1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Snadná odpověď

Prezident Václav Klaus odpověděl na otevřený dopis padesáti celebrit, které po něm žádají podporu referenda. "Nevím, zda signatáři otevřeného dopisu žádají referendum, nebo žádají-li odpověď NE," konstatoval diplomaticky. Samozřejmě, že žádají "Ne". Klaus se musí diplomaticky tvářit, že to neví. Byl by padlý na hlavu, kdyby to nevěděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Martin 14.7.2007 1:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojďme to zrkátit

rakousko je nasim spojencem v EU

Vasekpasek 14.7.2007 1:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojďme to zrkátit

Hm, jenomže to je spíš hospodářská organizace, nikoliv vojenská, takže tady bych o spojenectví nemluvil. Stejně to byla jen poznámka na okraj, protože souhlasím, že Rakousko je členem západního společenství a kdyby došlo tvrdé na tvrdé, bylo by nejspíš na stejné lodi

Martin 14.7.2007 1:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojďme to zrkátit

eu se zabyva mnohem vic zalezitostma, nez aby slo mluvit jen o hospodarsky organizaci, plany na vlastni vojensky sbor ci co nejjednotnejsi zahranicni politiku to jen potvrzuji

jedno nechapu, proc si svycarsko nestavi protiraketovou obranu, udajne je to takova nutnost pro nas pro vsechny a oni se bez ni obejdou /rakusaci taky nejak neplanuji jeji vystavbu/ :-D

Vasekpasek 14.7.2007 2:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojďme to zrkátit

Hm, jenomže to jsou právě jenom plány. EU obecně umí moc hezky plánovat, jenže skutek utek. A někdy jsou ty plány vyloženě na zabití.

Já zase nechápu, proč sem pořád taháte Švýcary a Rakušáky. Taháte z klobouku, co se zrovna hodí. Na Sudeťáckou notu jste mě nechytl, tak to zkoušíte jinak.

Martin 14.7.2007 2:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojďme to zrkátit

ze sudetacke noty jsem neustoupil, jen poukazal na absurditu tvrzeni o tom jak mame vyhovovat spojencum, vic to rozvadet nebylo treba

svycary a rakusaky sem taham docela zamerne, pokud je radar a protiraketovka takovou zivotni nutnosti, tak by se o ni mely starat vsechny zeme sveta a prinejmensim evropy

eu si docela dobre radi, uz pred mnoha lety se tvrdilo jak ji maastrich zabije, jak euro upadne, jak rozsireni ji znici atd. a ejhle nic z toho se nesplnilo.

Vasekpasek 14.7.2007 2:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojďme to zrkátit

Tu absurditu jste právě nijak neprokázal, protože jsem řekl, že jakýkoliv stát bude chtít vybudovat jakoukoliv obranu pro naše spojence, tak jsem pro.

Jak to řeší Švýcaři a Rakušané, to je jen jejich věc. Otázka je, jestli to řeší dobře. Dokážete ji zodpovědět?

Diskuze o EU nám zabere dalších 10 stran, což je už fakt dost od tématu.

Jdu spát, dobrou

Martin 14.7.2007 2:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojďme to zrkátit

absurditu jsem prokazal, napriklad tim, ze rakousko by lepe rozhodlo o temelinu :-D /take tvrdi jak je to pro nasi bezpecnost/ a nutnost extra smluv by prokazovala, ze NATO je nam k nicemu a ze rozhodnuti tehdy politiku bez referenda bylo mylne /a tudiz i ukazovalo, ze politici ve veci bezpecnosti rozhodovat nemaji/

pochybuji, ze byste prokazal, ze radar je dobre reseni a ze rakousky ci svycarsky pristup je spatny :-D

68 14.7.2007 1:02

Re: Pojďme to zrkátit

Nikdy nevíte! Prozatím, tedy v 01:04, tady nikdo není proti raketám a pro referendum. Zdá se, že vyhráváme!

vlk 14.7.2007 1:04

Mám pocit že tady pro referendum přeci jen někdo je. Minimálně vlk :-)

Vasekpasek 14.7.2007 1:11

Re: Mám pocit že tady pro referendum přeci jen někdo je. Minimálně vlk :-)

A taky Slava s Martinem. Je zajímavé, jak se shodují skupiny těch, kteří jsou pro referendum, a těch, kteří jsou proti radaru. Platí to samozřejmě i obráceně. Možná to souvisí s tím, jak by referendum asi dopadlo. Já osobně jsem pro radar a proti referendu, nicméně proti referendu bych byl, i kdyby bylo jasné, že radar schválí. Jak je to u druhé strany?

vlk 14.7.2007 1:17

Podle dosud dostupných informací mi radar nijak nevadí. Ale chtěl bych referendum (nejen o radaru:-)

68 14.7.2007 1:34

Re: Podle dosud dostupných informací mi radar nijak nevadí. Ale chtěl bych referendum (nejen o radaru:-)

Byl by to seznam dlouhý? O čem všem? (Snad bude kratší, když uvedete situace, kdy referenda dejme tomu netřeba - a spokojíme se s rozhodnutím našeho zvoleného vedení?)

vlk 14.7.2007 1:37

Vždyť jsem to psal hned na začátku...

