3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SVĚT: Hladovka už byla zahájena

Dovolím si volně navázat na komentář Kateřiny Lhotské Klimatičtí aktivisté chtějí firmy vyhladovět, který zde na Neviditelném psu vyšel 27. února. Popisuje v něm dopisy aktivistických organizací bankám a pojišťovnám, v nichž ultimativně požadují, aby zastavily financování a podporu společnostem, které využívají fosilní zdroje energie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 9.3.2021 9:31

Kdepak, v Číně muslimákům pšenka nepokvete, ti to vyřeší raz-dva. ;-D

J. Ganaur 9.3.2021 9:26

Krmíte rudé šejno....:-(

S. Jelen 9.3.2021 9:22

Čína ale ve velkém buduje uhelné elektrárny.

Slovy "ve velkém" mám na mysli to, že KAŽDOROČNĚ zvětší jejich kapacitu zhruba o tolik, kolik má v uhlí výrobní kapacitu celé Německo.

Kdybychom teď v ČR zrušili všechny uhelné elektrárny, Čína ten výpadek dožene za měsíc. Zrušení uhlí v Německu dožene Čína svou výstavbou za rok.

P. Moravčík 9.3.2021 9:01

Ľahko to zistíme. Keď sa začnú moslimáci sťahovať z Európy do Číny za lepším, dosiahli sme aj túto métu.;-)

R. Langer 9.3.2021 8:49

Množství CO2 v atmosféře je stále zcela zanedbatelné, a svět bude fungovat pořád stejně, jako fungoval doposud. Žádné změny nečekejte. :-P

J. Kalina 9.3.2021 8:45

Tak si přiznejme, že lidé reagují laxně na možné nebezpečí, kdežto na bezprostřední průšvih přehnaně, hekticky. Nyní máme tento problém: zeleným vadí laxnost většinové společnosti k eko "problémům" a většinová společnost je ovšem laxní i k aktivitám zelených a prosazování zelené legislativy. To druhé považuji za větší průšvih z tohoto důvodu rychlosti změny. Klima se mění postupně, dlouhodobě a bůh ví kvůli čemu všemu. Takový zákon se přijme "raz dva".

Aby se porazil fanatický zelený aktivismus, museli by být na opačné straně také fanatičtí aktivisté. Rozumnou argumentací nelze uspět. Třeba pan Rada už léta předvádí velkou sečtělost, znalosti atd, ale zároveň mu to nebrání, aby cokoliv zcela zřejmé překroutí ve prospěch pozice, kterou zastává. Osobně se domnívám, že si je toho většinou vědom. Nebo je pan Rada jen značka pro nějakou skupinku, která celý den sleduje diskuse převážně o životním prostředí, aby mohli okamžitě s mnoha odkazy "fundovaně" reagovat.

M. Šejna 9.3.2021 8:41

Globální oteplování je díky množství CO2 v atmosféře ve fázi, kdy se to už nedá zastavit.

Boj proti oteplování tak ztrácí smysl a jsou to vyhozené peníze.

Lidstvu nezbývá, než se na budoucí teplé klima adaptovat. Tam by měly být nasměrovány finance a investice.

Š. Hašek 9.3.2021 8:40

Vypadá to tak.

Š. Hašek 9.3.2021 8:40

Ano, už to jede.

Asi jde o to, zda zákony (zde rozuměj průmysl, firmy, výrobky, zákazníky, .... ) budou "řídit" konkrétní parlamenty, vlády, firmy samy, občané, zákazníci, .... .

A nebo křiklouni typu Bursík. Bohužel znám voliče, kteří jsou již dvacet let vykolejeni z toho, že každé ráno očekávají "ten konec života", který stále avizuje Bursík, televize a jejich osobní radiopojítka. Myslí si, že planeta Země se reguluje jako jejich plynový kotel a klima Země by mělo být konstantní, předvolenou, určenou veličinou. Něco jako jejich hypotéka.

