18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SVĚT: Ruský mesianismus

Tvrdil, že NATO nebezpečně ohrožovalo Rusko, že Putinovi v dané situaci nezbývalo než obsadit Krym, a nakonec tomu nasadil korunu větou: „Já bych se na jeho místě zachoval stejně.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Mach 6.6.2015 16:12

Re: Nemůžu si pomoct,

Ty si kaňoková nemůžeš pomoct už hodně dlouho.

J. Sever 6.6.2015 16:25

Ad pan P. Mach.

Ne, nejste to Vy, Petře. Omlouvám se i za tu letmou pochybnost :-) To víte, čas někdy ...

P. Mach 6.6.2015 17:33

copak, copak,

ten německý pán vám nahlíží přes rameno?

J. Krásenský 6.6.2015 17:10

Re: Nemůžu si pomoct,

souhlasím.

M. Košťál 6.6.2015 14:23

Toto je řečeno velmi jednoduše

a velmi přesně. není co dodat.

J. Sever 6.6.2015 13:25

Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

Psal jsem jinde, že se nemohu zbavit úvah, kolik problémů tu mohlo NEBEJT, nebejt dalšího rozšiřování EU za pomyslnou čáru Polsko, Slovensko,

Maďarsko a Slovinsko. Mohu se mýlit, ale nepamatuji se, že by byl TEHDY někdo vyslovil obavy z

rozpínavosti Ruska. Buďme si úpřimní - ty obavy se tu objevily AŽ POTÉ - až poté, co

se EU začala - po mém soudu naprosto zbytečně tlačit dál na východ - jako by do

té doby neměla EU (a Ivan jakmysmet) neměli svých vnitřních starostí dost. Komu a čemu zde ta další členství prospěla? ptám se. A nesuďte mou neznalost přísně, ale zdá se mi, že jestli bylo tehdy nějaké nárazníkové pásmo na východ od nás, jsme dnes nárazníkovým pásmem my. O Řecku, o imigraci přes Itálii aj. radostech nemluvě.

P. Mach 6.6.2015 14:34

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

Takže Litva, Lotyšsko, Estonsko, Ukrajina a další země východní Evropy nemají dle vás právo na vlastní názor, na vlastní politickou orientaci, na to aby se svobodně rozhodly kam budou patřit jen proto, že by se to nějakému diktátorskému, vrahounskému a zlodějskému hajzIovi momentálně okupujícího kreml nemuselo líbit.

J. Sever 6.6.2015 15:23

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

Vážený pane Machu, nerozumíme si: nemám nejmenší pochybnost o právech bývalých sovětských republik a dalších zemí od nás, směrem na Balkán na vlastní záležitosti. Jde mi jen a jen o záležitosti moje - ergo o skutky NATO a EU, jejímž jsem se rád stal občanem - dříve, než se jimi stali další. A je mi líto, že jsem neměl dost prozíravosti brát se O SVÁ PRÁVA mluvit do toho, koho "vezmeme na palubu" (roz. do NATO a EU). Budu-li vdávat dceru, nebude mi jedno - hoďte po mně kamenem - kdo bude mým příbuzným, ani jestli on nemá nějakou rodinnou zátěž, vnitřní konflikty, nebo nějaké podstatné, nevyjasněné vazby na svou minulost. Nevím, jak bych to vyřešil, ale jedno by mi to nebylo a jestli bych k tomu nebyl nějak donucen, asi bych se tomu v zájmu svých budoucích, mnou odhadnutelných důsledků vyhnul. Tím snad ani ve Vašich očích neporušuji svaté právo pana ženicha chtít mi zplodit potomky. Jen když mi moje paní nebude brát moje právo zvážit, koho si pustím do svých osobních, majetkových, společenskýc aj. vztahů. Opakuji - suďte mne za to, chcete-li. V poslední větě jsem zcela jasně řekl, že by byly obě strany měly i bez tohoto "sňatku" tak dost svých starostí a trvám na tom. A opravdu nemám dojem, že by EU svou "otevřenou náručí" dělala své členy, potažmo eurasii nějak šťastnými. Toť vše. 

Co je a není vhod nějakému - jak pravíte "... diktátorskému, vrahounskému a zlodějskému hajzIovi momentálně okupujícího kreml" to já, prosím, nevím. Na tak kategorické soudy já nemám dostatek znalostní, mentální a ani mravní výbavy. 

Ostatně je po funuse. Jak praví bratia Slováci: "Je to v piči, tá panna už porodila."

P. Mach 6.6.2015 17:13

Je takřka jisté, že spousta Němců, Angličanů

Je takřka jisté, že spousta Němců, Angličanů, Francouzů ba i Řeků měla velmi mnoho proti tomu, když jste se vy a s vámi celá ČR (o střední a části východní Evropy nemluvě) přiženil do EU a NATO a zcela jistě měli dojem, že přece nemají zapotřebí řešit vaše problémy. Přesto jste se do EU a NATO přiženil. Jestli máte potřebu vyjadřovat se k eventuélnímu přijímání dalších zemí, tak to jistě můžete ... v rámci možností zastupitelské demokracie ve které žijete. Mimochodem, máte dojem, že Bulharsko, Rumunsko a Chorvatsko jediné země, které byly přijaty po vstupu ČR do EU, jsou nějakou euroasií a že by byly šťastnější kdyby zůstali za dveřmi? Každý kdo za dveřmi EU či NATO zůstat chtěl tak tam zůstal, viz Turecko, viz Švédsko, Rakousko, Švýcarsko...

