27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

UKRAJINA: Politický komentář k situaci

Ukrajina je ve své dnešní podobě do značné míry umělým celkem, který se samostatným státem stal až v důsledku rozpadu SSSR před dvěma desetiletími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kosejk 22.2.2014 14:38

Re: bod 1-7 : souhlas

Soudruhu, "ukrajinský" s velkým "U" jsem napsal sám - a teď se opravuju. A jestli se zcestné píše se "z", fakt netuším - a proto se ptám. Soudruh ale neumí číst a přitom soudruh nadává do buřtožroutů. Takže, soudruhu, nepleť do hovoru dospělých, než se naučíš číst. :))

J. Kanioková 22.2.2014 20:09

S..cestně

ale přiznám se, že jsem nad tím nikdy nepřemýšlela, takže jste mě docela znejistil a zagůglila jsem..

M. Kosejk 22.2.2014 21:59

Re: S..cestně

Jó? Fakt? Moje amatérská lingvistická úvaha - z cesty - zcestně - je blbě? :))

J. Kanioková 23.2.2014 17:09

Fakt,

však strejda Gůgl... :)))

J. Kanioková 23.2.2014 17:24

Re: Fakt,

http://cs.wiktionary.org/wiki/scestn%C3%BD

"...že Malý je s pravopisem na scestí, že se při psaní nepodíval třeba do nejnovějšího akademického Slovníku spisovné češtiny pro školu a veřejnost, kde by se ujistil, že tam slovo "zcestné" nefiguruje, protože v češtině neexistuje - leda právě jako pravopisná chyba. - http://jdem.cz/9p262

http://prirucka.ujc.cas.cz/

P. Schuster 22.2.2014 9:42

Re: bod 1-7 : souhlas

Tady nejde o umělost státu, ale o to, že s velkou pravděpodobností hrozí Ukrajině rozpad a když se do konfliktu zamontuje Rusko a NATO - je zle.

To, že se tam angažují Rusi je Vaše interpretace, žádné důkazy nejsou.

Byl jsem na vojně když byla kubánská krize - hrozila třetí světová válka.

M. Kosejk 22.2.2014 13:47

Re: bod 1-7 : souhlas

To s tím angažováním Ruska není jen moje interpretace. A důkazy? To jako myslíte, že Putin, svolá tiskovku a prohlásí: "Právě jsem oznámil Janukovyčovi, že když podepíše tu dohodu s EU, tak všechny půjčky, které jsme mi slíbili, hasnou. A také jsem Janukovyčovi připomenul, že tok nerostných surovin z Ruska na Ukrajinu záleží na mém rozhodnutí. Dostatnečně jsem mu i naznačil, že mnozí obchodní partneři v Rusku mohou vypovědět ukrajinským firmám smlouvy - a že Kreml to umí zařídit."

:))

P. Schuster 23.2.2014 8:05

Re: bod 1-7 : souhlas

Situace se mění každou hodinu, takže příští týden ukáže kdo s kým a jak.

J. Svoboda 22.2.2014 14:24

Re: bod 1-7 : souhlas

Pane Kosejku, to, že se Rusko může zbláznit, když Fülle vyrukuje na Ukrajinu s asociační dohodou, víme snad všichni. Že chce udržet Ukrajinu ve svém co nejtěsnějším kontaktu, víme také. Takže to je zbytečná část diskuse.

To Vaše tvrzení je hodno politiků se dvěma, třemi vysokými školami, ale bez rozumu. Proč by se Ukrajina měla přiklánět k jednomu ze rváčů? Nebylo by pro ni nejvýhodnější, spolupracovat s oběma podle výhodnosti a hlavně bez vlivu vlastních oligarchů?

J. Kanioková 22.2.2014 21:29

Ale to nikdo nezpochybňuje,

že by jejich naprostá suverenita byla ideální !

Ale to by na tom museli být ekonomicky perfektně, aby si mohli dovolit odporovat kterékoliv straně.

