26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Smrtelná lhostejnost


Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 19.12.2005 14:51

Re: Re: Re: Promarněná šance CD v nákladní dopravě.

To by se muselo probrat podrobně.  Pokud vím, v USA je mimořádně velký tlak silniční dopravy, protože tam je extrémně levný benzín i auta. Taky silné odbory autodopravců. Možná by se dalo naopak vyhodnotit tak,  že i přes tento tlak tam železnice  přežila.
 
Ivan Nový 19.12.2005 14:49

Jak se bráním já?

Minimalizuji svou závislost na státu a nevolím levici. Doporučuji vám totéž. Braňte se! Škoda, že jste neviděl Zemana v ČT, zcela tam propadl, bez uzardění prezentoval dobře promyšlené výmluvy. Emocionálně to z toho lezlo, jako sláma z bot. Prohrál. A to, že se postavil do jedné řady s panem Ficem, to bylo opravdu něco.
divitel 19.12.2005 14:41

Re: Poslanci se opět dopustili závažné chyby. Novela zákona o silničním provozu kvůli totiž kvůli administrativní chybě nepostihuje řidiče, kteří ujedou od nehody. Hrozí jim tak maximálně tisícikorunová pokuta. Poslanci budou muset zákon novelizovat,

Abyste se nespletli! Ten zákon pouze nevytvořil (snad omylem) novou skutkovou podstatu tr. č. - "ujetí od nehody". A tím že neex. speciální zákon, nadále platí obecný z. "neposkytnutí pomoci".
gerontus.inza@seznam.cz 19.12.2005 14:40

Re: Re: Re: dokud bude na ČD

Ano, to bylo zajištěno když do fora senátu jmenovali koně. Asi proto,že měl velkou hlavu jako vy. Vy té patříte mezi ty s kterými nelze polemizovat. Janabok, kajan,huhu atp. A vy mě taky - předběžně.
Jura Jurax 19.12.2005 14:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, abych nezapomněla! Musile, doufám, že dneska nejedete do Plzně, abych se vyhla!

Vzpomeňte klasika - to je koloběh života, zvolal filosof, Ale lidi už neměli myšlenky na filosofy a ušlapali ho (Š+G, Moje jízda tramvají)
Em 19.12.2005 14:35

Re: Re: Kunetko,

Ani jsem nečekal tak smutné a dlouhé vyprávění. Pakliže ovšem přijdeš po Novém roce do Novoměstského pivovaru ve Vodičkově, ve čtvrtek mezi 10-12 dop, dostaneš několik dobrých piv na zapomění. S rafinovaným zločincem jsem již dlouho neposeděl.
gerontus.inza@seznam.cz 19.12.2005 14:35

Re: Nejde jen o blbce,

Ale nejde ani o socialismus. To už je inflace pro toto slovo. Lidi nepřehánějte.
ibn 19.12.2005 14:34

A jak se branite, Vy, pane Novy?

ibn 19.12.2005 14:34

p.Kunetka

"Jenom nechapu, proc jsme si ten socialismus rusili, aby jsme ho potom tak slozite a oklikami zase budovali..."
 
Aby meli lidi co delat. Tesne pred plysakem to vypadalo na odumrt z nehybnosti. Zrovna o vlacich jsem nekde cetl, ze jsme nebyli daleko od zruseni 34 spoju. Zadne vagony, nefungujici vyhybky, marasmus a nihilismus.
Jako na Rusi, jako na Rusi...;-))).
Ivan Nový 19.12.2005 14:31

Nejde jen o blbce,

ale chování vynucené trhem - včasnost dodávky, akceptovatelná cena dopravy a existující infrastruktura. Limitující je cena, kterou ovlivnili eurokrati, jejich směrnice vše prodražují, takže se šetří na dopravě, a to vede ke vzrůstající agresivitě profesionálních řidičů. Je to standardní chování přeregulovaného systému. Řešením nejsou další regulace, ale uvolnění regulací stávajících a to v oborech zdánlivě s dopravou nesouvisejících. Tlak na šetření v dopravě generují sami eurokrati i svými hygienickými předpisy, které neodpovídají stávající evropské produktivitě práce. A s jakým řešení eurokrati přicházejí? Více kruhových objezdů, aby řidiče kamionů ještě více rozdráždili a ztracený čas někde doháněli riskantní jízdou. Přícina vzrůstající agresivity řidičů je tedy mimo sféru dopravy. Socialismus nefunguje! Braňte se!
eTony 19.12.2005 14:27

