Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax 1.9.2021 15:34Ehm ... na inženýra máte trochu problém s logikou ... :-) |
S. Kneifl 1.9.2021 15:40Obávám se, že logiku, která by zdůvodnila ekvivalenci těchto tvrzení, ještě nikdo nevymyslel. Na vaše drahé auto bohužel přispívají ti, kteří by chtěli auta levná. :-( |
O. Uživatel 1.9.2021 15:51Uživatel požádal o vymazání |
S. Kneifl 1.9.2021 15:58Jak říkám, přečtěte si o tom něco, než ze sebe zase začnete dělat hloupého. https://dfens-cz.com/jak-eu-zakazala-prodavat-skodu-fabii-combi/ Poslední větou jste se celkem odkopal. Proč by ti chudí měli nám bohatým překážet na silnici, že? Nenapadlo vás, že pro někoho je auto možná z vnějšího pohledu nerozumné a neekonomické, ale naprosto nezbytné? |
O. Uživatel 1.9.2021 16:09Uživatel požádal o vymazání |
J. Jurax 1.9.2021 14:41Kuš, progresivní nadšenče ... připomínáte mi dávné nadšence pro Wankelův motor ... :-( |
P. Pepax 1.9.2021 10:26Myslím že všichni skončíme v hromadné dopravě, protože elektromobil je obyčejný úlet a náhrada spalovacích motorů elektromobily v počtu 1 ku 1 je neproveditelná. |
J. Vintr 1.9.2021 12:04Stačila by maličkost. Vystoupit z EU, která nám diktuje tyhle a jiné zhovadilosti. Možná bychom i náramně vydělali na tom, že bychom jako jediní v Evropě dál vyráběli auta se spalovacími motory, která by šla na dračku, až se tenhle humbuk rozplyne, protože narazí na tvrdou realitu. |
V. Novák 1.9.2021 15:29MY bychom nevyráběli nic, protože žádná z automobilek NÁM nepatří. A vlastníci z EU budou ochotně cucat dotace, na něž se MY všichni EU složíme. |
V. Mokrý 1.9.2021 12:09bohužel |
P. Kubáč 1.9.2021 10:19Elektromobily neřeší nic - viz výpočty v článku + poznámka, že nejen elektřinu a elektromobily ale i všechna ta vedení na 18 MW a 2300 A bude třeba ( za náležitého uvolnění CO2) také vyrobit a udržovat. Řešním by byl rozklad vody vysokoteplotním jaderným reaktorem ( ne elektřinou z reaktoru protože při její výrobě jde 60% tepla nazmar ) a navázání získaného vodíku na vzdušný CO2 za vzniku topného methanolu - který je dobře využitelný pro spalovací motory ( jezdily na něj Formule 1 ) Methanol takto vyrobený je absolutně čistý, čistší než ropné produkty, které ač "bezsirné" obsahují malé množství síry a dalších pozůstatků z organické hmoty, ze které vznikly. O to čistší jsou i výfukové plyny syntetickým palivem hnaných motorů. Takto je možné dosáhnout čistoty a uhlíkové neutrality v dopravě a vyhnout se toxickým bateriím - stavbě nesmyslné infrastruktury a dalším fenomenům typu "rovnák na ohýbák" které s sebou elektromobily přinášejí. |
R. Langer 1.9.2021 10:30No, sci-fi je dobrá literatura, ale v praxi to moc nefunguje. |
P. Kubáč 1.9.2021 10:57Jestli má někdo v úmyslu OPRAVDU pohnout s produkcí CO2 - čekají nás ještě divočejší věci - atomovými ( nebo fůzními ) reaktory hnané hutě, cementárny, chemické fabriky, Jaderná lodní doprava, syntetickými palivy hnaná letadla - a tak dále a tak podobně. Je třeba uvažovat o dvojnásobku energie pro dvojnásobek veškerého současného obyvatelstva zeměkoule - ne POLOVINU energie pro POLOVINU jejích dnešních odběratelů - jak nám navrhují ekologisti. |
J. Vintr 1.9.2021 12:06Časem bude možná potřeba hledat náhradu za paliva, vyráběná z ropy, protože ropa možná dojde, ale na to je minimálně sto let čas. |
J. Novotný 1.9.2021 10:08Technická poznámka: vím o případu, kdy na trase Hranice na Moravě - Volyně (a zpět, 736 km převážně po D1) bylo dosaženo neuvěřitelné průměrné rychlosti 82 km/h!! Pak by ovšem, dle skutečně pozoruhodné metodiky výpočtu spotřeby energie, byl výsledek 305 kWh, nikoli 375. |
R. Langer 1.9.2021 10:14No, to je sice možné, ale opravdu si nemyslím, že by to ve výsledku něco podstatného změnilo. Nicméně, máte samozřejmě pravdu. |
J. Novotný 1.9.2021 10:40Když si zadáte do Googlu "average speed on German highways", vyskočí tam : 125 km/h.("The average speed of passenger cars on all autobahns is 125 km/h.") Tohle už by výsledek změnilo podstatněji? |
