3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Zpřesnění pravidel? Zakázat ten nesmysl

Povinná školní docházka se jako systém zrodila na přelomu novověku a středověku v Prusku, u nás ten princip převzala naše panovnice Marie Terezie. Školní řád zavedla v roce 1774 a skutečně povinnou školní docházku u nás zavedl Hasnerův zákon z roku 1869. Sumárně se dá říci, ta věc se osvědčila. Důkazem je světově ojedinělý řád a blahobyt panující v těch zemích, které tyto principy převzaly. Jsme teď svědky jejich demontáže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Berka 31.3.2016 11:08

Re: Jestli je Astone něco pobuřujícího,

Tak tak, dítě není ani pes a ani automobil... Jsou to živé bytosti.

V. Novák 31.3.2016 11:07

Re: Domácí vzdělávání často nahrazuje školní výuku

Učivo je nastavené tak, aby většina dětí stíhala. Dnes jsou snad dokonce zrušené i domcí úkoly, že prý proti lidským právům.

Kdo nestíhá, tomu je třeba pomoci. A mohou pomáhat rodiče, zvládnou-li, nebo můžou potomkovi zaplatit kondice. V Japonsku je běžné, že dítě jde ze školy na doučování a ty které nestíhají, i na doučování doučování. kantoři si z oho udělali dobrý kšeft.

To v ČR je zase zvykem kantora před prázdninami vyhodit, ať jde na podporu a k 1. září zase přijmout.

M. Malovec 31.3.2016 11:06

Neočkované,

přidušené děti porozené do vany si budou muset doma učit zdivočelí rodiče sami.

O. Kadlec 31.3.2016 11:05

Re: Jestli je Astone něco pobuřujícího,

Děti nepatří rodičům.

O. Kadlec 31.3.2016 11:04

Re: A co to nechat na rodičích?

Rodiče se starají o své zájmy, pokud mají možnost. My ji máme, a proto mi záleží hlavně na tom, aby lidi zkostnatělí jako Aston nezrušili domácí vzdělávání do roku 2018.

Ale protože mnoho voličů jsou zároveň rodiče, budou to mít lidi se starými představami o školství jako fabrice asi stále těžší se prosadit. Čeká je každoročně silnější a silnější odpor veřejnosti.

L. David 31.3.2016 11:04

Jestli je Astone něco pobuřujícího,

pak je to váš názor, podle něhož děti patří státu - nejspíše proto, aby je už od povinné mateřské školky vychovával k volbě sexuální orientace a podobným zvrhlostem, které do školství nezadržitelně pronikají.

Pokud byste to Astone nevěděl, děti patří rodičům, kteří je zplodili a je pouze a jenom na rodičích pro jaký způsob vzdělávání svých dětí se rozhodnou. A to i za použití pohlavku, či rákosky při nekázni, jejichž použití v našem rozvráceném a vzdělanostně stále ubožejším školství je dnes už hrdelním zločinem vyučujícího!

S. Donát 31.3.2016 11:04

Re: A co to nechat na rodičích?

Souhlasím. Asi se najdou případy, kdy to nemusí dopadnout úplně dobře, ale to se asi najdou i ve školách.

V. Novák 31.3.2016 11:03

Re: Učitelky neumí naučit školní látku - k tomu podotýkám,

To by ovšem učitelské povolání taky muselo být přitažlivé, aby byl převis zájemců a bylo z čeho vybírat.

Bohužel, vybrat si "kariéru" učitele, znamená u nás být doživorním nuzákem a v poslední době i otloukánkem.

O. Uživatel 31.3.2016 11:00

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 31.3.2016 10:59

Re: Ještě k domácímu vzdělávání

Řešením je zřízení nulté třídy (resp. první od pěti). Jenomže zde budou děti, které ještě v pěti ready nejsou. Ty to budou mít těžké, pokud to bude povinné. A pokud to bude dobrovolná nultá třída, co si pak počít ve třídě první, kde se sejdou nulťáci s nenulťáky?

