27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zdeněk 9.3.2006 13:44

Re: Máte zapotřebí zesměšňovat se veřejně

myschy a neměřil on náhodou kondenzátorovým mikrofonem? To by situaci dosti vyjasnilo.
Lucius Malofy 9.3.2006 13:46

Re: Re: Máte zapotřebí zesměšňovat se veřejně

Ehm, Mysch neví vůbec nic, možná je dobrý elektronik, ale to je tak všechno ...
zdeněk 9.3.2006 13:56

Re: Re: Re: Máte zapotřebí zesměšňovat se veřejně

Tak je to tak jak si myslím nebo ne?
honzak 9.3.2006 13:49

Re: Re: Máte zapotřebí zesměšňovat se veřejně

za mého mlada byly měřící mikrofony R&S kondenzátorové. Jen mě zaráží těch 120pF. Nevidím důvod, proč by tam nemohlo být standardních 15pF.
Lucius Malofy 9.3.2006 13:52

Re: Re: Re: Máte zapotřebí zesměšňovat se veřejně

Počítá se s delšími kabely :-)
Mysch 9.3.2006 13:59

Re: Re: Re: Re: Máte zapotřebí zesměšňovat se veřejně

hm, to je zajimava myslenka. kvuli dlouhemu kabelu vysoka impedance, aby byl utlum jeste vetsi.
 
J. Novak 9.3.2006 23:01

Re: Re: Re: Re: Re: Máte zapotřebí zesměšňovat se veřejně

Boze vy jste ale vul. Vezmete si nejdriv ucebnici teorie el. obvodu, zjistete si jaky ma utlum bezny stineny kabel na zvukovych frekvencich, neco si spocitejte a pak snad prohlednete, ze utlum zde VUBEC zadnou roli nehraje, zatimco kapacita (u kondenzatoroveho mikrofonu) ano. 
Mysch 9.3.2006 23:30

uf to teda cumim

nevim, co jste si pocital vy,  ale zrejme podle vasich vypoctu jsou impedance kabelu a utlum na sobe nezavisle.
vidim, ze na vas nestacim a jdu si pocitat kulicky. pak na to terba prijdu.
Mysch 9.3.2006 23:38

teda kdyz to tak po sobe ctu,

musim dodat ze chybi frekvence. a to ze v ty impedanci je zahrnuta kapacita i indikcnost vam vysvetlovat nebudu muset. aspon doufam.
krmič 10.3.2006 21:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Máte zapotřebí zesměšňovat se veřejně

Tedy já jsem si myslel, že ten Mysch o elektronice něco ví. To co tady čtu jsou ale neskutečné bláboly. Myschi, víte co to je mikrofon? Víte co to je kabel? Víte co to je (jakýkoli!) měřák pro obor akustických frekvencí? Ty věci o kterých tu zcela nesmyslně diskutujete jsou naprosto jednoduché a triviální, ale vy v tom máte opravdu hokej! (Podotýkám, že mikrofony, zčásti i ty měřicí, zaplňovaly značnou část mé pracovní náplně skoro 40 let.)
Mysch 9.3.2006 13:57

k tomu psistroji je specielni mikrofon

opravdu s tohle vstupni impedanci. podle popisu se jedna o kompletni pristroj k mereni zvuku v telesech. proto je ten vstupni konektor sedmikolikovej.
Lucius Malfoy 9.3.2006 14:04

přestávám věřit vaší schopnosti porozumnět psanému textu

ale možná umíte anglicky líp, než německy.
Mysch 9.3.2006 14:17

pisou tam snad neco jineho?

jen by mne zajimalo, proc jste si nevybral prave pro tyhle ucely konstruovany nor 116.
 
Lucius Malfoy 10.3.2006 6:45

Re: pisou tam snad neco jineho?

Ano, obvykle dva až tři na polici v laborce mívám, ale nechtělo se mi je sundávat :-) Stačí ? Prosím, vás, Myschi, já si to zařízení PŮJČUJU, rozumíte ? P-Ů-J-Č-U-J-U.  Etwas borgen, verstehen Sie ?
PRASÍ DENT 9.3.2006 13:22

NENÍ TŘEBA BRÁT VŠECHNO OKAMŽITĚ DOSLOVA

 I mezi zdánlivě nesmyslnými nápady může vytrysknout řešení.......Kdyby se měl brát program každé vážně,to by byl věru zmatek......
 
 KAŽDÝ JENOM OKOUNÍ,
ZJEVILY SE MELOUNI.
NASLÁDLÍ A KŘUPAVÍ
RÁJ NA ZEMI POSTAVÍ.
DOBRÉ PRASE VŠECHNO SPASE,
I KDYBY TO BYLO PASÉ.......
honzak 9.3.2006 13:16

Heinrichowitz

to by byl argument, kdyby pan Pávek připojil celé Jindřichovice na větrníky a odpojil je od rozvodné sítě! 1,2 MW přeci podle melounů musí stačit. První pokus bych stejně udělal až v létě, určitě se vyskytnou drobné problémy, jako u každého nového systému...
pavel 99 9.3.2006 13:18

Re: Heinrichowitz

ano souhlas. To by byl pádný a těžko zpochybnitelný argument. Jenomže právě toto oni neudělají - ví někdo proč?
Jura Jurax 9.3.2006 15:47