To, bohužel, nepřichází prakticky v úvahu, ekonomicky jsou na tom právě naopak a musí "žebrat".

Vůbec jim to nepřeji, naopak je mi normálních Ukrajinců strašně líto, ale bohužel. Suverenita nevyplývá jen z přání či nějakých dokumentů, k tomu je sakra potřebná ekonomická nezávislost.

P. Maleček 22.2.2014 5:00

Stále čiperný agent KGB a státo korytář

No jak vidno agent KGB neodpočívá ani v důchodu. Jedinou neznámou je, kolik mu za to Putin platí?

A není divu, že Klaus zamlžuje i hlavní problém současné Ukrajiny, kterým je rvačka o státní koryta mezi starými pro ruskými a novými pro západními kanci. Vždyť mít rypák ponořený do bezedného státního koryta je hlavním cílem Klausovy politiky.

M. Kosejk 22.2.2014 6:18

Re: Stále čiperný agent KGB a státo korytář

už dej pokoj...

Z. Bureš 22.2.2014 6:32

Re: Stále čiperný agent KGB a státo korytář

Maleček - Vy fakt musíte hulit móóc dobrej matroš !!!

A nebo jste takový Dacan.... už od narození ???

M. Krátký 22.2.2014 6:58

Re: Stále čiperný agent KGB a státo korytář

V 5,00 a takhle zhulenej, jdi se bodnout

T. Kočí 22.2.2014 8:04

Re: Stále čiperný agent KGB a státo korytář

Malečku jste obrvůl.

Z. Jaromír 22.2.2014 3:42

Jeden politolog pravil,

že na Ukrajině jde o střet starých miliardářů z východu země s mladými milionáři ze západu státu. Nejobludnější, co Ukrajina světu ukazuje, je ten strašlivý nepotismus. Kdokoliv se tam dostane k moci, ihned přesune státní peníze či majetek do rukou členů svých rodin, příkladů mnoho, třeba Janukovyčův synek zubař, manželka premiéra jakožto šéfka hlavní banky atd. Naprosto děsné. Na tyhle tam vžité způsoby mocných budou nadlouho všechny revoluce krátké. Chudáci demokraté na Majdanu...

S. Ševeček 22.2.2014 11:48

Re: Jeden politolog pravil,

demokraté na Majdanu, říkáte?

J. Kulišek 22.2.2014 0:56

no jo

Takze, Klaus je proti rozbijeni statu ?

B. Hudzieczek 22.2.2014 2:01

Nikoliv

Klaus podpořil jednoznačně (aspoň v tomhle vyjádření) rozpad Ukrajiny, který je zcela v zájmu Putinova Ruska.

F. Vokurka 22.2.2014 3:03

Re: Nikoliv

muzete citovat kde to v clanku jednoznacne napsal?

M. Kosejk 22.2.2014 6:16

Re: Nikoliv

No... Mám dojem, že před tím spíš varuje.

Z. Bureš 22.2.2014 7:12

Re: Nikoliv

Pane Kosejku, musíte chápat, že když je někdo od narození Blb.......že si rád do někoho chytrého, komu nesahá ani po kotníky......že si rád a gustem Debila - do něho kopne !!!

I. Teren 22.2.2014 0:53

Ked sa sudruhovia pohadaju

Na jednej strane maoista J.M. Baroroso, byvala vysoka komunisticka funkcionaka A. Merkel. cervena baronka C. Ashton e.t.c a na druhej strane dostojnik KGB Putin, Janukovyc a tisice dalsich. Konflikt ma to urcity potencial vyvinut sa na dalsiu Juhoslaviu, Syriu, Libyu..Bola to by to urcitym sposobom sranda, keby na to nedoplacali slusni ludia.

J. Kulišek 22.2.2014 0:59

Re: Ked sa sudruhovia pohadaju

A kteri levicovi EU politici, muzou za roztrzeni Ceskoslovenska ?

