17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

Smrtelná lhostejnost


Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Čumil 19.12.2005 17:35

Zločinnému panu Kunetkovi z dneška ve 13:14 -

nikterak nehájím ČD, milý zločinče, jen zůstávám v tichém údivu nad faktem, jaké komodity se  po dálnicích vozí. Obávám se, že po dokončení severní větve dálničního systému převezme tahle komunikace úlohu dopravní spojnice na přepravu posledních zbytků ostravského uhlí jakož i hutních materiálů a podobného zboží, podléhajícího rychlé zkáze. Jakési důvody tu nazanačil pV a pravděpodobně ví, o čem mluví - a opakuji, že je to špatně. Nakonec - takto lze přepravovat napříč republikou i železnou rudu, popřípadě lomový kámen a štěrky, atd. - proč ne. Ale nedivme se, že pak ty dálnice vypadají tak, jak vypadají.
Klaun Parafin 19.12.2005 17:31

Tak jsem nahlídl a hle! Prasata řidiči a z posledního meloucí kamiony

táhnou méně než problematika registrovaných partnerství. Že by v pondělí bylo méně chytrých než v sobotu a neděli? Nahlédnu ve středu, to by měla být sinusová týdenní vlnka zdejší chytrosti na vrcholu... Osobně si myslím, že by mělo být beztrestně povoleno přejíždět kdykoliv a kdekoliv homosexuály řidičem heterosexuálem. Ale to by chytří "jé jedinci" neměli pak o čem psát... Tak raději ne. Konec připojení. Nyní můžete vypnout váš počítač. A je po chytrym a ani ho nikdo nemusel přejet...
N.Z.NAMY 19.12.2005 17:30

Re: Re: pV:

to bylo na místní komunikaci a dokonce na tzv. cyklistické stezce (či jak se tomu říká). Prostě značka pro cyklisty. Brrr... i s mou váhou jsem odletěl do příkopu :-) a už v životě na kolo nesedl. Prý jízda pro zdraví... :-))
Jenda 19.12.2005 17:28

Re: Re: Re: Re: Jo, abych nezapomněla! Musile, doufám, že dneska nejedete do Plzně, abych se vyhla!

Toz uz vas vidim jak vezete rodinku vcetne deticek komplet na kolech dveste padesat kilaku k babicce na dovolenou. Samozrejme nalozeny nejakym tim oblecenim a obutim. Voni chytraku.
A az se budete vracet, nezapomente vzit ty kompoty a marmelady! A nechte si prevazit to kolo, at nam nevyrejete do asfaltu koleje.
pV. 19.12.2005 17:25

Re: pV:

Na státovku by mne na kole nikdo nedostal :-)
rezy 19.12.2005 17:22

prestante fantazirovat, zpatky na zem,

je preci spousta sokromych dalnic na svete kde se plati mytne, no a co? je to tam tak drahe? Hmm, neuveritelne hodnoty, houby s octem, o cem to tu chcete lidi presvedcit?
N.Z.NAMY 19.12.2005 17:22

pV:

v zásadě souhlas. Problém je ale v tom, co tady už kdosi zmínil: kamiony si "krátí" cestu po okreskách, kde se jim s bídou vyhne cyklista, natož dvoustopé vozidlo. O poškozování těchto cest (které jsou snad v "majetku" obcí? (to nevím přesně), ani nemluvě. A regulace (zákaz vjezdu) jsou od ďábla. :-) (parafráze p. Nového). P.S. Už jste někdy jel na kole a předjížděl Vás bláznivý TIRák? Docela zážitek :-)
pV. 19.12.2005 17:11

Re: Re: Ony ty průzkumy nejsou tak zcela od věci

Nejsme ve sporu, máte znalosti  :-) Běžná představa je, že 1000 jedinců nemůže vytvořit repre vzorek bez ohledu na způsob výběru, což pochopitelně není pravda. A také není pravda, že se statistická chyba snižuje přímu úměrně počtu respondentů, ale to nezajímá nikoho, kdo již předem zná správné výsledky :-)
Béda 19.12.2005 17:06

