30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Ukázka politické slabomyslnosti

Odborníci spekulují, co tím Věci veřejné zamýšlely, když znovu otevřely koaličně dohodnutou kauzu církevních restitucí. Aby se o nich psalo v novinách? Na to mohli předáci této strany jít i jinak, mohli si sundat kalhoty a připojit se k recesistům, kteří v podvlékačkách jezdili v metru. Taky se o nich psalo v novinách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tesařík 11.1.2012 18:08

Re: F. Šimek zde dnes opakovaně předvádí svoji slabomyslnost.

on nic nereprezentoval.

F. Doušek 11.1.2012 19:18

Re: F. Šimek zde dnes opakovaně předvádí svoji slabomyslnost.

paní Brabencová, opět lituji, ale s tím, že boxoval se chlubil sám Šimek. Jednou jsem rozkliknul nějaké jihočeské noviny, tuším Písecké nebo Strakonické, a tam byl shodou okolností článek o vítězství boxera Františka Šimka. Docela normálně a slušně jsem se jej zeptal, zda se jedná o jeho osobu. Schytal jsem to, jak jinak.

P. Vandas 11.1.2012 18:00

Re: F. Šimek zde dnes opakovaně předvádí svoji slabomyslnost.

 Naprostý souhlas. Mě kritika také v žádném případě nevadí, nesmí se však týkat mě.:-):-):-)

P. Hofman 11.1.2012 18:04

Re: F. Šimek zde dnes opakovaně předvádí svoji slabomyslnost.

No jo, ale vy si to ale můžete dovolit, vy jste mlýn!

L. Brabencová 11.1.2012 18:05

Re: F. Šimek zde dnes opakovaně předvádí svoji slabomyslnost.

A přece se točí.

J. Tolman 11.1.2012 17:23

Trocha ekonomického pesimizmu

Mnozí ekonomičtí analytici se sice tváří, že všemu rozumí, ve skutečnosti ale - s nadsázkou řečeno - nerozumí ničemu. Tedy ničemu podstatnému pro tuto chvíli. Neuměli dostatečně jasně varovat před finanční krizí v roce 2008, nevědí, jak je nejlepší vyřešit situaci v Evropě. Nedokážou se shodnout na základních věcech, především co by krach eura přinesl. Jedni vidí katastrofu, druzí spásu. Diskuse o ekonomice proto v posledním roce spíš připomíná náboženství. Každý věříme tomu svému ekonomickému věroukovi a nejsme schopni se nad jejich argumenty a čísly dohodnout. Je proto nabíledni, že ekonomové nemohou mít monopol na výklad krize.

O. Uživatel 11.1.2012 17:28

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 11.1.2012 17:55

Re: Trocha ekonomického pesimizmu

Kdo to říkal, že ekonomové předvídají šest z pěti krizí, nebo tak nějak? Nějaký investor, který vysvětloval, že na taková varování se nedá zase vždycky dát?

O. Uživatel 11.1.2012 17:58

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 11.1.2012 18:08

Re: Trocha ekonomického pesimizmu

Akorát, že ten by na případný dotaz řekl něco ve stylu "já nevim, udělejte si to, jak chcete" :-)

O. Kadlec 11.1.2012 17:33

Re: Trocha ekonomického pesimizmu

Pane Tolman, teď jste vedle jak ta jedle. I ekonomický analytik je analytik, ne věštec. Předpovídat finanční krizi není jeho branže. Zato v analýze příčin a průběhu krize která BYLA je analytik žádaným odborníkem. Nic víc nic míň.

To není málo. Je dost důležité rozumět procesům, kterých jsem byli svědky, abychom si třeba nemysleli jako indiáni a ČSSD, že je to tím, že Topol ztratil mandát nebes.

J. Tolman 11.1.2012 17:21

Tak jak to je?

Petr Nečas odpovídal na tiskové konferenci na otázku, proč jeho vláda ještě nerozhodla o půjčce pro MMF.  Nečas prohlásil, že jeho kabinet pořád váhá, zda peníze půjčí, nebo nepůjčí. Důvodem prý jsou výdaje

několika miliard korun, které by musel český státní rozpočet uhradit na vyrovnání méně výhodného úroku, který měnový fond nabízí. A to nejsou malé peníze, prozradil Nečas přítomným. O zhruba deset minut později na téže tiskové konferenci padla otázka, co si premiér myslí o tom, že jeho koaliční partner Věci veřejné blokuje schválení církevních restitucí s argumentem, že restituce jsou spojeny s dvoumiliardovým ročním výdajem ze státního rozpočtu. Šlo tedy o velmi podobnou částku jako v prvním případě, reakce premiéra byla ovšem podstatně jiná: „Český státní rozpočet má víc než bilion korun, a dvě miliardy jsou proto mimo naši rozlišovací schopnost."

