15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 8.2.2020 21:33

No, hlavně se dělají úplně jinak, než to tady prezentuje naše malá hloupoučká UI. ;-D

O. Istvanfy 8.2.2020 17:35

Prostitútky určite elektomobily uvítajú. Čo s tou polhodinkou, kým sa Vám nabije baterka?:-)

P. Grigar 8.2.2020 19:04

.. pojďte slečno na moment, šaty tíží jako cent. ;-D

V. Mokrý 8.2.2020 19:33

Na to měl už 100let.

J. Lukavsky 9.2.2020 9:42

"Pokud se elektromobil, SOLÁRY, VĚTRNÍKY, ŘEPKA... prosadí přirozenou cestou v konkurenci, nic proti tomu" Ano máte pravdu. To platí ale i v politice. Družstva byla dávno před bolševiky, ale dobrovolná a oboustranně výhodná. Až potom se začalo tlačit na pilu! A podle toho to dopadlo. Zajímavé je, že v NDR, která se tvářila jako Rudá bašta znárodnili jen velké banky, továrny, ale hospody, živnostníci,sedláci atd. zůstali soukromí! Já byl docela překvapen, když jsem poprvé do NDR přijel. Prostě symbol NDR "ředvička" navrch rudá, uvnitř bílá. Proto také NDR docela prosperovala ekonomicky. J.L. end

J. Jurax 8.2.2020 17:23

Musíte furt upozorňovat na nedokonalost své UI?

R. Langer 8.2.2020 18:06

To jsou zase bláboly, ty naše malá hloupoučká UI. :-P

K. Wágner 8.2.2020 18:45

Tak to asi stejně, jako pak Kulhánek, podle Vás, pane Pivodo, dopadne zřejmě i Institut Equilibrium, na který je v článku odkaz, že...? ;-)

P. Grigar 8.2.2020 18:48

.. dopadnou tak všichni, kteří neabsolvovali páně Pivodův kurs Inovace.

M. Pivoda 8.2.2020 19:32

Dopadnou tak pravděpodobně všichni, kdo nestudovali rozvratnou inovaci (disruptive innovation) od inovačního guru, Profesora na Harvard Business School, C. M. Christensena.

Jako zajímavost pro P. Grigara mohu uvést knihu (s podpisem), kterou jsem na Harvard Business School, získal od jiného Profesora R. Christensena. Byl to asi otec, nebo nějaký jiný příbuzný, Profesora C. M. Christensena, který byl původně manažerem podniku s elektronikou. Profesor C. M. Christensen zemřel asi před měsícem.

Na Harvard v USA (na velmi krátkou dobu) jsem se dostal až poté, co jsem byl vyhozen z VUT Brno.

P. Grigar 8.2.2020 20:08

..inu, já zase v mládí slýchal(často až přečasto..) že špatně dopadne každý, kdo nezná inovativní myšlenky Marxe a Engelse, opětovně inovované Stalinem a Leninem. Inovace na druhou..

Kdysi jsem v antikvariátu vyhrabal a za 2Kč koupil inovativní Kapitál, podepsaný samotným Zápotockým. Ale byly v něm stejné hovadiny, jako v jiném, nesignovaném. Buďte rád, že vás z VUT nevyhodili komunisti v době budování socialismu, jako se to stalo jiným. Ti se na Harvard nedostali.. :-(

M. Pivoda 8.2.2020 20:12

Je vidět, že jste nepřiměřeně postižen dobou minulého reálného socialismu.

R. Langer 8.2.2020 20:34

To ty taky, ty naše malá hloupoučká UI, ale jsi tak hloupoučká, že si ani neuvědomuješ, že tady ze sebe sypeš furt ty do tebe zažraná marxistická moudra. ;-D

J. Jurax 9.2.2020 12:32

To víte, někde a pro někoho mohou být inovativní ...

P. Grigar 9.2.2020 8:45

..ano, svým způsobem máte pravdu, jsem postižen minulou dobou. Mým postižením je paměť. Pamatuji si velmi dobře, jak zatočili komunisti s mnoha lidmi, kteří odmítli jakoukoli spolupráci s nimi. Bez ohledu na vzdělání, s vysokoškolským diplomem šli do dolů, do kravína, k lopatě. Buďte rád, že vás komunisti nějak přehlédli a mohl jste své vzdělání využívat k vlastnímu prospěchu.U lopaty by vám nebylo k ničemu a po listopadu 1989 by pro vás Harvard byl jen prázdným pojmem.

