6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Malý Aston 23.8.2006 13:27

Re: Autor vypadá, že nepochopil pojem procenta.

Souhlasím ale levičáci to nechápou.Zejména tu poslední větu.R^

brok 23.8.2006 13:26

Re: Re: daň není ani spravedlivá ani nespravedlivá

Je zajímavé, že polemizujete s touto nejméně významnou a v podstatě zanedbatelnou poznámkou. Je to snad tím, že podstata vám uniká?

Malý Aston 23.8.2006 13:25

Re: re:rovná daň

Proč máme DPH? Jsou ekonomiky,které tuto daň neznají,například USA. Zná levicový volič,proč platí DPH.Zná že stát již mu sebral daň z příjmu? Nezná nic a proto se bojí rovné daně. Levičáci se bojí,že snížení daní nezajistí přísun peněz do státního rozpočtu.Ještě jsem neslyšel levičáka,aby se bál o výdajovou stránku státního rozpočtu. Zruště levičáci 50% svých úředníků a prachy dejte důchodcům. Ale co potom budete rozdělovat? Kdo Vás bude volit? Nikdo Vás volit nebude,žití na cizí účet jednou přestane.

Jura Jurax 23.8.2006 13:25

Autor vypadá, že nepochopil pojem procenta.

Jediné spravedlivá daň je stejná platba z hlavy od chuďase i bohatce. Neboť zde každý platí vskutku stejně (kupodivu tahle rovnost jinak velmi rovnostářským levičákům nějak nevoní:-D).

To, čemu se obecně u nás říká rovná daň, je platba stejného procenta z výdělku. Ta je ovšem co do absolutní výše progresivní a tudíž je též solidární - bohatec platí absolutně víc, ač služeb státu konzumuje přibližně stejně jako chuďas (přesněji řečeno konzumuje méně, protože bohatec - od průměrné mzdy výše - nedostává všeliké dávky a úlevy). A to ještě neuvažuju odpočty, které daň nečiní dokonce ani percentuálně rovnou.

Zajímavé je, že zdravotní a sociální pojištění - jsouc povinná jsou taky de fakto daní - jsou rovná. Tedy percentuelně rovná. A zatím žádného socana či potřeštěného humanistu nenapadlo platbu zmíněných "daní" zprogresivnit. Koneckonců zdravotní pojištění je vysoce solidární - zdravotní péči dostáváme všichni stejnou (nyní za působení dr. Rátha ovšem všichni horší); dokonce je nelegální si na lepší péči extra připlatit. A sociální pojištění je snad ještě solidárnější, ač to tak nevypadá - pilný a pracovitý bohatec nedostává žádné socdávky a příspěvky, je čistým přispěvatelem, zato k stáru je obdařen nivelizovaně mizerným důchodem (a od jisté nevelké výše mzdy platí jen na důchodové pojištění měsíčně víc, než má naději dostat k stáru měsíčně důchodu).

Správně napsal brok: Solidarita může být jen tak velká, aby těm, kteří ji platí příliš nevadila a těm, kteří ji přijímají stačila v nejnutnějších případech. To nejnutnějších bych podtrhl.  Neboť solidarita je hezká věc, ale nejlepší pomocnou ruku každý nalezne na konci vlastního ramene.

Petr L. 23.8.2006 13:22

Re: Re: Re: Re: Sedláku, do Vašeho domu může vniknout skupina

Já nemluvím o lpění na životě ale o naivní představě, že si budu hrát na domobranu a budu suplovat armádu. Obrana jednotlivce proti násilí je něco jiného - tam bychom se jistě shodli.;-)

Jura Jurax 23.8.2006 13:22

Re: Re: daň není ani spravedlivá ani nespravedlivá

Ach jo, není zde psáno jen o obchodnících. Ale uvědomte si, že píle a um konstruktérů, dělníků se realizuje až tehdy, až je to, co je vymyšleno a vyrobeno, taky prodáno (a peníz je na kontě), neboť teprve tehdy ti konstruktéři, dělníci, ředitelé i obchodníci mohou dostat výplatu. Takže tihle všichni včetně obchodníků tvoří tým (i když tohle mnozí nechápou).