A mají kouzelné slova "já sice nevím, co dokážeme, ale tak se aspoň pokusme". A já dodám: Něco rozvrtat podle domněnek křičících hlupáků a obchodníků se strachem. Zkráceno. A neví ani, jak je to s tou fotosyntézou a nedokáží si představit, jakou má asi hmotnost atmosféra planety Země - a chtěli by to štelovat, asi Wordama a gůůglem.

J. Kalina 9.3.2021 8:23

To poznáte, až se objeví staré dobré Tuzexy.

Pro mladší: bylo nebylo, kdysi náš stát neměl dost opravdových peněz a ani nechtěl aby je měli obyvatelé, aby se za ně dalo něco koupit na volném trhu nebo jet do ciziny a tam pobýt aniž by se jeden někoho dovoloval. Měli jsme naše koruny, které nikdo nechtěl. Pokud se někdo dostal k pravým penězům (třeba markám - západoněmeckým ) řekněme na služební cestě, tak co neutratil venku, vrátil a dostal za ně Tuzexové poukázky. se kterým si mohl koupit třeba modré plátěné kalhoty, japonské rádio atd.

Pro blbce připomenu, že před penězi fungoval výměnný obchod, kdy obě strany měly zájem si něco vyměnit. Pokud nebude zájem o to co nabízíme, tak se stane co?? Nevyměníme! Nekoupíme neb nebude za co. Resp ono něco málo vždycky zbude na ty privilegované. V Severní K.můžou vyprávět.

D. Krajíček 9.3.2021 8:17

Jo - kumulativní emise od roku 1750. Čína pro nás vyrábí nějakých 20 let a předtím byla z hlediska emisí ve středověku. Západní civilizace od 1750 rozjíždí průmysl a teď jde díky ekoteroristům do útlumu, takže Váš argument za několik let bude o ničem.

Zase manipulujete s pravdou, pane Rado.

J. Nevrkla 9.3.2021 8:11

Hladovka byla zahájena, zatím ještě většina nemá velký hlad, máme na topení a benzín. Směřujeme k tomu, že na to nebude a lidi se probudí. Žluté vesty byly slabý odvar.

J. Pokoutný 9.3.2021 8:01

Dnes opět tvrdil jeden z chytráků, že máme za sebou "pět suchých let". Netvrdili nedávno hydrologové, že díky roku 2020 se po letech podzemní vody opět obnovily? Buď byl ten "chytrák" b*b, myslící si, že lidé fungují bez paměti, nebo je tak zažraný do své bubliny, že nevnímá, co se mu nehodí do krámu: Nebo snad obojí?

A. Forman 9.3.2021 7:51

A setsakramentsky se to prodraží, protože všechny velkokapacitní kontejnerové lodě plují mezi USA a Čínou....

P. Dvořák 9.3.2021 7:44

Jak dlouho ještě budeme schopni toto zboží odebírat? Resp. jak dlouho ještě budeme mít na to, abychom si to zboží mohli koupit?

Fotovoltaika, fofrníky a spalování kukuřice, šťovíku a lesů dovážených z Ameriky, nám na to určitě nevydělá.

E. Chrapek 9.3.2021 7:34

Stačilo napsat, že v těch úžasných dobách před průmyslovou revolucí, kdy nikdo neprodukoval zlý CO2, nebyla sucha, nebyly povodně, nepršelo málo, nepršelo moc a neexistoval velký vítr.

Sice lidé Vám to nevěří, ale žít se z toho dá a to je to hlavní.