Žádný systém nemůže asi uspokojit všechny, jeho cílem by mělo být uspokojit většinu a zničit co nejmenší menšinu (třeba tím, že jim umožní individuální vzdělávání). Průměrnost je asi jeho prapodstatou. Záchrana jedinečnosti je na člověku samotném, v dětství na jeho rodičích. Různé vzdělávací individuální programy tomu samozřejmě mohou pomoci. Ale je to systém, ten vždycky trpí nešvary, spočívající v tom, že se v něm všemožní chytráci snaží uplatnit své "geniální" představy. Takže z mého pohledu je méně někdy více. Začnete s dobrým úmyslem a najednou tu máte hydru, na jedné straně vzdělávající v technikách análního sexu a na druhé straně popularizující islám.

O. Uživatel 31.3.2016 10:59

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 31.3.2016 10:56

Ano, Astone, řád je základem dobra. Ten, který dokáže

řídit tzv. společenství, já říkám občanstvo a popletové společnost, tedy řád samovzniklý lidskou aktivitou, ne jejich záměry, tedy řád spontánní, je přímo předpokladem pro správnou spořádanost lidí. A právě tomu vyhovuje, že lidé jsou povinně vzděláváni v základních technických věcech, které jsou nutné pro co možná nejzručnější ovládnutí mechanismu adaptace právě na zmíněný na řád a jeho neefektivnějšího užití právě školami poučenými jednotlivci.

To je však jen část pravdy o školách. Ta druhá je doslova až děsivá. Ony totiž učí lidi spontánní řád nerespektovat, lépe řečeno, neučí je o něm vůbec a vtloukají žákům do hlav pravý opak toho, co by měly dělat. Přesvědčují je, že lidský svět lze zorganizovat a všechno vzdělání tomuto omylu podřizují. Stávají se tedy destruktorem uspořádanosti lidského světa a doslova v tomto smyslu největší škodnou, jakou si jen lze představit.

To se musí změnit. Je to směšné, tragické a zločinné zároveň. Je to jeden ze základních zločinů lidstva na sobě samém, o kterých tady stále píši. Zdá se dokonce, že ten největší vůbec... Dzp.

O. Uživatel 31.3.2016 10:56

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 31.3.2016 10:56

Tento článek

napsal výměnkář, který si v dnešním světě už nezvykne a nerozumí mu. To nebyl žádný autor science-fiction.

V. Vaclavik 31.3.2016 10:53

Re: FUJ

Jeste me napadlo, jak trefne se Neff strelil do nohy, kdyz si stezuje na to, ze gramatika dnes kulha, ovsem za skolsky kolektivisticky establishment se postavi celou svou vahou, domaci nejlepe zakazat, vsak uz jsem jinde psal, skrabni je a ukaze se rudy zaklad prakticky vsude kam se clovek vrtne.

O. Uživatel 31.3.2016 10:53

Uživatel požádal o vymazání
P. Jášek 31.3.2016 10:53

Re: No, na to, že

Když jsem to psal, tak tam měl na přelomu novověku a STAROVĚKU.

už to opravil...stejně to má špatně, středověk skončil objevením Ameriky...

K. Janyška 31.3.2016 10:53

Re: Ano, Astone, řád je základem dobra. Ten, který dokáže

Do složitějších věcí se nepouštějte... Dzp.

J. Chaloupka 31.3.2016 10:52

Učitelky neumí naučit školní látku - k tomu podotýkám,

že umět někoho něco naučit je talent svého druhu a z toho důvodu by měly být na pedagogických školách talentové zkoušky. To poznáte po deseti minutách, jestli tam talent je nebo není. Jinak totiž nepomohou ani tři vysoké školy.

J. Chaloupka 31.3.2016 10:49

Na domácí vzdělávání si troufne jen pár jedinců, ale

tzv. inkluze postihne všechny. Tam, kde je někdo na vozíku, ale mentálně na školu má, již myslím do školy chodí, resp. jezdí a prostě má nějaký způsob, jak se dostat do třídy. Rozumný ředitel to už zařídil. Ale nutit "momentálně zaostalé", aby místo speciální školy chodili s těmi ostatními, je sociální experiment na celé populaci. A to je podstatně horší. Ostatně pokud to nebude zastavenou soudím, že to dopadne tak, že bohatí budou své děti posílat do soukromých škol, kde žádní "momentálně zaostalí" nebudou, no a těm ostatním zbyde jen "džungle před tabulí". Jak jsme viděli třeba v dnes již historickém filmu "Panu učiteli s láskou".

