17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

Smrtelná lhostejnost


Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pV. 19.12.2005 19:35

Re: Re: lomovy kamen

Ne Čumile, máte z hlediska energetické náročnosti máte naprostou pravdu, ale velmi ceněnou komoditou je i časová a organizační náročnost, která je kupodivu přesně obrácená :-)
Chybí další podstatná hodnota do pomyslného grafu celkové ekonomické výhodnosti, a to velikost zásilky a její periodicita. Pomyslný průsečík vypadá tak jak vypadá, tedy silniční doprava jednoznačně vede a obávám se, že ani zdražení (v řádu až desítek procent) s tím mnoho nenadělá... 
ziralek 19.12.2005 19:34

Re: Re: Rputi,

 dekuji.
eTony, 19.12.2005 19:28

Re: tranzit

mýlíte se, tranzit přes Švýcarsko existuje i po silnicích.
eTony, 19.12.2005 19:26

surfere,

víte prdek, co obnáší silniční nákladní doprava a výnosy z ní. Jste tzv. mimoň, až hlupák. Blábolile. Před upotřebení hlavy prosím protřepat.
Čumil 19.12.2005 19:26

Re: Rputi,

Včelko, neztrácejte naději. Nějaký důvod ke stížnostem se vždycky najde.
Hezký večer všem vespolek!
Čumil 19.12.2005 19:24

Re: Re: Rozhovor s panem Neffem v příloze LN ( co Klaus neřekl)

Hm, překvapuje mne, že si Hrad nedal (?!?!?!)  rozhovor autorizovat. Je to základní právo každé oběti rozhovoru a u hlavy státu to považuji za samozřejmost. Chce-li tisk rozhovor, má intervievovaný možnost stanovit si podmínky, za  jakých rozhovor poskytne. V opačném případě interview prostě nedá - a je vymalováno.
Čumil 19.12.2005 19:14

Re: lomovy kamen

No, milí přátelé, zvevně je ve mně tvrdě zakomponován jakýsi obrázek z mých dětských časů (pravda, kolkolem vůkol samý bolševik - tenkrát!), kdež byla názorně zobrazena energetická náročnost jednotlivých druhů přepravy.  Z logiky věci vyplývalo, že nejhůř na tom byla letecká doprava, poté silniční, následována železniční a žebříček náročnosti uzavírala doprava lodní. Z toho si dodneška - zjevně mylně - odvozuji i relace cenové, ostatně posilované účty, které platím u benzinových čerpadel za dopravu ryze osobní. Přijde mi vskutku bizarní pálit kvanta neobnovitelných fosilních paliv silniční přepravou obrovských množství relativně sypkých materiálů, nepodléhajících zkáze. Rozumím vašim výkladům o cenách přepravy náklaďáky a železnicí a chápu, kde je zakopáno jádro pudla. Leč stařecky opakuji - pociťuji nynější stav jako extrémně hovadný. Sebekriticky uznávám, že je to pozůstatek totality ve mně. :-))
RadekH 19.12.2005 19:11

Re: Re: Re: Re: Re: misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

No, existují modernější metra než to pražské, třeba v Toulonu.  Ale to New Yorské a ostatně i Washingtonské je neskonale zastaralejší a špinavější než to pražské.  V new Yorku jsem pracoval rok jako poradce Parsons a Brinckenhof právě proto, že do dneška nejsou schopni sami moderní metro naprojektovat.  Ostatně ve Washingtonu jsem dělal totéž, jen to byly tunely
na Dullesově letišti.
Včelka 19.12.2005 19:10

Re: Rozhovor s panem Neffem v příloze LN ( co Klaus neřekl)

Rozhovor skutečně nevypadá jako rozhovor s Klausem. Ať už mám proti němu jakékoli výhrady, vyjadřuje se přesně, k věci, není banální ani nudný. Tohleto, co vyšlo v Lidovkách, je značně pozměněno, to se vsadím.
Včelka 19.12.2005 19:09

