12.6.2024 | Svátek má Antonie


Diskuse k článku

Druhá světová válka byla vyhrána jen napůl

Při oslavách konce druhé světové války bychom neměli zapomenout, že také znamenal zachování stalinského Sovětského svazu, že znamenal okamžitou novou vlnu masových represí vůči vlastním zajatým vojákům, neruským národům a všem, kdo projevili protikomunistické postoje během války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hajková 9.5.2012 11:38

Re: Cože !!!

Bohužel-   tyto   pitominy   tu  od  rána  píší   i  velice   inteligentní  lidé :-)))

V. Hajková 9.5.2012 11:36

Re: Pan Rambousek to řekl pitomě,

Jste   jediný   od  rána-  který   jste  k   uvodníku  napsal   nejrozumnější   příspěvek!    Správně  jste   řekl,  že  se   Rambousek  vyjádřil   "pitomě"!   

E. Heusinger 9.5.2012 11:29

Re: Cože !!!

"Neboli vítězství Sovětského svazu v druhé světové válce bylo neštěstím pro Rusko "

Prohra SSSR - vítězství Hitlera. Je tak?

Z. Rychlý 9.5.2012 11:26

Pan Rambousek to řekl pitomě,

protože to vyznělo ve smyslu, že by bývalo bylo lepší, kdyby Hitler porazil Sojuz. Nevěřím, že to takto myslel. Pravdě je bližší jiný smysl článku - kdykoli je totalitní spolek poražen - je to vždy pozitivní. Ať jde o Hitlera, carské Rusko, nebo Napoleona.

V takových a podobně pitomých spojeních (hledat klady na porážce SSSR Hitlerem) můžu tvrdit, že Hitler vlastně roztahal socialismus do střední Evropy, nevyřešil romskou otázku, atd, atd.  Jsou to blbosti. Podobně blbé je nadávat spojencům, že se spojili se Sov.svazem proti Hitlerovi, i když byl SSSR ideový nepřítel. Hitler byl prostě nepřítel ohrožující samotnou existenci spojenců a proto se spojil i "anděl" s "ďáblem".

Pan Rambousek by si příště měl dát větší pozor na možné vyznění článků.

P. Vandas 9.5.2012 11:26

Re: A proto se tomu říkalo "Poplatek za osvobození"...

Já ten titulek přehlédl, proto má nevtipná reakce. Omlouvám se.

B. Brousková 9.5.2012 11:26

Re: Zrada demokratů v Mnichově spočívá především v tom,

Jenomže vám unikla podstatná maličkost. Podepsáním dohody v Locarnu v říjnu 1925 jsme vyslovili souhlas s tím , že "případné hraniční spory s Německem, budou řešeny mezinárodní arbitráží"  A to se právě stalo V Mnichově.

Š. Novotný 9.5.2012 11:26

Re: Nestydatá spekulace.

Když dojdou argumenty, přijde na řadu urážení?

P. Vandas 9.5.2012 11:24

Re: Časový údaj pro hlupáčky

V Čechách bylo 8. května. Co bylo v Rusku, je jejich oslava, ne naše.

B. Brousková 9.5.2012 11:22

Re: A jak by to Hitler udělal ?

Mein Kampf jste nečetl, ale co chtěl Hitler víte odkud?

E. Heusinger 9.5.2012 11:19

Časový údaj pro hlupáčky

V hodinu a minutu kdy kapitulace vstoupila platnost bylo na území SSSR 9. května.

Š. Novotný 9.5.2012 11:17

Re: Cože !!!

Naučte se číst, nic takového se v tom článku nepíše. Autor nikde neříká, že by bylo dobře, kdyby Hitler vyhrál. To jste si tam Vy dosadil a následně se proti tomu začal vymezovat... chjo.

Z. Rychlý 9.5.2012 11:16

Pan Rambousek to řekl pitomě,

P. Hofman 9.5.2012 11:13

Re: A v dějinách je psáno, že by Hitler

Každý hold čteme v dějinách jinak.

J. Kalivoda 9.5.2012 11:10

Cože !!!

Kdyby vyhrál Hitler, dovraždil by všechny evropské Židy (možná by to Rambouskovi nevadilo) a Británie by za Kanálem chřadla, až by uchřadla a uzavřela mír. USA by se do Evropy v takovém případě v žádném případě nevypravily.

Česi by byli pojednáni heydrichovským způsobem - stali by se z nich elitní Slované za Uralem a česká kotlina a Praha by se staly německými entitami. To by možná zpětně vyhovovalo Bohumilu Doležalovi.

Stalinismus vraždil z třídního hlediska, nacismus z rasového a národnostního. Kdyby zvítězil, Stalina by počtem obětí překonal.

Chápu, že Pes chce být multinázorový, nic proti tomu. Ale udělat z tohoto úletu úvodník ??? To je průšvih redakce. Spáchal ho Aston?

V. Novák 9.5.2012 11:10

A proto se tomu říkalo "Poplatek za osvobození"...

...

J. Slanina 9.5.2012 11:01

Re: Když shrnu

Správně, Šoustale. Proto ho bolševici slaví až 9. května.

V. Novák 9.5.2012 11:00

A v dějinách je psáno, že by Hitler

neuskutečnil své plány - když ty, které mohl zahájit uskutečňovat už za války, uskutečňovat taky začal?

