28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 1.9.2021 9:30

Ano nevíme jak přesně dosáhnout (udržitelnosti) ale musíme být rozhodní (abychom měli šanci jako civilizace přežít).

Fyzikální zákony jsou skutečně neoblomné. Zmenit se proto musí velikost celkové spotřeby i imisí s ní spjatých. Jinak se "lesy" rozpadnou i bez létání třísek a doposud pišní hominidé co sebe sama nazývají sapiens, je i fyzikálně nutně budou postupně následovat.

R. Langer 1.9.2021 9:39

Já ale žádné tvé vylhané a zcela nesmyslné "udržitelnosti" rozhodně dosáhnou nechci, ty jeden prolhaný Zelený bolševický zmetku! :-P

M. Malovec 1.9.2021 8:58

Zneužívat neznalosti veřejnosti problematiky elktrotechniky úředníky EU začalo již ve chvíli nařízení max. příkonu vysavačů. O zneužití jde, protože podezírat vrchnost EU z neznalosti trojčlenky snad nelze. Jelikož trojčlenku znám, nemohu již čemukoliv co z EU pochází věřit. Kdo nezná trojčlenku, nechť se sukně Jourové pevně drží. Přijdou špatné časy.

T. Zlesa 1.9.2021 8:55

O nových baterkách je na síti pořád něco. I tady. Přidám odkaz na jednu novou čínskou, jsou tam i nějaká data.

https://www.svethardware.cz/svolt-zahajuje-seriovou-vyrobu-akumulatoru-bez-kobaltu/55835

Za sebe přidám, že bych si, jako DRUHÉ auto doma, dovedl takové auto představit. I dojezd by mi stačil jen 100 - 200 km. Ovšem cena rozhoduje, takže někde okolo 300 tisíc by to byl šlágr...

R. Langer 1.9.2021 9:55

Jo, o nových, zázračných baterkách je posledních 30 let na síti pořád něco, ale v obchodě v regálu jsem z nich za celých 30 let neviděl ani jednu. A takhle je to v tomhle oboru se vším, včetně skoro 200letého úžasného vývoje "moderních" elektromobilů, které přes to všechno stojí dodneška v podstatě úplně za houno, a ještě jsou 2x dražší,než normální auto se spalovacím motorem. ;-D

V. Braun 1.9.2021 10:15

Kolem 300 tisíc by mohly být slušné jeté vozy pro které by i se sníženou kapacitou baterky neměl být dojezd 100 až 200 km problém. To je ale otázka budoucnosti až přijde víc elektrických ojetin na trh. Uvidíme.

R. Langer 1.9.2021 10:33

Jo, a taky sem tam nějaká ta zflikovaná baterka z druhé ruky zahoří, a bude veselo, co, von Braune. ;-D

M. Pivoda 1.9.2021 8:54

Do roku 2050 (dle plánu) nás čeká systémová změna. Tzn. nikoliv jen změna jedné jediné komponenty ve stávajícím systému.

Cituji: "Dostat do akumulátoru energii 375 kWh za 8 min znamená ..."

Komentář: Následný výpočet je sice správný, ale předpoklady jsou chybné.

R. Langer 1.9.2021 9:42

Ó, Hlubino myšlení, sděl nám, nebohým smrtelníkům, které že předpoklady jsou ty správné!

Ale to se od naší malé hloupoučké UI opravdu nikdy nedozvíme, že? ;-D

J. Nevrkla 1.9.2021 8:36

Naprostý souhlas. Ale kdo pokrokový by se dnes počítáním zdržoval. Nicméně jedná a jedna jsou dvě, takže to těm pokrokářum spadne na hlavu a půjdou od válu. Snad daleko dříve než tenkrát po čtyřiceti letech.

P. Rada 1.9.2021 8:04

..."Mám intenzivní pocit, že tady s námi někdo hraje nečistou hru"...

S tímto názorem lze souhlasit ale i při zásadně jiné interpretaci. "Nečistá hra"od Petráčka začíná nenápadně tím, že zejména ve městech mlčky toleruje neudržitelnou osobně fosilní dopravu, kdy si jedine vynucuje nárok obsadit až dvoutunovým monstrem prostor cca 10m2 parkování a za jízdy více a zejména nárok na odvětrávání imisí s provozu i spotřebu energie. Prostá náhrada osobní auto-dopravy elektro-pohonem tyto konflikty zájmů ve stísněných prostorech neřeší - obvykle jen je zmírnuje.

Elektromobilita přitom s principu násobně lepšího využití energie k pohonu a praktické absenci imisí v místě transformace na pohyb může nabídnout zásadně jiná řešení dopravní situace. Toto se ale přeci už půlstoletí běžně praktikuje u hromadné kolejové či troejbusové dopravy aniž kdo uměle argumentuje závratnými proudovými hodnotami v bleskovém výboji nebo spalováním spotřebitelů... jak Petráček.