Zatím mne napadly dvě otázky pro referendum - dělení federace a dlouhodobé umístění cizích vojsk se vzdáním se jurisdikce nad částí území

68 14.7.2007 2:51

Re: Vždyť jsem to psal hned na začátku...

Nevím, ale když se řekne "vzdání se části našeho území"  (části naší drahé vlasti), člověk si představí řekněme Moravu. Nebo Slezko, či Polabí. Ale těch pár hektarů na bývalém ruském cvičišti mi jaksi v mém povědomí naprosto nenarušuje celistvost republiky české. Pokud ovšem nechci buzerovat, nebo být puntičkář.

Michal 14.7.2007 0:43

z praxe, tedy jak se cítil člověk, když dopadají rakety

lze zrušit radar, a třeba i armádu..konečně policie je nefunkční již dnes..na Sicilii také policie není třeba....a jaké je tam bezpečí...V síti je dost materiálu, abychom byli podobných experimentů chráněni. Než ale začne fungovat školství a naučí těžit ze seriozních zdrojů, propad naší prestiže bude zbytečně hluboký. Život není hra ani film, byl jsem - neb nelze nenavštívit přátele v nouzi - když začalo bombardování vloni na severu Izraele. Daty v pasu doložím. Abych nepřekážel, pokud už má role naplněna, nevyhnul jsem se ani Sderot na jihu. Na rozdíl od Vás, neumím interpretovat, sdílet ten pocit, když už je to ve vzduchu. Jsem veterán, ale ten pocit v těle, který přes všechny rozumné zkušenosti převládne, rychle zvrátí i Vaše referendum. Budete informovat i o něm? Nebo nepotřebujeme užší spojenectví se stabilnější demokratickou zemí, než je poválečná Evropa?

 

Budu hledat diskusi na Vašich www. stránkách, abych tam popř. přispěl. Pan Kohák a pan Keller byli souhlasně přítomni za předsednickým stolem brutálně manipulující podprahové prezentaci jistého videa, které navíc měnilo kontext záběrů a tak spojovalo kambodžskou genocidu s operacemi (jistě že i nedokonalými ba občas i chybnými) spojenců. Když jsem se pokoušel v diskusi reagovat na jejich pasivitu, byl jsem jimi bez možnosti reakce nazván chartistou, což jsem skutečně nikdy nebyl ani sympatiemi. Už toto je důvod bojovat za radar nejen verbálně.Rusové sem letos investovali do různých aktivit dosti,aby byl důvod k odporu.

 

 

68 14.7.2007 0:47

Re: z praxe, tedy jak se cítil člověk, když dopadají rakety

O čem povídáte? (Neruda, tedy člověk nerudný, by řekl "plácáte".)

bigl 14.7.2007 0:32

Pár upřesnění

1. Nejsme agresor, paralela s Německem a Japonskem za druhé světové války je šíleně nemístná až urážlivá.

2. Radar a s ním spojená základna raket NEJSOU projektem NATO. NATO pouze řeklo, že nemá nic proti její instalaci. Mlžné a nezávazné úvahy o tom, že jednou, časem se může podobný systém rozvinout pod hlavičkou NATO, není správné vydávat za fakt, že radar je projektem NATO. Není a to je podstatný problém.

3. Řeči o darebáckých státech jsou hodně lacinou propagandou. Nejen, že se do/z této kategorie stát dostane až podezřele snadno (Libye dnes najednou bezproblémová?, jak málo stačilo...Ostatně Saddamův Irák byl svého času taky vzorem spřáteleného, téměř  demokratického státu, že?), ale především při pohledu na globus je dost jasné, že pro ochranu proti střelám z KLDR a Iránu je pozice radaru v ČR dost mimo. Ono to čím dál víc vypadá na pokračování extrémně lukrativních zakázek pro firmy, které systém vyvíjejí (věc potřebují stihnout ještě za Bushe). Svoji roli hraje i možnost nových způsobů špionáže raketového provozu (a testů) nad velkou částí Ruska, což Rusy asi dost štve a mezinárodní atmosféru to nezlepší. Pohádky o tom, jak to bude chránit i Evropu, jsou trapné (sestupná fáze letu případných raket, které v této fázi navíc vypouštějí jednotlivé útočné hlavice => šance zasáhnout je se blíží nule). Vzhledem k tomu, že některé technické věci (třeba digifoto) Aston celkem chápe, by mu nemělo dělat potíž uvědomit si i tyto neúprosné souvislosti. Tedy pokud vůbec chce.

