26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLITIKA: Energetika vlády

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Peta 12.1.2007 15:46

Ostatně soudím, že...

...se děsně plýtvá. A víte, kde nejvíc? Ve fitnessech. Té energie, co přijde na zmar. Rotopedy by měly mít ele. generátor, na rozsvícení jedné žárovky nebo na dobití mobilu či notebooku (těch udělátek, co se musí dobíjet je dneska mraky) by to stačit mohlo. Upravit posilovací stroje tak, aby místo zvedání závaží poháněly nějaký generátor by určitě bylo taky technicky možné. A na závěr rekuperovat teplo od propocených těl.  A teď mě napadá, že i ta sůl z potu by se dala recyklovat. ;-D;-D;-D

Václav Železný 12.1.2007 15:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, nakonec přijde Vůdce, a slíbí lidem že vrátí ceny elektřiny zpět

No, tak ty jednotky sekund jsou samozřejmě hloupost. I vodní turbíny potřebují pro přifázování a najetí do plného výkonu čas kolem dvou minut. U páry jsou ty časy výrazně delší. Relativně rychlé zvýšení výkonu je možné jedině v případě, že ten blok bude ve stavu takzvané točící se zálohy, což lze zjednodušeně popsat jako blok, který je roztočený, přifázovaný, ale nejede na plný výkon. I najetí z horké zálohy trvá podstatně déle. A pokud byste chtěl dát rychle plný výkon na neprohřátém zařízení, tak jej můžete i zničit. Ten tepelný šok bude takový, že mohou popraskat sváry a nebo se uvolní trubky ze zaválcování. Elektrárna není motor u škodovky.

emp 12.1.2007 15:42

Re: Re: Re: Re: nadpis toho článku

ale vy tu píšete přesně to, co už by se dávno dít mělo...(myslím to namátkové vážení)  Můžeme se dohadovat, jestli bude hmotnost maximální 45,42,40 nebo 35t.. to je jedna věc. Druhá věc je ta, že jste tu celou dobu psal, že chcete zpoplatnit kamiony podle váhy a to lineární úměrou, což samožřejmě nejde.  Takže to u vás beru jako jakýsi posun... Jinak, přirozeně bych byl také pro podobné zpoplatnění, ale technicky je to nemyslitelné.  Jediný faktor s kterým se dá "hýbat" je výše mýtného... 

Kotec 12.1.2007 15:38

Re: Re: Strana zelených ... chtěla celoplošné mýtno odstupňované dle hmotnosti, vyšší pro průjezdy městy a chráněnými oblastmi.

Máte pravdu (s třetí mocninou), ale myslím, že prosadit už i lineární růst by byl úspěch.

EU 12.1.2007 15:37

Re: Re: Re: ...české domácnosti nyní financují cenou domácí energie expanzi státní firmy na Balkáně...

Vážený pane pje, teď jste mne ale naštval!!! První fyzický katalyzátor dovláčel manžel od výrobce z NSR kolem 10.11.1989. Výrobce chtěl finanční záruky na zapůjčení , které však mužův zaměstnavatel (min. lesního a vodního hosp.) nechtěl poskytnout, tak jsme ručili vlastními prostředky, které jsme jako nestraníci měli velmi omezené . Sama jsem musela umýt výlohu v Melantrichu a na vlastní balící papír jsme napsali osvětu. Celý listopad 1989 jsme se chvěli, že demonstranti rozkopou výlohu a katalyzátor vyhodí. Cesta katalyzátoru do Čech je dlážděna nadšením a tehdy ojedinělým vzděláním mého muže. Katalyzátor je však jenom komerční výrobek , daleko krvavější zápasy bylo nutno vybojovat při zavádění "systému měření ovzduší a regulace průmyslových zdrojů při smogových situacích". A to prosím za socialismu, kdy smog měli jen ti zlí kapitalisti. Takže manžel (po večerech ) vymyslel "nepříznivé rozptylové podmínky". Váš záběr je široký, ale znalosti jen povrchní - schválně, co to tedy je ekologie? Hanzlíčková ;-€;-€ 

vita 12.1.2007 15:34

Re: Re: Re: Hanzlicek...

