10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

Lustrační zákon bude platit dál

Třetina zákonodárců se domnívá, že by bylo v pořádku, aby vysoké funkce ve státní správě mohli zastávat exponenti minulého režimu, který ležel a stál na zásadním potlačení občanských svobod. Zrušení lustračního zákona se komunisté pokusili drze vložit jako doplňující paragraf do zákona o diskriminaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek Šejna 8.12.2005 10:44

Díky Jirko,

takže v tom případě nemám proti zákonu výhrady.
JM 8.12.2005 15:58

Re: Díky Jirko,

faj. tak teď to ještě ně´jak urovnat s tím fašounem.   ;)
martin 8.12.2005 10:20

Modrý ptáku

člověk, který měl pravdu, nebývá oblíben. Naopak, čím více je to zřejmé, tím víc je nenáviděn těmi, kteří ho tenkrát oslyšeli.___________ Zase je to o naivní představě, že vydojím víc, než dodám. Eurohujeři mávali desítkami miliard, které každý rok dostaneme. Je to marný, marný, marný.... __________________ A proto můžeme trvale brát ze zdravotního pojištění víc, než se tam dá, vydávat ze státního rozpočtu víc, než se tam dá, dojit EU víc, než se do ní dá ... ad libitum
ibn 8.12.2005 11:00

ad libidum

Libidum brzo skonci po cele Evrope, ale nas se uz nedotkne, to bude nas prinos budoucim generacim.
pf 8.12.2005 11:04

Re: Modrý ptáku

mate na mysli ty desitky miliard proti jejichz zmenseni protestoval pred par dny profesor Klaus?
Modrý pták 8.12.2005 10:16

Bédo,

zajímavé téma - "Vám se do zdá být košer? Nalákat nové členské země do EU a pak z toho mají mít prospěch v podstatě jen ty staré?" Mně je to k smíchu, protože přesně na tohle před téměř třemi lety někteří upozorňovali a byli za zpátečníky, provincionalisty, zaprděnce akdovícoještě. Přerozdělování (noblesně tomu říkají také solidarita) je fantastická věc, dokud jsou prachy. Jenže "tahouni" jsou šestým rokem v zatracených trablech a nemají. A ti co zatím ještě mají vidí, kam to vede a nechce se jim platit. Takoví Holanďani to sdělili v červnu velmi zřetelně (až brutálně) v referendu, které se původně týkalo něčeho úplně jiného. 
Pokud jde o to, kolik by z toho ztratila ČR, tak je třeba říci, že oni ti Britové navrhují vedle snížení dotací také snížení procenta spoluúčasti. Dnes musíte na každé vydané Euro z Bruselu dodat vlastních cca 0,3 Eura a ti Britové navrhují, aby to bylo cca 0,15. Což mně přijde velmi rozumné. Takže já bych spočítal, jestli tohle opatření je výhodnější než to původní nebo naopak a podle toho bych se choval. Že to zacvičilo s obrazem "soudržné Evropy" je jiná písnička. Že to neřeší podstatu problému - děsivé podpory idiotské zemědělské politiky je také jiný song.
nalevo 8.12.2005 10:18

Re: Bédo,

docela tvrdě si odporujete, ale to neva, hlavně že si můžete rýpnout do EU.
Ivan Nový 8.12.2005 10:23

to nalevo,

Kdo vyhraje? Blair nebo Paroubek? Na koho si vsadíte?
ibn 8.12.2005 10:29

Re: to nalevo,

Ja sazim na Paroubka.
Ivan Nový 8.12.2005 10:47

to ibn,

na papíře a v TV možná, jinak si eurokrati udělají co budou chtít, jako vždy. Tedy alespoň do úrovně toho rozpočtu. Proto jej je třeba snižovat, aby eurokrati neměli tu moc co mají.
nalevo 8.12.2005 10:33

Re: to nalevo,

těch hráčů bude povícero a spíše se bude jednat o kompromis, který bude ležet někde v čtyřúhelníku, tvořeného bohatými průmyslovými zeměmi, Francií, novými členy a britským rabatem. Krom těch nových zemí, které nahradily dřívější země chudé, nic nového v EU.
ibn 8.12.2005 10:52

Re: to nalevo,

Ja sazim na Paroubka.
Béda 8.12.2005 10:32

Modrý ptáku,

s tou děsivou podporou zemědělské politiky jsme zajedno. Jen mám dojem, že to 1,06, či kolik je to přesně procenta z HDP ani ty "tahouny" určitě hospodářsky nezruinuje. Ale počkejme si na výsledek. To, co navrhli Britové, byl určitě jen takový "nástřel" pro britské voliče.
Jirka H. 8.12.2005 10:14

KSČM obhájce práv?

Možná že v tomhle je právě vůbec největší nebezpečí LZ: sám o sobě už dneska nemá velký smysl, ovšem jeho důsledkem je: stanovisko objektivně rozumné, zákonné a protidiskrimační hájí KSČM, nástupkyně KSČ a to proti antikomunistům a ne-komunistům. Není tohle pro budoucí vliv komunistů, zejména u nejmladší generace, daleko významnější, než že bude bývalý okresní tajemník dělat hajzlbábu ve Vršovicích?
Generace, pro kterou jsou procesy v 50. letech srovnatelné s církevními procesy o pár století dřív (zkrátka historie), vychovávaná na principech nediskriminace a rovných šací tak zažívá, že garantem a obhájcem těchto práv je KSČM. Smutné...
vojnov 8.12.2005 10:19

Re: KSČM obhájce práv?

souhlas
martin 8.12.2005 10:14

ibn

Nahození nového tématu? Čulík arbitrem renomovanosti či nerenomovanosti politických komentátorů? Já si vždycky rád přečtu Neffovo vyjádření k vlastnostem a kvalitě digitálních fotoaparátů.
NP 8.12.2005 10:10

Rozřezanou dámou v kufru

na této stránce Vám Neviditelný pes přeje něžné Vánoce!
Kajan 8.12.2005 10:06

Lustrační zákon je zcela v pořádku, ale k tomu měla být povinně zavedena výuka kompozitivní teorie na všech stupních škol, zejměna na školách vysokých! To by ale lidí neptrve museli vědět, co to je. Alespoń někteří! Dzp!