Re: Re: geronte inzo,

jistě, NoName, to se může stát. ALE ! na našem trhu je dostatek  firem, které se zabývají tímto kusovým zasílatelstvím a navzájem si tvrdě konkurují. Je nutné, z popisu vaší příhody, zvolit konkurenci.
Dana 19.12.2005 14:27

Re: Re: Re: Ad Drew

Re:"existoval tam manipulant, který danou věc umístil v dané stanici a na základě tlf. výzvy se vyzvedávala" - a představte si, že ono to exituje ještě dnes.Teda - pokud to nezrušili během posledních 3 týdnů - t.j. od chvíle, kdy jsem si jednu takovou zásilku na jednom nejmenovaném nárdaží po tlf výzvě vyzvedla. Leč má to háček. Ba několik. Jednak - ČD zrušily spoustu malých nádraží, ze kterých jsou už jen zastávky bez jakékoli obsluhy, i když budova stojí a s tím souvisí další- aby si jeden takovou zásilku vyzvedl, musí tedy sednout do auta a na nějaké to větší nádraží si dojet. Ovšem - pokud by ČD zajišťovaly i rozvoz až do domu...ale to už vlastně funguje - přímo od odesilatele...Takže vlastně nic!
NoName 19.12.2005 14:23

Re: geronte inzo,

No, minulý týden jsem viděl balík zaslaný  DPD z Prahy do Hodonína, kterému cesta trvala 6 dní. Telefonické urgence mělo DPD na háku, od třetího dne řidič přestal brát mobil.
huhu 19.12.2005 14:22

Re: Re: Promarněná šance CD v nákladní dopravě.

problém je v nekonkurenceschopnosti železnice jako takové. Viz vývoj v USA. Neschopnost státního managementu a duch státní firmy to celkovou nekonkurenceschopnost jen násobí.
Ivan Nový 19.12.2005 14:22

Socialismus už začíná zcela viditelně drhnout.

Veřejné sítě překvapí normální zimní počasí. Důvodem je samozřejmě vnitřní dluh, který vznikl v důsledku socialistických preferencí vnucených státní správě a financováním zbytečných nesmyslů. Braňte se!
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 14:22

Re: Petře Kunetko

Logika v ekonomice funguje, ale problem je podchytit vsechny faktory... Ale to je nekdy problem i treba ve fyzice, a to ma byt exaktnejsi ;)
Hezky den i Vam, ja uz taky koncim....
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 14:20

Re: Re: dokud bude na ČD

Musim rict, ze pro forum je lepsi idiot nez troll.
huhu 19.12.2005 14:20

Re: Takový malý příspěveček

na blbce neplatí žádné pravidla. Už dnes se pravidly silničního provozu neustále prolíná požadavek neohrozit ostatní účastníky provozu. Jediné řešení je jet sám opatrně tzv. defenzivní styl. Proč jely v takových podmínkách rychlé vozy tak rychle, co kdyby byla v cestě jiná překážka a dokonce stojící (nehoda) - kdo z těch řidičů je větší blbec kamionér nebo ten v osobáku ?
Jarda Musil 19.12.2005 14:19

Petře Kunetko

Nějak se mi zatoulala vlákna ... ten trh občas funguje trochu zvláštně a nedá se moc předvídat - ani když si myslíme, že jsme ekonomičtí analytici . Tady na Zlínsku například nedávno cena benzinu byla vysoká, dokonce vyšší, než by se dalo očekávat. Důvod byl docela zvláštní - velká konkurence  Ano, pro benzin se mi nevyplatí jet 100km, a všichni se chtěli uživit - ale takové chování je schopen "trh" popsat "až se stane" - což je z hlediska ekonomického na dvě věci. Proto jsem velmi opatrný při používání logiky - v ekonomice je opravdu mnohdy až na tom posledním místě. Tím nechci říct, že jinak logiku nepoužívám. Hezký den
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 14:18

