10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

Lustrační zákon bude platit dál

Třetina zákonodárců se domnívá, že by bylo v pořádku, aby vysoké funkce ve státní správě mohli zastávat exponenti minulého režimu, který ležel a stál na zásadním potlačení občanských svobod. Zrušení lustračního zákona se komunisté pokusili drze vložit jako doplňující paragraf do zákona o diskriminaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek Šejna 8.12.2005 9:53

Ale musel J.T.

musel byste žádat, i když Vám v tehdy bylo méně než 18. Teda vlastně údajně nemusel, protože dle Vás tam takový paragraf, který omezuje věk je. Jen já ho tam nějak pořád nemohu najít. Mohl byste mi s tím nějak pomoci?
Virtuál 8.12.2005 12:01

Pane Šejno,

mám známého, který byl velkým komunistou, byl členem OV KSČ, s neomwzenými pravomocemi a přístupem ke všemu, co jen existovalo.I on, tak, jako Vy, má lustr negativní.Zkráta, byl to "jejich člověk".
Z-S 8.12.2005 10:48

Re: Lustrační zákon na věčné časy a nikdy jinak, Astone.

Hehe, ja musel o lustraci zadat kvuli funkcni v akademickem senatu VS ... jsa rocnik 1976, takze pri revoluci mi bylo 13. Ale co, aspon jsem se nemusel obavat jak lustrace dopadne :) A dostal jsem pekny papir s podpisem Rumla. A na statni utratu :)
Hans 8.12.2005 8:16

Lustrační zákon je k ničemu

Podle mého názoru je lustrační zákon k ničemu. Příslušníci StB získali velkou ekonomickou moc a nyní ovlivňují lidi především z pozice zaměstnavatele - a tam za kapitalismu žádná demokracie není. Státní instituci potřebují pouze k tomu, aby jim schválila nebo umožnila dělat nějakou zakázku a tady vědí, že platí americké přísloví "money talks" (peníze mluví) a tuto řeč důvěrně znají. Nevidím důvod, proč by měli usilovat o pozice ve státní správě!
Auiam 8.12.2005 8:25

Bolševický kapitalismus

Jedno bez druhého nejde. Kolik firem tady žije ze strašlivě předražených státních zakázek, které by ve fungujícím demokratickém systému, v němž jsou úředníci za svá rozhodnutí odpovědní, nikdy nedostali? Zdeňka Mašínová tento systém velmi trefně nazvala bolševickým kapitalismem.  
Naivka 8.12.2005 10:49

Re: Bolševický kapitalismus

O jakém demokratickém systemu je tu řeč!? Tom "americkém", nebo našem dle pánů poslanců a senátorů?! Oba jsou stejným výmyslem na oblbování lidí, stejně jako římsko-katolické Desatero.
SKEPTYK 8.12.2005 9:00

Re: Lustrační zákon je k ničemu

Je to pravda, byl jsem zaměstnán u firmy, která přešla CELÁ do vlastnictví německého podniku. Potom se začly dít podivné věci. Do vedení se pomalu vrátila bývalá komunistická garnitura a ti se vemi rychle zbavili svých oponentů a nahradili "svými" lidmi. Nepochopil jsem, že Němcům to vůbec nevadilo.
Auiam 8.12.2005 9:05

Re: Re: Lustrační zákon je k ničemu

Normalne se prizpusobili. Dysfunkcni vsemocna statni sprava formuje trh a chovani investoru. S masivnim uplacenim odpovednych zamestnancu tady zacali prave Nemci.
Šedovous 8.12.2005 9:16

Re: Re: Lustrační zákon je k ničemu

Svůj ke svému. Co ty víš kde měli ti Němci tatínky či dědečky ?NSDAP nebo SS ?
Ivan V 8.12.2005 14:02

Re: Re: Lustrační zákon je k ničemu

To je velmi snadno pochopitelné. Nejlépe je zaměstnat schopného člověka, který má přitom nějaký škraloup - je vydíratelný. To je ideální zaměstnanec. Dokud bude lustrační zákon, budou i vydíratelní zaměstnanci. Ti germáni to dobře vědí. Z vlastní poválečné zkušenosti. ODS se to asi hodí taky.
VH 8.12.2005 9:36

Re: Lustrační zákon je k ničemu

Hm, asi jo, hlavně když je v tomhle státu pořád dost "dozadkulezců", kterými se nová hospodářská elita může obklopit.
Šedovous 8.12.2005 8:13

Stejně je zvláštní že se nikdo nepohoršuje nad tím,

že je dostupný seznam spolupracovníků StB a le už ne seznam členů KSČ a hlavně seznam její nomenklatury.
S tím by se něco mělo udělat. Neví někdo zda nějaká politická strana má v programu zveřejnění takových seznamů ze zákona !?
xxx 8.12.2005 8:27

Re: Stejně je zvláštní že se nikdo nepohoršuje nad tím,

 
Doc 8.12.2005 8:12

... je obdivuhodné,

jak již "otrnulo" normalizačnímu slouhovi jako byl Neff, který sloužil v MF a tedy propagoval a pomáhal udržovat tehdejší režim. 
 
