27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I.L. 5.2.2007 17:30

Re: Re: Oponentura

Muzete prosim strucne popsat vedecke vystupy prislusneho departementu CHMU. Byla to tusim jejich "head" co psala  do MfD jiz roku 2001 jak deti ve Vrchlabi nebudou v roce 2100 vedet, co je snih a zeme v lete bude rozpraskana suchem

Ivan Nový 5.2.2007 17:29

Je to jednoduché,

nebudou hledat způsoby jak oteplování zabránit, ale jak se na něj připravit.

Ivan Nový 5.2.2007 17:28

L8M

Vědci dnes podvádějí více, či méně, než dříve?

L8M 5.2.2007 17:24

ehm

"Bohužel se z vědeckosti stala už taky ideologie (viz např. bolševický „vědecký světový názor“). "

Tak tohle je tedy fakt žblemst pár exceláns....8-o

Karim 5.2.2007 17:24

Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Je to tak - dle clanku ze sovetskeho rtisku bylo Aralske jezero OK - hlavne ze se plnil plan pestovani bavlny, aby se tato nemusela dovazet od kapitalistu. Aralske jezero se zacalo vzpamatovavat az v poslednich dvou letech - kdyz se nesmyslne hospodareni omezilo.

In the meantime jej zhruba pulka vyschla, a krajem se honi solne boure, ktere zpusobuji astma a zvyseny pocet pripadu rakoviny plic. U kazdejho kroku je dobre se pokusit spocitat, jestli nakonec nejake plundrovani nezpusobi vetsi skody nez uzitek.

Nejvesti plundrovani je u zdroju, ktere nejsou privatni a  "patri vsem". Nestara se o ne soukromnik, tak se plundruji. Jde napriklad o tresky, tunaky, reky, cisty vzduch. Protoze se tyto veci nepodarilo zahrnout do kuponove privatizace, tak se staty obcas sejdou a snazi se resit, jak z toho neco zachranit.  K tomu patri i zprava IPCC o globalnim oteplovani.

občan 5.2.2007 17:21

Co nás čeká?

Jako jedinec mohu pro přírodu udělat,že přestanu jezdit a produkovat zplodiny,nevyužívat všechny domácí elektrospotřebiče a tím šetřit enrgií,konzumovat potraviny vypěstované v okolí a nevyužívat dopravu kamiony,prostě snížit svou životní úroveň a věřit, že největší znečišťovatel na světě, USA, si také sníží svou životní úroveň, že obyvatelé Číny a Indie se vzdají svého snu na západní životní úroveň a nebudou chtít přetěžovat přírodu, atd. Myslím, že pokud neuvidím názorný příklad od vlád všech zemí, tak i přesto, že tuším, že lidstvo svým chováním spěje k záhubě, nebudu v tomto pionýr. O přírodu strach nemám, ta se z toho dostane i bez člověka, mám strach o své potomky. Co je čeká?

Karim 5.2.2007 17:14

Smutna zprava pro pana profesora a dalsi ceske popirace - US republikani vitaji zpravu IPCC....

US Energy Secretary Sam Bodman said he accepted the conclusions of the scientists. "We're very pleased with it. We're embracing it. We agree with it," he said.  "Human activity is contributing to changes in our Earth's climate and that issue is no longer up for debate." But he said that a unilateral US programme to cut emissions might damage the US economy and send business overseas.

Zda se ze US Energy Secretary Sam Bodman si na rozdil od ceskych plasaku a lacinych pisalku zpravu precetl a premyslel o ni.  Zpravu skutecne nepsali zeleni totalitari ani posuci - psudobadatele postizeni zelenym nabozenstvim. Divali jste se na BBC? Solomonova vypadala jako normalni a fanatismem nepostizeny clovek - na rozdil od jednodussi sorty ceskych popiracu.

IPCC rika zhruba toto - je jiste ze se v atmosfere hromadi sklenikove pluynuy a je jisyte ze se zeme otepluje. Je pravdepodobne, ze tyto jevy souvisi. Dale je pravdepodobne, ze i pri povlovnem zvysovani teploty (at uz bude zavinene cimkoliv, prosim) dojde urychlenemu roztavani ledovcu.