NoName 8.12.2005 10:08

Re: Lustrační zákon je zcela v pořádku, ale k tomu měla být povinně zavedena výuka kompozitivní teorie na všech stupních škol, zejměna na školách vysokých! To by ale lidí neptrve museli vědět, co to je. Alespoń někteří! Dzp!

A u spousty jedinců by neškodilo začít vzdelávání ještě něčím elementárnějším, než je kompozitivní teorie. Třeba matematika, statistika,  a tak...
Béda 8.12.2005 10:10

Kajane,

souhlas, já bych tu kompozitivní zavedl dokonce ještě do předškolní výchovy.
www racek 8.12.2005 10:51

Re: Kajane,

co do předškolní, měla by to být součást gynekologických prohlídek!
nalevo 8.12.2005 9:58

lustrační zákon je špatné a šestnáct let od revoluce neobhájitelné řešení.

nedomnívám se, že lustrační zákon napomohl, byť jen minimálně, našemu vztahu ke komunistické minulosti. Je neospravedlnitelné vytlačit jednu skupinu občanů z veřejného života na principu kolektivní viny a to bez dokázání a odsouzení viny individuální.
Na nynější situaci je pohoršující, že jsou to komunisté a ne demokraté, kdo chtějí zrušit lustrační zákon. Od prvních se jedná o drzost a co brání druhým nevím, možná je tu demokratů nedostatek.
Ivan Nový 8.12.2005 10:03

to nalevo,

oni nejsou vytlačeni z veřejného života, jsou vytlačeni pouze ze státních služeb. Vy byste v bance zaměstnal člověka, který v minulosti nějaké banky už vykradl?
nalevo 8.12.2005 10:06

Re: to nalevo,

ne, pokud by mu byla vina řádně prokázána. To, že by v mládí byl anarchistou a verbálně usiloval o zničení peněz, by mě celkem nechalo v klidu.
NoName 8.12.2005 10:11

Nalevo

Těm lidem (myslím na lustrační zákon) nikdo nic neudělal, jenom nemohou zastávat místa ve veřejné a statní správě. Jinak nebyli potrestáni, žádné omezení ohledně podnikání, cestování ... A žeby si to mnozí zasloužili ... Není to dokonalé, to máte pravdu, ale lepší než nic.
brouk 8.12.2005 10:12

Re: Re: to nalevo,

Ja kdybych moh,tak bych te  posadil v hospode ke stolu s muklama, kteri maj za sebou nejakej rok Jachymova. Jak bys jim to hezky vysvetlil, ty rozumbrado.
nalevo 8.12.2005 10:16

Re: Re: Re: to nalevo,

těžko, ale určitě bych se o to pokusil.
pf 8.12.2005 11:09

Re: lustrační zákon je špatné a šestnáct let od revoluce neobhájitelné řešení.

a co okresni vedouci NSDAP ? bylo spravne ze je zbavili v Rakousku po valce obcanskych prav, museli platit vyssi dane, casto meli prikazana mista pobytu a konfiskovany majetek. A vubec nikdo jim neprokazoval individualni vinu. Proste jen byli okresni vedouci zlocinecne organizace.
kdyz je clovek funcionarem zlocinecke organizace, je jaksi pachani zlocinu jeho pracovni naplni...
Saša 8.12.2005 9:56

Z dnešních výročí

8. prosince 1870
Čeští politikové v čele s F. Palackým a F. L. Riegrem podali říšskému kancléři eustovi promemoria o zahraniční politice habsburské monarchie. Pamětní spis protestoval proti národnostnímu útisku v monarchii a žádal přeměnu monarchie na svobodnou federaci národů s právem národního sebeurčení. V zahraničně politických otázkách spis souhlasil se sjednocením Německa, protestoval však "proti násilnickému zdeptání Francie" a projevil sympatie k jižním Slovanům. eust pamětní spis hrubě odmítl, nepředložil ho císaři ani sněmům a 14. prosince t. r. ho vrátil předkladatelům. 8.-9. prosince 1967
Na opakovanou žádost A. Novotného tajně navštívil Prahu generální tajemník ÚV KSSS L. režněv; nesplnil však Novotného naději na jeho podporu.
8.-9. prosince 1971
Na ustavující schůzi Federálního shromáždění byl zvolen předsedou A. Indra, do čela Sněmovny lidu se dostal V. David a Sněmovnu národů vedl D. Hanes.
8.-9. prosince 1977
V Praze proběhl ustavující sjezd Svazu československých spisovatelů ; předsedou byl zvolen prorežimní J. Kozák. 8. prosince 1987 Na pražské Kampě se opět sešli mladí lidé ke vzpomínce na legendu skupiny eatles J. Lennona; současně si připomenuli památku dvou Janů - Palacha a Zajíce; takto se scházeli na Malé Straně od roku 1985. Na okolní zdi psali hlavně verše o míru a proti válce.
Saša 8.12.2005 10:08

Omlouvám se,

ale v okně to nebylo všechno tučně.