30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Nosál 12.2.2007 17:04

Re: Ze je zakladna proti Iranu je smesna lez

Ono ti chlapečku nedošlo, že nebýt ošklivých USA byla by Evropa pod germánským panstvím už v roce 1918 a pak ,když to nevyšlo, v letech 1939-45  si chtěli rozdělt bolševici Evropu s hitlerovským Německem? A nevyšlo to jen díky USA?

vita 12.2.2007 17:04

Re: Pasáčkovi koz

Poslyšte, vy troubo americká - a kde máte jaký důkaz o íránském obohacování nad jednotky % U235? Jen tak pro vaši informace - 3% zdaleka ne vždy stačí. Když už jste si někde přečetl, jaký je rozdíl mezi uranem pro bomby a uranem pro elektrárny... MAAE nic takového nezjistila - a stopy obohacenějšího uranu (stopy!) byly snadno vysvětleny jako zbývající znečištění po vývoji pákistánské jaderné bomby.

Vždyť vy popíráte sám sebe! Dokážete vy vůbec někdy vyprodukovat něco kromě urážek, nadávek a lží?

Pasáček koz z Vermontu 12.2.2007 17:03

Poděkování

Milý pane Čechu,  děkuji Vám za Vaší reakci na můj příspěvěk Iránské rakety na jejich hlavu. Zejména Vám děkuji, že jste mi pokusil vysvětlit základy jaderné fyziky. Bylo to milé osvěžení mojí paměti.

Před tím, než jsem začal pást kozy ve Vermontu, pracoval jsem 25 let v Ústavu jaderné fyziky ČSAV v Řeži.

vládík 12.2.2007 16:54

Re: Ale kdepak

Vřeštění tam možná nebylo (byly hlásné trouby), ale frenetické často.  Podstata ovšem není v těch slovech, ale ve způsobu "argumentace".

Rys 12.2.2007 16:50

Ze je zakladna proti Iranu je smesna lez

protoze se v zahranicnich komentarich jasne mluvi o tom ze Iran jeste dlouho nebude mit technologocke moznosti produkovat rakety dlouheho doletu - jestli vubec v podminkach mezinarodniho embarga. Zakladna neni odsouhlasena v NATO a jedna se vylucne o akci USA protoze velke zeme EU jako Francie a Nemecko nechteji zatizit vztahy k Rusku.

Cela ta akce se zakladnou ma silne politicke pozadi - nedovolit evropskym statum odtrzeni od USA v otazkach evropske bezpecnosti.

loula 12.2.2007 16:50

Re: Vládíku nepleť se mezi dospělé a nenazývej je kolegy, to ti snad už ve škole řekli

Asi si nerozumíme. Samozřejmě nikde netvrdím, že jde primárně o útočné rakety. Tvrdím, že jsou k tomuto cíli použitelné, když už ta základna stojí. Stejně, jako když vybudujete civilní letiště, tak je jasné, že v případě zhoršení ovzduší bude toto letiště zahrnuto mezi vojensky využitelné objekty. A každá takováto potenciálně vojensky využitelná stavba je druhou stranou  zahrnovaná do úvah, jak proti tomu čelit. Totéž by udělali Američané. Takže nemusíme souhlasit, ale Rusové v tomto případě mají pravdu. A aby bylo jasno, s tím radarem souhlasím.

kasparek 12.2.2007 16:41

Re: Re: Re: Myslím, že bod 3 je hloupost

1) pokud by se na rakety meli montovat jaderne hlavice, predpokladam (a docela uspesne si myslim), ze by se museli amici domluvit s polskem, ktere si neco takoveho rozmysli vice nez dobre. (Svych zkusenosti s Rusakama maji vic nez dost)

2) pokud nerozumite rozdilu mezi vyjadrenim "Tady jsou nejaderne rakety a pouzijeme je k nasi obrane" a "Nebudeme se vyjadrovat k nasim jadernym zbranim, to je nase vec" tak pak chapu, ze nema smysl vam cokoliv vysvetlovat.

3) Vase koncepce druhe casti dotazu vychazi ze zastarale koncepce USA vs CCCP. Dnesni svet je ovsem jiny a nas radar nam (primarne USA kdyz si ho zaplatili) umoznuje na pripadne hrozby reagovat drive. Coz je v pripade konfliktu jedna ze stezejnich vyhod.