Je fakt, že na rozdělení těch peněz na kontě do výplat jsou názory různé (neboť ať si říka kdo chce co chce, nejvíc se nadřu já ...:-D). Ale na to už tady odpovídali fundovanější.

Sherry 23.8.2006 13:18

Re: Re: spravedlivá daň

Všeho dočasu. KSČSSD směřuje přímou cestou k tomu, aby si každý vydělal za časovou jednotku strávenou v zaměstnání na stejné statky bez ohledu na hodnotu odvedené práce, tj. aby superkvalifikovaný analytik vydělal za hodinu své práce na stejná tři piva na stojáka v bufetu jako kopáč. Žádný jiný cíl tzv. solidarita reprezentovaná progresivní daní a sociálními dávkami nemá.

A není to cíl jenom KSČSSD, je to cíl nejméně poloviny české populace! Chcete důkaz?

Kolika řidičům vadí absolutní rovnost před novým zákonem o provozu na pozemních komunikacích? Kolika řidičům vadí výše pokut za přestupky, která nezohledňuje to, že pro majitele 20-leté škodárny znamená pokuta smrt hlady, kdežto pro majitele nablýskaného jaguára je to smrkanec, cena velice skromné večeře ve dvou? Kolik řidičů se ztotožňuje s názorem, že výše pokuty by měla být odvozena od ceny auta? Kolik řidičů se zaobírá vymýšlením metod, kterak zajistit, aby pokuta byla pro všechny řidiče stejně citelná? Nejsou naprosto stejné úvahy - vydělat si za stejný čas na pokuty za stejný počet stejných přestupků jako na stejný počet stejných piv?

Blue Cat 23.8.2006 13:11

Re: Neni spravedliva.

Souhlas, ale aspoň přiblížení snížením daňové progrese

Sedlák 23.8.2006 13:11

Re: Re: Re: Sedláku, do Vašeho domu může vniknout skupina

To záleží jak lpíte na životě. Já ani ne. Radši skončím prostřílený než z rakovinou v pr...

Petr L. 23.8.2006 13:00

Re: Re: Sedláku, do Vašeho domu může vniknout skupina

Trochu OT:  To jsou silný řeči. Měl jste někdy zbraň alespoň v ruce ??? Já jich mám plný trezor, troufám si říct , že s nima umím i zacházet, ale takovýto demagogický výlev bych si netroufnul vypustit.

Jirka ( původní) 23.8.2006 12:56

Re: Sedláku, do Vašeho domu může vniknout skupina

Příteli, tohle se může stát i v Čechách......jenom nedejbože , aby jste útočníkům odporoval třeba i verbálně, mohli by Vás zažalovat za rasizmus , pomluvu......a z báně byste se dostal asi o 5 měsíců později než ta banda útočníků. O co je jednoduši, mít doma brokovnici a jestli mi někdo vleze do domu nepozván tak by měl smůlu, že ano.

Láďa 23.8.2006 12:55

Re: Není to tak jednoduché

Teoreticky s Vámi souhlasím v konkrétní praxi ale věci vypadají jinak. Např. faktická odpovědnost lékaře je dnes výhradně a pouze deklarovaným pojmem (o soudcích ani nemluvě).  Pokud např. něco "zmastí" řemeslník nebo dělník, musí vzniklý zmetek opravit nebo nahradit. Avšak politik, státní úředník, lékař, bankéř, soudce a mnoho jiných nic podobného ani náhodou nedělá. Zkrátka a dobře - osobní odpovědnost je v těchto případech téměř nevymahatelná.

Jura Jurax 23.8.2006 12:50

Re: Jaká by byla spravedlivá sazba daně

Nad 100% :-D

Jura Jurax 23.8.2006 12:49

Re: spravedlivé?

R^R^R^

Já si ovšem na rozdíl od Vás připadám nejen jako osel, nýbrž i jako vůl.

Sedlák 23.8.2006 12:39

Re: Sedláku, do Vašeho domu může vniknout skupina

Stačí abych měl právo na zbraň a to jakoukoli, pak už se nás pár (a to vím), kde žiji dá dohromady a postaráme se sami a lépe, než tento stát z naší slavnou lidovou armádou.

