Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Jaká je budoucnost elektromobilů a hybridů
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
vita 11.7.2008 17:48Re: Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech Jste si jistá, že v jednom litru řepkového oleje je stejně energie jako v jednom litru nafty? Jste si jistá, že jste do obou cen započítala všechny daně? |
ZocelenyDrapalik 11.7.2008 19:20Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech Jsem si jistej, ze na jeden litr oleje ujedu jako na 1 litr nafty. A to je asi tak vsechno co potrebujete vedet. |
Lájoš B. 11.7.2008 20:58Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech A kolik toho na ten olej najedete do zničení motoru ? |
ZocelenyDrapalik 11.7.2008 23:35Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech Stejne jako na ropne palivo, pokud bude mit odpovidajici upravy. Ale presne o tom hovorim - automobilky rostlinne oleje ignoruji. Pro naftu motory konstrukcne optimalizovaly desitky let. Kdyby podobne ty motory pripravili na r. olej, tak by vas dnes podobna namitka ani nenapadla a rostl. olej by byl beznym palivem. |
Honza42 11.7.2008 17:59Re: Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech Kdypak jste ho kupovala za 12 Kč, že bych si tam taky zašel. Jinak zemědělství je dotováno horem dolem, pokud jste si nevšimla. A jste to Vy sama, kdo to dotuje, z Vašich daní je to. |
Anděla 11.7.2008 20:14Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech Nikoliv za 12 Kč nýbrž za 12 korun (jiných než č). Takže já zřejmě dotuju tu finální cenu v Lidlu tomu sedlákovi, dopravcům, tomu potravinářskému podniku a Lidlu. Zřejmě jsou tedy dotace na 1 litr řepkového oleje asi ve výši tak 30 korun (ne "č"). A teď tu o Červené karkulce. |
Honza42 11.7.2008 21:00Blondýna? |
ZocelenyDrapalik 11.7.2008 23:38Re: Blondýna? Alfasamec? |
Stoura 11.7.2008 18:42Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech To snížení spotřeby je pouze asi o čtvrtinu. Rekuperace má účinnost kolem 50%, půlka energie stejně padne na překonání jízdních odporů, zase se musí tahat těžší auto, protože akumulátor něco váží. Biopaliva jsou (alespoň v Evropě) dost nevýhodná. |
ZocelenyDrapalik 11.7.2008 19:29Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech Udava se asi 1/3 usporena diky rekuperaci. Neni to mnoho, ale kdyby CR mela o tretinu nizsi spotrebu ropy, tak jsou to obrovska cisla. Vaha akumulatoru ma minimalni vliv, protoze vyssi hmotnost baterie "akumuluje" vyssi energii pri akceleraci, kterou pak odevzda pri deceleraci - rekuperaci. Zvyseni jizdnich odporu diky par desitkam kilo je minimalni. Plug-in hybridy potom jeste cast spotreby ropy prenesou na elektrarny. Takze moznost srazit spotrebu ropnych paliv v doprave na 1/2 je behem par let realna. Biopaliva jsou docela vyhodna, ale ne ty prosazovana zemedelskou loby, ale surove rostlinne oleje ( bohuzel automobilky je ignoruji) a biopaliva druhe generace (ktera se teprve rozbihaji). |
Stoura 11.7.2008 23:47Re: Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech tu tretinu usetrite jen ve meste nebo kopcich. Na rovnych silnicich je spotreba stejna jako bez rekuperace. Vysledkem by bylo usetreni neco mezi 10-20 procent ropy v doprave. |
ZocelenyDrapalik 12.7.2008 16:12Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech I na rovnych silnicich, dokonce i na dalnici sestava jizda v dnesnim provozu z neustalych zrychlovani, zpomalovani ci akceleraci pri predjizdeni. To vse se da resit s pomoci rekuperace. Stejnetak vsechny elektricke systemy - klima, svetla, radia, posilovace atd mohou pouzivat energii z rekuperace a to po celou dobu jizdy. Systemy plug-in, ktere se pripravuji na rok 2010 dokazi navic poresit denne 30-60 km elektrinou ze site. 10-20% je udaj pro stare Priusy. Nove konstrukce jsou jiz daleko dale. Ale i kdyby to bylo jen 20%, tak je to v celorepublikove bilanci obrovske cislo. |
hans 17.7.2008 20:45Re: Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech Biopaliva jsou slepá ulička.Za pár let nebude co do huby nemluvě o kácení lesů kvůli pěstování řepky či jiných palivových plodin.Podívejte se okolo sebe.Žlutých polí bÿlo jak nasr... Tam kde rostlo obilí brambory tam roste ten žlutý smradlavý sajrajt. |
. 11.7.2008 13:19. |
Schumacher 11.7.2008 12:06Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby. |
