30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Kdo je dnes ještě Charlie?

Uplynuly tři roky od útoku islamistů na redakci francouzského satirického časopisu Charlie Hebdo. Při útoku zahynulo dvanáct lidí včetně osmi novinářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 15.1.2018 17:46

Re: Nejradikálnější forma cenzury vypadá jinak

Tak víte co? Vymažte si tu Andělínu a dosaďte si tam Bundestag. Má to jedinou nevýhodu - ten slavnostně nekráčel s plackou "Je suis Charlie", bedlivě střežen početnými policajty. Zato obvykle odhlasovává to, co mu ta s plackou podstrkuje.

Na tom, že se jedná o fujtajblovou autocenzuru, to nic nemění.

J. Kanioková 15.1.2018 14:25

Svoboda slova bude brzy luxus

Nepřetržitý policejní doprovod, výhrůžky na sociálních sítích a obrovské investice do ochrany autorů. Tak líčí redakce francouzského satirického týdeníku Charlie Hebdo svůj provoz tři roky po atentátu, při němž zemřelo dvanáct lidí.

Takže více než polovinu obratu vydají na ochranu redakce a redaktorů, což je cca 20M euro ročně. Pracují v bunkru a redaktory musí chránit i mimo prostory redakce. A tato opatření jim dopřává "luxus" využívat svobodu slova, "luxus" které chudší redakce nikdy mít nebudou. Skvělý popis situace, skvělá budoucnost Evropy !!!

Např. rozpočet „naší“ HateFree neziskovky na program "Kampaň proti násilí z nenávisti" je 39,75 milionu korun.

Svoboda slova je luxus už dnes a to i u nás..

Vítězné tažení Islámu Evropou pokračuje..

J. Kanioková 15.1.2018 14:46

A s filozofem Rafaelem Enthovenem.

naprostý souhlas, má pravdu.

Proč mluvit o budoucnosti, když už to tak je dnes? Stačí se podívat na německé noviny, nebo na to, co se chystá ve Francii. Svoboda slova nikdy nebyla úplná, ale dnes v té slavné svobodné západní Evropě je to s ní horší, než za hlubokého socialismu u nás.

C. Horák 15.1.2018 15:15

Re: Svoboda slova bude brzy luxus

Policejní doprovod má Charlie Hebdo možná dnes, ale až ve Francii zavedou stejný "protinenávistný" zákon jako v Německu, bude policie tím prvním, před kým bude redakce prchat.

I. Koreň 15.1.2018 14:03

Dám vám příklad

Před několika lety uveřejnil nějaký student na oznamkujucitele.cz velice oplzlý komentář k jedné mladé profesorce gymnázia. Samozřejmě pod nickem.

Myslíte, že je lepší v takovém případě podat trestní oznámení na neznámého pachatele, nebo požádat správce o smazání? Pokud odmítáte to druhé - kolik lidí by policie musela mít, aby dohledala každého borce, co se pod svými posty na sociálních médiích nepodepisuje pravým jménem, a píše sprosťárny?

S. Donát 15.1.2018 14:09

Re: Dám vám příklad

Necítíte jistý rozdíl mezi oplzlým komentářem a vyjádřením názoru? A koneckonců, oplzlý komentář ještě nikoho nezabil. Pokud majitel webu usoudí, že je to přes čáru a porušujue jeho pravidla, nechť ho odstraní. Pokud ne, policii a soudy bych do toho fakt netahal.

R. Brzák 15.1.2018 14:11

Re: Dám vám příklad

Podat trestní oznámení je samozřejmě cesta právního státu. Požádat jako poškozená osoba provozovatele o smazání toho primitivního výroku je zcela v souladu s individuálními možnostmi jedince (byť se můžeme bavit o tom, jestli tím poškozená osoba dosáhne toho, co chce).

Ale vytvořit si zákony, které v souladu s logikou obchodníka vedou k předběžné opatrnosti takového charakteru, že se projeví jako preventivní cenzura, je strašlivá chyba, která ohrožuje samu podstatu demokracie a svobody.

I. Koreň 15.1.2018 14:53

Re: Dám vám příklad

Podle nového německého zákona mají média povinnost příspěvky posoudit a případně smazat jen za základě stížnosti, ne samy od sebe.

Myslím, že samy firmy jako Facebook dobře chápou, že přehnané mazání není v jejich zájmu. Mimochodem jsem se dočetl pikantní věc: Facebook prý požaduje evropské řešení namísto regulací jednotlivých států. Že by EU byla přece jen k něčemu dobrá?

R. Brzák 15.1.2018 15:00

Re: Dám vám příklad

Facebook toto požaduje logicky proto, že pro jeho obchodní zájmy je jednodušší celoevropská cenzura, než diverzifikovaný přístup. Pro Evropu (která je charakteristická právě mnohočetností různých jemných nuancí v přístupech ke společenským problémům, což umožnilo konkurenci různých přístupů a tudíž i vygenerování nejefektivnějších přístupů) a pro svobodu je pochopitelně centrální cenzurní opatření potenciálně zničující...