Dáma se především chová slušně a to, co vypuští Jelenová z klábosnice, by ani neměla znát - případně by měla při zaslechnutí, neřku-li přečtení, tiše omdlít do nejbližší vhodné náruče.

Kotec 12.1.2007 15:34

Re: Re: Re: nadpis toho článku

Mýtné pro ZDO autobusy lze zrušit jedině tehdy, pokud budou stejné podmínky i pro ZDO na železnici, kde je nutné platit za dopravní cestu i na lokálkách (!). Mýto pro komerční (zájezdovou) dopravu bych nerušil. Optimální by bylo mýto i pro IAD, samozřejmě v rozumné výši (20 - 50 hal./km), aby za použití dopravní cesty platili opravdu ti, co ji používají. Jenže to je pravděpodobně politicky neprůchodné (už vidím reakce zde na NP, co si to ti zelení teroristi zase vymýšlí). Silniční infrastruktura by mohla být zčásti i soukromá, ale to by se muselo dobře promyslet a zařídit, aby to nedopadlo jako s D47

Stredocech 12.1.2007 15:33

Ladislave, já bych neperzonifikoval, lobby dopravců je mocná

Ovšem, dopravní náklady se promítají také do cen dopravovaného zboží. Takže já bych zpoplatnil kamiony tak, aby se z vybraných peněz zaplatila údržba a ovšem bych zakalkuloval i omezení ostatních řidičů. Pokud se jim to i pak vyplatí, ať si jezdí.

Nelze ovšem zapomínat, kolik peněz se vybere ze zdanění pohonných hmot, na tom se stát pakuje a do silnic to nevrací. Po vstupu do EU a následném zvýšení kamionové dopravy to byl významný nárůst.

Václav Železný 12.1.2007 15:30

Re: Re: Re: Re: Vyroba "bioethanolu":

Pokud Vám to čas dovolí, tak ty informace dejte do samostatného článku, třeba tady na psu. Takový článšk byl by to určitě zajímavý a přínosný, protože se okolo toho vyskytuje spousta mýtů a hloupostí.

kritik 12.1.2007 15:27

Re: Re: Hanzlicek...

Jaká dáma?  Mezi ty sprosťáky sem se dáma necpe.

Stredocech 12.1.2007 15:26

Re: Re: Re: Re: nadpis toho článku

Na přetížené kamiony existuje vyzkoušený recept. Řidiči se nepovolí další jízda, dokud nesloží přebytečný náklad. To pro firmu znamená vyslat na místo další vozidlo a pokud se váží dosti často, překračování nákladu si rozmyslí. 

kritik 12.1.2007 15:25

Re: Re: Re: nadpis toho článku

a proč? Aby byli furt levnější než vlak?

Stredocech 12.1.2007 15:20

Re: Re: Energetika vlády

Jenže Bursíkovy představy jak vše spasí biomasou a geothermální energií a větrníky navrch jsou podobně nesmyslné jako výroba elektřiny špapáním. Mimochodem, jel jste někdy na kole s dynamkem na světlo? 

A víte třeba, jak energeticky náročné je sočasné zemědělství? Ale, když se ještě hospodařilo "přírodně" byly výnosy obilí 1,8 tuny z hektaru a to ještě muselo být dost sena pro koně.

Stredocech 12.1.2007 15:14

O tom, co je "externalita" a kolik činí bude rozhodovat KDO

Mě to nejvíce za všeho připomíná, jak v knize Já Claudius dražil císař Caligula všelijaké harampádí vystrašeným senátorům za mnohonásobek skutečné ceny.

Externalita jaderné energie je ve skutečnosti prakticky nulová. Vyhořelé palivo půjde nakonec výhodně prodat jako cenná surovina.

Stredocech 12.1.2007 14:59

Re: Re: Re: ...české domácnosti nyní financují cenou domácí energie expanzi státní firmy na Balkáně...

Ty ceny "vynucené monopolem" jsou nicméně NIŽŠÍ, než ceny nadirigované státem pro povinné odkupy produkce OZE.