R. Langer 1.9.2021 10:50No, to asi jo. Samozřejmě že by se mělo vycházet z průměru na 100 km, a ne z hodin, ale v tomhle případě to vychází v podstatě stejně... Dá se reálně počítat se spotřebou 20 kWh na 100 km, pak by bylo 200 kWh na 1000 km. No, což je tak nějak přibližně polovina toho co uvádí autor, ne stejně, ale ona ani ta spotřeba nebude tak jednoznačná, jak se tvrdí. Ba je dost možné, že když se ta stejná vzdálenost pojede delší dobu, tak ta spotřeba bude opravdu vyšší. Ale tady jenom hádám. |
M. Rozbořil 1.9.2021 11:26Na Googlu se najde vícero podivných informací, dokážete si představit, jak rychle by se musela pohybovat všechna vozidla na Autobahnu, aby jejich výsledná průměrná rychlost byla 125 km/h? A to neuvažuji téměř každodenní zácpy u měst. |
J. Novotný 1.9.2021 14:20Takhle rychle?: "... nová studie, za kterou stojí web Autoscout24. Ta odhalila opravdu zajímavá data. Většina Němců se totiž po domácích dálnicích prohání v průměru rychlostí až (tedy nikoli průměrnou rychlostí, ale průměrným maximem) 194 km/h". ... "A to se bavíme jen o většině, další významné skupiny řidičů zachází ještě dál. Každý desátý člověk totiž uvedl, že jezdí tempem až 240 km/h či vyšším. V případě mužů jde dokonce o 25 procent z nich, přičemž průměrným přiznávaným u pánského publika je 207 km/h. Ženy pak sice tímto směrem míří méně často, ovšem ani ty nelze brát jako mobilní šikany. Průměrně přiznávaná maximální rychlost využívaná něžným pohlavím totiž v Německu činí 180 km/h." https://www.autoforum.cz/predstaveni/studie-ukazala-jak-rychle-jezdi-nemci-po-dalnicich-limit-nechteji-ani-volici-strany-zelenych/ |
P. Milan 1.9.2021 9:56Je ještě jeden aspekt, a to čas. Počet klasických pump je předimenzovaný, fronty se netvoří. Natankování za cca 5 minut/auto. U elektrohraček doba "tankování" několikanásobná. U silnice by musela být jedna nabíječka vedle druhé. |
V. Braun 1.9.2021 10:01To zase takový problém není protože nabíječky mohou být na různých místech, viz již nyní u obchodních center nebo 100 metrů od našeho domu u místní trafostanice (byť to není rychlonabíječka). Ostatně nedávno jsem zastavil u Benziny tuším na 89km D1 a tam kromě cca 6ti běžných stojanů je 12 nebo 14, teď nevím přesně, míst u elektronabíječek. |
R. Langer 1.9.2021 10:16Aha, tak "nabíječky mohou být na různých místech", a tím se problém vyřeší. Tuhle blbost myslíš fakt vážně, von Braune? |
V. Braun 1.9.2021 11:19A co je na tom pro vás nepochopitelné? |
P. Dvořák 1.9.2021 12:03Vše je pochopitelné. Nabíječky SE postaví, kabely tlusté jak ruka SE k nim vyrobí a natáhnou, elektřina SE do nich vyrobí. Potom SE koupí auto, ve kterém je tuna akumulátorů a SE pojede, SE bude v zimě topit . . . . Není problém. Stačí, když SE to někde prodiskutuje, někde SE to odhlasuje a někde SE to nařídí. Od čeho by SE jinak utvořila Evropská komise, že. |
V. Braun 1.9.2021 12:30Se jste použil vy, já ne. Je to technický a ekonomický problém, který je ředitelný, včetně možných dalších technologií které třeba zmiňuje pan Kubáč, všechno se vyvíjí. |
P. Dvořák 1.9.2021 13:41Ale jistěže SE všechno vyvíjí. Jenomže my tady budeme zavádět něco, co SE ještě nevyvinulo. |
J. Vintr 1.9.2021 12:11Na ta různá místa by se ale také musela natáhnout patřičně dimenzovaná vedení, protože ta stávající by zaručeně nestačila. A pokračovalo by to většími distribučními transformátory, vedeními VN a VVN, rozvodnami a nakonec elektrárnami, kterých by se muselo postavit dost nových.. |
P. Milan 1.9.2021 12:46Na různých místech a na každé to místo kabel jak noha a příslušná místa pro parkující nabíjená vozidla. Já se raději držím reálných možností. |
V. Kolman 1.9.2021 9:46Netradiční řešení rychlonabíjení se pane Petráčku samo nabízí. Nechte stát na vysoké hoře DOKONALEuzemněný vůz s vzhůru vztýčeným hromosvodem. O řádné dobití v extrémně krátkém čase se postará při letní bouřce sama příroda. Omezením by mohl být nedostatek vysokých kopců a řádných bouřek. P.S. - Až na některé detaily s vámi souhlasím. |