Malá osobní mobilita (koloběžky, kola, jednokola...) založená už desetiletí na výrazně lepších parametrech akumlace v lithiových článcích i na pokroku elektroniky se sama také prosazuje velkoplošně bez vypjatých nároků na extrémní nabíjecí systémy.

Nejnověji se ale také ukazují pozoruhodné možnosti v konstrukci větší osobní mobility, která může k běžnému dojezdu desítek km využívat dokonce jen autonomní solární dobíjení po dobu parkování. Právě u nás ale k praktikvání takovýchto typů paradoxně chybí nikoliv nabíjecí stanice se superkapacitou... - ale spíš jen formální úprava dopravní legislativy a překonání afektivních stereotypů až bludů navozených ultra-konzervativním pohledem. Takto od "nečisté hry" okolo možností osobní mobility.

https://cc.cz/solarni-vozitko-plne-prakticnosti-aptera-predstavila-novinku-sol-s-dojezdem-1-600-kilometru-lze-s-ni-i-kempovat/

Z. Pospíšil 1.9.2021 8:19

Velmi pěkně napsáno. Tak demagogický a velkohubý článeček, to se jen tak nevidí. Porovnávat provoz pár sdílených koloběžek s celkovou elektromobilitou, to zavání studiem na nějaké obskurní filozovické fakultě.

P. Rada 1.9.2021 9:22

"Prostudovat" jste si mohl zejména odkaz na konci. Takto jste se mohl vyhnout "obskurnímu" komentáři.

R. Langer 1.9.2021 10:09

Jasně. A už ten vynález máš doma, Zelený bolševiku? ;-D

Ty jsi evidentně fakt totální debil, něco takového se hned tak nevidí... :-P

R. Langer 1.9.2021 9:44

A co je v tom článku špatně, to byste nám asi nemohl nějak konkrétně sdělit, že? Zkuste to, schválně, třeba potom nebudete za úplného blbce. ;-D

R. Langer 1.9.2021 10:07

Pardon to byl omyl, omlouvám se, ty lži toho Zeleného bolševika se mi nějak smíchaly s vaším příspěvkem. Už vzteky nad cizí blbostí ztrácím přehled. :-(

L. Písařík 1.9.2021 6:52

Vy si opravdu myslíte, že s elauty bude jezdit každý? Kam by-sme přišli? Prostě - u někoho elauta budou, u jiného nebudou. Pojďme dál. je třeba vymyslet, jak se budou nabíjet eltraktory a elkombajmy přímo na poli.;-D Kam jsme došli, kdo to ví?!

R. Langer 1.9.2021 7:14

A co teprve vojenská technika a LETADLA! ;-D

L. Písařík 1.9.2021 8:06

Výborně, ještě bych doplnil kosmické rakety na elektřinu;-D. Obávám se, že jsme zahájili trend ZPÁTKY DO VĚTVÍ - jestli nějaké stromy zbudou.

L. Harvánek 1.9.2021 7:36

A tudíž bude chodit pěšky. Traktory a kombajny se budou nabíjet slunečními kolektory a tudíž budou pracovat jen v noci.

A kam se ty kolektory postaví? No přece na tu část polí, která se nestihnou obdělat. Bude menší produkce potravin, nebude se jimi tolik plýtvat a bude se lépe hubnout.

R. Langer 1.9.2021 7:46

Ano, je to SKVĚLÁ PERSPEKTIVA pro všechny, kdo podporují bruseloušský Black Hole! ;-€

V. Mokrý 1.9.2021 7:48

;-D;-D

L. Písařík 1.9.2021 8:00

Výborně, těší mně, že jsme na stejné notě. Všechno je třeba promyslet do posledního důsledku.

Z. Pospíšil 1.9.2021 8:03

Drobný rozdíl je v tom, že ti, kteří nebudou jezdit v el. autech, nebudou jezdit vůbec. Od roku 2035.

L. Písařík 1.9.2021 8:32

A musí opravdu všichni jezdit v autech?

J. Pokoutný 1.9.2021 9:59

Ne. Můžeme znovuvzkřísit formanství, uzákonit jednoho osla/mezka/mulu či koně na rodinu a začít budovat stáje + pěstovat na polích vhodné plodiny. Vždycky jsem toužil mít bryčku!

R. Langer 1.9.2021 10:34

Ne, můžeme třeba zase začít jezdit na koních. ;-)

M. Vlasák 1.9.2021 6:33

R^R^R^ Je to tak. Jenže zbytečné školy typu Fakulty sociálních věd produkují 'vzdělance", pro které je fyzika tak nudná a těžká. A tito různí sociální antrpologové a andragogici bohužel mají v politice vliv zcela nepřiměřený. Výsledek je cesta do propasti.

V. Mokrý 1.9.2021 6:45

R^

R. Langer 1.9.2021 7:15

Copak fyzika, ale TROJČLENKA! ;-€