Re: Re: Heinrichowitz

Protože by ten dotyčný ekoloverozvest byl do týdne lynčován.
zcr 9.3.2006 12:57

A mimochodem,

jak se takove pole vetrniku chova za bourky?
zdeněk 9.3.2006 13:19

Re: A mimochodem,

Já bych řekl že při příliš vysoké rychlosti větru se netočí, a co se týče uzemnění neměl bych obavy.
pavel 99 9.3.2006 13:21

Re: Re: A mimochodem,

no zrovna v Jindřichovicích jim jednu blesk "odpráskl".
Lucius Malfoy 9.3.2006 13:23

Re: Re: Re: A mimochodem,

A vida, tohle nevím .. Povídejte, to nebude zajímat jenom mne :-)
pavel 99 9.3.2006 13:41

Re: Re: Re: Re: A mimochodem,

Hledám hledám - krátce po rozjezdu bylo třeba další náklady na OPRAVU strojovny a v jednom článečku bylo zmíněno, že vyhořela po úderu blesku. Snad to ještě najdu, i když mnoho dokumentů ze ze stránek zmizelo.
Lucius Malfoy 9.3.2006 13:22

Re: A mimochodem,

Ochrana uzamkne rotor, přestaví listy  "do praporu" a listy samotné mají svodovou ochranu, takže se neděje vcelku nic, celý dřík je vynikající uzemnění ...
Mysch 9.3.2006 12:51

Že dynamo vyrábí střídavý proud?

kdyz to tvrdite vy, tak v cukrovaru to tak musi byt.
nevim, dynama jako takova obvykle vyrabeji proud, kteremu se dnes rika dc. ale vyraz dynamo se vzil i pro dnesni alternatory u motorovych vozidel.
ten link jsem vam tam dal proto, abyste si mohl precist, jak fofrnik pracuje. vase tvrzeni, ze dodava do site amplitudu napeti umernou sile vetru je totiz nebetycnej nesmysl.
teoreticky by tomu tak mohlo byt v nekterych oblastech v cechach, kde by jista mensina stacila tu ridici elektroniku ukrast, a odvezt do sberu.
ovsem v tom pripade by fofrnik nedodal nic.  zkratka a jednoduse by se pokusil vyhoret.
 
 
pavel 99 9.3.2006 13:05

Re: Že dynamo vyrábí střídavý proud?

"...ase tvrzeni, ze dodava do site amplitudu napeti umernou sile vetru je totiz nebetycnej nesmysl..." - dobrý, vážně dobrý původní autor sice psal (a já na to reagoval) o PROUDU, což je něco jiného než napětí - ale to je nepodstatná "maličkost". A schválně si přečtěte co se děje s proudem, při konstatním napětí (napětí s konstatní amlitudou) a proměnném výkonu. (A jsem zvědav, co s tím udělají ony "regulátory".) Ale v Německu to zřejmě platí jinak, že?
honzak 9.3.2006 13:25

Re: Re: Že dynamo vyrábí střídavý proud?

pánové asi nepřispívají stále do stejné diskuze, ale vzal to čert. Jedná-li se o větrníky jindřichovické, pak vyrábí pomocí synchronního generátoru a silového usměrňovače cca 500V DC, které pak  DC/AC konvertor přemění na 3x400/50 Hz, včetně přifázování. Podrobnosti píše RESEC. A kdyby těch cca 500V DC bylo zálohováno tak na 1000 Ah, pak by to byl použitelný zdroj. Ale ono není (kdo by ty baterie platil a udržoval)....
pavel 99 9.3.2006 13:35

Re: Re: Re: Že dynamo vyrábí střídavý proud?

Ano - bez ohledu na způsob výroby a konverze, při konstatní amplitudě napětí a proměnném výkonu (jestliže není odpovídající akumulace, jak píšete - což není, neboť k tomu není důvod) tak nutně MUSÍ kolísat apmlituda proudu (a žádný "regulátor s tím nic neudělá, ledy by část výkonu někde "mařil", což je ovšem zbytečné, neboť by se provozovatel šidil o peníze) - toto je vše, co jsem se snažil "Myschovi" vysvětlit. (Zatím marně.)
honzak 9.3.2006 13:43

Re: Re: Re: Re: Že dynamo vyrábí střídavý proud?

souhlas, zákon zachování hmoty a energie zatím platí.
JJ 9.3.2006 13:48

Ono vysvetlovat neco, co neni uplne pravda je tezke

Uvadite pravdivy argument, ale bohuzel to neni argument pouzitelny pro dnesni VE. Mozna by platil pro nejakou prvni generaci VE pred xx lety. Napriklad:
 
"GE's variable speed operation provides reduced mean torque loads and smaller torque excursions for a given power output compared to constant speed wind turbines."
 
 
GE to prevzala po neboztikovi Enronu a zatim si nikdo nestezoval. Co se tyce dlouhodobejsi promenlivosti vetru, tak tu lze celkem uspesne predvidat pomoci modelu a navic se uplatnuje diverzifikace lokalit.
 
Oni ti lidi co vyvijeji VE nejsou zadni blbci.