F. Vokurka 22.2.2014 3:02

Re: Ked sa sudruhovia pohadaju

elegantni rozdeleni cs bylo to nejlepsi co nas i slovaky mohlo potkat.

J. Kanioková 22.2.2014 0:52

Naprostý souhlas s článkem,

tam prakticky není možné čekat nějaké změny k lepšímu, pokud zůstane Ukrajina v celku. Lákání z EU je nefér, západ chtěl jen další odbytiště a další možnosti pro své investory a levné subdodavatele.

Příspěvek z jiné diskuze, se kterým se dá jedině souhlasit -

""Problém Ukrajiny není boj hodných se zlými. Země je rozdělená na proruskou východní polovinu a velmi specifickou polovinu západní. Nelze o ni ale až tak říci, že je proevropská. Je spíše hodně národně orientovaná. Opozice samotná je směsicí různých frakcí od vyloženě proevropských až po silně nacionalistické.

Ukrajina má ale další " extras "... 1/Skoro 50 milionů obyvatel, z nichž je víc než polovina na nebo pod hranicí chudoby .... 2/Nezaměstnanost 30%, jsou oblasti, kde se blíží ke 100% .... 3/Ekonomika země je před krachem .... 4/Astronomický dluh země

5/Obrovská míra korupce (s námi nesrovnatelná), organizovaný zločin prorostlý do všech pater politiky .... 6/Všechny vlády na celostátní a na regionální úrovni kradly a kradou dále .. 7/ Země patří do sféry vlivu Ruska a to se Ukrajiny nikdy nebude chtít dobrovolně vzdát, protože nechce mít armádní objekty jiných "mocností" blízko svých hranic... 8/Z rozhovorů s Ukrajinci, kteří se dají počítat k odpůrcům režimu jsem vyrozuměl, že jim nejde o evropské ideje, ale spíš o evropské peníze ... 9/Případná finanční pomoc EU by z velké části skončila v rukou mafie... Myslím, že EU by měla konečně najít odvahu říci férově toto : My o Ukrajinu - alespoň v tomto stavu - nestojíme. A hlavně - nemáme na to!"

J. Kanioková 22.2.2014 0:53

Re: Naprostý souhlas s článkem,

Ukrajina - syrsky scenař pokračuje, připravme se na uprchliky - http://jdem.cz/9ptw8

S. Vaněček Šauerová 22.2.2014 1:31

Já bych se zas tak moc neradovala, paní Kanioková.

Je nesporně zajímavé, co Václav Klaus napsal, ale také to, co NENAPSAL. Tak například se vůbec nezmínil o tom, že zatímco jednání politiků a diplomatů EU a U.S. jsou transparentní (všichni vědí, co tam dělají a co od Ukrajiny chtějí), o tom, co chtěl Vladimír Putin po Viktoru Janukovyčovi na posledních dvou schůzkách před summitem ve Vilniusu, nevíme nic, a nejspíš se to ani nikdy nedozvíme. To ovšem Václav Klaus dobře ví. Dohodu s opozicí teďˇnepodepsal Putinův emisar Vladimír Lukin. A to nevěští do budoucna nic dobrého. To Klaus musí vědět taky. O Rusku Klaus neutrousil ani písmeno.

Co myslíte, paní Kanioková, ze kterých států chce Putin vytvořit ten Euroasijský svaz ?

B. Hudzieczek 22.2.2014 1:59

Re: Naprostý souhlas s článkem,

Vidím, že Putinův ližřitka VK Vás ošálil natolik, že jste ochotna spekulovat o variantě, která pro Ukrajinu bude tím nejhorším východiskem.,

F. Vokurka 22.2.2014 3:05

Re: Naprostý souhlas s článkem,

ze vy budete zakomplexovany clovicek jako sohorova? ta take jakmile vidi clanek kde je zminen vk tak jeji mindrak vystreli a musi si jit plivnout protoze v zivote nic nedokazala.