Takže proč jsou jednou dvě nebo tři miliardy zásadní problém, kvůli kterému ne pomůžeme spojencům v nouzi, a podruhé jsou mimo naši rozlišovací schopnost? A to celé během jedné tiskové konference v rozmezí několika minut?  Na tohle „zjištění" je důležité si vzpomenout ve chvíli, až nám bude Nečas nebo někdo z jeho kolegů tvrdit, že na pomoc při záchraně eura nemáme peníze. Pokud by Nečas chtěl a považoval to za důležité, peníze by našel, zvlášť když jde o velmi malou částku vzhledem k tomu, jaká pohroma hrozí české ekonomice v případě krachu eura. Jenže Nečas naši pomoc eurozóně, po níž za měsíc bude následovat ještě vážnější dilema o přístupu k více se integrující EU, za důležitou nepovažuje a to je pravým důvodem jeho „váhání".

L. Brabencová 11.1.2012 17:24

Re: Tak jak to je?

Co je to záchrana eurozony, co je to pomoc spojencům? Není to vyhazování peněz z okna?

P. Hofman 11.1.2012 17:29

Re: Tak jak to je?

Jak by mohlo. Nejedná se o dar, ale půjčku, která bude splacena. Velmi dobrá investice, nic víc a nic míň.

O. Uživatel 11.1.2012 17:34

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 11.1.2012 17:28

Re: Tak jak to je?

Je to tak, v obou případech jde o politická rozhodnutí dalekosáhlého dopadu a proto je miliarda jednou hodně podruhé málo.

M. Varadinková 11.1.2012 17:29

Re: Tak jak to je?

Zatímco ty milardy církvím (jakkoliv se mi to nelíbí) vyřeší náš letitý problém s neuzavřenými restitucemi, odblokují zablokovaný majetek a zajistí odluku církve od státu, tak miliardy na "spásu eura" jsou miliardy vyhozené doslova komínem, protože žádné euro nespasí. Navíc by byly vyhozené komínem nejen ty miliardy za rozdíl v úrocích, ale i ta devadestimiliardová půjčka jako taková.

O. Kadlec 11.1.2012 17:34

Re: Tak jak to je?

Madam já se těším na ten váš kyselý příspěvek za 5 let až tady Euro bude furt.

L. Brabencová 11.1.2012 17:37

Re: Tak jak to je?

V čem p.Varadinková neměla pravdu?

O. Kadlec 11.1.2012 18:21

Re: Tak jak to je?

Přece v tom že předpokládá že euro nelze zachránit.

J. Franke 11.1.2012 17:33

Re: Tak jak to je?

Pořád vidím pana Kopeckého v roli feldkuráta Katze: "To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou..."

Jo, když se žije nad poměry, přichází pád. Kdo pomůže krachující firmě, která ať už vlastní vinou, či pouhým neplacením faktur odběrateli, přijde o všechno? Měla by to býti banka, ale ty raději dají přednost "spolehlivým" dluhopisům.

Nasrat jim! A to je příliš slušně řečeno...

V. Hajková 11.1.2012 17:40

Re: Tak jak to je?

Veliký  souhlas-  a  největší  s  tou  předposlední  větou!!

O. Uživatel 11.1.2012 16:21

Uživatel požádal o vymazání
J. Stejskal 11.1.2012 16:29

Re: Trocha ekonom. optimismu:

Tuto zprávu si dám do bot, aby mne zahřála. Po oslavě bude následovat zdražení elektřiny.

O. Uživatel 11.1.2012 16:38

Uživatel požádal o vymazání
M. Martinovská 11.1.2012 16:58

Re: Trocha ekonom. optimismu:

Vždy zahřeje! Je vzácný, ohrožený a plachý, měl by být chráněný.

V. Hajková 11.1.2012 16:59

Re: Trocha ekonom. optimismu:

Kdo  by  měl  radost  ze  zdražování   energií-  ale  knučíte  na  špatném  hrobě.  Běžte poděkovat   soudružce  ŠEDIVÉ  z  ČSSD!!!!

J. Stejskal 11.1.2012 17:10

Re: Trocha ekonom. optimismu:

Nekňučím, hřeji se.

O. Uživatel 11.1.2012 16:20

Uživatel požádal o vymazání
M. Franková 11.1.2012 16:28

Re: Reparace za 2sv.v.?

Kdypakže jsou to v Německu volby??