Je docela jasne z jakych zdroju vychazite vy a zpusob Vaseho chapani. Proto bych Vas rad upozornil, ze slovo obrana ma v nasich pomerech jiny vyznam, nez v Rusku. Tam se branili uz pri obsazovani litevskych statu, Finska, Polska a dalsich. Takze je chapu, ze jsou napnuti jak pruziny. Kdyby se Rusko prokeclo, ze se chce branit vuci ČR, tak utikam pryc jak jenom to pujde.

jirka.s. 12.2.2007 16:37

Re: Re: Harpyje

Ale on už to našel, melle! Jenomže do toho šlápl a teď to všude roznáší!

mirek 12.2.2007 16:36

Re: Re: Re: Myslím, že bod 3 je hloupost

Otázka zní, jak se v kosmickém prostoru šíří energie výbuchu. Šíří se všemi směry, nelze přece použít směrovou explozi, není se o co opřít, zákon akce a reakce je v kosmu velmi silný. Pokud by to bouchlo mimo, nepomůže to ničím. A co je pak efektivnéjší, než kus přesně navedené hmoty, když miniaturní částečka je schopna prorazit dírku do kosmické stanice i raketoplánu ? Ani jedno není samozřejmě z papíru.

mirek 12.2.2007 16:26

Re: Re: Re: Re: Re: Myslím, že bod 3 je hloupost

Ale ano, přece jsem psal, že jsou použity existující komponenty, takže by asi neměl být problém, připravit záměnu. Nicméně, proč si přidělávat práci s něčím, co jinde a v podstatně větším počtu a ve vyzkoušené konfiguraci už dávno existuje. Ale hlavně - v době křižujících raket a střel s plochou dráhou letu se vracet o padesát let zpátky k balistice ???? To je stejné, jako s mušketou proti samopalu.

Pasáček koz z Vermontu 12.2.2007 16:19

Re: Pasáčkovi koz

Děkuji Vám za lekci z jaderné fyziky, pracoval jsem 25 let v Ústavu jaderné fyziky ČSAV v Řeži.

F.Čech 12.2.2007 16:18

Vládíku nepleť se mezi dospělé a nenazývej je kolegy, to ti snad už ve škole řekli

Neškodilo by ti také zhltat nějaké ty informace. Dospělí to dělají a pak teprve diskutují. Antirakety jsou totiž principiálně něco zcela jiného než útočné rakety a žádnou bojovou hlavici nemají. Mají pouze 70 kg. těžkou špici k rozbití útočné rakety.. A jestli si hochu myslíš, že je dnes smysluplné postavit stacionární raketovou základnu útočných raket, tak ničemu nerozumíš. Veškeré moderní útočné rakety jsou na atomových ponorkách (až 24 raket na každé z nich) a nebo na mobilních tahačích. navíc také nepotřebují žádný naváděcí radar. 

loula 12.2.2007 16:17

Re: Re: Myslím, že je třeba k tomu říci pár slov

Ano, to máte pravdu. Rusové samozřejmě využijí každou příležitost, jak rozšířit svůj vliv a demagogicky to obhajují jako posilování obrany té či oné země. A Američané také samozřejmě využijí každou příležitost, jak rozšířit svůj vliv a

demagogicky to obhajují jako posilování obrany. Prostě v roce 2006 šlo od Ruska o demagogii a dneska jde o stejnou dfemagogii od USA. Všimněte si, že všechny země mají ministerstvo obrany, ani jedna nemá ministerstvo útoku. Proti komu se tedy všichni brání?

mirek 12.2.2007 16:16

Ale kdepak

:-D Jsem už starší kousek, takže si pamatuji celkem přesně fráze Rudého práva. Váleční štváči neblábolili, to jen síly socialismu zasazovaly svou poctivou prací další a další rány válečným štváčům. Rudé právo ale naopak dbalo na pravopisnou češtinu, takže si nějak nevzpomínám, že by použilo slava frenetické a vřeštění. Ještě si budeš vymýšlet, soudruhu ?? Nebo už skončíš, jako síly socialismu, zasazovat další a další rány válečným štváčům ?? :-D:-P8-o

Pasáček koz z Vermontu 12.2.2007 16:13

Re: Táži se odborníků

Nechte si takové provokativní otázky ! Americké ozbrojené síly přinášejí svobodu, prosperitu a demokracii !  Viz Irák, nebo Afganistan. V zálivu jsou připraveny 3 americké letadlové lodi a další plavidla. Osvobozování Iránu začne brzy.

světlana 12.2.2007 16:12

Re: Prostá otázka

Samozřejmě, že je to banda fanatiků. Cožpak jste nikdy neslyšel nic o sebevražedných atentátnících? Pro ně je přece čest zemřít za Alaha.

loula 12.2.2007 16:12

Re: Re: Re: Re: Myslím, že bod 3 je hloupost

Ano, omlouvám se, radar lze rekonfigurovat zmenou software a rakety změnou software a výměnou hlavice. Každopádně jde o proceduru nesrovnatelně jednodušší a rychlejší než vybudování základny. A opravdu si nemyslím, že by Amíci přehlédli možnost vyměny hlavice a ty antirakety zkonstruovali tak, aby tam ofensivní hlavice namontovat nešly.

vita 12.2.2007 16:08

Re: vitovi

Každá smlouva je vypověditelná.