Frantisek 23.8.2006 12:32

Re: daň není ani spravedlivá ani nespravedlivá

Nevim, jestli Vase oduvodneni, proc maji mit obchodnici vetsi prijem (ze prodat je tezsi, nez neco vymyslet a vyrobit) trosku nekulha. Proc tem obchodnikum v krachujicich podnicich nepridali jeste vice anebo jeste neprijmuli dalsi a dalsi obchodniky a podnik by byl zachranen. Jak by to bylo snadne.... Problem asi bude nekde jinde....

občan z kraje města 23.8.2006 12:14

ano, tak to taky fungovalo

to však stát nebyl takový otesánek. Stát se inspiroval od mafie, výběr výpalného je nejlepší způsob podnikání.

občan z kraje města 23.8.2006 12:09

ano, potvrzuje jak je v obraze

Taky se neživím fyzikou, kterou jsem vystudoval.

I-Worm 23.8.2006 12:00

Jaká by byla spravedlivá sazba daně

třeba pro takového soudruha Tvrdíka, když byl v čele aerolinií?

Pitlyk 23.8.2006 11:57

Ve středověku existovaly desátky

Desátek znamená, že každý, kdo ve středověku něco vyprodukoval, musel vrchnosti odvést 1/10 z této produkce. Byla to vlastně forma středověké rovné daně. Pokud někdo vyprodukoval více, protože byl schopnější nebo měl prostě jen lepší podmínky než ti druzí, odvedl více.  Nevím, proč by dnešní lidé pokud vyprodukují více než druzí, méně úspěšní měli odvádět více než "desátek". Myslím, že je to dostatečná forma solidarity s úspěšných s méně úspěšnými.

jiri_happy 23.8.2006 11:53

re:rovná daň

Je zvláštní kolik diskuze vyvolala rovná daň. Přitom na sociálním a zdravotním tkzv. pojištění odvádí většina lidí více než na dani z příjmu. Tyto daňě (jsou to opravdu daně) deformují daňový systém daleko více. V polemice je často používáno slovo solidarita. Bez vysvětlení koho s kým, je to nic neříkající slovo. Např. v systému zdravotního pojištění bych chápal pojem solidarita jako solidaritu zdravého s nemocným, potom by se jednalo o pojištění. Současná zdravotní daň zná solidaritu pouze bohatého s chudým. Nejspravedlnější daní je DPH. Šlo by všechny daně z příjmu i další daně zrušit a nechat pouze DPH dostatečně vysoké,aby naplnila státní pokladnu. Výhodou tohoto systému je snadnost výběru, jednoduchost a hlavně DPH je postihuje i šedou ekonomiku.

JJ 23.8.2006 11:46

Souhlas

Jenom dodam, ze v otevrene ekonomice to znamena, ze se k nam budou stehovat monterny a provozy s vyssi pridanou hodnotou (potrebujici zaplacene odborniky a managery) budou jinde. Ale to presne CSSd/ KSCm potrebuje, jinak by sli do kytek.

Jo a ten zert s vysokym ohodnocenim fyziku spolecnosti se autorovi fakt povedl.

Mard 23.8.2006 11:45

Re: Re: blábol

No Borg to měl složitější, ale všechny naše banky mají pobočky v daňových rájích a stejně tak i většina velkých firem. Proč má asi ČSOB dceřinku na Kajmanských ostrovech, zřemě tam poskytují služby pro české turisty :-) :-). Ti opravdu bohatí lidé se mohou zdanění vyhnout, náklady na daňovou optimalizaci jsou tak cca 3000 USD ročně + práce kolem. Jediný kdo se tomu nevyhne je běžný zaměstnanec, který obvykle nemá jinou možnost, než že mu zaměstnavatel strhne zálohu na daň.

Mard 23.8.2006 11:40

Re: Re: Není to náhodou jinak?

A jiným slovem též snaha okrást (i když legálně) ty bohatší o jejich peníze.

Mard 23.8.2006 11:31

Re: spravedlivá daň

Ana. fixní paušální daň na hlavu je nespravedlivějším řešením podílu na službách poskytovaných státem. Když je nespravedlivé prodávat lístky za dvojí ceny, tak proč služby státu mohou mít různou cenu?