Rputi,

já dorazila před chvílí a jsem úplně vyřízená. Ze všech míst, kde jsem dnes byla nakupovat či vyřizovat jsem z jediného odcházela s věcí bez problémů, profesionálně a vstřícně vyřízenou, a to z berňáku! Přesně: FÚ Kladno. To jsme to dopracovali.
N.Z.NAMY 19.12.2005 18:54

Re: ...Prostě značka pro cyklisty...

no tak :-)) ... je to vyznačený jako cyklistická cesta. Dokonce si obce od toho slibovaly ekonomický přínos. Zas TAK smrtelně lhostejný ke svým orgánům nejsem. :-)
ap 19.12.2005 18:28

Rozhovor s panem Neffem v příloze LN ( co Klaus neřekl)

Vážení, promiňte, je to mimo téma úvodníku... Ale reakci pana prezidenta jsem našla jen v dnešních tištěných Lidovkách, nevím, kde jinde reagovat. Divím se panu prezidentovi, že dal rozhovor zrovna panu Neffovi, myslím, že takový podraz se dal bohužel od pana Neffa očekávat. Je mi to líto, skutečně to nepovažuji za "běžnou redakční práci".
rezy 19.12.2005 18:19

přesny! Jak já ty voly znám!!!

Rpuť 19.12.2005 18:10

Hlásím, že jsme se právě doklouzali zes Plzně a opravdu nějakýho šílenýho Musila potkali

na neprotažený okresce ve vánici. Nejdřív to vypadalo jako kanec na koloběžce, protože to, krom koleček, mělo ještě moc nohou. Pak jsem zjistila, že to není kanec, ale vůl, protože si k tomu kolu vzal ještě psa!
Jenda 19.12.2005 18:06

Re: jistě NoName,

Tak at si objednaj. To je me jakozto zakaznikovi sumak. Pro me je dulezite abych nemusel resit tri ruzne dopravce. Jak uz si to ten jeden se kterym jedna zaridi me nemusi zajimat.
rezy 19.12.2005 18:04

Re: Re: lomovy kamen

v lomu vlecka je, ale vzdy tu zustane problem s vykladkou, CD na to nic a nikde nema, pokud by CD dokazala vykladat v cene dopravy na kterekoli vlecce sypke materialy, hned bych si takhle nechal posilat pisek, ale jak s nim z vagonu?? Na to potrebujete hodne vysoky nakladac aby si sahnul dovnitr. Kde ho sezenete? To se proste blbe organizuje. Na uhli tu jsou od Komancu jeste jakesi stare uhelne sklady, jak kde, ale na ostatni komodity nic!
Jenda 19.12.2005 18:03

Re: Obdobně jako dráhy

To by se jiste zvedlo, ale proc???
Na kolejich nic jineho nez vlaky nejezdi takze by bylo v poradku, kdyby je plaitli pouze provozovatele vlaku, po silnicich jezdi kamiony, mensi nakladaky, autobusy i osobni auta. A vsichni na jejich udrzovani a rozvoj plati. A budovat separatni sit silnic jen proto aby byly vlaky schopne konkurence ... hezky napad. Nedelate vy v CD?
Jenda 19.12.2005 17:56

Re: Re: Re: Dráha x dálnice

Via praha by ...
 bus: 1.5 - 2 hodiny, bez prestupu
 vlak: 3 - 4 hodiny, dva prestupy
 
A vlak vyjde draz i s tou debilni bžet kartou. Za tu by fakt nekdo zaslouzil nakopat do p.dele zepredu. Vlakem jen v pripade nejvysi nouze.
pV. 19.12.2005 17:54

Re: lomovy kamen

Obávám se, že nejméně 500 km a do lomu by musela vést vlečka...
Vlastimil.Kornas 19.12.2005 17:53

tranzit

Ve Švýcarsku,není to země EU a tak si dělá co chce,žádný tranzit TIR není.Všechny kontejnery "tranzit"se před hranicí Švýcarska naloží na vlak a smějí sjet na cestu až  jsou ze Švýcarska venku.
kanuk 19.12.2005 17:52

