17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

Smrtelná lhostejnost


Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F.Novak 19.12.2005 12:13

Jen srovnani bus po D1 a zeleznice

StudentAgency - odjezdy po 30ti az 60ti minutach, 210km, cena 150Kc, jizdni doba 2h30m, odjezd z centra (Brno) do centra (Florenc), v cene denni tisk, zabava film, prakticky neomezene teple kava/cak/cokolada, za sympaticke ceny moznost koupit ledovy cas nebo jine nealko chlazene. Nevyhoda - zacpy na D1 pred Prahou, zvlastne ranni spoje do dojizdi mezi 7-9h jsou na tom hur (i kdyz v pripade nouze to ridici predem objedou)
 
Ceske drahy - odjezdy cca po 60min (ovsem pokud se pocita jako cil Holesovice NEBO Hlavni - diky nevyhovujicim tratim v Praze, zvlaste jednokolejky kolem Vitkova na hlavni zajizdi jen ty prvni ranni rychliky), prvni zasadni vec je vypadnout z vlaku v Holesovicich a triskat se ten kilometrik na metro. To bylo prvni a celkem to nejmensi negativum.
A ted to neradostne srovnani. - cca 250-260km, jizdni doba mezi 3h02m - 3h30 (opravdu RYCHLOST!) vyjimecne nejake EC to zvladne za 2h23m-2h35m (pokud nenabere zpozdeni), cena 394Kc (bezne rychliky) - 354Kc (EC) popr. 182-242Kc na Z-kartu.
O servisu jako noviny, teple napoje a nebo film na cestu lze u CD mluvit jen jako o vedeckofantasticke fikci pristiho tisicileti (no a na to je vlastne 995 let cas)
Jeste se nekdo divi, proc jezdi vlaky CD poloprazdne?
Ladislav N. 19.12.2005 12:10

Re: Re: Svatá prostota a duchem chudí...

Zato na spotřebních daních z paliv a maziv vybere stát řádově 100 miliard (!!!) Kč ročně - a kolik se jich vrátí do výstavby a údržby silnic? Miluju ty, kteří dávají najevo svou NEVĚDOMOST.
rezy 19.12.2005 12:08

v pripade dopravnich potreb soucasne vlady bych souhlasil s dokoupenim

jeste jedne letky Jo, pilot by dostal napred echo, to se da zaridit.
Andy 19.12.2005 12:08

Re: Re: Re: Dráha x dálnice

no, kdyby je stát vrážel do toho, proč je vybírá, tedy do silnic, tak by těch pochroumaných možná  bylo méně.
jukat za západní hranice je prima zábava, taky se tam pěkně nadává. ¨
Jen jsem chtěla podotknout, že až příliš podléháme zjednodušující myšlence, kterou nám Centrální Mozek Lidsta buší do palice, tedy že když něco bude dražší, tak se tím omezí spotřeba na rozumnou úroveń.
Výsledky můžete vidět například na efektu spotřební daně.
drew 19.12.2005 12:04

Re: Re: Dráha x dálnice

1) chleba, mléko, rohlíky dražší nebudou, protože ty se nedopravují z jednoho konce republiky na druhý, pravda mléko ano, ale to je rychloobratkové zboží. 2) Pokud pojede dráhou např.1000 TV z Plzně, Francie, do Zlína, Ostravy, Brna, Prahy bude výsledná cena rozpočítana na 1 ks výrobků. 3) Nadávat je česká národní vlastnost, kterou přímo nesnáším spolu s vymlouváním na to, že to nelze udělat. Ale lze stačí juknout za západní hranice. 4) Stát vydělává už dnes na dálničních známkách, ale nevím, zda za ně kupuje zrovna gripeny nebo je vráží do školství, zdravotnictví nebo na důchody. Ale jenom teoreticky by možná nezaplatil tolik za léčbu pochroumaných řidičů na našich cestách, protože mám obavy, že to, co se vybere na dálničních známkách, jde na nápravy dopravních nehod a jejich následků.
rezy 19.12.2005 12:03

ma rad kulaty cisla, 10 000 se mu zdalo malo a meloun by mu nesezral uz nikdo

cili optimalni dezinformacni hodnota, ktera se dobre pamatuje.
Béda 19.12.2005 11:59

Re: ...