P. Rada 9.3.2021 7:16

A to přitom Čína vykazuje menší kumulativní i okamžité imise CO2.

https://ourworldindata.org/grapher/cumulative-co2-emissions-region

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD#/media/Soubor:Percentage_share_of_global_cumulative_energy-related_carbon_dioxide_emissions_between_1751_and_2012_across_different_regions_CS.svg

P. Rada 9.3.2021 7:11

Srovnejte si realitu vývoje podnebí s poznatky o fyzice atmosféry (vlhčí vzduch je při jinak stejných podmínkách lehčí, odpar roste více jak lineárně s teplotou, rozpustnost vody ve vzduchu podobně, planeta rotuje...) a konkrétněji poznatky o obecné cirkulaci atmosféry, vývoj glob podnebí....:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_cirkulace_atmosf%C3%A9ry

https://climatereanalyzer.org/

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/All_palaeotemps.svg

/// právě se svou ideologizací problému vágně předpokádající:

..."zisky vytažené z kapes občanů za vystrašeného povyků ekologů"....

O zisky "z kapes občanů" přesto může v dnešní situaci jít. Podívejte se na investice do reklamy které jen v ČR obnášejí sto miliard korun ročně. Ještě větší ziskovost může vykazovat právě těžba a zpracování fosilů, která reklamu nepotřebuje, pokud se ale do kalkulace nezahrnou obecně škodlivé externality které proces doprovázejí.

L. Novák 9.3.2021 6:58

Zelený komunistický blb "Rada" už zase "požil"... ;-D

A. Forman 9.3.2021 6:07

Co také od zmetků očekávat, že. Blbec chytrou věc nevymyslí.

R. Langer 9.3.2021 5:54

Ano, na to vaše bolševické nebezpečí zatím lidstvo reaguje laxně, ale doufám, že se to brzy změní, a dostanete co si zasloužíte, prolhaní Zelení bolševici! :-P

R. Langer 9.3.2021 5:52

Jo, klimatickou nouzi vyhlašují nejraději zmetci, co ve svých zemích už dávno způsobili nouzi klasickou. A ty k nim taky patříš, prolhanče jeden prolhaná. :-P

J. Strakoš 9.3.2021 5:30

"Pokud totiž nezaprší v obvyklou dobu nebo zaprsší moc nebo je neobvykle velké vedro, chlad, vítr..."

Nezašli už jste ve své ideologii příliš daleko? Nezaprší - mohou za to fosilní paliva a CO2, zaprší - opět za to můžou fosilní paliva a CO2. Bez nich by to byl ráj na zemi.

Současný boj s CO2 je opravdu jen ideologie, která vybraným vynáší zisky vytažené z kapes občanů za vystrašeného povyků ekologů.

R. Langer 9.3.2021 5:25

Ty vykládej něco o drogové závislosti, prolhaný Zelený bolševiku, ty jsi na tom lhaní tak závislý, že kdybys někdy náhodou řekl pravdu, tak tě raní mrtvice (nikoliv mozková, pochopitelně). ;-D ;-D ;-D

J. Sinnreich 9.3.2021 5:13

Jedinou radost z teto zapadni civilizacni zhovadilosti ma Cina. Nemecka firma Hapag- Lloyd AG si objednala v Cine gigantickou lod , ktera je schopna prepravit 23 000 kontejneru. Dalsi takove lodi se v Cine rychle staveji, K cemu asi? Na dopravu spotrebniho zbozi z Ciny do Evropy a do USA. Co vezou? Spotrebni zbozi, nabytek, elektroniku na Zapadni trhy, kovid, nekovid.

J. Vintr 9.3.2021 3:07

Se stejnou snadností, s jakou zavádějí vlády opatření "proti šíření" a likvidují při tom základní lidské svobody a ekonomiku, půjdou zavádět jakákoliv opatření "proti změně klimatu". Je pravda, že změnou klimatu lidí nejde děsit tak snadno jako smrtící nákazou, ale na druhé straně politikům nezáleží na tom, jestli budou občané souhlasit. Oni se jich na to ptát nemusí. A na otevřenou vzpouru jsou dnes lidé moc zbabělí......

