26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Smrtelná lhostejnost


Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
eTony 19.12.2005 12:47

Re: Vy chytráku,neekologický a sobecký

drew, ještě jednou a naposled :
POKUD NENÍ ZÁJEM O URČITÝ DRUH DOPRAVY, TAK TENTO NEMUŽE USPĚT NA TRHU.
Nesnažte se zasahovat do něčeho, co tržně funguje, dokáže uspokojit požadavky zákazníků,aniž byste to ovlivňoval vy sám. Pro mne za mne preferujte cokoli, je to vaše právo, ale nemluvte v tom smyslu : je lepší než. Vy to víte, že je to lepší ? Vy víte jaké nároky kladou zákazníci na silniční dopravu, které nemůže jiný druh splnit ?
ibn 19.12.2005 12:46

misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

ibn 19.12.2005 12:46

CD

Hledate-li na strankach CD spoj, vyhodi vam to jeden jediny, nejblizsi pozadovane hodine. Evropsky standart byva 3-3 spoje pred a po pozadovanem spoji + alternativni via.
U portalu CD musite drepet s tuzkou a papirkem, jinde se jizdni rady daji naformatovat pro tisk.
atd ;-)))
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 12:44

Re: Vy chytráku,neekologický a sobecký

"Ale přepravovat např. z Frýdku-Místku technické tkaniny přes celou Evropu např. do Španělska 4 kamióny místo 1 vagónem, je zdánlivě rychlejší, ale mnohem nákladnější"
Kdyz to je nakladnejsi, proc to ty firmy - ktere se snazi snizit naklady sec to jde - prakticky vsechny delaji? A to nemluvim o tom, ze automobilova preprava je zatizena mnohem tezsi dani,  nez vlakova....
Myslite, ze firmy naschval zvysuji sve naklady zrovna v tomto bode, protoze jim to prijde jako dobry napad?
Ladislav N. 19.12.2005 12:43

Re: Vlaky vs. kamiony

Ale to neustále "přepřahání" by je dost brzdilo, nemyslíte? ;-)
drew 19.12.2005 12:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dráha x dálnice

Nechci zacírat krakena, nejsem socialistický pomatenec, ale jen logicky uvažující člověk, který volí radějí dražší variantu, relativně pohodlnější. A nakukuji pravidelně, ono vzdělání nikomu neuškodí v jakémkoliv oboru. No ono mi to dráž kompenzuje jenom moje vlastní svědomí, ale pravda i má babička říkala, že si nekupuje levné věci, protože není tak bohatá.
eTony 19.12.2005 12:41

Re: Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

Čumile, pouze na hnané nápravě, na ostatních ztrácí z hlediska jízdních vlastností opodstatnění. Ale nehovořme o pneumatikách M+S jako o zimních.
Tyto pneu by měli mít autodopravci ve vybavení kamionu.
ibn 19.12.2005 12:40

Paleta vydelecnych sluzeb drah je docela velika

-pujcovana aut na nadrazi
-drazni cestovka na kazdem vetsi nadrazi
-vlastni zasilkova sluzba
-internetovy portal
 
Čumil 19.12.2005 12:40

Re: Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

A ty řetězy navrch!
Ladislav N. 19.12.2005 12:39

Re: Návrat ke staré dobré železnici je blízko.

Opravdu? A kdo to bude platit, když stát nevydělá na daních za silniční dopravu?
NoName 19.12.2005 12:38

Re: Re: Ad doprava po dráze

To ano, ale přece jenom se zboží na větší vzdálenost přepravuje vlakem nebo lodí a náklaďák drah nebo plavby řeší největší problém z pohledu zákazníka-jak dostat zboží na nádraží a tam ho přeložit, a pak to samé opačným směřem. Asi to není vhodné pro všechny druhy zboží, ale kdyby dráhy tenhle způsob nabízeli, a za dobrou cenu, mělo by to smysl.
Foundryman 19.12.2005 12:38

Re: Re: Ad doprava po dráze

No, on je v tom z hlediska dopravní zátěže trochu rozdíl, jestli jeden náklaďák udělá okruh 50 km mezi Vidlákovy, nebo jestli vyrazí 10 dodávek na A1 směrem do Lince. A pak zas zpátky.
drew 19.12.2005 12:36

Vy chytráku,neekologický a sobecký

pro mne za mne by se nemuselo zvyšovat nic, kdyby to šlo, ale člověk sám od sebe měl používat ten computer, co nosí na krku. Protože pokud logicky uvažuje, tak je asi pravděpodobnější, že na dráze nedojde k hromadné dopravní nehodě, zácpě, průjmu etc. etc.:)) jako na silnicích. To jen na okraj. Ale přepravovat např. z Frýdku-Místku technické tkaniny přes celou Evropu např. do Španělska 4 kamióny místo 1 vagónem, je zdánlivě rychlejší, ale mnohem nákladnější. Nebo naopak přepravovat oblečení z přístavu v Hamburgu do Brna je také levnější vlakem než 10 kamióny. Ono chce jen používat to chrastítko na krku. A že je silniční doprava "beránek Otřes se" to souhlasím, ale my ho dobrovolně z ní děláme, to je bohužel jen důkaz o naší hlouposti ne o rozumném řešení.
Čumil 19.12.2005 12:35

Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

15.11. povinně vybaveny na hnacích a řídících nápravách pneumatikami M+S?
Andy 19.12.2005 12:34

Re: Re: Re: Re: Re: Dráha x dálnice

víte, právě nakukování přes hranice ( západní) a přitom vidění jen ( dříve) obchoďáků a dneska zákonů je přesně ten důvod, proč jsou lidé zde tak zklamaní sametovou revolucí - nějak jim nedošlo, že ty obchoďáky musí někdo naplnit, někdo v nich za pár šupů dělat a utrácet v nich může jen ten, kdo na to má.
Tak já přes ty hranice raději moc nenakukuji.
 
Pokud si opravdu někdo  myslí, že pokud bude dráž, bude lépe, pak je to socialistický pomatenec, který v duchu doufám, že jemu to " dráž" bude kompenzovat někdo jiný, a ten někdo jiný ať si trhne nohou, je to stejně lump. 
 
Představa, že vypuštěného krakena automobilismu nacpete zpátky za mříže tím, že mu uložíte pokutu, je opravdu úsměvná.
eTony 19.12.2005 12:32

Re: Ad doprava po dráze

Foundrymane, tohle je nápad, který aplikují i naše přístavy, jenže stále jde o silniční dopravu se všemi aspekty.
NoName 19.12.2005 12:30

Re: Ad doprava po dráze

To by bylo pro zákazníky moc jednoduché a pro ČD moc složité. Jinak, zní to rozumně, proto je to bez šance ...
Ladislav N. 19.12.2005 12:29

Re: Re: Re: Musile, pro to první kolo jste si jel jak, pěšky nebo za vozem?

Vy tu dálnici potřebujete stejně jako ostatní. Jinak byste si ani nekoupil kolo. A stát? Tej má monopol, vybírá nehorázné daně, tak ať je za ty prachy taky něco užitečného vidět!
Bubik 19.12.2005 12:27

Re: Re: Re: Dráha x dálnice

drewe jukněte těsně za západní hranice a zjistíte, že většina lokálek zmizela na smetišti dějin a že se kamiony vozí skoro vše. Taková a7 je lahůdka zejména v noci. A to se v Německu dráhy smekají trochu jinak než u nás.
eTony 19.12.2005 12:26

pro drew,

jakou daň je třeba ještě zvýšit nebo zavést ? Řekněte kterou ? Má to být zvýšení :
- silniční daně ?
- spotřební daně na PHM ?
- DPH z PHM ?
- dálniční poplatky ?
- daně z podnikání ?
Vy chytráku socialistický ! Veškeré regulace a znevýhodňování pro zvýhodňování vždycky stálo za prd. Pokud nebude zájem o jednotlivé druhy dopravy, žádná regulace, která není zároveň likvidní, tento zájem nezmění. Pokud silniční dopravu takhle podojíte, dopravci  své daňové aktivity "zoptimalizují" a zas bude prd. To snad 100 mld. ročně nestačí ? Kolik ještě ještě 100 mld, 200 nebo snad 300 mld. ?
Znovu opakuji, že výsledek z hlediska dopravy dle evropských odborníků zní :
- i když se železniční doprava zvýší o 50 % ( prakticky zhola nemožné ) silniční dopravy se to výrazně nedotkne, snížila by se o téměř 3%. Tolik pro blouznivce o dominující žel. dopravě nebo o převzetí důležité role.
Železnice u nás má budoucnost v tranzitu a při dopravě na větší vzdálenosti. Tam by měla napřít svůj dominující záměr. Tím ovšem nepopírám význam a důležitost vnitřní sítě.
Jen kretén si zničí výnosné ekonomické aktivity, které jsou pro stát  " beránku, otřes se", a to silniční doprava bude.
Foundryman 19.12.2005 12:26

Ad doprava po dráze

Možná by pro začátek stačilo, kdyby si dráhy pořídily i náklaďáky a dodávaly i kusové zásilky z domu do domu. Funguje to v Rakousku a je to způsob velice populární. Např. paleta se zbožím o váze 300 Kg - ráno se zavolá na dispečink OBB, kolem 12.00 přijede auto s nápisem OBB, naloží a do druhého dne do 12.00 složí zásilku na dvoře u příjemce. Cena dopravy Ernstbrunn (= vidlákov mezi Vídní a Hevlínem) - Linec je za takovou paletu cca 50 €.
rezy 19.12.2005 12:26