Pokud tím "setkáním" poslanců, co to mají dál, v gripenech máte na mysli to, co já pak bych souhlasil. Maximálně bych povolil (ve výjimečných a odůvodněných případech) katapultáž (pilotům samozřejmě vždy). Problém je v tom, že gripenů je méně než dotyčných poslanců.
ibn 19.12.2005 11:58

Ihned

Uplynuly vikend se s 13 mrtvymi pri dopravnich nehodach pravdepodobne zaradi k tem nejtragictejsim v roce. Na nehodovosti se podepsaly zejmena vetrna smrst, huste snezeni a neukaznenost ridicu. Policiste museli zasahovat u 2345 havarii. Zemrelo pri nich 13 lidi. Od pocatku letosniho roku zemrelo na ceskych silnicich vice nez tisic lidi.
Andy 19.12.2005 11:56

Re: Re: Dráha x dálnice

neboť, sakra.
ibn 19.12.2005 11:56

Jinak ale většinou dojedeme včas to jen na okraj na rozdíl od auta.

Bingo!
Andy 19.12.2005 11:54

Re: Dráha x dálnice

všechno tohle zpoplatňování toliko od Ďábla jest. Jaký je důsledek ? Zdraží se vstupy a tudíž bude konečný produkt dražší. Teoreticky by se měli snažit výrobci udržet náklady, aby byl jejich výrobek nebo služba konkureceschopný, tudíž začít jezdit levnějším způsobem. Jenže vzhledem k různých ochranářským opatřením, lobbystickým skupinám a dalším faktorům si výrobec klidně přisadí vyšší náklady na ceně a protože to jde špatně spočítat, tak ještě něco přihodí, spotřebitel stejně pozná prd a vyšší cenu bude vyčítat podle své preference: vládě, minulým chybám vlád, Klausovi, Paroubkovi, američanům, číňanům nebo třeba " neovlivnitelné křivce vývoje cen v globálním světě" , to je jedno.
 
Na čem by vydělal stát, to je mi zcela záhadou, neboď stát jsme de facto my. Takže jak bychom na tom vydělali ? Mohli bychom si koupit víc gripenů nebo konečně sehnat aspoň dvanáct pilotů,  aby s kraksnami měl kdo lítat ?
 
Lidé, co jezdí na trase Severní/Jižní Morava - Praha by možná jezdili vlakem docela rádi, kdyby si sebou mohli vzít do kupé psa, kočárek, lyže, pět kufrů atd., zejména, pokud by vlak měl stanici před každým domem v Praze a v každé vesnici na Moravě.
 
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 11:54

TO: jura-p

Diky za shrnuti...
rezy 19.12.2005 11:52

...

tak at si na to vezmou vrtulnik a ti co to maji dal, tak Gripeny, stejne piloti nemaji co delat. Obcas by se mohli setkat nad nejakym vycvikovym prostorem spolu s nacvikem PVO.
Josef 19.12.2005 11:50

Re: Svatá prostota.

Nevím jak jste došel k číslu 100 tisíc za jeden průjezd, ale již ze slov ministra dopravy vyplývá, že při vybírání 1000 Kč za průjezd dálnicí Praha-Brno se vybere 15 miliard ročně, tzn. že vámi deklarovaná cena by hravě zaplatila za rok celou dálnici Praha-Brno, což je jistě nesmysl.
kanuk 19.12.2005 11:46

poznámky

1) OSOBNÍ vlaková doprava v USA a Kanadě prakticky neexistuje, lidé cestují autem neb letadly. Výjimkou jsou vlaky pro turisty, na turisticky zajímavých trasách.
2) Nákladní vlaková doprava je omezena na velkoobjemové zásilky, obvykle několik vagonů stejného nákladu, často i celý vlak (obilí, uhlí). Od téhož výrobce k témuž spotřebiteli. Za takových podmínek může být vlaková doprava výdělečná, a ona je.
3) T. zv. kusové zásilky jdou téměř výhradně kamiony.
4) Po severoamerických tratích projíždí za den asi tolik vlaků, co v ČR a v Evropě asi vůbec projede za hodinu.
Proto železniční provoz v Americe a Evropě nelze srovnávat.
rezy 19.12.2005 11:41