Soudit vás opravdu nehodlám, už jen proto, že nevím jak bych měl soudit výrok, který nemá hlavu ani patu. Problémy EU opravdu ale opravdu nejsou způsobeny otevřenou náručí či roztaženýma nohama. Největší problémy v EU mají "staré" země Řecko, Španělsko a pak EU sama se sebou, a to nikoli díky rozšiřování ale jen a pouze díky "prohlubování" integrace a stovkám zcela zbytečných regulací. A co se týče ruska, tak to má problém leda samo se sebou. Každopádně ztráta ruské kolonie Ukrajina s EU nijak nesouvisí ale pouze s tím, že kremlem dosazený satrapa byl příliš neschopný, příliš zkorumpovaný a příliš skákal jak moskva pískala.

J. Sever 6.6.2015 15:32

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

Doufám, probůh, že nejste pan Petr M. s nímž se známe z Nár. domu ev. z AMK v Opletalce. Ne, to není jeho styl. To je vyloučeno. Uff - strašné pomyšlení.

P. Mach 6.6.2015 17:28

vaše známosti a vaše problémy s nimi

stěží můžu nějak komentovat.

J. Heincl 6.6.2015 21:30

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

Není.

J. Mrázek 6.6.2015 17:10

Neplatnými argumenty nelze ...

Více než 20 milionů z 25 milionů jemenských obyvatel je podle OCHA závislých na humanitární pomoci. Pro humanitární organizace je stále obtížnější dodávat Jemenců potřebnou pomoc, jako jsou potraviny, voda a léky, uvedl mluvčí OCHA Jens Laerke. Ovšem pomoc z šíitského Íránu byla zakázána dopravit potřebným, tudíž se to další genocida podporována Spojenými státy za dohledu OSN. TOHLE je dílo Putina ???

P. Mach 6.6.2015 17:23

Re: Neplatnými argumenty nelze ...

Ano, humanitárním organizace mají v Jemenu problém díky šíistským milicím. A humanitární konvoje z iránu alá rusácké humanitární konvoje na Ukrajinu, tj. plné kalšnikovů a ozbrojenců, obyvatelům Jemenu zcela jistě nepomůžou mrázku.

J. Jurax 6.6.2015 21:36

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

Jojo, kdysi kdosi řekl, že politika je záležitost možného ... nebo tak nějak. A taky není dobře dráždit chřestýše bosou nohou, najmě jen tak z plezíru.

Takže rozhodnout se svobodně můžete - ale v mezních situacích musíte k tomu rozhodnutí mít taky patřičná ramena.

Jinak - zbytečně házíte vulgaritami.

P. Zeman 6.6.2015 15:20

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

Jste dobrá oběť ruské propagandy :-(. Ještě se tím na fórech chlubte!

J. Sever 6.6.2015 15:35

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

To víte, snažím se sem nosit své pochybnosti, názory či domněnky - jakkoli snad pitomé.

HODNOTIT, natož útočit na ty hloupější je mi opravdu cizí.

J. Kanioková 6.6.2015 17:12

A vy zase té propagandy z druhé strany..

Z. Baldova 6.6.2015 11:46

Pepa Vyskoc ( Mrazek) Podepisuje :)

+++

J. Mrázek 6.6.2015 11:18

První dva odstavce podepisuji.

Navíc - nejdříve rozvrtají sever Afriky, zafinancují puč na Ukrajině a následně po jimi zařízené nestabilitě v Evropě do té nešťastné Evropy chtějí nacpat rakety "na preventivní(!)obranu", o kterých si myslí, že budou prvním odvetným cílem při započetí třetí světové války a že tudíž Rusku nezbydou na USA rakety, ani síla. Být Putinem, tak vyhlásím, že na prvních pět raket vypálených z evropských sil odpovím dvojnásobným počtem odpáleným ale na americké cíle ! Kdy konečně začneme jednat podle pravdy a přestaneme dělat sviňárny, které pak svádíme na jiné ??? Chápu, že se politici nestydí lhát a někdo na každého něco ví a nepoví, když dotyčný bude držet ... a krok...ale to je cesta dlážděná mramorem a do pekla jaderné války, sakra ! Autor evidentně postrádá schopnost hodnocení a nebo má "úkol" a ten když splní, tak zajistí rodinu ...o tu ovšem v důsledku podobných lží přijde, ale to je ještě daleko, jen deset let do závěrečného inferna i jím způsobeného...

S. Netzer 6.6.2015 11:54

Re: První dva odstavce podepisuji.