J. Vobr 31.3.2016 10:48

JANYŠKA JE ARIADNINA NIŤ Z BLUDIŠTĚ NEVZDĚLANOSTI

:-)))

:-)))

JE I PŘÍKLAD ÚSPĚŠNÉ INKLUZE .... Z BLBA SE STAL SUPERMANAŽER !

K. Berka 31.3.2016 10:48

Vzdělávání nabízí řadu možností.

Zde je jedna z nich (nelekněte se)

http://1url.cz/ptzCl

J. Vobr 31.3.2016 10:45

JANYŠKA MÁ JEN ODS-PŘÍPRAVKU

.... a přesto je tady i jinde nejvzdělanější !!!

_______________________________________________

Tu-ááá.

J. Anděl 31.3.2016 10:39

Re: Mám na to jiný názor

Ani třeba takový Ježíš to neměl úplně jednoduché ;-). A později ti, co v něj nevěřili, nebo (ještě hůře) v něj věřili po svém.

Ale jo, je ještě pořád rozdíl mezi například postsocialistickými zeměmi, zeměmi Západní Evropy, USA atd. I když všechno se mění a v rámci dnešní politicko-korektní doktríny si nejsem jistý, co a kde je to lepší. Asi zrovna jak který aspekt.

J. Novotny 31.3.2016 10:38

Ještě k domácímu vzdělávání

V mnoha zemích začínají výuku dříve, než v ČR. Spousta dětí již v 5ti v pohodě zvládá písmena, čtení i psaní, je to nejlépe vidět na mladších sourozencích, ti většinou už čtou, když jdou do první třídy. Takže pokud je dítě připraveno na učící podněty v pěti letech, co s ním? I kdyby dostalo psychologický posudek, že je v poho do první třídy, tak tam bude nastupovat se sedmi či osmiletými a zažije si peklo.

Pokud je dítě připraveno přijímat učící podněty a nedostane je, tak zakrní a je vychováno k průměrnosti. Na průměrnosti je bohužel naše skolství postavené.

S. Lazárek 31.3.2016 10:37

Re: U nás doma je to nějak nahraně

Nevím jakou katedru jste tam studoval Vy, ale nic z toho co píšete, mi syn doma nehlásí. Možná to za Vás bylo jinak, nevím.

P. Hlosta 31.3.2016 10:33

Re: Domácí vzdělávání často nahrazuje školní výuku

O tom píši níže panu Novotnému, že nám je vlstní systém DOD - Dodělej doma. ;-))

P. Hlosta 31.3.2016 10:32

Re: U nás doma je to nějak nahraně

Mnohým absolventům FF UK to ale dalo hodně do jejich levicového pojetí světa, nebo alespoň k potřebě vnímat svět ideologicky ber kde ber. ;-)

P. Hlosta 31.3.2016 10:29

Re: Proč by nemohli rodiče děti vzdělávat sami?

On je zásadní problém v tom, že současnost se vyznačuje systémem DODO - Dodělej doma. To si zakoupíte nábytek a doma si jej složíte, ve škole se žák dozví, na které stránce najde informace a zadání úkolů a doma si tak doplní vědomost, na zahradu si zakoupí satbu a setbu a z návodu se doví, jak to udělat, aby se urodilo. Výsledky takového DODO pak jsou ukazatelem, jak dotyčný je schopný se uplatnit. Jsou i tací kutilové, co jsou si schopni z návodů opravit auto, postavit barák, vypěstovat úrodu, ovládnout teorii SŘLI, ba i vyčistit komín. České ručičky jsou výsledkem tohoto DODO, které bylo přes půlstoletí uplatňované v naší tak přizpůsobivé společnosti, že je nezdolatelená ani upřímně to myslícími politiky!

;-))

S. Lazárek 31.3.2016 10:28

Re: U nás doma je to nějak nahraně

Když na nic, tak ani na mně ne, to dá rozum, pane Hlosto.