3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Gubernátorův nový švindl

David Rath si ve své samolibosti nedá s porušováním zákona pokoj - i kdyby se na ministerstvu vnitra či v Evropské komisi na hlavu postavili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Stejskal 28.7.2010 8:39

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Myslím že vyžírků by se měly zbavit všichni, napříč politickým spektrem, jak se s oblibou říká. Já si myslím, že si navzájem nemají co vyčítat. To není o politické příslušnosti. Všechny strany mají své experty na tuto činnost.

M. Prokop 28.7.2010 8:54

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Ano, mají.

Jenže strany levé části spektra, rudé, oranžové, zelené, mají kromě té osobní vyžírkovosti jednotlivců zabudovanou ještě programovou vyžírkovost. Ta je navíc.

J. Stejskal 28.7.2010 9:07

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

No, to jistě. Tady se ale řešily osoby.

V. Skalová 28.7.2010 9:55

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Můžete dát nějaký link na ten argument s tím záchodem? Já si tedy pamatuji, že se nějak vymlouval, ale takhle pitomě snad ani ne, to by mě myslím dost zaujalo...

J. Stejskal 28.7.2010 10:16

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Já to zkusím najít, ale pamatuji si to dostl přesně. Jednalo se o svědectví snad dokonce usoudu, jak nakonec odsoudili jedině tu paní, která ty půjčky schvalovala. Pan Salzmann tam popřel, že by proto hlasoval, protože byl právě na záchodě. Ještě se jednalo o tom, že zápis neobsahoval kdo jak jmenovitě hlasoval. Přišlo mi to tenkrát tak absurdní, jako kdyby to bylo na prvním stupni základní školy, což mne otrávilo.

J. Stejskal 28.7.2010 8:43

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Ale s tím panem Salzmannem je to pravda. Při vyšetřování "půjčky" pro Baraka Alona skutečně jako šéf KB argumentoval tím, že při hlasování nebyl protože byl zrovna na záchodě. Což mně dostalo.

M. Prokop 28.7.2010 8:55

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

S Barakem Alonem byly jakési problémy i v Rakousku. Asi tam také chodí na záchod.

J. Stejskal 28.7.2010 9:11

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

To je vždycky o koze a voze. Nejde o Rakousko. Alon byl grázl, a byly s ním problémy všude. Navíc v tom Rakousku dlouho žil. Tady mu šli na ruku a klasicky se k zodpovědnosti nechce nikdo hlásit i za cenu zesměšnění. To na vysvětlenou.

M. Prokop 28.7.2010 9:36

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Ale ano, ale zajímavé je to, že to rakousko netrpělo transformační nejistotou, hledáním lidí, postupů, zkušeností a naletěli mu také.

Echt zrovna tohle bych Salzmannovi zase tak moc nezazlíval. Učení se za pochodu není tak jednoduché a zde prakticky nic jiného nebylo možné.

J. Stejskal 28.7.2010 9:45

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Já proti němu nic nemám, dokonce mi byl sympatický. Jak seděli s tím panem Soudkem a vysvětlovali panu prezidentu Clintonovi v přímém přenosu ten hospodářský zázrak. Takže mi tenkrát nepřipadalo, že se učí za pochodu. Myslel jsem si, že už to umí.

Ale když jsem potom slyšel argument se záchodem - jistě znáte ten pocit, že se stydíte za někoho jiného. Ale teď už mi to připadá jen směšné. Jenže ve finále se stejně směje víc ten pan Salzmann

V. Heidlerová 28.7.2010 9:20

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Časopis Reflex kdysi věnoval p. Salzmanovi článek v rubrice Causa. Škoda, že neumím pohotově nalézt odkaz  - tam to bylo dobře vysvětleno.

J. Slanina 28.7.2010 10:29

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Reflex, roč. 2000, číslo 28, rubrika Causa. Bohužel, pro hledání v archívu Reflexu musíte mít předplacenou tzv. Placenou zónu.

J. Bořický 28.7.2010 7:59

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Vaše argumentace je úsměvná.Je to jako když je někdo přichycený při krádeži,tak argumentuje,vždyť soused také krade.

M. Prokop 28.7.2010 8:08

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Buďto si ta "devadesátá" špatně pamatujete, nebo děláte (dost hloupou) propagandu. I souběh možností je možný.