A já si ve své (zřejmě zbolševizované) mysli představoval, že se smlouvy uzavírají proto, aby byly dodržovány... Pacta sunt servanta, říkali staří Římani - i když, no jo, ti si taky smlouvy vykládali podle toho, jak se jim zrovna hodilo - Karthágo by mohlo vyprávět, kdyby z něj po jednom uplanění smlouvy něco zbylo.

Takže ony vlastně USA pokračují v politice svého velkého vzoru... To mi došlo až teď...

Petr 12.2.2007 16:08

Re: Re: Myslím, že bod 3 je hloupost

Možná by se to chtělo zamyslet spíš nad tím, jestli je správné uvažovat tak, jak si přejí ti, kteří tu informaci vypustili. Jasně, že se protirakety vybavují hlavicí ničící cíl svou kinetickou energií. Ono by se při pokusech asi těžko obhajovalo něco účinnějšího. Ale ona taková malá jaderná nebo i konvenční hlavička pomůže zvýšit účinnost, ne? Jsou snad ty protirakety navržené tak, aby v žádném případě nemohly nést jinou hlavici?

A co se týká utajení, to možná není podstatné. Když už se to jednou použije, bude to celkem fuk. Podstatné je podle mě to, že se rozpoutává nové zbrojení a že se porušuje rovnováha mezi mocnostmi. Íránský jaderný program a teoretické rakety jsou jen dobrou záminkou.

F.Čech 12.2.2007 16:08

Re: IRÁN DO KOSMU.

Pokud má Irán raketu schopnou vynést družici, tak tato raketa už má dolet nejméně 3000 km, takže jsme už v dostřelu. A atomové hlavice si, díky blahovolné benevolenci Ruska a Číny opatří Irán nejpozději do tří let. Jediným problémem je, že protiraketová obrana bude funkční až v roce 2011 A TO UŽ MŮŽE BÝT PRO NÁS POZDĚ. NEBO TADY TATO OBRANA, DÍKY UŽITEČNÝM BOLŠEVICKÝM IDIOTŮM, TŘEBA NEBUDE VŮBEC NIKDY. USA Ji VYVÍJELY 24 LET A STÁLO TO 2 BILIÓNY DALARŮ?  Jak dlouho to bude vyvíjet náš "suverénní stát" a kdo to zaplatí? 

MaR 12.2.2007 16:08

Re: Re: Re: Re: Myslím, že je třeba k tomu říci pár slov

Ale však ano ať si Írán buduje, ale těžce nesouhlasím že Putin *jen upozorňuje* - dobře ví že jeho slova a tlak může rozhodování u nás ovlivnit(komunisti, postoj ČSSD, rozšířený antiamerikanismus mezi lidmi). Jedná se o formu nátlaku, což u mě není žádné *jen*.

mirek 12.2.2007 16:03

Re: Re: Re: Myslím, že bod 3 je hloupost

Nejsme kolegové, proti tomu se musím ohradit, tak nízko jsem neklesl. Umím na rozdíl od vás číst, takže jsem četl software, ne bojová hlavice. A čtu přesný odborný letecký tisk, ten se totiž nehltá, ale studuje.....

vita 12.2.2007 16:03

Re: Re: Re: Re: Re: Vládíku vy jste opravdový blb

Ano - mám s tím problém.

A opět ano - JÁ chci rozhodovat - mezi asi tak 8M ostatních obyvatel. Máte s tím VY nějaký problém? Vy náš obře neukřivditelnej? Máte problém dát rozhodnout "lidu", tedy "demokratickému suverénovi"? Ale ono se na lid vzpomene zase až před volbama, že? To se bude zase žvanit o demokracii, případně o jejím ohrožení...

To, že mě zařazovali do MY, aniž by se MĚ někdo zeptal - tak toho jsem měl a mám plný zuby. Takže VY se klidně nechte zařadit do stáda - a já si můžu přinejmenším říkat co chci.

certik 12.2.2007 16:01

Re: Iránské rakety na jejich hlavu

Jednoducha psychologicka analyza rika, ze ohledne mnoha otazek zakousi prosty obcan jako pan Reinis pocit a tvrdou realitu naproste vlastni bezmoci nad jejich rozresenim. No a psycha nekterych lidi se tomu brani tim, ze do umoru haji zpusob rozreseni tech otazek, ktery se jim zda nejvice pravdepodobny, aby posleze mohli rict sami sobe a celemu svetu: vidite, ja jsem to rikal, je to podle meho.