Re: Ony ty průzkumy nejsou tak zcela od věci

pV., jsem už na odchodu, ale:
Já mám na mysli interpretaci matematickou, tedy přesněji aplikace teorie pravděpodobnosti. Při výzkumném vzorku populace například takových 800 - 1000 respondentů a celkové populaci cca 8 milionů voličů prostě nemůže být statistická chyba (rozptyl v normálním rozdělení) menší než je určité procento (protože se zmenšuje procento pravděpodobnosti předkládaného výsledku). Správná interpretace od STEMU by měla znít například: "S pravděpodobností 80 % se preference (kupříkladu) ODS pohybují v intervalu (třeba) 30 - 35 %. Nedá se vzít střed intervalu a prohlásit ho za výsledek. To je z matematického hlediska nekorektní. Korektní průzkumu ovšem pracují se vzorkem, který umožňuje pravděpodobnost 95 %. Tož tak, hezký večer.
Šumavák 19.12.2005 17:05

Bedo, nevíte o čem mluvíte.

Objednejte si vagon uhlí po železnici a spočtěte si na kolik vý přijde dopravné, přistavení vagonu k rampě vyložení(zaplatit lidi) naložit na auta a odvézt na místo(jedno auto to nespraví, musí se otočit víckrát). a to vše v dobu, kterou díky dráze nemůžete naplánovat.Zavolají Vám třeba v neděli v 10 hod. a máte na to dvě hodiny. Jinak platíte zdržné.... A pak si udělejte kalkulaci na kamion, který mi to vysype až na dvůr a cestou zpátky naloží do Mostu suchdolák.Takže platím jen půl cesty.A leccos pochopíte.
Jojin 19.12.2005 16:57

Re: Re: Jo, abych nezapomněla! Musile, doufám, že dneska nejedete do Plzně, abych se vyhla!

Musile!Až cyklisté budou dodržovat vyhlášku tak vypiju volej ze svýho auta!
pV. 19.12.2005 16:57

Ony ty průzkumy nejsou tak zcela od věci

a mají velmi přísnou metodiku; při jejím respektování dávají celkem hodnověrné výsledky. Pochopitelně nijak nezpochybňuji případnou společenskou objednávku.
V internetových průzkumech prostě z principu není možné obsáhnout průměrný vzorek populace a jakákoliv interpretace, která toto nenapíše hned na první řádce (včetně dalších omezujících faktorů) má stejnou vypovídací hodnotu jako test oblíbenosti ČSSD na volebním shromáždění ODS... Což pochopitelně některým jedincům v ničemu nezabrání :-)
Béda 19.12.2005 16:53

Re: to Béda,

Ivane Nový, od vlády, s tím by se dalo souhlasit, je to nemravné. Od voličů to však dle mého není nemravné, leč pragmatické. Co je doma, to se počítá. Pro upřesnění - já to pastelkovné určitě nedostanu.
Jojin 19.12.2005 16:52

Re: Re: Re: problémy na silnicích

Vezmi si do ruky vyhlášku-zákon o provozu na pozemních komunikacích a zjistíš že za jakých koliv okolností nese za náklad a jeho uložení řidič.
Jojin 19.12.2005 16:47

Re: Re: Re: to jse zvědav

Hoši,nečilte se.Jardovi Musilovi to přivezl osobně zřízenec firmy na výrobu biciklů(možná až z ciziny). 
Béda 19.12.2005 16:46

Ladislave,

když ta virtuální hlasování a výzkumy, i ty, co dělá STEM mají přibližně stejnou vypovídací hodnotu. Aby to bylo věrohodné, tak by STEM musel uvést, jak velký je vzorek dotazovaných,  k d e  se ptali (když neprší, tak před "koněm", když prší, tak v metru) a hlavně s jakou pravděpodobností bylo počítáno. On ten rozdíl třeba 5 procentních bodů může být také někde na hranici statistické chyby.
Jojin 19.12.2005 16:43

Re: Netřebo,

Zapoměl jsi na to že dělá dluhy,souloží a dětí neprodukuje... .
pV. 19.12.2005 16:38

A když jsme u toho ježdění,

Byly doby, kdy se člověk mohl na řidiče náklaďáku spolehnout, že ho nezprasí, nechá předjet a vůbec bude spíše tou zklidňující složkou v dopravě. Jediná prasata byli řidiči dálkových autobusů. Silnice se prohrnovaly, až když byly vyjeté koleje (zpravidla tři) nebo auta začal škrtat diferákem. Zimní gumy byly imperialistický výmysl a lidi jezdili tak, aby dojeli v pořádku.
Dneska je mezi řidiči náklaďáků stejné množství hovad jako mezi normálními řidiči, spolehnout se dá jedině na to, že někde něco zavaří a 5 cm sněhu je kalamita, neboť bez ohledu na počasí má každý právo jezdit, co to dá... Lidi, neblázněte. Kdo má ty přední trubky furt utírat ;-)
Ivan Nový 19.12.2005 16:38