V. Heidlerová 28.7.2010 8:17

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Tak to je naprostý blábol. Po změně režimu nebylo možno určit hodnotu věcí - továren, pozemků, skladovaného zboží atd. Komunisté nikdy nic neamortizovali, natož aby měli pořádek v hospodářských výkazech. Tak se vykazovala obrovská hodnota převzatých podniků a zboží, ve skutečnosti byla již třeba míň než poloviční. Tak vznikaly velké finanční mezery a ztráty. Nemyslím, že by všichni zúčastnění vyšší činitelé byli nutně zloději, ostatně si m yslím, že kdyby byl diskutér Polanský v určité době na výhodnějším postu, tak by si asi taky zahrál "malá domů".  Je pravda, že v 90. letech nikdo nebyl připraven na kolosální změny, jen dnešní pan president měl visi, co dál. není divu, že se dělaly chyby. Nevím, jak by se v takové situaci oháněl p. Polanský. Spíš je prav děpodobné, že doplácíme na lidi jeho typu a jeho názorů. Rath je gauner. 

V. Pavel 28.7.2010 8:31

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Pí. Heidlerová - myslím, že neadekvátně a nevhodně usilujete o dehonestaci p. Polanského, místo abyste argumentovala k věci hodnotněji, než obvyklým alibistickým, že šlo o "kolosální" změny a adorovala Klausovy pokleslé vize, na jejichž vadnost jej přátelsky upozorňovali, oproti jemu věcí znalejší úspěšní podnikatelé z USA - čeští rodáci. Promiňte mou upřímnost.

V. Heidlerová 28.7.2010 9:17

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Aniž bych chtěla někoho dehonestovat, myslím si, že ne všichni experti ze zahraničí, tedy i naši rodáci, měli recept na proměnu našeho hospodářství a společnosti. Ani my, kteří jsme zde žili celých 40 let komunistického režimu, jsme si neuvědomovali hloubku a velikost svinčíku a úpadku, který zde po reálném socialismu zbyl. Klausova vise nebyla pokleslá - byla jediná realisovatelná a byla okamžitě po ruce. Hodnotněji argumentovat neumím, protože jsem za komoušů pracovala jako skladová dělnice - vím jen, že hodnota skladu se počítala na milióny, ale zboží v něm už nemělo cenu ani tisíců. A tak tomu bylo nejenom ve skladech. Upřímnost mám ráda - já sama si nejsem jstá, zda bych si taky v těch dobách změn trochu "nepřilepšila". Takové morálce nás učili komouši.

M. Prokop 28.7.2010 9:38

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Úsměvný byl z těch "expertů"  mimo jiné Švejnar. Schválně jsem si našel jeho tehdejší návrhy, byly to takové obecné kecy a odkládání jakéhokoliv rozhodnutí.

M. Prokop 28.7.2010 8:58

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Lidí s "vizí" bylo více, ale ty vize byly dost nekompatibilní. Z některých jsem měl dost hrůzu, Komárek, Havel, Švejnar ........

Ta Klausova vize byla asi nejreálnější a hlavně ji dokázal z velké části prosadit, což je dost kumšt a dodnes jsem mu za to vděčen.

M. Komárek 28.7.2010 9:20

souhlasím s Vaším názorem

který vystihuje přesně realitu tehdejší doby. Na reakce V.Pavla se raději neohlížejte, je to místní exot ...

V. Pavel 28.7.2010 9:31

Re: souhlasím s Vaším názorem

Komárku - ty jsi prokazatelně nesnášenlivý, agresivní, neschopný diskuzí, pomlouvající a udávající, charakterově podřadný účastník diskuze. Je smutné, že tě všichni neprokoukli a že dostáváš prostor pro svinění diskuzního fóra naváděním druhých, s kým si zde mohou vyměňovat názory! Jsi zde nejtypičtějším představitelem nedemokratického komoušského způsobu uvažování a jednání.

J. Skotnica 28.7.2010 10:27

Re: souhlasím s Vaším názorem

Dnes ráno jsem se zeptal: "Zrcadlo, zrcadlo, řekni mi, kdo je tady nejchytřejší?" Co jinéh mohlo odpovědět: "Přece pan Pavel z Neviditelného Psa. Ale nejlepší diskutér už nebude, to je velký Jyrka"

A neříkejte mi, že to nesouvisí s tématem.

J. Skotnica 28.7.2010 10:27

Re: souhlasím s Vaším názorem

Dnes ráno jsem se zeptal: "Zrcadlo, zrcadlo, řekni mi, kdo je tady nejchytřejší?" Co jiného mohlo odpovědět: "Přece pan Pavel z Neviditelného Psa. Ale nejlepší diskutér už nebude, to je velký Jyrka"

A neříkejte mi, že to nesouvisí s tématem.