Jinak, jsem rozhodně proti privatizaci ČEZu.

bruner 12.1.2007 14:59

Re: Re: Re: Vyroba "bioethanolu":

vzhledem k tomu, že jsem osobně a spolu se švagrem odzkoušel zařízení na výrobu 100kW el.výkonu poháněné dřevoplynem a sjezdil jsem snad všechna zařízení (bohužel jen prototypy) po celé Ecropě a rovněž jsem zajišťoval dodávky bionafty (metylesteru) pro autobusy a sám jsem si ji pro svoji potřebu vyráběl, mohu vám poskytnout houšť osobních a odzkoušených informací.

Jarda 12.1.2007 14:58

Re: Re: Jenže voliči Zelených to asi nikdy nepochopí

Především a ni není spoleh. Počkejme, až si někdy v zimě na celou Evropu na celé měsíce lehne mrazivá tlaková výše, jako v létech 1929 nebo 1947

Ladislav N. :-))) 12.1.2007 14:55

Re: Re: Energetika vlády

To od vás ani nikdo nečeká... ;-)

Ladislav N. 12.1.2007 14:53

Re: Strana zelených ... chtěla celoplošné mýtno odstupňované dle hmotnosti, vyšší pro průjezdy městy a chráněnými oblastmi.

Jojo, to tady už bylo včera.... Lineární nárůst poplatků úměrně hmotnosti, zatímco skutečné opotřebení roste s třetí (nebo čtvtou?) mocninou hmotnosti...

To zavedl už Klaus, když zdražil dálniční známky ze 400,-/ročně na 800,-/ročně... a těžké náklady nechal jezdit bez kontroly... přestože ničí silnice až 50 000 x víc, než osobní automobily.

Takže on ten Klaus je vlastně "utajený zelený aktivista"... ;-P

Kotec 12.1.2007 14:51

Re: Re: Re: nadpis toho článku

Co takhle kamionům, které jsou přetížené, zakázat úplně jízdu? Maximální přípustná hmotnost je ve většině státu 40 t, u nás 42 t. Hmotnost zjišťovat namátkovým kontrolním vážením. Do výpočtu mýta ji pravděpodobně není bohužel možné zahrnout jinak, než přes hmotnost vlastního kamionu - nelze rozlišit prázdné a plné.

Stredocech 12.1.2007 14:50

Re: Re: nadpis toho článku

Já si myslím, že by se mělo zrušit mýto pro autobusy. Co Vy na to?

Kotec 12.1.2007 14:49

Re: Energetika vlády

Na tohle už se snad ani nedá smysluplně reagovat.

emp 12.1.2007 14:48

Re: Re: nadpis toho článku

ptám se popáté.. Jak chcete zjistovat hmotnosti kamionů, které nepřekračují hranice... a není nespravedlivé, že za ty , kteří skutečně ničí silnice budou platit Ti, co jezdí nepřetížené?

František Jendřejčík 12.1.2007 14:41

Energetika vlády

Po tom co se strana zelených snaží prosadit,bych tuto stranu zařadil do seznamu extrémistů.

I já bych byl rád aby naše prostředí bylo čistší a aby lesy.Nejde to ale návnutím kouzelného proutku.Jestli budeme nesmyslně bojovat proti jaderné energii a zároveň proti používání tepelných elektráren,co nám zbude.

Možná,že bych ale měl řešení.Nevím ale,jestli by na to ti tzv.zelení stačili.Ale protože stále říkám že blbců se najde vždycky dost,možná že budou stačit.

Každému,kdo se k nim hlásí anebo je s nimi solidární,bych přidělil kolo s dynamem a pro nás ostatní by vyráběli čistou energii z obnovitelných zdrojů,po které tolik touží.Zdroje by byly obnovitelné proto,že tahleta funkce by byla dědičná.A abychom k nim zase nebyli tak krutí,tak bychom jim  přispěli 10% na nákup.Pracovali by zdarma,protože když člověk něco dělá z lásky,nenechává si za to platit.Oni by to dělali z lásky k přírodě.Výživa by byla prováděna nitrožilně formou kapáků,aby nebyly prodlevy v jejich práci a tím i výpadky proudu v síti.