Pan Reinis to mysli zcela vazne.

F.Čech 12.2.2007 16:01

Re: Prostá otázka

Ano je to banda nesvéprávných fanatiků, kteří rádi obětují svůj život , aby přitom zabili obden např. 50 iráckých civilistů na tržišti bv Bagdádu. Ti zabití jsou všichni muslimové. Proč by nespáchali kolektivní sebevraždu, když by přitom zabili milióny nemuslimů? 

MaR 12.2.2007 15:58

Re: Re: Prostá otázka

Tohle není o islámu - ten je tady spíše ideologickou nálepkou ke zvýšení vlivu v oblasti.

F.Čech 12.2.2007 15:55

Pasáčkovi koz

Co se vám Pasáčku nelíbí na výroku pana Reiniše,který citujete? Myslíte si snad, že Irán nemá rakety s doletem do Česka? Nebo vám snad ušla jeho horečná snaha o získání jaderných zbraní? Vím, že je to pro vás, který se stýkáte především s kozami asi složutá úvaha, ale přesto to s vámi zkusím. Pro získání jaderného paliva stačí uran obohacený jen na 3% izotopu U 235 (zbytek tvoří vcelku nepoužitelný ale v přírodní uranu převažující izotop U238 (co to je Uran a co znamená slovo izotop i čísle 235 a 238 si zkuste přečíst z nějaké populární kížky při pasení koz). pokud se někod jako Irán snaží o velmi nákladné a drahé obohacení Uranu na 90 a víceprocentní obsah izotopu U235 je jasné, že usiluje o jadernou zbraň. Jitě víte, že iránský president usiluje o vyhlazení státu Izrael, pořádá konference popírající holocaust a chová se zcela obdobně jako Adolf Hitler. nikdo si nemůže být jistý kam tento šílenec své rakety vypálí. a my a brzy celá Evropa budeme v dostřelu nejpozději do roku 2010! Jediný stát vlastnící technologii schopnou zatím primitivní iránskou raketu sestřelit jsou USA. USA, stát který nikdy nepropadl nacismu ani komunismu a jediný stát, který může garantovat naši svobodu, kterou nám naši sousedé zleva i zprava celých posledních sto let brali,  nám teď nabízí zdarma protiraketovou obranu. Ten kdo ji odmítá (je to především Komunistický svaz mládeže a šest muslimských nebo palestinských spolkův Česku) jistě nenávidí všechny naše lidi - právě to a jen to je spojuje. komunisté nás nenávidí proto, že jsme je poslali na smetiště dějin a muslimové proto, že nás pokládají za vtělení Satana. No a Putin nám hrozí jakýmisi kličkujícími raketami, kteří americkou obranu překonají a chce letos rozšířit útočný potenciál svých raket o dalších 21 raket SS 25, které  se svými 210 multihlavicemi rozšíří už tak dost rozsáhlý arsenál 8000 ruských jaderných hlavic. Že protiraketová obrana proti tisícům ruských hlavic není možná Putin ví.  Přesto vyhrožuje! Proč asi?

vita 12.2.2007 15:53

Re: Re: Re: Myslím, že je třeba k tomu říci pár slov

Írán buduje protiletadlovou obranu a obranu proti křižujícím střelám - což jsou v podstatě taky letadla. Troufnu si říct, že země tak ohrožená má nárok na obranu. Ale nárok - nenárok. Prostě má na to, aby si obranu koupila.

Nikdo nám nezakazuje mít jakoukoli obranu proti čemukoli. Putin jen upozorňuje, že na "naši" americkou obranu zareaguje. Nic víc.

Pokud se nám to nelíbí - je jedna možnost. Vlastně dvě - taky zvyknout si...

MaR 12.2.2007 15:51

Re: Prostá otázka

Naivní. Vy strašně podceňujete schopnosti Íránců :) Samozřejmě, že v takovém případě by to bylo uděláno tak aby se nedalo přímo na Irán ukázat prstem :) Nicméně takový útok je skutečně nepravděpodobný (to už bych sázel spíše na konfrontaci s Izraelem).

vládík 12.2.2007 15:50

Re: Re: Myslím, že bod 3 je hloupost

Číst pořádně !!! Není řečeno, že v době osazení budou mít rakety bojovou hlavici. Jen se tvrdí (samozřejmě pravdivě), že je "lze obratem ruky .. přeměnit v ofenzivní zbraně".   A co je celému světu platné, že vědí, kde jsou rakety?

Pane kolego, čtete zřejmě jen ty mystifikační články, nebo si ze zhltaných informací vytváříte nesprávné závěry.