Re: Kunetko,

ani nevim, proste to tak prislo... Jeden ze zahranicnich diskuteru proste rozhodl, ze firma, kterou ridim se zabyva pranim penez. Jakozto expert to dovodil z pohledu na nase stranky (pravda, nejsou uplne aktualni, ale pres internet kseft stejne nedelame, kdyz uz pereme ty penize). No, a vzhledem k tomu, ze co z EU jest je dobre, a co z EU neni jest od dabla, tak beru, co mi z Evropy chodi - i me prohlaseni za zlocince.
Dokoncer spravne bych mel psat "rafinovany zlocinec" - ta rafinovanost se projevuje tim, ze jsem zde pod svym pravym jmenem a dal jsme i odkaz na nase stranky, ale chlivecek je na to maly...
eTony 19.12.2005 14:15

geronte inzo,

kusové zásilky zasílat pomocí dráhy ? Jistě, jen malá poznámečka :
Silniční doprava tento systém téměř vytlačil z trhu. Víte čím?
- spolehlivostí
- rychlostí
- cenou, kterou určila konkurence na dopravním trhu
- plněním náročných požadavků zákazníků na dopravu z hlediska manipulace zboží a jeho uložení
- plněním dodávek tzv. v čase
Je nemyslitelné drahou dodávat kusové zásilky do 24 hodin.
Dráha v tomto může najít uplatnění jen omezeně při delších dodacích lhůtách, ale i zde jim silnice silně šlape na paty. Silniční kusové zasilatelství u nás zaznamenalo nebývalý boom a neustále zkvalitňuje své služby .
 
 
gerontus.inza@seznam.cz 19.12.2005 14:14

Re: dokud bude na ČD

Bože, už zase ten neuvěřitelný idiot. Rychle pryč.
hhh 19.12.2005 14:14

Re: V unii jsme

A zajistit, aby na porážkách a balení byla hygiena jako u nás ne jako tam, kde je příslušné zvíže chováno. Včetně toho, že na mase nepoznáte některé nemoci zvířat, kvůli kterým se potom maso nesmí konzumovat.
Em 19.12.2005 14:12

Re: dokud bude na ČD

Něco na tom bude, když přišla am. firma, vždy se ptala ,jak jsou silné odbory. A na dráze jsou.
gerontus.inza@seznam.cz 19.12.2005 14:12

Takový malý příspěveček

V pátek jsem absolvoval jízdu Praha-Jablonec-Praha. Na této cestě jsem viděl věci k neuvěření. Kamiony předjíždí při sněhu a náledí jiný kamion rychlostí o 5 km vyšší, rychlé vozy za ním dělají vše proto, aby to na tu jejich rychlost 60-70km/h ubrzdily, při viditelnosti tak 100m. Pak zase dělají oni vše proto, aby byly daleko od nich a po cca 2 km opět stejná písnička. Pokud nebude taková jízda v takovýchto podmínkách trestným činem obecného ohrožení, s možností nepodmíněného vězení na základě důsledků, nebude možné zlepšení.
janabok 19.12.2005 14:09

dokud bude na ČD

rozhodovat odborářský terorista Dušek místo managementu, situace se o moc k lepšímu nezmění...
každá firma, kde je silné odborářské zázemí, prostě chcípe...
Em 19.12.2005 14:09

Kunetko,

 ty jsi nebýval zločinec, copak se přihodilo?
Ladislav N. 19.12.2005 14:06

Re: Č(s)D

Voni jsou rádi, že jim zrovna Dušek nestávkuje a nevydírá daňové poplatníky o další peníze. A vy byste chtěl ještě spolehlivost a mezinárodní napojení zásilek? :-D
eTony 19.12.2005 14:04

jistě NoName,

a víte co udělají ČD ? Objedná si silničního dopravce. Tak za řešení tohoto zadání máte 3-. A víte proč ? Protože tí pádem se dostávají na silniční trh, kde musí konkurovat. Pořízením sil. dopravních prostředků pro vlastní potřebu se jim silniční doprava z hlediska potřeb ČD řádně prodraží.
 
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 13:59

Re: Re: Re: Re: Re: Vy chytráku,neekologický a sobecký

To nevim, priznam se, ze pracujeme obecne pro vetsi a zahranicni firmy a tam uz se na toto nejak zvlast nehraje. Kazdopadne, jestlize drahy nejsou racionalni volba pro velkou firmu, tim spise nebudou racionalni volba pro malou firmu, ktera prepravuje male naklady a potrebuje operativnost (treba firma, ktera sbira tonery, pote je vozi na slovensko k renovaci a pote je priveze ze Slovenska k prodeji nemuze o vlakove doprave racionalne ani uvazovat - i kvuli penezum - vagon za tyden se jich neposle, i kvuli flexibilite).
Netvrdim, ze se ve firmach nepodvadi - ale jsem si temer jist, ze CD za dnesniho statu quo neni pro male firmy pouzitelny.