V. Kolman 8.2.2020 21:37

R^

H. Paculová 8.2.2020 18:55

A pane Kulhánku, na ty inovace jste přišel v té době, kdy jste působil jako systémový analytik na Ministerstvu základního průmyslu na Kubě ?

H. Paculová 8.2.2020 18:59

Pardon, mělo tam být "A pane Pivodo, na ty inovace..."

Moc se omlouvám panu Kulhánkovi, který se mi tam jaksi připletl. Ale ten nejspíše tuto diskuzi nečte ;-)

M. Pivoda 8.2.2020 19:21

Milostivá paní H. Paculová

Inovacemi jsem se zabýval již po svém nástupu ze školy do velkého strojírenského podniku v Brně (8000 zaměstnanců). A získal jsem tam i Diplom nejlepšího mladého zlepšovatele opodniku: jako strojní inženýr konstruktér, tak i systémový analytik u počítače IBM 370/145.

Během svého pobytu na Ústavu teorie a metod řízení, VUT Brno, jsem nastudoval španělštinu. A proto jsem pak jsem odjel (v roce 1986) na 9. měsíců jako systémový analytik na Kubu. Žádný z komunistů neměl zájem o tak nevýhodný kontrakt. V Havaně na Ministerstvu základního průmyslu jsem pracoval u ruského počítače EC1055. Když ten počítač vydržel jet hodinu non-stop, tak to byl technologický zázrak.

A po návratu do Česka jsem se věnoval byznys aplikaci českého systému OLS umělé inteligence. Atd.

H. Paculová 8.2.2020 20:01

Takže si nakonec dobře rozumíte s tím kybernetikem z Institutu Equilibrium ?:-)

M. Pivoda 8.2.2020 20:10

Já jsem o Institutu Equilibrium zatím nic nestudoval.

Nemohu zde tedy být konkrétnější.

H. Paculová 8.2.2020 20:14

Stačí, když si najdete nahoře v tom článku toto:

A jak kybernetik Vladimír Mařík říká: „Důsledek bude ten, že všichni budeme mít elektromobily, pojedeme po dálnici, stane se nehoda, bude mráz, pět tisíc elektroaut spotřebuje svou energii, aby lidé neumrzli, nabíjecí stanice tam nejsou... Ráno na dálnici bude pět tisíc krabic a nikdo neví, co se má dít dál. Protože otázka odolnosti dopravního systému není nijak řešena.“

M. Pivoda 8.2.2020 20:43

Tato diskuze mne docela zdržuje od toho, co jsem dnes chtěl udělat. Ale budiž.

Budoucnost bude jiná.

V důsledku zavedení samořídících automobilů/elektromobilů, které budou více vytíženy, poklesne potřeba dopravních prostředků i parkovacích míst.

Již po roce 2025 se pro ekonomicky průměrného občana USA nevyplatí automobil vlastnit. Zaplatí za dopravní službu.

Nechápu, proč se na naši technologickou budoucnost lidé stále ptají ekonomy. Ani Maříkova kybernetika nestačí.

R. Langer 8.2.2020 21:14

;-D ;-D ;-D

R. Langer 8.2.2020 21:18

To postižení centrální jednotky musí být větší, než se zdá... ;-D

H. Paculová 8.2.2020 22:03

R^:-)

V. Petr 8.2.2020 22:30

Vaše myšlenka sdílené mobility není nová. Pamatuji si, že něco takového hlásal soudruh Chruščov už někdy počátkem 60 let...

R. Langer 8.2.2020 22:57

No však si to taky z té doby naše malá hloupoučká UI pamatuje, a dneska jí připadá, že je geniální a čeká na ni celý svět. S těmi novými komouši, když s těmi starými jí to nevyšlo, protože byla tak hloupoučká, že ji tehdy pro blbost odevšad vyhodily. ;-D

J. Jurax 9.2.2020 12:39

Ovšem tehdy to Nikita Sergejevič prosazoval spíš proto, že v sojuzu bylo čelověk mnógo, leč osobních aut malinko.

J. Jurax 9.2.2020 13:17

Radši tedy dělejte, co jste chtěl dělat ... :-)