Mard 23.8.2006 11:28

Re: to je náhled marxistické ekonomie

Děkuji, napsal jste to dobře. Chtěl bych doplnit, že nejlépe lze absurditu pochopit na krajnich mezich. Nulové daně a maximální 100% daně. Nulová daň vede k tomu, že ti co umí prodat svou práci, získají vše a solidarita je dána jen prakticky jejich dary a dobrou vůlí. Na druhé straně 100% daň umožňuje rozdělit podle potřeb všechny peníze, ale všichni co umí prodat svou práci se na to vykašlou, neboť jejich příjem vůbec nezávisí na jejich práci. To vede k tomu že posléze není co rozdělovat.

Historik - pamětník 23.8.2006 11:26

Sedláku, do Vašeho domu může vniknout skupina

ozbrojenců, Vás zabijí, manželku znásilní a pak ji rovněž zabijí, dětem pro zábavu usekají ručičky, co mohou odnést odnesou a barák vypálí.

Taková je realita v zemích, jejichž obyvatelé se snaží všemožně dostat do Evropy a tuto "kulturu" importovat sebou. Podobně se sem hrnou lidé s vyšší, leč z našeho hlediska též nepřijatelnou kulturou.

Kdo a jak jim v tom zabrání, když tu armádu "nepotřebujete"??? Zatím jim v tom brání armády jiných států, leč nedostatečně, v důsledku politiky svých vlád...

Kryštof 23.8.2006 11:11

Re: Spravedlivá daň ?

Proti tvrzení "čerpání stejných služeb státu" jsem slyšel jeden velmi zábavný argument. Vlastně smutný.

Policii potřebují bohatí - ti se musí chránit před zloději více. Chudý nic nemá, takže mu kriminalita nevadí. A policie ho jen buzeruje za špatný technický stav jeho Š120.

Tak proč by policii neměli platit CELOU jen bohatí?

Tahle přemýšlejí naši voliči levicových stran...

brok 23.8.2006 11:10

Re: blábol

Byl jednou jeden švédský tenista, který se pokusil o vliv trhu na daně tím, že se ze Švédska vystěhoval do Monaka. Snížil si daně řádově, ale Švédové ho hroyně neměli rádi. Myslím si, že tahle možnost je k využití pro každého, ale ne každý ji chce využít. Pro osoby s vysokým platem a tedy i vysokou daní je snadné získat pracovní povolení prakticky kdekoliv (osobně znám Číňana, který během týdne získal pracovní povolení v USA). Stačí jen uveřejnit seznam daňových rájů.

občan z kraje města 23.8.2006 11:08

to je náhled marxistické ekonomie

Nejde totiž jen o výši mzdy, ale i o ceny produktů. Cena práce je určována její užitečností a poptávkou po ní. Výsledné rozdíly v ceně- tedy mzdě hrají rozhodující motivační roli pro lidi, kteří se rozhodují, jakou práci budou dělat. Progresivní zdanění rozdíly nivelizuje a tím ztěžuje schopnost optimálně nasytit trh práce. V důsledku jsou pak profese v nichž je přebytek pracovníků a nízká poptávka tak sníží cenu práce až po její hodnotu a naopak profese ve kterých poptávka vyhnala cenu práce k hodnotám, které jsou pro mnoho zaměstnavatelů nepřijatelné. Autor má zřejmě málo zkušeností s lidmi, kteří nejsou ochotni prodat svoji práci lacino a neuvědomuje si, že je zajímá čistý příjem což v důsledku s přičtením progresivní daně vede ke zvýšení ceny této práce. A v důsledku růst nákladů, zvýší ceny produktů, které se stanou ještě méně dostupné těm, kteří málo vydělávají. Ve výsledku se pak ta naivně očekávaná solidarita stejně nerealizuje, protože ten kdo peníze vydělat umí, si je vydělá stejně a ten, kdo ne na tom bude blbě při jakémkoliv přerozdělování. Ovšem, když se v důsledku uškodí všem, může se to těm co nemají co ztratit líbit. A to se podle mně děje.