27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 1.9.2021 10:57

Pravda je taková, že dobíjet nebude moct PRAKTICKY NIKDO. :-P

O. Uživatel 1.9.2021 11:50

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 1.9.2021 15:31

Víte, být Vámi, uložil bych si, být Vámi, jistá omezení v expresivnosti výrazů. Ono v hodnocení, jež jste byl přiřadil k panu Langerovi, lze směle přiřadit i k Vám. Neboť i Vaše názory elektronadšence až fanatika mohou někoho vybudit do bílého žáru.

A teď - ti že sídlišť budou dobíjet u veřejných stanic; budiž, otázka je za kolik, protože tam jistě nebude lze mít auto napíchnuté 10 hodin na levný proud. Ono totiž je-li energie u těchto stanic prodávaná za cenu srovnatelnou s benzínem či naftou a řidič je na ní odkázán, stává se vzhledem k ceně elektromobilu jeho používání ekonomickým nesmyslem, pokud tedy zelení magoři z brusele spalovací alternativu nezakážou. O počtu veřejných stanic bych nemluvil, ty lze jistě zbudovat, bude-li potřeba, vůle a hlavně prachy.

Nabíjet v práci co benefit - budiž, problém se akorát přesune ze sídliště někam před pracoviště a bude to snad levnější než u veřejných stanic - i na benefit si musí pracovník vydělat! Ti, co do práce jezdí MHD, budou furt dobíjet na sídlišti nebo u veřejných stanic.

No a ještě - v našem městečku druhdy okresním daleko od Prahy lesy obklopeném cca 20 000 obyvatel čítajícím s třemi panelákovými sídlišti máme 2 - slovy dvě - nabíjecí místa před Kauflandem. Ještě jsem tam nikdy nikoho dobíjet neviděl a taky netuším, za kolik tam čepují jednu kWh.

J. Jurax 1.9.2021 15:00

Ano. U domku.

Ovšem znamenitá část populace najmě ve větších městech žije v činžácích ... navštivte libovolně větší sídliště v podvečer zavalené auty a podumejte, když jste ten elektroinženýr, jak byste to řešil tam. Prodlužovák tažený z osmého patra paneláku až k autu a nabíjecí stanice v předsíni bytu 2+kk se mi nezdá být řešením.

Z. Pospíšil 1.9.2021 8:13

Úvaha je jedna věc, praxe druhá. A cena třetí. Vámi popsané zařízení zaplatí kdo? Zkuste hádat. Pokud má někdo představu, že přijede do garáže a dá kabel do zásuvky, šeredně se plete.

O. Uživatel 1.9.2021 8:35

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 1.9.2021 9:33

Ne, praxe se nebude lišit minimálně, ale RADIKÁLNĚ. A to je to, co Zelení pomatenci vašeho typu nejsou a nebudou schopni nikdy pochopit. Nemají na to totiž dostatečný myšlenkový potenciál. :-P

J. Strakoš 1.9.2021 13:43

A tak jsem si myslel, že napadáte jenom mě, ale asi ne ...

Zkuste být trošku méně zaslepený - poklud někdo tvrdí, že jemu auto dává smysl, neznamená to automaticky zelenou ideologii. Pokud někdo upozorní na nesrovnalosti v článku (třeba na napětí nebo spotřebu), neznamená o automaticky GD příznivce.

Tady neplatí, že kdo není s námi je proti nám. :-)

Já si osobně dovedu elektromobil představit jako luxus ní auto pro lidi mající vlastní garáž. Tvrdé prosazování pro všechny je ale nesmysl.

J. Jurax 1.9.2021 0:49

No, celkem máte recht, ale hned v prvním odstavci máte nesmysl. Průměrná spotřeba osobního elektromobilu se pohybuje podle publikovaných testů mezi 10 až 15 kWh na sto kilometrů podle velikosti a typu vozu. Baterka s kapacitou 100 až 150 kWh na 1000 km dojezdu by nebyla zas až tak zázrak.

Třeba nejnovější KIA EV6 GT-Line má motor o výkonu 168 kW, baterku 77,4 kWh a dojezd (tabulkový) 510 km. To vše za 1,3 mega s pohonem 4x2.

J. Nový 1.9.2021 5:41

168kW výkonu, to znamená, že může tahat 30t návěs půl hodiny. Nebo jet 200km/h stejnou půlhodinu. A nebo má 10x předimenzovaný motor, protože pojede 50km/h s výkonem 10kw a ujede 400km

R. Langer 1.9.2021 7:34

Klidně si to podělte dvěma, pořád to bude nesmysl. Ale nemyslím si to, v zimě a v kolonách za spotřeba bude vypadat úplně jinak. A taková baterka, která by se dobila za těch cca 8 minut a vydržela 1000 km je stejně naprostá utopie, nic takového NEEXISTUJE, a hned tak ani existovat nebude, jestli někdy VŮBEC. :-/

J. Jurax 1.9.2021 13:55

Never say never.

Nicméně jistě ježdění v zimě či kolonách se na dojezdu podepíše. Zdůrazňuji, že uvedený údaj dojezdu je tabulkový, realita bude horší. A samozřejmě nabíjení a všechno kolem a cena fakt není lidovka. Já bych si to nekoupil ani omylem, i když bych na to měl.

R. Langer 1.9.2021 7:42

Kromě toho, u větších (v tomto případě "normalnich" aut, která i někam dojedou), se ta spotřeba blíží spíš k těm 25 kWh, než k 15. Viz:

https://www.auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150

J. Jurax 1.9.2021 14:22

No, povšimněte si ale, že článek je tři roky starý. Ono se do vývoje elektroaut cpou velké prachy, což se projevuje vyšší technickou úrovní.

Počtěte si třeba https://www.idnes.cz/auto/magazin/cesta-elektromobilem-skoda-enyaq-do-chrovatska-krk-enbw.A210624_142309_hardware_nyv, tam jsou ty tabulky reálné spotřeby i omáčka kolem.

Je fakt, že za tuhle cenu a způsob ježdění fakt nehodlám zachraňovat planetu.

I. Spálený 1.9.2021 14:39

No dobře, vývoj postupuje. Ale efektivita využití energie je u elektromobilu přes 90% už teď a 100% to z principu nemůže být. Potřebný výkon v elektrárně je tedy konečný, lze ho jen rozložit v čase pomocí další baterie. Taková baterie v rychlonabíječce by ale stála miliony ročně, což se promítne do ceny.