www racek 14.7.2007 0:42

Re: Pár upřesnění

no, dodal bych ... antirakety v polsku nejsou určeny na ochranu evropy. ani to neumí,

Vasekpasek 14.7.2007 0:43

Re: Re: Pár upřesnění

Ještě tam žádné nejsou a už to víte:) Děkujeme za informaci

68 14.7.2007 0:44

Re: Pár upřesnění

K tomu upřesnění:  1) Ne, nejsme agresoři. My se dokonce ani nebráníme.  2) Proč nepředběhnout NATO? (A pak se eventuálně účastnit hlasování, jestli má být “natu” také umožněna účast?)  3) Máte skutečně potíž z rozeznáním  (z našeho, civilizovaného hlediska) “problémového” státu? To snad ne?

bigl 14.7.2007 1:06

Re: Re: Pár upřesnění

Ano, častým argumentem je neschopnost účinného (jednotného) postupu NATO jako celku (jehož mnoha členy jsou státy EU). Zároveň ale právě podobné bilaterální akce šanci na silný/jednotný postup do budoucna oslabují. Nevidíte ten rozpor?

Představa o tom, jak MY předběhneme NATO, je úsměvná.

ad 3) - já s tím potíž nemám. Mimochodem, Váš "problémový" není totéž jako Astonův/Bushův "darebácký. Vám není divné, jak manipulativní je přístup médií a politiků ve věci označování států na dobré a špatné? Zkuste se na věci dívat s vědomím relativity pohledu. Třeba si pak častěji uvědomíte, jak moc dnešní náš svět podléhá manipulacím.

Oteplovač 14.7.2007 0:45

Re: Pár upřesnění

"Rusy to asi dost štve a mezinárodní atmosféru to nezlepší". No, to je přesně to, co se mi líbí.

bigl 14.7.2007 1:16

Re: Re: Pár upřesnění

Jasně, pořádně nas.at Rusy, jak v nějakém banálním filmu, to se prostě líbí. Jaký z toho (a pro koho) nakonec podle Vás bude prospěch?

NB: To, co se děje v Rusku, se mi vůbec nelíbí, ale naše radary jim jen pomůžou vytvořit obraz nepřátelského světa, utáhnout vnitropolitické šrouby a dále zmilitarizovat stát. A za humny mají potenciálně spřátelenou Čínu. Bude se Vám to taky líbit? No, když tak zavoláme Ramba, co?

Oteplovač 14.7.2007 1:40

Re: Re: Re: Pár upřesnění

Jemnosti si musíte nechat pro civilizované národy.  Jediné, čemu Rusové rozumí , a co akceptují, je síla a pevný postoj. To ještě není záruka ničeho. Nicméně předposraný postoj znamená, že se s Vámi nebudou vůbec zabývat jako veličinou hodnou pozornosti.  Znám je.

Jiří K. 14.7.2007 2:52

Re: Pár upřesnění - souhlas

Napsal jste to přesně, bigle.

Zejména podtrhuji odstavec 1., to je naprosto nemožný Astonův úlet, srovnávat tyto dvě věci. Je pozoruhodné, jaké nemožné nesmysly jsou radaroví Hujeři schopni vymyslet a sepsat. Blbější analogii snad už ani vymyslet nelze.

Paul Sender 14.7.2007 0:31

Ani Němci si nepřejí radar v Česku

Prohlásil poslanec evropského parlamentu dr. Libor Rouček před půlnocí na ČT 24.

 Jsou to poseroutkové a nezbývá, než je zařadit meti darebácké státy společně s Ruskem.

www racek 14.7.2007 0:42

Re: Ani Němci si nepřejí radar v Česku

no jo, ale přejeme li si radar, dostaneme k tomu rakety v kaliningradu ...

Paul Sender 14.7.2007 0:57

Re: Re: Ani Němci si nepřejí radar v Česku

Soudnému člověku by mělo být jasné, že instalace radaru v Česku a raket v Polsku vyvolá patřičnou odezvu. Docela slibně se rozvíjející spolupráce USA a Ruska při snižování počtu jaderných zbraní je v háji. Hodně brzy jsme zapoměli na hrozbu několikanásobného  zničení planety jen v důsledku něčí chyby.  

Jiří K. 14.7.2007 2:43

Re: Re: Re: Ani Němci si nepřejí radar v Česku

Něčí chyby, Paule? Proč ten eufemismus - nazvěme to správně - v důsledku něčí blbosti!

Oteplovač 14.7.2007 0:58

Re: Re: Ani Němci si nepřejí radar v Česku

Jste opravdu vždy připraven se před Rusy připosrat ?