Charlie 11.7.2008 12:34Re: Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby. Vyrobit vodík elektrolyzou přímo na místě spotřeby není problém. Skladování vodíku v autě je problém. |
liberal shark 11.7.2008 13:37Re: Re: Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby. Naopak, automobilové nádrže a distribuční zařízení na vodík jsou vyřešené. Problém je energetická (a environmentální) náročnost výroby vodíku. |
honzak 11.7.2008 14:07Re: Re: Re: Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby. ty nádrže v osobních autech snad opravdu fungují. O nádržích pro náklaďák jsem ještě neslyšel (ale může to být moje chyba). |
vita 11.7.2008 14:46Re: Re: Re: Re: Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby. V autobusech fungují. Mají je třeba v Amsterodamu. Problém je s obsluhou, předpisy, opravami apod - pořád je to jako v muničce, všude čidla, střecha na pérech, postupy laboratorní... Dát to do ruky obyčejným mechanikům, tak je Amster děravej jak ementál. |
Charlie 11.7.2008 14:16Noční proud z JE je takřka zadarmo. Proč ho nevyužít na jednoduchou elektrolysu ? |
Mirek 11.7.2008 20:28Re: Noční proud z JE je takřka zadarmo. Nic není zadarmo, ty chytrolíne. Pro rozklad vody se díky (ne)účinnsti procesu spotřebuje více energie, než se jí získá následným spálením vzniklých plynů. Dané zařízení taky nepřiletí z Marsu, problémy se skladováním vodíku nemají jenom ti, kteří o tom nic neví, vodíkový motor se nedá udělat jen tak levou zadní. Běž raději na pivo a tam kecej o počasí! |
Schumacher 11.7.2008 14:49Vyrobit účinně vodík je problém. Nízká účinnost elektrolýzy. Ostatní způsoby jsou technologicky náročné. Vodík lze dopravovat plynovodem tak jako zemní plyn. Skladovat lze v tlakové láhvi nebo krátkodobě v termosce. Při havárii je bezpečnější než benzín. Jediným bezpečnostním problémem je parkování v garážích. |
Talián 11.7.2008 22:15Re: Vyrobit účinně vodík je problém. Dotaz:: Zkoušel jste utěsnit systém pro vodík? Občas se dělají vodíkem chlazené el. točivé stroje a je to problém. On vodík dokáže procházet i i ocelovou stěnou. Proč myslíte, že bylo svařování vodíkem omezeno jen na případy, kdy se potřebuje plamen o vysoké teplotě. Malér je i rychlost hoření vodíku v potrubí. Když dojde k zášlehu, máte velkou naději na průlet po oběžné dráze. |
Stanislav Ševeček 11.7.2008 12:05Centrální úložiště vyhořelých elmobilních baterií (každá bude vážit tak dvěstapadesát kilo) nám zkrášlí krajinu. Budou pod zemí a nahoře bude trčet jenom věž se zeleným melounem na vrcholu. Ledaže ... je místní obyvatelstvo v referendech, podpořených štafetovou stávkou sosanů a tamášů, zakáže a pak se budou kupit na ulicích a nadohled žádná Akce Zet. |
Lájoš B. 11.7.2008 12:17Re: Centrální úložiště vyhořelých Jak vidno, vám recyklace neříká nic a podle toho taky melete kraviny. |
Honza42 11.7.2008 14:19Re: Re: Centrální úložiště vyhořelých Ale říká, třeba recyklace starých pneu, co jsou jimi zavezena již celá údolí . |
Lájoš B. 11.7.2008 15:12Re: Re: Re: Centrální úložiště vyhořelých No vidíte, jak jste hloupej. To totiž není žádná recyklace. |
Honza42 11.7.2008 18:00Re: Re: Re: Re: Centrální úložiště vyhořelých No právě. |
ZocelenyDrapalik 11.7.2008 16:20Re: Centrální úložiště vyhořelých Nejak Vam uniklo, ze i soucasna auta maji cca 10kilo tezke aku. A kde se valeji stovky tun pouzitych olovenych akumulatoru? Ze jste o nich nikdy neslysel? To znamena, ze recyklace ve skutecnosti neni takovy problem, jak se snazi nekdo tvrdit. |
Jiho 11.7.2008 12:00Výroba H2 Přímo ideální šance pro obnovitelné (a tedy nekonečné) zdroje. Fabrika na H2 nebo jiné palivo pro automobilový pohon vyráběné nějakým procesem pomocí elektřiny by s klidem mohla mít vedle sebe PV areál a ekonomika by se dělala podle průměrného ročního svitu. Že v noci nesvítí slunce a někdy přijde sněhová bouřka by nevadilo, na rozdíl od 7/24 potřeby v domácnostech. Musím vás zklamat, současná jaderná energetika prostě nemá dost zdrojů uranu, aby tohle mohla obhospodařovat. Teď dává celosvětově 5% energie a jede z 1/2 na sekundární zdroje (ruské jaderné hlavice). Čili by se těžba a zpracování uranu muselo zvýšit aspoň 10x-20x, aby to mělo smysl a tolik ložisek není nebo už jsou za hranicí energetické návratnosti. Až přijdou ty nové zázračné reaktory, fúze, apod., pak to můžeme používat, zatím nám nic jiného než solární zdroje nezbývá |