24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

Ústavní soud odvrátil hanebnost

Tak přece to funguje a poslední rozhodnutí Ústavního soudu dokazuje, jak je důležitá nezávislost státní moci. Vláda hanebně vyhověla tlaku komunistů a socialistů retroaktivně zdanit církevní restituce, načež to Ústavní soud zarazil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Krčmář 16.10.2019 8:15

Jistě v pořádku,jen se před tím měl zajistit veškerý majetek ssm a pionýrů.

P. Kučera 16.10.2019 7:50

Pane Hlosto, kultura těla (cvičení) ano. Ale sport? Je to jen (asi nutná, ale pochybuji) kanalizace národoveckých a klanových pudů, která jen ničí zdraví a snaží se o pochybnou prestiž. Já bych sport nepodporoval, jen tělocvik.

M. Němec 16.10.2019 7:51

Někdo to bere šmahem, žádná solidarita :

- jsem ateista, všechno církevní ať si platěj farníci

- nejsem sportovec, všechno kolem sportu ať si platěj sportovci - to by stát ušetřil !!!

- jsem zdravej, všechno kolem doktorů, vyšetření a špitálů ať si platěj nemocní - to by stát ušetřil !!!

- nemám děti, všechny přídavky, příplatky a další zvýhodnění ať platěj ti, kteří děti maj ( např.školy a školy ) - to by stát ušetřil !!!

P. Hlosta 16.10.2019 8:06

Všechny silnice ať si platěj jen řidiči. To by stát ušetřil. Stejně tak letadla a jejich provoz, aby hradili jen ti, co poletí. To by stát ušetřil. Kdo má předky pohřbené na hřbitově, ten ať si na hřbitovy platí. To by stát ušetřil. Daně prostě zrušit, protože ty používá stát.;-D To byste ušetřil vy! ;-))

A. Pakosta 16.10.2019 7:47

Pane Krčmáři,

souhlasím s Vámi v tom, že by si měl člověk svůj text přečíst a opravit, než jej "pustí ven". Tím spíš Vás musím upozornit, že za čárkou ve větě se dává mezera (občas Vám chybí i ta čárka), ale zejména na shodu přísudku s podmětem ve Vaší větě "...církve by si měly financovat....".

A pak ještě dovolte poznámku, tak jako oni Vámi zmínění farníci, i ateista jako Vy (nebo já) má svou pevnou víru. Oni věří v existanci Boží, my věříme, že Bůh neexistuje. A každý jen tu svou má za jedinou....

M. Krčmář 16.10.2019 8:21

Vážený pane Pakosto,já jsem s pravopisem "na štíru" od mala,ač čtenář, proto taky nejsem spisovatelem.

J. Lukavsky 16.10.2019 9:02

"Oni věří v existanci Boží, my věříme, že Bůh neexistuje." No neexistenci něčeho nelze dokazovat. Existenci ano, u Boha je problém, že důkazy jsou jen nepřímé a tudíž zpochybnitelné. Takže ano, každý jen tu svou... J.L. end

A. Pakosta 16.10.2019 9:23

Jen jednu větu, pane Lukavský: Víra žádné důkazy nepotřebuje, tím se liší od racionálního přesvědčení.

J. Novák 16.10.2019 8:52

Jedněm "smlouva se státem" podle ÚS platí, druhým ne. Také jsem měl "smlouvu se státem" o náhradě za ztíženou možnost uplatnění, která nebude zdaněna a Kalousek ji hrdě zdanil. ÚS k tomu prohlásil, že je to možné, že byla "krize".

M. Krčmář 16.10.2019 9:07

No,že jsme si před zákonem rovni a někteří ještě rovnější je stará známá věc.

A. Kratochvíl 16.10.2019 7:15

Hanebné bylo zejména to, jakým způsobem byly církevní restituce protlačeny poslaneckou sněmovnou.Rv

J. Fridrich 16.10.2019 10:32

Znáte víc takových dobrých vtipů ? Podělte se s námi, at' se také zasmějeme....

M. Němec 16.10.2019 7:13

A co na to Klausml a trikolórníci ?

" Radši do toho nevrtat," poradil Klaus st. " I věřící jsou naši potenciální voliči a nemá smyslu je dráždit. Je třeba o tom víc mlčet ( tzv. Jakešova poučka z Červeného Hrádku )."

M. Němec 16.10.2019 7:29

" A co víc - já chci taky zádušní mši u sv.Víta," dodal Klaus st.

A tak vydal gestor Trikolóry pro věci zádušní, páter Tuřín, lakonický pokyn : " Do ničeho církevního nevrtat. Kam se vrtneme po čase, až se to rozjasní, vám bude včas sděleno."

J. Nový 16.10.2019 7:34

A vy jste se tak těšil, jak aurtomaticky zkritizujete cokoliv, co z Klasů vypadne, že?

A i kdyby schválili rozhodnutí ÚS, tak je stejně za něco zkritizujete, protože .....;-D

S. Tomáš 16.10.2019 7:13

Klid soudruhu, ať vám nějaká cévka... bez vás by ubyly zlodějské fóry

P. Hlosta 16.10.2019 7:08

Opět tu bublá ateistické posuzování církví, náboženské víry. Mně vždy překvapí jak jsou vyhrazení ateisté k faktu existence náboženské víry. Potřeba víry je zakotvená v genech, což ovšem člověku, říkající si ateista, nedochází. Lidé odešlí od náboženské víry hledají vždy za ni náhradu. Masový odchod od víry v Boha znamenal příklon k materialistickému vnímání světa, víru v politický směr. To byl i důvod úspěchu instalace jak nacismu, fašismu, tak i komunistických idejí. Kam to dovedli s takovou vírou s rozkladem morálního kodexu v její podstatě, už dnes ví snad každý.