Svatá prostato! 100 000Kc za jeden prujezd

není to malo?
Jarda Musil 19.12.2005 11:38

Re: Poslanci se opět dopustili závažné chyby. Novela zákona o silničním provozu kvůli totiž kvůli administrativní chybě nepostihuje řidiče, kteří ujedou od nehody. Hrozí jim tak maximálně tisícikorunová pokuta. Poslanci budou muset zákon novelizovat,

Nepodceňujte poslance, oni dobře vědí co činí - byl to záměr - nemají čas se zdržovat u nehody - musí jet hlasovat o dalších zákonech - co Vy víte ...
Andy 19.12.2005 11:37

Re: Re: Re: Re: Re: Nezklamali jste mne. děkuji.

to opravdu není tvůj problém.   Tejden dovolený si můžem dovolit i my, co s tvými bláboly nesouhlasíme.
Mimochodem, i kdybych byla nejlínější na světě, tak o tom, že vlaky mají jezdit čisté a včas mohu povídat asi tak 365 dní v roce.
Až budu mašinfíra a můj vlak nebude jezdit včas, tak klidně rej.
drew 19.12.2005 11:31

Dráha x dálnice

I když je dráha z Ostravy do Prahy dražší jedu raději vlakem a naš firma, to preferuje jako ekologický způsob dopravy (for Bubík). Jinak ale většinou dojedeme včas to jen na okraj na rozdíl od auta. Stát na dálnici v mrazu je totiž zážitek stejně dobrý jako v letním vedru:) Ono by stačilo zdanit dopravu kamióny nějakou minamální částkou např. 10.000,-- Kč 600 Euro, za každý průjezd zemí, u každého objednatele kamiónové dopravy, a tím donutit myslet lidi ekonomicky a následně ekologicky. Stát by na tom vydělal a dráhy posléze taky. On i zahraniční dopravce, potažmo jeho uživatel by si rozmyslil zda kamión naložit na vlak nebo zaplatit 500-1000 Euro za průjezd Českem. A k lidem, co jedou na trase Severní/Jižní Morava - Praha a jedou autem, by stálo za rozumné uvažování, raději připlatím za dráhu a pojede pohodlně až na místo určení nebo zatvrdnu na D1. Mimochodem náklady na cestu jsou odečitatelné položky.
havránek 19.12.2005 11:29

Re: Nehledejte na kamiónech zimní pneumatiky, neexistují

ty vole, problém je v tom, že kamioňácky prasat nejezdí na pneumatikách, ale galuskách, aby byl vejvar majitele firmy co největší. Stačí se ve frontě podívat. VOLE
bd 19.12.2005 11:28

Re: Re: Ještě k protestům zelených fanatiků a dálnici Praha - Tábor

No ten kousek asi není problém,  byl by to pouze přivaděč z jedné dálnice na druhou. Problémem by spíš bylo, že kus dálnice mezi Prahou a Mirošovicemi by musel snést zátěž dvou dálnic se zde zbíhajících. Sice už teď platí, že musí unést zátěž dvou páteřních komunikací, ale po vybudování D3 by tam asi bylo ještě hůř. Holt v sedmdesátých letech neměli ani tušení o dnešním provozu.
rezy 19.12.2005 11:28

Poslanci se opět dopustili závažné chyby. Novela zákona o silničním provozu kvůli totiž kvůli administrativní chybě nepostihuje řidiče, kteří ujedou od nehody. Hrozí jim tak maximálně tisícikorunová pokuta. Poslanci budou muset zákon novelizovat, a c

ja bych jen poznamenal, ze zavaznou chybu udelali pouze ti, kteri hlasovali ANO.
Jarda Musil 19.12.2005 11:27

Re: Re: Svatá prostota.