Jejich činnost by byla vysoce ekologická a užitečná a my ostatní bychom ji kvitovali s povděkem.Přestali by už i dohady,komu vlastně svojí činností a svými postoji slouží.Jestli to jsou ropné kartely,velkovýrobci elektrické energie kteří nás chtějí vyšachovat z trhu,rakušáci,či nějaký jiný štědrý sponzor. 

Kotec 12.1.2007 14:41

Re: nadpis toho článku

Pokud byste se trochu zajímal o dění kolem sebe, pak byste věděl, že Strana zelených způsob zavedení mýta od začátku kritizovala a chtěla celoplošné mýtno odstupňované dle hmotnosti, vyšší pro průjezdy městy a chráněnými oblastmi.

emp 12.1.2007 14:39

přijde mi, že je jediné vysvětlení těch "zelených" nesmyslů...

 a to je.. energetická závislost na okolních státech.  Snad jsem neslyšel jediný jejich argument, který by k tomu nevedl.... Začíná to už tím nesmyslným zdražováním, regulacemi, prodejem CEZu, daněmi, plošným energetickým zemědělstvím... a přitom nic z toho skutečně nepovede k úsporám.  Ty by byly snad jen v případě, že elektřina stoupne na dvojnásobek... čehož zřejmě chtějí zelení dosáhnout.. neříkají ale, že ceny prakticky čehokoli na ten dvojnásobek stoupnou taky 

emp 12.1.2007 14:29

Re: Re: Re: Re: Re: ...české domácnosti nyní financují cenou domácí energie expanzi státní firmy na Balkáně...

a ještě dovětek.. Vy skutečně nemáte ekonomické vzdělání, ale ani základní logický úsudek... Jen REGULACE a REGULACE. Vysvětlete mi, jak definujete "energeticky náročného producenta?" Kdo to bude? Budou to železárny? Bude to Škodovka? Bude to pekárna? Kde bude ta hranice a od čeho se bude odvozovat? Vždyť je to celé nesmysl, jako když jste chtěli zpoplatnovat kamiony podle váhy nákladu - lineárně... a navíc nemáte metodiku , jak auta vážit... Vždy na vaše regulace doplatí Ti, kteří se snaží šetřit. Myslíte si, že když dáte poplatky ve velikosti externalit, doplatí na to jen velké firmy a plýtvající domácnosti? -- Kdepak! Všichni...  I malé firmy, mají menší kapitál, zátěž je pro ně poměrná velikosti. A Jen plýtvající domácnosti? -- Když stoupne cena produktů firem,  zvýší se zátěž i na ty "šetřící rodiny" ... Pak bude následovat stále stoupající inflace a ekonomika pujde hádete kam... A kdo To všechno zaplatí? Hádejte...

emp 12.1.2007 14:17

Re: Re: Re: Pane Hanzlíček

mně spíš vadí, když se někdo označuje za "experta či ekologického vědce" .. když jediné, co ho spojuje s ekologií je to, že třídí odpad a loni vysadil na své zahrádce smrček.

Takovéhle věci by měly být zcela přirozené... Paradoxně se většinou za největší experty a průkopníky  považují někteří lidé z  měst...  Klasický příklad: "Jsem ekolog, třídím odpad" --- to je skutečný obraz, bohužel :-/

emp 12.1.2007 14:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...české domácnosti nyní financují cenou domácí energie expanzi státní firmy na Balkáně...

Přesně tak.. do externalit se dá napočítat ledacos a mohou naskákat do obrovských rozměrů... Napadlo mně, že Bursíkovy "Ekožárovky" (ač je teda používám) - jsou , co se týče externalit a jejich vlivu na životní prostředí dalehko horší, než ta klasická žárovka.  Ti, kdo ví, jak a z čeho se tato "úsporná žárovka" vyrábí a jak by se s ní mělo správně "nakládat" při vyhazování mi dají za pravdu....

vita 12.1.2007 14:08

Re: Re: Re: Re: Re: rozum mi to nebere

Kapacita přečerpávaček není dostatečná a zelení souvěrci našeho Kotece se starají, aby nedostatečnou zůstala.

Ostatně - nemohl by Kotec předhodit někoho "z energetické komise", když on je vlastně odborník na dopravu? Tedy pokud na něco...