To posledni by melo byt pochopitelne pro kazdeho, kdo ve skole uveril, ze cerna barva se na slunicku ohriva mnohem vice nez bila. Pri roztavani ledovcu nastane posilujici zpetna vazba - cim bude vetsi plocha otevreneho more, tim rychleji se bude more ohrivat a tim rychleji bude odtavat zbyvajici ledovec. Vracet se to bude dost tezko.   Pokud Bangladesani behem padesati let zbohatnou, tak mohou zacit vykupovat "holandske" roubenky v Krkonosich a na Sumave. I Klausovci treba na prodeji sve chaloupky slusne vydelaji.  Na vsem jsou nejake plusy a minusy.  Mozna v Cechach uchyti pomeracovniky a datle.  Faktem je, ze problemy by meli cis nejakou pravdepodobnosti  budou mit v prvni rade primorske staty.   

Zajimave je, ze v USA si Energy secretary cte zpravu bez zbytrecne hysterie a pak napise ze ji vita, zatimco u nas se ze zpravy dela nejaky pavedecky zelene teroristicky kostnicky tribunal. 

I.L. 5.2.2007 16:56

Re: Zajimave je, ze zatimco domaci popiraci jsou z ICPP nejak vynervovani...

Vyraz reversibilni se obvykle pouziva v  jinem vyznamu - pri rustu entropie.

Roztala polarni cepicka je neco jineho, a kdybyste ji posypal bilou moukou

(nebo radeji primo tlustsi vrstvou ledu :-) tak by to opetne zamrznuti nebylo tak nepravdepodobne

Medák 5.2.2007 16:53

Re: Re: Re: Pane Doležale,

Nemohou samy o sobě trvale snižovat jeho obsah v ovzduší.

Ale můžou! Pěstovat lesy a dřevo házet do bažin ,aby časem z něj bylo uhlí,jako se to samo dělo v dávný minulosti

I.L. 5.2.2007 16:51

Re: ach jo...

Ad II) Inkvizice taky netrestala, davala vyresene pripady carodejnictvi (usvedcene, s pravdepodobnosti hranicici  s jistotou) civilnim uradum k potrestani

portwyn 5.2.2007 16:30

Re: Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Reagoval jsem na Sašovu zmínku o článcích ze 70. let (račte dohledat). To se netýká KÁCENÍ lesů v dobách průmyslové revoluce, ale ODUMÍRÁNÍ lesů v 70. letech. Pomohlo například odsiřování. Jáderná technologie se také hodí.

milan 5.2.2007 16:22

Re: Správně

Trefil jste hřebíka do palice. Jediné, co se dá pro přírodu udělat, je omezit lidskou populaci. Příroda už na tom pracuje.

milan 5.2.2007 16:20

Re: Podle článků z počátků 70. let

Správně, podíváme se na tu zprávu znovu v roce 2100. Nebo i dřív, podle Rusů tady bude pořádná zima už v roce 2015.

milan 5.2.2007 16:17

Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Pokud jsem se učil v dějepise, tak lesy spalované ve jménu průmyslové revoluce, zachránilo až využívání fosilních paliv. To platí doposud. Jaké čistší technologie jste do doby využívání jádra měl na mysli ?

milan 5.2.2007 16:12

Re: Re: ach jo...

Když to nebude ve prospěch lidí, určitě to bude ve prospěch přírody.

AeroKarel 5.2.2007 15:46

".Takového představitele politiky máme bohužel nyní v čele státu"

už od jeho vzniku. Na jedno období plánují monarchové, ale zase je o kousek delší.

Smiřte se situací, lepší ještě nikdo nevynalezl.

Zebra 5.2.2007 15:45

Summary se nestane doporučením, ani když to budete psát pod všechny články až do skonání světa či vás.

portwyn 5.2.2007 15:44

Re: Re: Zajimave je, ze zatimco domaci popiraci jsou z ICPP nejak vynervovani...

Vědec Vám nikdy neřekne "na 100% to platí"...bojí se, aby se náhodou neblamoval. Toho často zneužívají právě zmíňovaní ekologisté. Vědec řekne "neškodnost GMO nebyla prokázána na 100%", protože neškodnost ČEHOKOLI prostě na 100% dokázat nelze. No a oni to převrátí na "GMO jsou pravděpodobně škodlivé". Nicméně když vědec řekne "na 90% to tak je", tak si asi bude docela jist.

AeroKarel 5.2.2007 15:43

Re: Re: Zajimave je, ze zatimco domaci popiraci jsou z ICPP nejak vynervovani...

Do minulosti předpovídat počasí umíme spolehlivě. Do budoucnosti tak asi na tři dny.

