28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pepax 1.9.2021 9:55

:-)R^

V. Braun 1.9.2021 9:13

Ano, špičkový výkon a tím i proud při rychlonabíjení je problém, to nikdo nezastírá, ale ne tak velký jak tvrdí autor. Předně, průměrná spotřeba na 100 km není 25KW ale cca 13kW, čísla je tedy třeba dělit dvěma. Dále, ač nabíjecí stanice mohou být připojeny na vysoké napětí tak to neznamená, že by s ním museli manipulovat uživatelé, což stejně není možné.Ppostačí trafostanice jako součást nabíjecí stanice a vnitřní rozvod sběrnicemi pro něž i vysoké proudy nejsou problém. Takže jsme spíše u zajištění toho potřebného výkonu a stability sítě. Neříkám, že je to jednoduché, jen že je to technicky řešitelné.

R. Langer 1.9.2021 9:35

Už to tady píšu potřetí, ta reálná spotřeba u normálního auta není 13 kWh, ale spíš 20 kWh. A to pochybuji, že by se jednalo o nějaký zimní extrém, von Braune. Prostě, pořád jenom LŽETE. :-P

https://www.auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150

V. Braun 1.9.2021 9:50

No vida, tak 20 a ne 25 jak tvrdí autor, děkuji za upřesnění.

J. Pokoutný 1.9.2021 9:53

Rozhodně ale ne 13 kWh, hnědý lháři.

V. Braun 1.9.2021 9:56

Záleží na zdrojích informací, 13 kW je průměr z udávané spotřeby. Osobně jsem rád, že zde dal jiný diskutující i odkaz na měření spotřeby v reálném provozu. Vyrovnání se s nadáváním ostatním ponechám na vašem svědomí, máte li jaké. Pěkný den.

R. Langer 1.9.2021 10:00

Ty údaje v té tabulce jsou snad zcela jasné, a ŽÁDNÝ Z VOZŮ tam nemá průměrnou spotřebu 13 kWh, ale VYŠŠÍ, takže ten průměr z udávané spotřeby asi těžko může být 13 kWh, že, von Braune?

Nebo neumíš ani základní kupecké počty, jako je průměr z několika čísel, nebo o co se tady jako pokoušíš? 8-o

V. Braun 1.9.2021 10:11

Pořiďte si prosím brýle, je tam několik vozů s výrobcem udávanou spotřebou nižší než 13 kW, ale abyste měl klid tak prostý průměr nominálních spotřeb je 15,85 kW. Vážený průměr dle složení vozového parku je jen odhadem, ale odhaduji, že bude nižší. I z vaší tabulky tedy vyplývá průměr spotřeby docela blízko 13kW, které jsem uvedl na začátku. Jak jsem psal jinde, jsem rád, že jste sem dal odkaz na test spotřeby. Máte tam něco dále, pane Langere?

R. Langer 1.9.2021 10:24

Máš asi nějakou rozbitou kalkulačku, von Braune, průměr té REÁLNÉ spotřeby v té tabulce JE 20,58 kWh na 100 km. O té vymyšlené od výrobce se pochopitelně nebavim, to je snad jasné od začátku vlákna, kdy tvrdím že hodnoty uvedené od výrobce NEJSOU REÁLNÉ a o tom se tady snad celou dobu bavíme, von Braune?

Zkus si to přepočítat ještě jednou, bruselouši. :-P

V. Braun 1.9.2021 11:20

Vy opravdu potřebujete ty brýle, jinak byste nepřehlédl, že mluvím o nominální spotřebě. Čímž nijak nezpochybňuji, že průměr reálné spotřeby je vyšší.

V. Braun 1.9.2021 11:23

P.s. Že průměr skutečné spotřeby je cca 20 kW jsem napsal hned pod vaším prvním příspěvkem s odkazem na měření skutečné spotřeby. Vy opravdu ty brýle potřebujete, když jste přehlédl i toto, pane Langere.

J. Pavelka 1.9.2021 12:41

Večer se vždy dobije auto šlapacím dynamem a je to...

R. Langer 1.9.2021 9:57

Já ale píšu 20, von Braune, ovšem to není v nijak extrémních podmínkách. Celoroční provoz v našem klimatickém pásmu bude podle mě mnohem horší. :-P

R. Langer 1.9.2021 9:36

Jo, a technicky řešitelných je určitě spousta věcí, jenom je nemá KDO ZAPLATIT, von Braune. :-P

P. Rada 1.9.2021 9:45

"Zaplatit" za spotřebu na neadekvátní úrovni vzhledem k úživnosti planety bude člověk tak jako tak muset!