Nezpochybňuji Váš komentář ani trochu. Jen připomínám, že stát prodrbal značné částky při privatizacích - ty dnes samozřejmě chybí, ale v době vzniku ještě nebyly vidět, dále je třeba vzít v úvahu, že kdyby se platily jednotlivě skutečné náklady na pohyb po silnici, tak by následně vzrostla cena lidské práce (dojíždění) a následně by naše výrobky nemusely být prodejné atd atd ... a dostaneme se k tomu, že přece jen ten "stát" musí něco přerozdělit ... a že na tom nakonec nejvíce vydělají provozovatelé firem - i když nesouměrně a samozřejmě se část prostředků "ztratí" - ostatně nic není zadarmo.
Fred 19.12.2005 11:27

Netřebo,

myslíš tu ubohou chátru, která, ač placena hůře než za Baťe a lopotící se v pracovních podmínkách 19. století, úspěšně zaplňuje hypermarkety, plní obrovské košíky zbytečným zbožím, způsobuje si obezitu z přežrání a pití piva, nadšeně volí socany a podobnou rudou verbež a u TV Nova nadává na poměry? Takovou chátru jsi měl na mysli?
divitel 19.12.2005 11:22

Re: Re: Ještě k protestům zelených fanatiků a dálnici Praha - Tábor

Mirošovice bych objel z jihu. Vůbec netvrdím, že se musí přesně kopírovat stávající. Jen vhodně využít. Vůbec úsek Praha - "cosi za Mirošovicemi", asi pod kopcem u Senohrab, bych skutečně stavěl znovu, kus vedle stávající D1, avšak z Prahy by musel vyjíždět jinudy než D1, možná někde ze Lhotky nebo podle vody na nově stavěnou jižní část vnějšího okruhu. To už jsou detaily.
Bubik 19.12.2005 11:15

Re: Svatá prostota.

Ivane, jako provozovatel vozidla platíte: spotřební daň z benzínu/nafty, DPH z téhož, jste-li podnikatel tak silniční daň, a dálniční známku. Kdyby se všechno tohle vracelo do silnic, tak je peněz docela dost. Jenže když z toho stát platí pastelkovné, důchody a prohrané arbitráže, tak pak peníze chybí a musí se za velkého halasu použít zisk z prodeje Telecomu. Jinak k tomu srovnání - stát narval za posledních deset let mnoho desítek mld do koridorů, víc,než do dálnic. Takže není pravda, že jsou dráhy ubohý otloukánek. A k těm cenám - klidně budu plati rozumné mýto i na silnici III. třídy, když bude v PERFEKTNÍM stavu. Takových III. tříd ale u nás není.
Jarda Musil 19.12.2005 11:08

Re: Svatá prostota.

nevím jak jste k těm počtům přišel (nezpochybňuji), ale např. v Chorvatsku či Slovinsku přímé mýtné pro osobní auto je někde okolo 1.5Kč na použitý kilometr dálnice - čili analogicky u osobního auta Praha-Brno cca 300Kč jedním směrem. U nás v ČR známka roční 900Kč - to by byly tři cesty Praha-Brno ...
Ale v Rakousku to řeší podobně jako u nás (časové známky) - až na zvlášť placené úseky (některé tunely). V Chorvatsku tunel Učka cca 100Kč za jeden průjezd (asi 6km) ... fakt ale je, že je to dost otrava a poněkud to zdržuje provoz.
eTony 19.12.2005 11:03

Ivane,

žádný dopravce není schopen si zaplatit svoji dopravní cestu ze 100%, žádný.
Jenže silniční dopravce a všichni uživatelé silniční sítě zaplatí na daních a poplatcích cca 100 mld ročně, ale vrátí se do této infrastruktury necelých 20%. Část peněz jde přesSFDI také na vodu a železnici.
Voda a železnice mají oproti silnici finanční výhody, nemusí platit takové daně jako silniční dopravci.
Bubik 19.12.2005 11:03

Re: Re: Svatá prostota. Přestěhovat dopravu na dráhu.

a co milý pane dělá tenhle stát? Kdo platí desítky miliard na koridory? Dráhy snad?
Bubik 19.12.2005 11:01

Re: Ještě k protestům zelených fanatiků a dálnici Praha - Tábor

diviteli obávám se, že by jsi selhal už v Mirošovicích. Jak bys rozšířil ten kousek mezi barákama a snížil jeho stoupání? Zboural vesnici a odbagroval vrchol? Ty kopce z Pořící před Benešovem taky zrovna nemají dálniční parametry.