Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
O. Uživatel 1.9.2021 7:06Uživatel požádal o vymazání |
L. Písařík 1.9.2021 6:52Vy si opravdu myslíte, že s elauty bude jezdit každý? Kam by-sme přišli? Prostě - u někoho elauta budou, u jiného nebudou. Pojďme dál. je třeba vymyslet, jak se budou nabíjet eltraktory a elkombajmy přímo na poli. Kam jsme došli, kdo to ví |
V. Mokrý 1.9.2021 6:46
|
V. Mokrý 1.9.2021 6:45
|
V. Mokrý 1.9.2021 6:45
|
M. Vlasák 1.9.2021 6:33Je to tak. Jenže zbytečné školy typu Fakulty sociálních věd produkují 'vzdělance", pro které je fyzika tak nudná a těžká. A tito různí sociální antrpologové a andragogici bohužel mají v politice vliv zcela nepřiměřený. Výsledek je cesta do propasti. |
J. Strakoš 1.9.2021 5:58Dovoluji si podotknout "super" konstrukci vlády - EU nařídí, naší politici zaremcají a aplikují. Pokud by něco nařizovali naši politici, mohli bychom jim to připomínat před volbami. Ale EU a Bruspel je stejně daleko, jako kdysi Moskva - nařízení chodí k nám a nikoliv opačně - prostě nařízení shora. Je třeba vymýšlet, jak ten cirkus opustit. |
J. Strakoš 1.9.2021 5:54V úvodu je trošku zavádějící informace o spotřebě elektroauta, mělo by tam být spíše 15 kWh Viz třeba https://www.alza.cz/auto/slovnik/spotreba-kw100-km-kwh Tohle bohužel kazí zbytek článku, protože je to v úvodu, snadno rozporovatelné a celý článek lze smést ze stolu. A přitom vliv tohoto údaje na celkový závěr příliš významný není. |
J. Nový 1.9.2021 5:41168kW výkonu, to znamená, že může tahat 30t návěs půl hodiny. Nebo jet 200km/h stejnou půlhodinu. A nebo má 10x předimenzovaný motor, protože pojede 50km/h s výkonem 10kw a ujede 400km |
J. Prikner 1.9.2021 5:05Kam kráčíš, eletromobilito? To je článek ČVUT strojní fakulty, který strohý mi výpočty s grafy dokládá škodlivost e-aut po stránce výrobní a technologické. Uvedený výpočet uvádí provozní problémy e-aut po této stráce. To bruselští byrokrati by se měli poučit o fyzikálních, konstrukčních a technologických a provozních problémech e-aut. Bohužel asi nemají potřebná vzdělání, vždyť piráti mají "humanistické" vzdělání a tam se moc o fyzice nedozvědí, ale jsou špičkový pro BLMG+. |
K. Chwistek 1.9.2021 2:57
|
J. Bruner 1.9.2021 2:17osobní auta v čr potřebují 2 GW, nákladní auta, stav.stroje, autobusy, vlaky, letadla, různé sekačky a další dom.strojky odhaduji na 6 GW (držím se při zemi). Tedy dodatečný zdroj 8 možná 10 GW. Celkem máme v čr k dispozici 21 GW instalovaného výkonu v elektrárnách, z toho 7 jádro a OZE. Přechod na bezuhlík v ČR znamená vybudovat 24 GW nových , ovšem bezuhlíkových elektráren. Má vůbec smysl o něčem takovém přemýšlet? A to nemluvím o topení plynem, což je dalších 10GW. |
K. Disman 1.9.2021 1:47Ja myslim, ze nejjednodušší bude nadělat ze silnic odbočky ke stozarum VN, co jsou po polích. Tam půjde to nabíjení raz dva. |
P. Labaj 1.9.2021 0:55Výpočty pěkné. Ale možná jim trochu chybí nadhled. Pokud už by skutečně někdo vyrobil baterku, která by uměla tak rychlé nabíjení a poskytovala tak výhodný poměr kapacity k ceně, tak by jistě nezůstalo jen u aut. V té chvíli by zřejmě jako houby po dešti začaly vyrůstat různé vyrovnávací stanice, které by dokázaly vyrovnávat i skokové změny zátěže. Stejně tak by pravděpodobně nějakým takovým systémem byly vybaveny i veřejné nabíjecí stanice, kde by takové baterky fungovaly jako buffer. Průběžně by se nabíjely konstantním nebo nasmlouvaným příkonem, a při tankování by pak byly schopny svůj obsah nasypat rychle do přistaveného e-auta. Nabíjení takové vyrovnávací baterky sice nebude zadarmo, ale ty ztráty by nemohly být moc vysoké. Pokud výrobce píše o možnosti nabít auto za 8 minut, tak ztráty musí být celkem nízké. Jinak by se to prostě v v rámci auta nedalo uchladit. Navíc by pak začaly dávat smysl i různé zelené způsoby výroby elektřiny (které teď často moc smysl nedávají). S takovou baterkou už by mělo smysl si na střechu dát nějaký ten solár, když bych byl schopný akumulovat celkem velké množství energie. |
J. Jurax 1.9.2021 0:49No, celkem máte recht, ale hned v prvním odstavci máte nesmysl. Průměrná spotřeba osobního elektromobilu se pohybuje podle publikovaných testů mezi 10 až 15 kWh na sto kilometrů podle velikosti a typu vozu. Baterka s kapacitou 100 až 150 kWh na 1000 km dojezdu by nebyla zas až tak zázrak. Třeba nejnovější KIA EV6 GT-Line má motor o výkonu 168 kW, baterku 77,4 kWh a dojezd (tabulkový) 510 km. To vše za 1,3 mega s pohonem 4x2. |