Církve jsou společenství. Když ateista má averzi k církvi, měl by si uvědomit svůj zvrácený postoj. Podle něj by měl mít averzi třeba i k politickým stranám, hnutím a tedy k celému demokratickému systému. Je to anarchistické vnímání světa. Argumentace, že církve v historii(převážně středověké) se dopouštěly amorálností v hromadění majetku jsou irelevantní. Vždy byly a budou snahy o zneužití společenstev pro mocenské záměry.

To provází člověka od věků. Proti tomu byl vybudován, instalován morální kodex křesťanů stojící na základech židovského náboženství a Evropské národy v tom kodexu žily po dlouhá staletí. Během historicky kratičké doby se proměnila společnost ve většinově ateistickou. Ta sama sobě nerozumí, hledá něco, co by nahradilo náboženskou víru, vrátilo ji to respektování morálního kodexu shodného s křesťanstvím, ovšem bez Boha.

Tvrdím, že bez Boha vám to půjde jen stěží. Užijte si to své blouznivé hledání. Život je hodně kratičký na tak nemožný úkol. ;-)

M. Krčmář 16.10.2019 7:30

Proti víře většina z nás nic nemá,proti církvím ano, nikdy se nechovaly jako politické strany, nýbrž jako firmy,ta římskokatolická měla v Evropě po tisíciletí prakticky monopol a to "společenství" oveček neodvádělo desátek tak docela dobrovolně. Netvrdím, že církve ve společnosti nemají své místo,leč musí být jasně vymezeno. Odpor vůči těm restitucím ve většině společnosti vyvolalo jejich provedení.

P. Hlosta 16.10.2019 8:00

Když došlo(a netvrdím, že ne) k zneužívání církví v historii, měl byste vzít na vědomí, že tady ještě neexistoval stát, který by v dnešku měl mít odpovědnost za dávnou minulost. K odpovědnosti byste musel brát feudální představitele, tedy vlastníky těch útvarů společnosti. Cosi málo řešila prvorepubliková vláda zrušením uznávání šlechtických titulů a nároků na jejich mocenské ovládání společnosti ve státě. Proto nepovažuji za relevantní odvolávání se na historické souvislosti ve zneužívání církví k moci a k hromadění majetků.

J. Holíček 16.10.2019 7:48

;-O Tvrďte si co chcete. Jak se ukazuje, tak aktuálně má nejvíc věřících právě muslimský Bůh.

Všechno je relativní.:-)

A. Pakosta 16.10.2019 8:03

A co to podle Vás je, ten muslimský bůh? Uvědomte si, prosím, že pokud i jen jediné ze tří hlavních monoteistických náboženství má pravdu (v tom, že existuje jen jediný Bůh), potom nutně a nevyhnutelně všichni (židé, křesťané i mohamedáni) uctívají jednoho a téhož Boha, jen každý z nich svým způsobem.

J. Holíček 16.10.2019 8:14

;-O Já se s vámi nepřu. O to právě jde. Jde o tu víru, ve které pan Hlosta vidí jakési pravidla správného chování, které se od sebe ad hoc liší. A to velmi podstatně.

A. Pakosta 16.10.2019 8:36

Ano, to máte pravdu. Ač jediný Bůh, jejich víra je rozděluje. A že zrovna mohamedáni jsou ve své víře nejpevnější - inu to je dáno tím, že odpadnutí od víry se u nich trestá smrtí, a to ne že by viník šel před soud nebo tak něco. Jakmile se o něm roznese, že je odpadlík, je z něho lovná zvěř, kterýkoli "pravověrný" jej může beztrestně zabít a přivlastnit si jeho majetek - to je významná motivace , nemám pravdu?

J. Holíček 16.10.2019 9:28

;-O Tak vidíte, nejsme ve při. ;-)

I. Polák 16.10.2019 10:01

Větší blábol jsem od pana Hlosty ještě nečetl. Je to opravdu ten samý Hlosta, s jehož komentáři většinou tak na 98% souhlasím?

Ale to by bylo na delší povídání co je to víra a co je to církev.

Ano jsem ateista. Na rozdíl od asi milionu různých náboženství a církví je ateismus jen jeden.

D. Polanský 16.10.2019 7:08

Nelze se odvolávat na křesťanské hodnoty, když se mi to hodí, ale když ne, tak šup, vezmeme jim love, pánbíčkářům. Takové chování je totiž nekřesťanské. A pokud zde někdo blouzní o ateismu, obvykle ani neví, co to je.

L. Černín 16.10.2019 6:51

Rychetský ukázal Zemanovi, že mu Ústavní soud funguje.:-)

V. Mokrý 16.10.2019 6:55

Jde o to jak ?

L. Černín 16.10.2019 7:08

Názorně.:-)

J. Elias 16.10.2019 6:12

Naše církev BJB se restitucí zřekla. Měli jsme dostat 200 mil. na 2500 členů a přitom třeba ostravský sbor již předtím dostal zpět zabavenou modlitebnu. Tak jen pro doplnění mozaiky informací...