Třeba Endlösung pokračovalo i v době, kdy transporty Židů blokovaly dopravu kriegswichtig materiálu na frontu. Nevidím, co by mohlo Hitlerovi zabránit uskutečnit plány kromě totálního zničení armády. A Německa. Kdyby Říše dále vyhrávala, byl by Hitler i nadále nedotknutelným Vůdcem nadaným Prozřetelností - a takového Schenka von Stauffenberg by ani nenapadlo mu podstrčit nálož. Dokud se vítězilo, byli i pozdější spiklenci oddanými vykonavateli.

J. Boleslav 9.5.2012 10:53

Re: Nový prezident Francie se ještě neujmul úřadu .........

Velmi trefné :-)))

J. Boleslav 9.5.2012 10:51

Re: Když shrnu

Přesně, naprosto souhlasím.

P. Vandas 9.5.2012 10:51

Re: Pssst!!! "Poplatek za osvobození" se tomu říkalo...

Ale ano. I my jsme platili reparace, jenom se o tom nesmělo mluvit, neb se to nehodilo do obrazu "vítězného" státu.

Z. Ležatka 9.5.2012 10:46

Re: Malý přehled pro poplety.

Tak proč ten Váš nesouhlas s tvrzením pana Stuchlíka?

J. Balcar 9.5.2012 10:43

Re: ???

Už od školy nerad bádám, co čím básník myslel. Jsem vcelku rád, že druhá válka dopadla tak, jak dopadla. Mohlo to být lepší, ale i mnohem horší.

K těm úplně špatným variantám počítám naprosté vítězství německých nebo sovětských zbraní. Ať by to bylo tak či onak, česky bychom nemluvili, s Bruselem bychom neválčili a bůh ví, kde by nám byl konec. Výsledek války byl zklamáním pro Hitlera i pro Stalina. A dnešní stav? Státy bývalého SSSR si územně pomohly, Německo se zmenšilo a Polsko se přesunulo o 300 km na západ.

A. Fritscher 9.5.2012 10:35

Re: Čert byl vyhnán ďáblem.

V pětačtyřicátým!?!,

A víte pane Urbane, že internet a televize vznikla až po válce :o))

Možná to nechtělo hltat informace s Biásků třetí říše, tam takových informací musely být mraky :o(

V. Novák 9.5.2012 10:35

Pssst!!! "Poplatek za osvobození" se tomu říkalo...

Kdepak "reparace"! Ty platili jenom ti hnusní poražení Němci, Rakušani, Madaři...

Nelze oduznat stát. Lze - ovšem otázka je, s jakou legitimitou - uznat násilné odtržení části státního území. O Alsasko-Lotrinsko přišla Francie v důsledku prohrané války, pak zase Německo v důsledku jiné prohrané války. Někdy od 45. roku se svět snaží řešit tyto problémy spíše jinak než násilím - a jak vidno i v Evropě na Balkáně, nějak se to moc nedaří. Ale aspoň pokoušet by se mělo i nadále.

BTW - Kosovo je (částečně) uznaný stát, ČR jen těžko může své uznání stáhnout. Bez ohledu na zto, že tam vládnou vrazi a mafiáni.

O. Kadlec 9.5.2012 10:33

Re: A jak by to Hitler udělal ?

Tak to máte dost zkreslené představy o válečných cílech Německa. No ale já jsem nečetl Mein Kampf. Ani nebudu. Vy děláte stejnou chybu, jako miliony lidí tehdy a tisíce ještě dnes: věříte Hitlerovi.

A. Fritscher 9.5.2012 10:31

Re: Denacifikace Česka

..................jj to je ten vtip jak dnes přijde babka na krajský úřad a tajemníkovi řekne čest práci soudruhu..................a on, že si spletla dobu .

A babka, že dobu možná, ale tebe si pamatuju dobře soudruhu :o))

O. Kadlec 9.5.2012 10:29

Re: A jak by to Hitler udělal ?

Správně jste napsal že to bylo v r. 1943. Jenže to už je jiné téma a tehdy byl Churchill na omylu.

A Roosevelt Stalinovi nepodlehl, byl to prezident USA, ne UK. Oni měli taky nějaké zájmy, a s těmi britskými se neshodovaly. Každopádně rozhodnutí to bylo správné. Patrně se domníváte že Churchill byl proti otevření druhé fronty, ale to jste na omylu. Rozpor se týkal pouze soustředění sil. Churchillovo dobrodružné pojetí patrně nemělo naději na úspěch, a nic mi nenapovídá že by to změnilo naše dějiny.

A. Fritscher 9.5.2012 10:29

Re: Včera bylo pozdě.

Pane Hruško už jen kvůli takovým jak jste vy, to nevzdám.......................komunistické gulagy byly stejně hnusné svinstvo jako fašistické koncentráky! A dobře to popsal pan Hlosta když tvrdil, že jedna ideologie čistila na základě rasy a ta druhá na základě příslušnosti k davu.

Jenže jak Islamisté tak křesťané a nakonec i komunisté dávali jakousi "šanci" před definitivním řešením "konvertovat na VÍRU pravou" :o(

Židovská hvězda na prsách vám moc šancí na konvertování nedávala................. já neobhajuju komunisty já jen dávám protipól těm co "zapomínají" na dobro fašistické :o)

A pokud vám vadím, váš problém a sorry, že nefárám nebudu vám oplácet stejným pozdravem. Hezký den :o))

V. Ondys 9.5.2012 10:25

Omlouvám se, pane Nováku

pokud jsem se Vás dotkl, ale mne vždycky levičáci jenom přesvědčovali, o žádném hledání společného stanoviska nikdy nemohla být fakticky řeč.

P. Rajman 9.5.2012 10:25

Re: Denacifikace Česka

Je to prosté : Mládkův vtip o babičce, která v roce 1948 zdraví nacistickým pozdravem platí i obráceně.