16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

Smrtelná lhostejnost


Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Albert 19.12.2005 1:22

Re: Nechápu, proč by zrovna dálnice měla být za vlády socanů vpořádku.

Seš neska ňáké nasrané... ale já se ti nedivim. Na druhé straně mám za sebou za víkend přes 800 km, většinou ve sněhu, a řekl bych, že ta německá Osmička (hlavně od hranic k Inntálské křížovatce) je ještě horší.
Jara London 19.12.2005 1:10

Bila pani komonicka to zaridi.

Zkorumpovana socialne-demokraticka vlada ve velkem rozhazuje penize tam, kde to jim osobne a jejim "sponzorum" (resp. "loutkarum", kteri je uvadeji a take "vodi" na jevisti tzv. realne politiky - Slouf, rezska mafie, Piga, Hava, ....) nejvice sype. Cesti ridici, jejich potreby, zivoty nebo bezpecnost je absolutne nezajimaji - namisto reseni problemu pritvrzuji zakony, ktere si schvaluji v dojemne shode v ramci dobre fungujiciho socansko-bolsevickeho komplotu, jdouciho proti zajmum obyvatel CR a ladi je tak, aby mohli kohokoli obvinit za temer cokoli. Novy zakon vubec nic nevyresi, protoze jeho vymahatelnost bude stejne spatna, jako u stareho. Tech par policajtu s par radary to nevytrhne - vse to slouzi jenom k buzeraci obcanu CR a jejich udrzovani ve stalem strachu, za co je policie bude zase buzerovat. Pevne jsem veril, ze se uz nikdy nevrati absurdistan pribehu Bile pani komonicke. Bohuzel, uz je to tu zase. Takze - nekecejte a plavte, CSSD vam prece rekla, ze novy zakon to vsechno resi!!
Bubik 19.12.2005 0:45

Re: holly@seznam.cz

No, každý průmyslovák ví, že do velké fabriky musí vést DVA nezávislé přívody el. energie. Kdyby jeden vypadl. S dopravou je to podobné - když se dálnice ucpe nebo zavře, je v principu jedno, zda má pruhy 4 nebo 6 - neprůjezdná je stejně. A je-li jediná.. Možná by se pan ministr měl zeptat energetiků a na vodárnách jak se sichrují páteřní sítě.
klapálek 19.12.2005 0:44

V unii jsme

pardon, rychlejší prst
No a jaký je nebo byl problém pronajmout soukromé firmě převažování kamionů, a žádný přetížený sem nepustit. Je zajímavé, že zpustošené Chorvatsko, které mělo určitě plno jiných starostí, vybudovalo placené dálniční úseky s výběrčími budkami. U nás válka nebyla, možná proto nejsme schopni rychle a rozhodně reagovat. Jedna budka na vjezdu do země, všichni mají koutouček, při výjezdu sečteme, bez ohledu na to, po jakých silnicích u nás jezdil - no a platí. A není potřeba vymýšlet způsob mýtného. Anebo jednotné zařízení po celé Evropě, když už jsme ta Unie. Ale vybírat určitě, a nasadit takový pálky, aby se dřevo a podobné nekazící a nespěchací věci musely vyplatit po železnici. S výjimkou účasti na dostizích, závodech, svodech a podobných předváděčkách, zakázat převoz živých zvířat , jatečných zejména (už jen kvůli tomu utrpení po cestě), železniční vagony jsou chladicí i mrazicí, a je vystaráno.
Bubik 19.12.2005 0:40

byl jsem letos v zemi, na kterou se u nás díváme jako na rozvojovou

Tou zemí vede dálnice - transamerická, plná kamionů objíždějících jižní Ameriku dokola. Stav kamionů asi jako u nás, naloženy vším možným, hustota nižší než u nás, ale i tak je jich dost. Ovšem na rozdíl od nás každých cca 50 km musí kamiony a autobusy sjet z dálnice na rovnoběžnou silnici, tam je váha, kterou se dá projet bez zastávky cca 10 až 15 km rychlostí, zjistí se váha kamionu, spočítají nápravy, vznikne zatížení na nápravu a AUTOMATICKY je pak kamion/autobus poslán šipkami zpět na dálnici nebo na parkoviště, kde je vše řešeno. Investice? cca 100 silnice, automatická váha, dva semafory, budka s obsluhou, parkoviště a policejní stanoviště s maníky pro ty přetížené nebo neposlouchající. Nevěřím, že by ministerstvo dopravy - kdyby CHTĚLO - nemohlo takových stanovišť na D1 vybudovat na každé straně 4 až 5 během půl roku. Jenže asi nechce, lobby kamionistů je silnější. A to se netýká jen přetížených náprav ale kamionů obecně. Holt když je ministr ňouma.....
jura-p 19.12.2005 0:40

Nechápu, proč by zrovna dálnice měla být za vlády socanů vpořádku.

Nic není v pořádku. Zdravotnictví taky nutí vydávat více než je příjmů. Důchodové fondy jsou na zhroucení. Školství roste jen počtem "vysokých škol". Nic se neřeší. Nejvýše se mění sem tam papaláš za uřvanějšího. Korupce narostla do obludných rozměrů, skanál se dělá z obvodního radního, který firmě nevyhověl, ale je obviněn. Tam, kde se ví o miliardových úplatcích a firmě se vyhovělo, je klid po pěšině. Paroubek si dělá zásluhu z toho, že možná je na dobré cestě vydání chlapa, co uplácel půl Čssd a půl policie. Píší se oslavné články, že vlak, co je zrychlený, začíná jezdit jen o šest let později. Hergot, proč by měla být právě D1 v pořádku.
klapálek 19.12.2005 0:35

Re: V Unii jsme...

hoblina 19.12.2005 0:34

holly@seznam.cz

Je zajímavé, jakým způsobem a jakým tempem se "ve veřejném zájmu" skoro vyvlastnilo nošovické zelí pro soukromého (možná) investora. Ještě zajímavější je, že stejně nejde, přičemž zde je veřejný zájem víc než patrný, vyvlastnit pozemky pro vybudování silnic a dálnic, podotýkám, jen těch oprávněných, nemám na mysli tu Českým rájem, ale např. D5, D8 a výše zmiňovanou Hradeckou. Qui bono? Jakékoliv rozšíření D1 není tak dobré, jako odlehčit jí vybudováním dálnice přes východní Čechy na Šumperk a dále na sever Moravy (a Slezska, aby se to zase někoho nedotklo). Proč mají lidi na sever Moravy jezdit na Brno a odtud nahoru?  
Kamil 19.12.2005 0:25

V Unii jsme...

...už půldruhého roku. Odhlédneme-li od zanedbání prognózy výrazného vzrůstu mezinárodní kamionové dopravy, je zde jiné zanedbání: Bylo by v květnu minulého roku až tak nemožné využít celní službu ve stávajících hraničních zařízeních na spoluúčasti při vybírání mýtného? Předlož papíry kam jedeš. Je to tolik a tolik kilometrů, zaplať na místě průjezdní taxu s paušálem na kilometr.Tady máš potvrzení a na výjezdu z republiky se vykaž tímto dokladem. Je to prosté a jednoduché a účinné. V zimním období ti zkontrolujeme ještě obutí, nemáš-li pořádné, můžeš se vrátit...Za těch několik vybraných miliard budeme opravovat a dobudovávat hrubě přetíženou silniční síť...Zanedbání výstavby druhého tahu západ-východ republiky je trestuhodné a musí nutně padnout i na ty z minulých vlád, kteří teď tolik o zanedbání hovoří.