Myschi,

ale to už nebude EU.
Ivan Nový 19.12.2005 16:37

to Bubik,

nevěřím. Je to evidentně selhání elit. Za Klausem kdysi šli.
Jojin 19.12.2005 16:37

Re: k protestům zelených fanatiků

Již staží římané říkali"komu dobře-qui bono"(latiníci prominou).Nemáš ty tam kamaráde chatu?Jel jsi někdy mezi Prahou a Budějicemi?Nejezdím tuto trasu často(mám svojí,tajnou )ale čas od času tudy jedu a pokaždé někde potkám nejakou tu zácpičku,bouračku a stav této trasy není taky ideální.Aby jsi nedopadl jako zelináři v Nošovicích,změkli až když hrozilo že jim ty latifundie zůstanou na krku a budou muset dělat"do zelí"dál.
Mysch 19.12.2005 16:35

že nám to EU nepovolí

povoli.
ale pro vsechny
Ivan Nový 19.12.2005 16:35

to Béda,

no jasně, ale je nemravné se takto chovat. Je možné, že někteří voliči levice si neuvědomují souvislosti, ale vzdělaní levicoví politici by si je měli uvědomovat a pokud i přesto taková prázdná gesta schvalují, chovají se nemravně. Tedy klasická otázka - lump či hlupák. A představte si, že pomalu na tuto úroveň sklouzává i pan Zeman, obhajuje neobhajitelné. A ve jménu čeho vlastně? Vlastního ega, nebo pro pár koryt pro nějaké loutky?
surfer 19.12.2005 16:34

Obdobně jako dráhy

Zcela obdobně jako dráhy by si provozovatelé kamionové dopravy měli vybudovat své dopravní cesty, tedy vlastní síť silnic a dálnic pro kamiony. Až by financovali jejich výstavbu včetně výkupů pozemků údržbu i náhrady způsobených škod, jistě by se kilometrovné za kamionny zvedlo na neuvěřitelné hodnoty.
Ladislav N. 19.12.2005 16:33

Re: Díky za to úterní demokratické rozbití virtuálního hlasování preferencí stran.

Když on ten Kajan tady pořád provokoval :)) Koledoval si :-D ............................................................... Tady máte preference od STEM: http://www.novinky.cz/domaci/72549-stem--cssd-za-ods-zaostava-o-pet-procent.html
Bubik 19.12.2005 16:31

Re: Vláda je nedá hlavně proto, protože pro ni je prioritou pastelkovné a

infrastruktura nemůže dát hlas ve volbách, příjemci pastelkovného ano.
surfer 19.12.2005 16:30

Re: Re: Omezit kamionovou dopravu

Pokud by stát nedotoval kamionovou dopravu a neomezoval tak konkurenční železniční dopravu, mohla by železnice vydělávat na nákladní přepravě a ceny za osobní přepravu snížit. Jenže ta kamionová loby a další na ní navazující. Občan je odsunut stranou.Je nutné vyvíjet občanský tlak na vládu srovnatelný s tlakem korupčníků, tedy pardon lobistů prosazujících dotace kamionové dopravy.
Jojin 19.12.2005 16:29

Re: V unii jsme

Jen jsi zapoměl na to jaká kouzla umí kamioňáci s tachografem a s kotoučky do nich.Možná že po čase by se zjistilo že jim ještě vracíme peníze za to že jsme jim"neoprávněně"naučtovali poplatky.
Béda 19.12.2005 16:24

Ivane Nový,

když těch voličů, co dají do urny ten správný hlas za příspěvek na pastelky asi bude více než těch, co to udělají kvůli kvalitním dálnicím, po kterých stejně většina z nich (voličů "levice") téměř nejezdí.
Jojin 19.12.2005 16:22

Re: Nechápu, proč by zrovna dálnice měla být za vlády socanů vpořádku.

A ty se naivně domníváš že za vlády modroptáčníků by to bylo jinak.Vzbuď se!Jsou to politici a pro ty je důležitější prospěch jejich a jejich kamarádů.