AeroKarel 5.2.2007 15:41

Re: Re: Podle článků z počátků 70. let

Ano, souhlas. Je jen škoda, že rozumný hlas ekologů zanikne ve vřesku ekologistů.

hodne neRath 5.2.2007 15:41

Re: ach jo...

jiste pane Kotec... a protoze prece nejde o nic duleziteho, tak zadna oponentura nebude - zbytecne by zdrzovala pokrok - a rovnou se vyda doporuceni pro "policymakers".

AeroKarel 5.2.2007 15:40

Re: Zajimave je, ze zatimco domaci popiraci jsou z ICPP nejak vynervovani...

Bodejť by to v USA nepřivítali jako rozumnou zprávu, když se podle ní mohou rozumně zařídit jak budou chtít.

Ale zde hrozí spojení magorských zelených, mocichtivých úředníků ve prospěch lidí bohatnoucích ze zelených fantasmagorií. A to na úrovni EU, státům pak buď vnuceně nebo vnuceně s podporou jejich zelenáčů. Žádné pěkné vyhlídky.

portwyn 5.2.2007 15:39

Re: Re: ach jo...

Ano...nicméně změna obvykle smete stávající pořádek a s ním i dominující vrstvu - tedy nás, západní civilizaci. Těšíme-li se na zásadní změnu v globální lidské společnosti, jsme pravděpodobně debilové.

Kotec 5.2.2007 15:37

Re: Re: Re: Re: Zajimave je, ze zatimco domaci popiraci jsou z ICPP nejak vynervovani...

Ne. Ale problém je v tom, že byste pak v případě klimatu nemohl podpořit žádnou hypotézu dřív, než se dotyčné klima odehrálo (nebo neodehrálo - pak byste ji zamítl). Ale já nejsem klimatolog, takže přesné okolnosti verifikace hypotéz v klimatologii neznám. Proto taky klimatologům do řemesla nechci moc fušovat.

portwyn 5.2.2007 15:34

Re: Podle článků z počátků 70. let

Sašo, zdravím. Na druhou stranu, lesy se podařilo zachránit pomocí čistších technolgií. Ty přinesla kombinace ekonomického, legislativního a morálního tlaku. V těch zemích, kde se žádná opatření na ochranu přírody nedělají je to zpravidla horší (viz některé oblasti ex-SSSR). Takže poplašné prognózy typu "vše je ztraceno" jsou stejný nesmysl jako křik "klííííd, všechno je oukej".

socka 5.2.2007 15:32

Re: ach jo...

Ještě je třeba podotknout ,že každý Čech kecá do všeho a hlavně rozumí pivu. Příroda si prý poradí sama. Ano souhlasím poradí , ale bude to ve prospěch lidí???

Derik 5.2.2007 15:30

Re: Re: Nez "opinion" tak radeji nazor spoluautora zpravy

Scientists do worry that world leaders will take that message in the wrong way and throw up their hands, Trenberth said. That would be wrong, he said. Instead, the scientists urged leaders to reduce emissions and also adapt to a warmer world with wilder weather.

A to bude dost velka vyzva pro politiky. Doufejme ze spis nez plosne restrikce, kvoty a dohadovani to bude vyrazna podpora vyskumu a novych technologii. Vypada to ze lidi je uz nejak moc. A to jeste Cinani chteji mit auta, lednicky, klimatizaci, atd.

jindra 5.2.2007 15:26

Re: ach jo...

Pane Kotec, opatrně se slovy: Lidstvo určitě "nechcípne", i kdyby se oteplilo o 10 stupňů. Možná to způsobí problémy některým oblastem, jiné si naopak pomůžou. Kolik paliva např.ušetří severské země ? Problémy mívají více stran. Naopak lze předpokládat, že změny podnebí povedou k pokroku, strnulost je škodlivá.

Aleš 5.2.2007 15:25

Re: Re: Re: Zajimave je, ze zatimco domaci popiraci jsou z ICPP nejak vynervovani...

Rozumím - to, že mi hypotéza za nějaké konstelace funguje, ještě neznamená, že funguje vždy.

Ale my nejsme schopni ověřit, jestli hypotéza IPCC funguje za jakýchkoliv podmínek (experimenty v oblasti klimatu jsou poněkud problematické).

Má snad z Vaší reakce má vyplynout pozoruhodný logický závěr, že co nemohu vyvrátit, to platí?

portwyn 5.2.2007 15:24

Re: Re: Re: Asi se otepluje, no a co ?

Tak to beru.