Re: Re: poznámky

OK, můžete mít pravdu. Já bydlím v oblasti, kde na území velkém jako Francie a Německo dohromady žijí tři miliony lidí, z toho  polovina je soustředěna do oblasti velké asi jako čtvrtina Čech (bez Moravy). Je tam jeden z největších přístavů na západním pobřeží, skrz který jde velká část obilí, vyváženého z Kanady. Jezdí tam jeden AMTRAK denně z USA (jih) a tři vlaky denně do vnitrozemí (východ),  z toho jeden pro turisty, a ne snad každý den. Je otázka, čemu se víc podobá většina většina severoamerického kontinentu.
rezy 19.12.2005 17:51

lomovy kamen

Cumile, rad bych s Vami souhlasil, skoro denne predjizdim na dalnici do Prahy dve tri soupravy s kamenim, ale asi se to opravdu vyplati, lom je na Tmani a do Prahy je to cca. 40km, a ted to skuste prekladat do vlaku a z vlaku na nakladaky, a organizujte to. Ta souprava udela cistou cestu na jeden zatah od bagru do cile. Asi to bude i o vzdalenosti. Verim, ze pokud by se stejny kamen mel vozit vic jak 100km, sel by vlakem
pV. 19.12.2005 17:47

Čumile, věřím tomu,

že i tvrdošíjní pravičáci podléhají před volbami náhlům záchvatům sociálnosti, ekologičnosti etc., ale podnikání funguje jinak. Pro běžnou podnikatelskou přepravu jsou prostě dráhy nezajímavé. Žádný podnikatel nebude něco dělat jen proto, že je to ekologické. Musí se mu to zaplatit, i kdyby třeba jen v reklamě... Kdo tvrdí něco jiného, o podnikání jenom četl nebo lže.
Jamo 19.12.2005 17:47

Re: Re: Nechápu, proč by zrovna dálnice měla být za vlády socanů vpořádku.

A proto mám volit tu socialistickou nenažranou svoloč?? To může fakt jen debil
rezy 19.12.2005 17:47

...Prostě značka pro cyklisty...

takovej krouzek s cervenym lemovanim a sikmej pruh co?
Ladislav N. 19.12.2005 17:45

Re: Re: dokud bude na ČD

Síla odborů na Č(s)D spočívá v "monopolu" železničních drah a schopnosti vydírat politiky přes své zákazníky, jimž zablokují možnost dopravy. Dovedu si představit, jak se Dušek a jeho kumpáni těší, až nějaký socialista nařídí vozit po železnici veškeré dálkové kamiony...
N.Z.NAMY 19.12.2005 17:42

Re: Na druhou stranu,

:-)) Ale tohle se odehrálo v pravé poledne a byl jsem vybaven všemi odrazkami a světélky dle zákona. :-)) Nicméně se taky nehodlám státi dárcem orgánů :-) Pozdravení adventní.
Čumil 19.12.2005 17:41

Re: Bedo, nevíte o čem mluvíte.

No, Šumaváku, já nevím, jsem jen maloodběratel tohoto neekologického paliva, ale předpokládám, že mých 20 metráků nakoupím u místního prodejce, jenž to uhlí nakupuje ve velkém - ne po jednotlivých vagonech - a že má skladové prostory v blízkosti nádražního kolejiště. Těch 15 - 20 kilometrů už opravdu zvládne náklaďák po lokálních komunikacích.
Jenda 19.12.2005 17:38

Re: Re: Re: Omezit kamionovou dopravu

Beg your pardon? O jakych dotacich mluvite? Pokud jsem si vsiml, tak dotace dostavaji drahy, nikoli autodopravci. Holt nekdo mel v detstvi rad vlacky a na drahach je spousta hlasitych odboraru.
pV. 19.12.2005 17:37

Na druhou stranu,

jsem zvyklý jezdit v noci. Počty nočních dárců orgánů jezdících v děšti, sněhu, na neosvětleném kole, bez odrazek a v černém gumáku jsou překvapivě velké. Nechápu, proč se nemohou někde klidně zastřelit nebo oběsit a musí ničit život i druhým...
A kdo pamatuje třeba legendární Hradec Králové za bolševika tak kolem třetí hodiny odpoledne, když Škodovka a ZVÚ vypustila dělnickou třídu, ten se dnes už může jen smát :-)