27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"

1000 km jízdy průměrnou rychlostí 67 km/h představuje 15 h jízdy. Při průměrné spotřebě – u elektromobilu je vhodnější hovořit o příkonu motoru, ale v podstatě se jedná o totéž – 25 kW to znamená, že v akumulátoru musí být k dispozici energie 375 kWh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Strakoš 1.9.2021 5:58

Dovoluji si podotknout "super" konstrukci vlády - EU nařídí, naší politici zaremcají a aplikují. Pokud by něco nařizovali naši politici, mohli bychom jim to připomínat před volbami.

Ale EU a Bruspel je stejně daleko, jako kdysi Moskva - nařízení chodí k nám a nikoliv opačně - prostě nařízení shora.

Je třeba vymýšlet, jak ten cirkus opustit.

V. Mokrý 1.9.2021 6:45

R^ !

J. Strakoš 1.9.2021 5:54

V úvodu je trošku zavádějící informace o spotřebě elektroauta, mělo by tam být spíše 15 kWh

Viz třeba https://www.alza.cz/auto/slovnik/spotreba-kw100-km-kwh

Tohle bohužel kazí zbytek článku, protože je to v úvodu, snadno rozporovatelné a celý článek lze smést ze stolu. A přitom vliv tohoto údaje na celkový závěr příliš významný není.

R. Langer 1.9.2021 7:23

Tak si to celé podělte klidně dvěma (ano, je tam zcela lineární závislost), což stejně nebude pravda, protože zima a tak, a těch 15 kWh bude stejně nějaký stupidní letní průměr bez stání v kolonách a podobně, a pořád to zůstává stejně nebetyčná blbost, ze které rozhodně neplyne, že by se to kvůli tomu mělo zamést pod stůl. Jestli tedy umíte dělit dvěma, a chápete, co se v článku vlastně vůbec píše. :-P

J. Strakoš 1.9.2021 8:05

Škoda, že automaticky předpokládáte, že jsem pro automobily.

Zkuste si můj příspěvek přečíst znovu, pokud to umíte, sazmořejmě.

R. Langer 1.9.2021 10:29

No, za prvé, ten průměr je reálně spíš 20 KWh na 100 km, a za druhé, fakt nevím, proč by se to kvůli tomu mělo smetat ze stolu. Zase tak mimo ten výpočet totiž rozhodně není. :-/

Takže - co konkrétně je tam podle vás tak špatně? 8-o

J. Strakoš 1.9.2021 18:21

Pokud na začátku článku/argumentace dáte informaci, která je relativně snadno napadnutelná, zbytek článku pak nemá takovou argumentační sílu. Bohužel.

A sám uvádím, že je to škoda, protože vliv spotřeby není tak velký. A mrzí mě to, protože jedině rozumnými neideologickými argumenty a články lze odporovat současné zelené ideologii.

Nicméně článek, po druhém přečtení, je opravdu argumentačně špatný: Například předpoklad benzinek jako doposud s počtem rychlo stojanů a příkonem - to je silný předpoklad, mohou stačit pomalejší a rychlo jen někde a/nebo v omezeném počtu.

Nebo vysoké napětí použité k manipulaci laiky - opět nemusí být, poslední metry mohou být s menším napětím a větším průřezem (a transformátorem).

V. Klepetko 1.9.2021 8:02

Pro SUV se uvádí potřebná kapacita baterie 25 kWh na 100km dojezdu:

https://www.devinn.cz/baterie-elektromobilu/

Takže komfortní dojezd 700km by vyžadoval baterii 175 kWh. V letním období...

Rekl bych, že autor je mnohem blíže k realitě než Vy, 15 kWh je pouze desetina skutečně potřebné kapacity.

V. Klepetko 1.9.2021 8:14

V přepočtu na 1000 km mi VYCHÁZÍ potřebná kapacita 250 KWH. V letním ondobi, bez klimatizace. Ale pro SUV...

J. Pokoutný 1.9.2021 10:02

A co se vrátit k elektrohadraplánu? Většina problémů vyřešena, teda pokud za jízdy baterie neupadne.

R. Langer 1.9.2021 10:39

... a v zimě si prostě vezmete kožich! ;-D

J. Prikner 1.9.2021 5:05

Kam kráčíš, eletromobilito? To je článek ČVUT strojní fakulty, který strohý mi výpočty s grafy dokládá škodlivost e-aut po stránce výrobní a technologické. Uvedený výpočet uvádí provozní problémy e-aut po této stráce. To bruselští byrokrati by se měli poučit o fyzikálních, konstrukčních a technologických a provozních problémech e-aut. Bohužel asi nemají potřebná vzdělání, vždyť piráti mají "humanistické" vzdělání a tam se moc o fyzice nedozvědí, ale jsou špičkový pro BLMG+.