M. Prokop 15.1.2018 17:49

Re: Dám vám příklad

Požádat správce o smazání je v pořádku. Vyhrožovat správci státní mocí a pokutou když nesmaže není v pořádku.

Pokud na to policie "nemá lidi", jde o prkotinu. Nejde-li o prkotinu, ať si policie lidi laskavě najde, má jich dost, když jde o nějakou buzeraci.

J. Fialová 15.1.2018 13:24

Perlička

Jedním z těch, komu podle nového zákona smazali "nenávistný příspěvek" na Twitteru, je "otec" tohoto zákona - pan německý ministr spravedlnosti :)) Smazali mu jeho 7 let starou hlášku na téma "Thilo Sarrazin je idiot".

P. Han 15.1.2018 13:29

Re: Perlička

Aneb jak revoluce požírá své děti. Jedinou obětí Zemanovy akce Čisté ruce byl jeho vlastní ministr.

:-)))

V. Pavelka 15.1.2018 13:50

No

Takže ůspěch .

J. Kombercová 15.1.2018 14:30

Re: No

Tak ůspěch určitě.

J. Kanioková 15.1.2018 14:30

Tak to je bezva, Sarrazin je výborný

I. Břízová 15.1.2018 13:23

Zajímavé

Je opravdu zajímavé, jak zde brání právo na ochranu důstojnosti, někdo, kdo každého s jiným názorem neustále ponižuje. A to se raději ani nešířím o nadávkách, nebo veřejně oznámené nenávisti.

J. Kanioková 15.1.2018 14:31

Přesně !

V. Novák 15.1.2018 15:01

Re: Zajímavé

Neděláte si iluze, že by si potrefená husa přiznala, že je potrefená husa, viďte že ne?

I. Břízová 15.1.2018 15:24

Re: Zajímavé

Ne, nedělám. Jenom čekám, kdy mi vysvětlí, že tomu vůbec nerozumím, protože jsem hloupá a nevzdělaná.

C. Horák 15.1.2018 12:25

Uzákonění práva nebýt uražen,

stejně jako zákazu dotknout se něčích citů, je totalitářská, sociálně inženýrská zrůdnost, která se tváří jako zájem o blaho občanů, ale ve skutečnosti je jen nástrojem k jejich rozeštvání a snadnějšího ovládání.

S. Netzer 15.1.2018 12:31

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

Proto povolme volné šíření dětské pornografie, protože její zákaz je sociálně inženýrská zrůdnost a protože její oběť nemá právo na ochranu své lidské důstojnosti.

R. Brzák 15.1.2018 12:36

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

Jak jste k této souvislosti přišla? Zákaz šíření dětské pornografie přeci není cenzura se snahou ochránit lidskou důstojnost, ale snaha zabránit trestným činům zneužívání a znásilnění. Šíření dětské pornografie není svobodné vyjádření názoru!

S. Netzer 15.1.2018 12:41

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

A podněcování k nenávisti (Vo)lksverhetzung) je svobodné vyjádření názoru?

C. Horák 15.1.2018 12:51

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

Není snad? Pokud máte za to, že je akceptovatelný zákaz nenávisti, což takhle nařídit lásku? Nebo radost, ideálně vyjádřenou průvodem s mávátky?

M. Prokop 15.1.2018 12:53

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

Dětskou pornografii lze definovat snáze, než poněkud gumové podněcování k nenávisti (Vo)lksverhetzung). Stačí se podívat na vás: Dětskou pornografii sem nedáváte, podněcování k nenávisti (Vo)lksverhetzung) zde provozujete vesele. Máte kliku, že vaši oponenti jsou svobodomyslní lidé, protože jinak už byste byla zabanována, případně souzena. Dtto agent Rudolf.

S. Netzer 15.1.2018 12:57

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

Vy znáte znění 130 StGB a judikaturu k tomuto zákonu, že si dovolujete tvrdit něco o gumovém zákonu?

C. Horák 15.1.2018 13:04

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

Vzhledem k tomu, že gumový je každý zákon už z principu, protože umožňuje více různých výkladů (jak vyplývá nejen ze zkušenosti, ale i z podstaty lidské řeči; ve výsledku rozhoduje o významu jen ten, kdo je obdařen mocí zákon vykládat), je nabíledni, že ty, které regulují pocity, budou gumovější násobně.

S. Netzer 15.1.2018 13:10

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

"Gumový je každý zákon" a "budou gumovější násobně" nejsou ani argumenty, ani odpověď na mou konkrétní otázku.

C. Horák 15.1.2018 13:13

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

Je to odpověď na implicitní tvrzení, že k posouzení gumovosti zákona je nutno znát jeho znění nebo judikaturu.

S. Netzer 15.1.2018 13:16

Re: Uzákonění práva nebýt uražen,

A snad ne?

Vy si dovolujete posuzovat věci, o kterých nic nevíte?