Jde tedy o to aby za přebujelý konzum jisté etapy vývoje nezaplatil až fatálně.

R. Langer 1.9.2021 9:49

Jasně, slovo ZAPLATÍ má totiž v totalitě obzvláště ironický význam, Zelený bolševiku. To si ještě z totality pamatujeme, bolševiku, za co všechno se tehdy "platilo", hovado! ;-€

P. Rada 1.9.2021 9:42

K tomu rychlonabíjení podotýkám, že potřebný špičkový výkon lze technicky řešit využíváním akumulace integrované do nabíjecí stanice, ze které pak lze energii přelévat násobně vyššími tempy - zatímco přívod k nabíjecí stanici stačí dimenzovat na podstatně menší výkony. Vývoj akumulační elektroniky na bási grafenu by takové už dnes možné řešení významě zefektivnil.

R. Langer 1.9.2021 9:46

Jasně, takže vysokokapacitní akumulátory nejenom do aut, ale také ke každé nabíječce. A kdypak se asi budou nabíjet ty akumulátory u těch nabíječek, dementní Zelený bolševiku, to tě už taky napadlo? ;-D

P. Milan 1.9.2021 9:57

Ideově pevný, technikou nepolíben.

V. Novák 1.9.2021 15:15

Takže ne jedna ztrátová transformace elektrické energie na chemickou a jedna rovněž ztrátová transformace chemické energie na elektrickou v elektromobilu - ale rovnou celý postup zopakovat dvakrát...

To se bude topit pánubohu do oken...

M. Rozbořil 1.9.2021 11:22

Když si někdo plete výkon a spotřebu (kW/kWh), měl by se vrátit do školy.

M. Valenta 1.9.2021 9:11

Autor by se měl zajet podívat třeba do Amsterdamu, kde by narazil na nabíječky po ca každých 20 metrech a to téměř v každé ulici. Ona už i ta dlouhá řada bílých taxíků značky Tesla před amsterdamským letištěm by mohla stačit netvořit desinformace.

R. Langer 1.9.2021 9:22

Fakt tam mají všude cca 20 m od sebe 2800kW nabíječku? Páni! 8-o

M. Valenta 1.9.2021 9:57

A proč by se měly s tak vysokým výkonem stavět?

R. Langer 1.9.2021 10:02

A ten článek jste četl? 8-o

M. Valenta 1.9.2021 11:17

Četl. A proto se to zatím řeší větším počtem malých rychlonabíjecích stanic s výkonem ca 50kW a dobou dobíjení kolem 10 min, což zas takový rozdíl od běžné čerpací stanice není. Chápu, že pro Česko s pumpou na každém rohu je to zatím problém. Vyřešit by to mohly pumpy s uložištěm.

V. Novák 1.9.2021 15:18

Takže se dobíjí na 8 1/3 kWh?

A. Renjascu 1.9.2021 9:22

Že vy jste ten článek nečetl? A nebo nepochopil?

R. Langer 1.9.2021 9:37

Jako správný kovaný bruselouš ho stejně ani chápat nechce. ;-)

P. Skřivan 1.9.2021 9:07

Ale to je rána pod pás takto natvrdo konfrontovat rudozelené s matematikou. Ta hnusná rasistická matematika která říká že greendeal je obrovský podvod založený jen a pouze na ideologii. Ta hnusná matematika co jasně říká že je nemožné nahradit výpočty ideologií ta potvora co tvrdí že se bude zdražovat a že auto nebude pro každého. Co udělá správný rudozelený prostě o výpočtech nemluví odsune je stranou obejde je a plynule přejde na nové téma. A jaké je řešení? Musíme prostě věřit. Nepotřebují argumenty oni mají přesvědčení. Stačí si jen přečíst žvásty pocházející z brusele. Například snížení emisí na 55 procent je opravdu minimum, říká vlivná unijní expertka Geneviève Ponsová. Ta stejná osoba dodává:

"Samozřejmě je třeba zvážit, co je žádoucí a co je reálné a splnitelné. Někteří lidé určitě řeknou, že to nejde a že těžké je už snížit emise na 40 procent. V této věci, která je důležitá pro nás pro všechny, je ale nutné být rozhodný. A doufat, že s touto rozhodností přijdeme i na způsob, jak toho dosáhnout."

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/snizeni-emisi-na-55-procent-je-opravdu-minimum-rika-vlivna-unijni-expertka-130703

Volně přeloženo. Nevíme jak toho dosáhnout ale musíme být rozhodní. Polopaticky: nezajímá nás argumentace odpůrců nezajímají nás fyzikální zákony prostě to tak bude a hotovo když se kácí les létají třísky.