P. Rada 9.3.2021 1:08

Klimatická nouze je situace za které nikdo nemá v ruce řešení a vývoj přitomm v budoucnu hrozí kolapsem. Lidem s klapkami na očích, sobcům, egoistům a ponáspotopářům může být budoucnost jaksi "ukradená".

Tací pocitují i s plným žaludkem a při neobyčejných možnostech proti svým předkům tíživou nouzi už jen proto, že hrozí zmírnování extenzivity.

P. Rada 9.3.2021 1:02

Příznačné pro člověka je, že na bezprostřední nebezpečí reaguje silně - ale na to vleklé naopak laxně a to i když je řádově vážnější.

P. Rada 9.3.2021 0:56

Pokud drogově závislí lidé nezvyšují dávky nebo si dokonce začínají odvykat... pocitují cosi jako stres, hlad ... až tak neúnosně velký, že začínají být společensky nebezpeční. S odvykáním životu na fosilní dluh je to zřejmě jak pro Lhotskou tak pro Fenence podobné jak když si zloděj má zvyknout poctivě pracovat. Dotyční ale s nebezpečnosti takového procesu viní docela jiné v rámci zlodějské ho volání "chytte zloděje!". Dokladem pokřivenosti jejich rétoriky mohou být čísla poposující dotování fosilního průmyslu, odklon od kterého zastánce fosilů bolí už v době kdy se tím ještě nezkončilo:

https://denikreferendum.cz/clanek/23077-staty-g7-se-dohodly-na-ukonceni-podpory-fosilniho-prumyslu-do-deseti-let

Oběma vadí dotace do OZE ale ani jeden z nich se příznačně nikdy nepozastavil nad tím, že dotování fosilních paliv je a bylo praxí, která vede ke zlozvyku snadné spotřeby na úkor života v okolí. Ekonomické hodnocení fosilních zdrojů je přitom pravidelně pokřivováno především tím, že do nákladů společnost nezahrnuje nepřímé položky jako odstranění CO2, popílků, rtuti... ze životního prostředí.

Takto dlouhodobě navozené celoplanetární nerovnováhy dnes snižují výši ekosystémových služeb (https://www.enviwiki.cz/wiki/Ekosyst%C3%A9mov%C3%A9_slu%C5%BEby) které však přesahjí celosvětové HDP dokonce několikanásobně.

Pokud totiž nezaprší v obvyklou dobu nebo zaprsší moc nebo je neobvykle velké vedro, chlad, vítr... stojí taková odchylka od dlouhodobých optim společnost zásadní prostředky. Tato negativa ale lidé jako Lhotská či Ferenc do nákladovosti fosilního soukolí zahrnovat odmítají - hlavně že se točí.

Dávám jim ale svým způsobem za pravdu ve výroku "Hladovka už byla zahájena". Celosvětová ekonomika totiž i přes dosavadní fosilní injekce stagnuje až klesá, ceny potravin i surovin obecně rostou, inflace je vyšší jak zhodnocení úspor na bankovních účtech .... a tak se už za situace stagnace u závisláků extenzivního růstu dostavuje pocit neukojitelného hladu a zloby.

L. Novák 9.3.2021 0:47

Potíž je v tom, že šílenci a blbové obsazují nejvyšší místa v mezinárodních organizacích, jako je OSN. Kdo je tam dosadil? 8-o

Šéf OSN: Následky oteplování mohou být katastrofální. Vyhlaste stav klimatické nouze ČTK (12. 12. 2020):

Generální tajemník OSN António Guterres na virtuálním klimatickém summitu apeloval na světové lídry, aby ve svých zemích vyhlásili stav klimatické nouze a pomohli tak urychlit kroky, které by zabránily katastrofálním důsledkům globálního oteplování. ...

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/vyhlaste-stav-klimaticke-nouze-dokud-nedosahnete-uhlikove-ne/r~9901fcfc3cb011eb8b230cc47ab5f122/