Dnes už je z něj "bojovník" proti starým časům a za pár let bude určitě tvrdit, žev MF působil, jako "dizident" a  bojovník proti komunismu .     
Bubik 8.12.2005 9:13

Re: ... je obdivuhodné,

..normalizačnímu slouhovi..... A kdepak jste za komunistů sloužil Vy ?????
Doc 8.12.2005 9:38

Re: Re: ... je obdivuhodné,

 .... zcela normálně pracoval v rámci svého vzdělání (archeologie) a neměl s politikou (kromě obvyklých "keců" u piva) nic společného. Vy si snad myslíte, že členem redakce MF se mohl stát "kdokoliv z ulice" bez ohledu na kádrový profil a oddanost režimu ....
NoName 8.12.2005 9:54

Re: Re: Re: ... je obdivuhodné,

Ne, právě že ne. Členy redakce MF byli samí antikomunisté, kteří to ale maskovali oddaností režimu, aby mohli škodit a rozvracet režim zevnitř. A taky aby byli připraveni, když se to obrátí a bude potřeba kvalitních žurnalistů. Své kvality nakonec dnes a denně dokazují. No a v případě, že dojdou Číňani, ukáŽe se , že i na tohle byli vlastně připraveni, protože oni jsou takhle připraveni pořád.   
Melian 8.12.2005 17:12

Re: Re: Re: Re: ... je obdivuhodné,

akorát jim budou chybět šikmý voči :-(
Šedovous 8.12.2005 8:07

Pravdu díš Astone,

že u některých socanů to není s tím socialdemokratismem až tak vážné.
U Modré tlupy s tou pravicovostí taky ne  !
ehad 8.12.2005 8:47

Tak to se pletete.

U tech socanu to s tim soc-dem. je zatracene vazne. Jen to vztahujou jen na ostatni krome sebe (chteli by mit vsechny vyhody, ktere soc. nabizi. Jen nechtej platit dane). Ostatne Ti pravicaci taky. Ti zas primarne nechtej platit dane. Ale zas by chteli vsechny vyhody ... Jinak cest vyjimkam. Az nejakou uvidim, tak Vam dam vedet ...
Šedovous 8.12.2005 9:20

Re: Tak to se pletete.

Nechcete půjčit na to hledání lucernu a sluneční hodiny  ?
Fierlinger 8.12.2005 9:30

Re: Tak to se pletete.

Patrim ke generaci,ktera byla postizena "viteznym unorem" a dobre si pamatuji,ze komunistum k moci dopomohli socialni demokrate v cele s Fierlingrem.Mozna,ze Paroubek se citi,jako novy Fierlinger.Ja jsem musel opustit republiku a ziji nyni uz 57 let v cizine.Cesi tak rychle zapominaji?
Virtuál 8.12.2005 11:45

Šedovousi, nesouhlas.

Na Modrou tlupu mi nesahat!!, ale s tím sociáldemokratismem souhlasím s tebou v tom smyslu, že to až zas takový sociáldemokratismus od socanů není.Potud souhlas.Já bych to poopravil, že je to spíš sociálKOMUNISMUS.
kulihrach 8.12.2005 7:56

lustrák

Lustrák ponechat. Konečně já, který nic neumím, který jsem byl vždy nula o kterou nikdo nezakopl, ani StB, se mohu povyšovat. Já jsem čistý!!! Díky tobě ODS!!!
Andy 8.12.2005 8:07

Re: lustrák

dnes to tady, koukám, bude v režii STB. Tak si hrajte, děti, kdo si hraje, nezlobí
J. Mach 8.12.2005 9:08

Re: lustrák

Teda to je síla, takhle blbý komentář už tu dlouho nebyl. Netušil jsem, že vedle Neckáře, Juchelky, Zimy atp. se najde i takový exot, jako je kulihrach. Zcela se jim vyrovnáte, soudruhu.
Kantor 8.12.2005 7:51

Jak dlouho ještě.

Čímpak se bude za 15 let existence tohodle zákona zase zdůvodňovat?Asi obavami z infiltrace STB v domovech pro senijory, ne?
Lukas Erben 8.12.2005 8:05

Re: Jak dlouho ještě.

A čímpak byste zdůvodnil 50 let po skončení války platnost Benešových dekretů Kantore?
 
Jak píše Aston, lustrační zákon by měl zůstat v platnosti navždy. Aby připomínal svinstvo a hnůj kterým komunismus byl, je a vždy bude. Aby upomínal že do strany vstupovali lidé proto aby si zištně pomohli na úkor druhých.
Kantor 8.12.2005 8:17

Re: Re: Jak dlouho ještě.

Těch dekretů bylo dost, rád bych věděl, které máte na mysli.A taky Vám připomenu, že neznám kromě dvou komunistických pohlavárů Hoffmana a Štěpána žádného potrestaného bolševika a ani jednoho vysokého náčelníka STB!
Kanuk 8.12.2005 14:19

Re: Re: Jak dlouho ještě.

Jo. Dnes se vstupuje do stran pro Desatero přikázání, pravdu a lásku (nemíním určitou osobu) a něčí krásný oči.