obyvatelstva zeměkoule - ne POLOVINU energie pro POLOVINU jejích dnešních odběratelů - jak nám navrhují ekologisti.

R. Langer 1.9.2021 10:55

A jaké máte informace o rozvodné elektrické síti v Řecku, pane Kolmane? Asi takové, jako o té naší, tedy ŽÁDNÉ, co? :-P

R. Langer 1.9.2021 10:50

No, to asi jo. Samozřejmě že by se mělo vycházet z průměru na 100 km, a ne z hodin, ale v tomhle případě to vychází v podstatě stejně...

Dá se reálně počítat se spotřebou 20 kWh na 100 km, pak by bylo 200 kWh na 1000 km.

No, což je tak nějak přibližně polovina toho co uvádí autor, ne stejně, ale ona ani ta spotřeba nebude tak jednoznačná, jak se tvrdí. Ba je dost možné, že když se ta stejná vzdálenost pojede delší dobu, tak ta spotřeba bude opravdu vyšší. Ale tady jenom hádám. ;-)

R. Langer 1.9.2021 10:41

A co vy, vy počítat umíte? Nestyďte se, a předveďte to, místo blbých keců, nic vám v tom nebrání. ;-D

J. Novotný 1.9.2021 10:40

Když si zadáte do Googlu "average speed on German highways", vyskočí tam : 125 km/h.("The average speed of passenger cars on all autobahns is 125 km/h.") Tohle už by výsledek změnilo podstatněji?

R. Langer 1.9.2021 10:39

... a v zimě si prostě vezmete kožich! ;-D

O. Uživatel 1.9.2021 10:38

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 1.9.2021 10:36

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 1.9.2021 10:34

Ne, můžeme třeba zase začít jezdit na koních. ;-)

R. Langer 1.9.2021 10:33

Jo, a taky sem tam nějaká ta zflikovaná baterka z druhé ruky zahoří, a bude veselo, co, von Braune. ;-D

R. Langer 1.9.2021 10:30

No, sci-fi je dobrá literatura, ale v praxi to moc nefunguje. ;-)

R. Langer 1.9.2021 10:29

No, za prvé, ten průměr je reálně spíš 20 KWh na 100 km, a za druhé, fakt nevím, proč by se to kvůli tomu mělo smetat ze stolu. Zase tak mimo ten výpočet totiž rozhodně není. :-/

Takže - co konkrétně je tam podle vás tak špatně? 8-o

P. Pepax 1.9.2021 10:26

Myslím že všichni skončíme v hromadné dopravě, protože elektromobil je obyčejný úlet a náhrada spalovacích motorů elektromobily v počtu 1 ku 1 je neproveditelná.

R. Langer 1.9.2021 10:24

Máš asi nějakou rozbitou kalkulačku, von Braune, průměr té REÁLNÉ spotřeby v té tabulce JE 20,58 kWh na 100 km. O té vymyšlené od výrobce se pochopitelně nebavim, to je snad jasné od začátku vlákna, kdy tvrdím že hodnoty uvedené od výrobce NEJSOU REÁLNÉ a o tom se tady snad celou dobu bavíme, von Braune?

Zkus si to přepočítat ještě jednou, bruselouši. :-P

P. Kubáč 1.9.2021 10:19

Elektromobily neřeší nic - viz výpočty v článku + poznámka, že nejen elektřinu a elektromobily ale i všechna ta vedení na 18 MW a 2300 A bude třeba ( za náležitého uvolnění CO2) také vyrobit a udržovat.

Řešním by byl rozklad vody vysokoteplotním jaderným reaktorem ( ne elektřinou z reaktoru protože při její výrobě jde 60% tepla nazmar ) a navázání získaného vodíku na vzdušný CO2 za vzniku topného methanolu - který je dobře využitelný pro spalovací motory ( jezdily na něj Formule 1 )

Methanol takto vyrobený je absolutně čistý, čistší než ropné produkty, které ač "bezsirné" obsahují malé množství síry a dalších pozůstatků z organické hmoty, ze které vznikly. O to čistší jsou i výfukové plyny syntetickým palivem hnaných motorů.