V. Pavel 28.7.2010 10:32

Re: souhlasím s Vaším názorem

Skotnico - pro blbečky to nejen souvisí s tématem, ale dokonce je to potěší!

V. Pavel 28.7.2010 8:25

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Pane Polanský - máte racionální názor na V. Klause a na "Big Tunneling", který zorganizoval k osobnímu obohacení svému a podobných neeticky jednajících "vyvolených", zpravidla někdejších členů KSČ a mezinárodních podvodníků. Příklad nepoctivého a nečestného "Klausova muže" - GŘ Komerční banky R. Salzmanna je správný, avšak zdaleka nikoliv ojedinělý a příkladem nejvštšího poškození českých daňových poplatníků. Je třeba připomenout Klausův "motor privatizace" - Viktora Koženého, který si v Česku díky Klausovi nakradl o mnoho více než Salzmann, a např. GŘ plzeňské Škodovky - bývalého Husákova ředitele Soudka, který Škodovku vytuneloval a mnohé další. Samozřejmě, že na zmíněné zlodějny dosud všichni platíme, avšak, co je asi horší - založili jsme ekonomiku a morálku nového svobodného českého státu na zcela defektních principech prosazených právě Klausem.

V. Heidlerová 28.7.2010 8:32

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Smím se skromně dotázat, jak byste Vy osobně řešil nastalou situaci 90. let? Souhlasím ovšem s Vámi, že "startovací čára" byla výhodná pouze pro komouše, nebyla stejná pro všechny občany. Ale jak se to dalo řešit jinak? Já jsem na kuponové privatizaci vydělala, tak si nemohu stěžovat.

M. Prokop 28.7.2010 9:03

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Ne pouze pro komouše, pro všechny odvážné a podnikavé. Problém byl, že většina (ne všichni) tací byli před plyšákem podnikaví s podporou KSČ, bylo to snazší.

J. Kejkrt 28.7.2010 9:07

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Ano, tak to bylo. Buď s podporou strany, nebo v šedé zóně veksláctví, šmeliny a podobně. Těch pár výjimek jiného druhu jen potvrzuje pravidlo.

J. Kejkrt 28.7.2010 9:04

Re: David Rath a Václav Klaus na mě působí

Spolu s vámi jsem také dychtiv páně Pavlovy odpovědi, která, věřme, přijde.

V. Pavel 28.7.2010 9:16

Pí. Heidlerová - k vašemu "skromnému" dotazu.

Paní Heidlerová - podnikatelskou, ani občanskou "úspěšnost" jsem nikdy nespojoval s kuponovou privatizací. Založil jsem vlastní stavební s. r. o., ve které jsem spatřoval seberealizaci a zároveň prostor pro osobní společenský přínos. Inspirací pro mne bylo a je podnikání "baťovského" typu, nikoliv dle Klause - "při zhasnutí" a pod., kterým k lizu v Česku přitáhl nikoliv ctitele batismu, nýbrž Koženého, Salzmanna, Soudka, Dybu, Bakalu, Krejčíře a podobné - usilující výlučně o nemravné osobní obohacení na úkor spoluobčanů a nikoliv o zbohatnutí poctivou prací pro veřejnost. Veškeré ambice podnikatelům jako já, vzala právě Klausova "úspěšná" Velká Privatizace - podle čechoameričanů nechvalně proslulá jako "Tunneling". Klause osobně viním z toho, že naprosto odmítl doporučení úspěšných podnikatelů českého původu ze světa, zejména z USA, přestože sám vlastní podnikatekskou činností nikdy nevydělal ani jeden haléř! Prosadil záměry zjevně nepoctivé a nahrávající nepoctivcům - domácím komunistům a zahraničním hochštaplerům. Nezajistil potřebné "rovné podmínky při startu" pro poctivé domácí začínající podnikatele. Prosím vás, že někdo nicotně bezpracně zbohatl na "kupónovce", či výhodným zprivatizováním nájemního státního bytu - nevytvořilo podnikatelské ovzduší jaké bylo za I. republiky, kdy kromě úspěšného Bati, zbohatla poctivým a veřejně prospěšným podnikáním celá řada dalších podnikatelů - Laurin a Klement, Kolben a Daněk, Křižík, Walter, Janeček /Jawa/, Beneš a Hain /Aero/ aj. Nic obdobného u nás po Listopadu, bohužel, nevzniklo - až na nesystémové vyjímky se u nás bohatlo a stále bohatne tunelováním a nemravným kšeftařením na úkor spoluobčanů.