Zřejmě se rovněž považujete za inteligentního, jako ten chápatel Putina, o kterém píše autor. :-P

J. Slanina 6.6.2015 12:45

Re: První dva odstavce podepisuji.

Koukám, ty zasmrádlý rudochu, že ti zase přišly z IVK(b) fungl nové inštrukce. Ale evidentně je ale neumíš ani opsat, vzhledem k té větné interpunkci.

BTW: Ta 3.os. množného čísla ve vztahu k vám bolševikům a dělání swiňáren se ti ale moc povedla.

J. Mrázek 6.6.2015 13:12

BTW.3 os= VŠICHNI, CELÝ SVĚT.

Ale nejen tohle Vám uniká ...

P. Mach 6.6.2015 14:20

Tobě uniká z palice uniká šedá mozková kůra.

To je zcela evidentní, vždy když otevřeš držku, nebo šáhneš na klávesnici mrázku.

J. Mrázek 6.6.2015 16:48

Omlouvám se všem inteligentním..

Že musí snášet Vaši hulvátskou a primitivní komunikaci. Užijte si sám sebe, nic jiného si nezasloužíte ... přeji dobrý den!

P. Mach 6.6.2015 17:19

Tohle opravdu řešit nemusíš mrázku,

po tom dnu žumpy, kterou se stane každá diskuze mající tu smůlu, že ji počastuješ svým komentářem, si kterýkoli normální čtenář nějakého toho drsnějšího slova ani nevšimne.

Z. Koutecký 6.6.2015 11:11

Kdo si hraje na světového mesiáše?

Vážený autore, píšete: „Chápači Putina dále tvrdí, že Rusko se právem obává útoku NATO. Tak předně: žádný z nových členů NATO nechce na nikoho útočit – všechny tyto státy vstoupily do NATO, aby si zajistily obranu, nikoli proto, aby mohly někoho napadnout.“(konec citátu)

Ano původní smysl NATO byl obrana členských států v případě jejich napadení. Jenže skutečnost je to trochu jiná. Ze 22 misí a operací NATO se od roku 1992 ani jediná netýkala obrany některého členského státu. Na oficiálním informačním portálu NATO se dočtete: „Aliance se postupně přetvářela z nástroje na obranu území svých členských států v sílu napomáhající řešení krizových situací mimo území svých členských států NATO a začala vysílat své jednotky do oblastí ležících mimo euroatlantický prostor.“ Není co dodat.

Dále píšete: „Rusové se Považují se za výjimečný národ, a proto si nárokují i výjimečná práva, která jiným upírají. Tomu se říká mesianismus.“ (konec citátu). No, neznám Rusy tak dobře jako vy, nevím, co si myslí, ale je to velký národ s bohatou historií, takže asi pocitem velikášství mnozí trpí. Slyším-li však amerického prezidenta jak prohlašuje, že USA zasáhnou všude tam, kde jsou ohroženy demokracie nebo zájmy USA, že Asad nemá právo vládnout, Srbové nemají právo utlačovat Albánce v Kosovu a Chorvaty v Krajině, Granada nesmí napodobit Kubu atd. atd. a tato prohlášení naplňuje zbraněmi, tak o americkém mesiášství nemám pochyb. Teď si na mesiáše nepochybně hraje Islámský stát. A toho bych se bál více než Rusů. Mimochodem IS je nepochybně produktem mesiášství USA.

P. Mach 6.6.2015 14:28

Re: Kdo si hraje na světového mesiáše?

Žvaníte hovadiny. Za IS je nepochybně zodpovědný Teherán a masový vrah Asad podporovaný ruskem. Je poněkud rozdíl mezi tím když někdo trpí mesiášstvím a díky tomu zabrání dalšímu kolu krvavé války na Balkáně a tím když se někdo díky svému mesiášství domnívá, že má právo rozesrat východní Ukrajinu, tj. území kde byl 25 let naprostý klid, jen proto, aby urval další kus území. Já dávám přednost první variantě.

S. Netzer 6.6.2015 17:39

Re: Kdo si hraje na světového mesiáše?

http://www.haaretz.com/news/middle-east/1.659340

Z. Koutecký 6.6.2015 19:44

Re: Kdo si hraje na světového mesiáše?

No, to plně chápu, že se Vám, pane Machu, v křesílku s pivkem v ruce docela zamlouvalo dívat se v TV třeba na horor humanitárního bombardování Bělehradu. Pochybuji však, že byste byl stejně spokojený, kdyby Vám skoro 3 měsíce padaly na hlavu tisíce bomb a raket. Souhlasím s Vámi, to nebyla válka, to bylo ničení a vraždění. Ovšem účel světí prostředky,protože jsme sice zabili pár rusofilních Srbů, ale zachránili před vyvražděním pokojné kosovské Albánce a ještě jsme jim zajistili samostatnost. Případně později umožníme Kosovu spojení se sousední Albánií, která je náš spojenec v NATO a nadějný budoucí člen EU. Již dnes patří k našim největším dodavatelům nejkvalitnější marihuany a počet těchto obchodníků zejména v Německu stále stoupá.