Re: Re: Nehledejte na kamiónech zimní pneumatiky, neexistují

z kerýho chlíva paříš??
RadekH 19.12.2005 12:26

Re: poznámky

Melete nesmysly. Velké americké aglomerace na východě jsou obsluhovány celou řadou vlakových společností.  Jen v New Yorku si vzpomínám na tři. LIRT, AMTRAK a jedna po pobřeží směrem ke Kanadě. AMTRAK je ostatně celostátní. Jen v New Yorku z PennStation vyjíždí Amtrak každých dvacet minut.  Každý den totiž přiváží do New Yorku miliony lidí, kteří tam pracují. Stejné je to kolem Washingtonu a většiny větších měst.  Při tom tato obslužní vzálenost měst dosahuje 150 km  a přepravuje objemy cestujících zcela srovnatelné s Evropou.
drew 19.12.2005 12:24

Re: Re: Dráha x dálnice

Za socialismu, když si našeho VT objednalo náhradní díl k počítači, tak nám šel rok a nemusel se ztratit jen tak na okraj. Ale je zajímavé, že nikdo těm ČD nedá ani šanci se projevit jako dobrý dopravce. Za první republiky byly dobrým dopravcem a pošta byla také spolehlivým doručitelem zásilek. To jen komunismus je degradoval na nespolehlivé, ale to snad všechny odvětví. Ono je třeba jenom dát šanci a nechat je ať se s tím poperou. Jako uživatel ČD jsem spokojen na nejvyšší úrovni, ale D1 opravdu nemusím, a to jsem velmi zdatný řidič, najezdím docela dost za rok. Ale ono je problém v tom, kde bydlím a kde pracuji. Bydlím, kde lišky dávají dobrou noc a pracují ve velkém městě. Přesto via Praha by ČD.
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 12:24

To: Beda

Ono to je jedno. 90 procent populace vezme zpravu TV Nova za finalni, a tech zbylych 10 se na to stejne nediva. A reportaz je na svete - vite, co da driny sehnat na kazdy den tolik investigativnich "scoop"u?
Ladislav N. 19.12.2005 12:23

Re: A peníze na to vezmeš kde?

To si děláte legraci? Stát nevybírá málo na daních? Navíc tohle je jasně NÁVRATNÁ investice...
Ladislav N. 19.12.2005 12:19

Re: Nechápu, proč by zrovna dálnice měla být za vlády socanů vpořádku.

...Zvláště, když problém nebyly schopny řešit ani Klausovy vlády (viz zasmrádlý problém přetěžování kamionů a rozválcované stopy po nich na dálnicích a silnicích). Jediné, co Klaus dokázal, bylo zvýšení ceny dálničních známek pro osobní automobily, které silnice (v porovnání s náklaďáky) prakticky neničí...
drew 19.12.2005 12:18

Re: Re: Re: Re: Dráha x dálnice

Ale výrobce si rozmyslí jestli zvýší svoje náklady o 100 nebo 1000. A to je rozhodující, pokud se bude podporovat dráha na úkor jiných doprav a silnice se bude využívat pouze k přepravě ovoce, zeleniny a rychle kazících se potravin, když se na služební cesty přepravíme vlakem, busem a firma za to dostane větší úlevu na dani, ubyde aut na cestách. Mimochodem nejen se zvyšuje spotřeba zboží, ale i lenost lidí, tj. např. jít pěšky nebo jet tramvají, busem, metrem do práce. To raději i 500 m někteří ujedou autem, aby si neošoupali nohy. A tak je pro mnoho lidí problém jet služebně věřejnou dopravou, protože by nemohli dojet až na místo a museli by udělat místo 10 kroků např. 500. No a za západními hranicemi se sice nadává, ale většinou se poslechne nařízení vlády na rozdíl od nás, protože nejlepší je přece občůrat cokoliv.
Bubik 19.12.2005 12:15

Re: Dráha x dálnice

drewe, dopravce kamionové dopravy to klidně zaplatí, pokud to budou muset plati VŠICHNI a nebude v konkurenční nevýhodě. A přenese náklady na objednavatele přepravy. Pokud opět objednavatel nebude mít možnost výběru, klidně předá peška zákazníkům (navýší cenu zboží), takže to stejně zaplatí konečný spotřebitel. Mimochodem to za socialismu bylo určeno, jaké zboží se kam vozí čím. Výsledek? Dráha dodávala zboží systémem "už je to tady". Ve fabrikách byly pohotovosti na výkládku, když jsme kdysi kupovali klimatizaci k sálovému počítači, vezli ji z Rakouska měsíc a půl. To proto, že se vagón po týdnu ztratil a nakonec ho našli někde na Moravě. Naštěstí nerozkradený (ona ta klimačka byla naštěstí ve veliké dřevěné bedně). Obávám se, že při schopnostech ČD by to dnes bylo stejné.
Béda 19.12.2005 12:14

Inu, stejně by mě zajímalo,

abych to trochu vrátil k tématu, jak takový reportér TV NOVA pozná, že kamion  n e m á  zimní pneu, když ho voblejzá. Tedy, když ty zimní pneu neexistujou. Skoro mi to připadá, že nemůžou být tak debilní, jak se dělají (ČESMAD jim to musí dementovat již léta), a tedy je to skandalizace za každou cenu, aby lid prostý měl na koho nadávat (řidiče kamionů, vládu, atd.).