Takto je možné dosáhnout čistoty a uhlíkové neutrality v dopravě a vyhnout se toxickým bateriím - stavbě nesmyslné infrastruktury a dalším fenomenům typu "rovnák na ohýbák" které s sebou elektromobily přinášejí.

R. Langer 1.9.2021 10:16

Aha, tak "nabíječky mohou být na různých místech", a tím se problém vyřeší.

Tuhle blbost myslíš fakt vážně, von Braune? ;-D

V. Braun 1.9.2021 10:15

Kolem 300 tisíc by mohly být slušné jeté vozy pro které by i se sníženou kapacitou baterky neměl být dojezd 100 až 200 km problém. To je ale otázka budoucnosti až přijde víc elektrických ojetin na trh. Uvidíme.

R. Langer 1.9.2021 10:14

No, to je sice možné, ale opravdu si nemyslím, že by to ve výsledku něco podstatného změnilo. ;-)

Nicméně, máte samozřejmě pravdu.

V. Braun 1.9.2021 10:11

Pořiďte si prosím brýle, je tam několik vozů s výrobcem udávanou spotřebou nižší než 13 kW, ale abyste měl klid tak prostý průměr nominálních spotřeb je 15,85 kW. Vážený průměr dle složení vozového parku je jen odhadem, ale odhaduji, že bude nižší. I z vaší tabulky tedy vyplývá průměr spotřeby docela blízko 13kW, které jsem uvedl na začátku. Jak jsem psal jinde, jsem rád, že jste sem dal odkaz na test spotřeby. Máte tam něco dále, pane Langere?

R. Langer 1.9.2021 10:09

Jasně. A už ten vynález máš doma, Zelený bolševiku? ;-D

Ty jsi evidentně fakt totální debil, něco takového se hned tak nevidí... :-P

J. Novotný 1.9.2021 10:08

Technická poznámka: vím o případu, kdy na trase Hranice na Moravě - Volyně (a zpět, 736 km převážně po D1) bylo dosaženo neuvěřitelné průměrné rychlosti 82 km/h!! Pak by ovšem, dle skutečně pozoruhodné metodiky výpočtu spotřeby energie, byl výsledek 305 kWh, nikoli 375.

R. Langer 1.9.2021 10:07

Pardon to byl omyl, omlouvám se, ty lži toho Zeleného bolševika se mi nějak smíchaly s vaším příspěvkem. Už vzteky nad cizí blbostí ztrácím přehled. :-(

J. Pokoutný 1.9.2021 10:07

No, alespoň víme, kde bydlíte. A teď si zkuste představit panelák s osmi vchody a osmi patry, plný rodin, z nichž každá má optimisticky jen jedno auto. A teď TENHLE výpočet, prosím.

R. Langer 1.9.2021 10:02

A ten článek jste četl? 8-o

J. Pokoutný 1.9.2021 10:02

A co se vrátit k elektrohadraplánu? Většina problémů vyřešena, teda pokud za jízdy baterie neupadne.

V. Braun 1.9.2021 10:01

To zase takový problém není protože nabíječky mohou být na různých místech, viz již nyní u obchodních center nebo 100 metrů od našeho domu u místní trafostanice (byť to není rychlonabíječka). Ostatně nedávno jsem zastavil u Benziny tuším na 89km D1 a tam kromě cca 6ti běžných stojanů je 12 nebo 14, teď nevím přesně, míst u elektronabíječek.

R. Langer 1.9.2021 10:00

Ty údaje v té tabulce jsou snad zcela jasné, a ŽÁDNÝ Z VOZŮ tam nemá průměrnou spotřebu 13 kWh, ale VYŠŠÍ, takže ten průměr z udávané spotřeby asi těžko může být 13 kWh, že, von Braune?

Nebo neumíš ani základní kupecké počty, jako je průměr z několika čísel, nebo o co se tady jako pokoušíš? 8-o