V. Mokrý 1.9.2021 6:46

;-D

J. Bruner 1.9.2021 2:17

osobní auta v čr potřebují 2 GW, nákladní auta, stav.stroje, autobusy, vlaky, letadla, různé sekačky a další dom.strojky odhaduji na 6 GW (držím se při zemi). Tedy dodatečný zdroj 8 možná 10 GW. Celkem máme v čr k dispozici 21 GW instalovaného výkonu v elektrárnách, z toho 7 jádro a OZE. Přechod na bezuhlík v ČR znamená vybudovat 24 GW nových , ovšem bezuhlíkových elektráren. Má vůbec smysl o něčem takovém přemýšlet? A to nemluvím o topení plynem, což je dalších 10GW.

K. Disman 1.9.2021 1:47

Ja myslim, ze nejjednodušší bude nadělat ze silnic odbočky ke stozarum VN, co jsou po polích. Tam půjde to nabíjení raz dva.

K. Chwistek 1.9.2021 2:57

;-D

V. Novák 1.9.2021 15:23

V jednom díle Vražd v Midsomeru to bylo ukázáno přímo návodně.

P. Labaj 1.9.2021 0:55

Výpočty pěkné. Ale možná jim trochu chybí nadhled.

Pokud už by skutečně někdo vyrobil baterku, která by uměla tak rychlé nabíjení a poskytovala tak výhodný poměr kapacity k ceně, tak by jistě nezůstalo jen u aut.

V té chvíli by zřejmě jako houby po dešti začaly vyrůstat různé vyrovnávací stanice, které by dokázaly vyrovnávat i skokové změny zátěže. Stejně tak by pravděpodobně nějakým takovým systémem byly vybaveny i veřejné nabíjecí stanice, kde by takové baterky fungovaly jako buffer. Průběžně by se nabíjely konstantním nebo nasmlouvaným příkonem, a při tankování by pak byly schopny svůj obsah nasypat rychle do přistaveného e-auta.

Nabíjení takové vyrovnávací baterky sice nebude zadarmo, ale ty ztráty by nemohly být moc vysoké. Pokud výrobce píše o možnosti nabít auto za 8 minut, tak ztráty musí být celkem nízké. Jinak by se to prostě v v rámci auta nedalo uchladit.

Navíc by pak začaly dávat smysl i různé zelené způsoby výroby elektřiny (které teď často moc smysl nedávají). S takovou baterkou už by mělo smysl si na střechu dát nějaký ten solár, když bych byl schopný akumulovat celkem velké množství energie.

O. Uživatel 1.9.2021 7:06

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 1.9.2021 7:29

Jo, a kdyby byly v prdeli ryby, nemuseli by být rybníky.

Kolik lidí má doma vlastní benzínovou pumpu? Na sídlišti? A kolik myslíte, že v jedné ulici těch aut přes noc nabijete, když ho bude mít KAŽDÝ? Taky vám ta trojčlenka moc nejde, co? :-P

O. Uživatel 1.9.2021 7:38

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 1.9.2021 7:53

Jo? Každý druhý? A opravdu jste si to zjišťoval? Já mám totiž úplně jiné informace od těch, co si chtěli domovní přívod posílit. A kolikpak má asi trafostanice pro celou tu ulici, to jste si také zjišťoval? Co se asi stane, když večer v deset ty nabíječky v garáži všichni zapnou? A všichni potřebují nabít jenom nějakých ubohých 50 kWh? Fakt?

Jako obvykle, fantazirujete pěkně, ale v praxi o tom víte velké kulové. :-P

O. Uživatel 1.9.2021 8:08

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 1.9.2021 9:27

Hm, tak to asi znám na dědině asi úplně jiné RD, než ty u vás. ;-D

A přesně tak, s debilem, co neumí ani trojčlenku je zbytečné se hádat, nebudu se tedy o to s vámi pokoušet. :-P

Z. Pospíšil 1.9.2021 8:23

Dopadne to tak, jako když v roce 90 přijel český zájezd do řeckého hotelu. Po deseti minutách vyletí jištění v celém městečku. A to měli jen ponorné vařiče.;-D

R. Langer 1.9.2021 9:30

Přesně! Tady ti pomatenci netuší o dimenzování naší rozvodné sítě ZHOLA NIC. Ale chytří jsou, jako kdyby sežrali Šalamounovo houno, "eksperti". ;-D

V. Kolman 1.9.2021 9:37

Pane Pospíšile, o vašem tvrzení "lze s úspěchem pochybovat" (eufemisticky napsáno:-)).

Ponorný vařič má příkon většinou 300W - což není tolik, aby to "vyhodilo jištění v celém hotelu". Něco jiného by byla varná konvice s příkonem kolem 2kW.;-D

R. Langer 1.9.2021 10:55

A jaké máte informace o rozvodné elektrické síti v Řecku, pane Kolmane? Asi takové, jako o té naší, tedy ŽÁDNÉ, co? :-P

J. Pokoutný 1.9.2021 10:07

No, alespoň víme, kde bydlíte. A teď si zkuste představit panelák s osmi vchody a osmi patry, plný rodin, z nichž každá má optimisticky jen jedno auto. A teď TENHLE výpočet, prosím.

O. Uživatel 1.9.2021 10:36

Uživatel požádal o vymazání